Loading...
nl

Sterrenpoorten

JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 1 '09
Deze poorten komen op mij over als de sterrenpoorten die de lichtwerkers zeer zorgvuldig hebben onderhouden.

Misschien goed om te weten dat deze poorten ook daadwerkelijk met een ander universum zijn verbonden.

http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.p...da%20galaxy.htm

Het proces van verandering en transformatie wordt niet enkel ervaren door de Aarde en haar inwoners. De hele galaxie beweegt zich door deze verschuiving en verandering heen. Dit proces gebeurd ook in de Andromeda galaxie.

De Melkweg en de Andromeda galaxie zijn Tweeling vlammen. Beide galaxies bewegen naar elkaar in een proces van extatische vereniging dat miljoenen jaren nodig heeft om zich te voltooien.

De inwoners van beide galaxies voelen de roerselen van onvoorwaardelijke liefde die de twee galaxies samentrekt. Deze grote liefde wordt weerspiegeld door de grote liefde die geactiveerd wordt onze harten.
Delen:
Emuca
Emuca nov 1 '09
Dat over de andromeda galaxie snap ik niet helemaal nims... Is dat universum een soort parallelle wereld???
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 2 '09
Nee hoor, Andromeda is een ander zonnestelsel:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Andromedanevel

De Andromedanevel (M31) is een sterrenstelsel met een spiraalvormige structuur, in het sterrenbeeld Andromeda. Het stelsel heeft dezelfde vorm als de Melkweg, maar is wel een stuk groter. De afstand wordt geschat tussen 2,4 en 2,9 miljoen lichtjaren, de diameter op ca. 250.000 lichtjaren. De massa wordt geschat op 300 tot 400 miljard zonsmassa's, de totale massa inclusief de halo op 1,2 biljoen zonsmassa's. Vergeleken met de laatste schattingen van de totale massa van ons eigen melkwegstelsel, die 1,9 biljoen zonsmassa's bedraagt, zou dus M31 wat lichter zijn, en veel minder dicht. Samen met het Melkwegstelsel en een aantal kleinere sterrenstelsels vormt het de Lokale Groep.

De opbouw is als bij de Melkweg: in de spiraalarm vinden we lichtende nevels en stofwolken. De sterbevolking is die van groep I en vormt met de gasmassa's de spiralen en geeft 90 % van het licht van het hele stelsel. Zelfs op de foto's van de Hale-telescoop zijn alleen de reuzensterren te onderscheiden. Door verschillende foto's onderling te vergelijken vindt men veranderlijke sterren, onder andere de Cepheïden. Verder ziet men een groot aantal bolvormige sterrenhopen, die bij dit stelsel horen. De kern is zeer transparant, hier is dus geen stof aanwezig. Waarnemingen met de Hubble-ruimtetelescoop suggereren een dubbele kern, wat het gevolg zou kunnen zijn van een botsing met een ander melkwegstelsel in de vroege geschiedenis van de lokale groep.

Fotografisch heeft men in M31 een groot aantal novae ontdekt en men heeft het aantal nova-uitbarstingen voor het gehele stelsel geschat op 26 per jaar. M31 bezit twee satellietsystemen, voorbeelden van elliptische sterrenstelsels: NGC 221 of M32 en NGC 205 of M110. De heldere vlek in de spiraalarm linksboven op de foto is ooit door William Herschel aangezien voor een aparte nevel, en heeft daarom een eigen aanduiding gekregen, NGC 206.

De Andromedanevel is (behalve de Melkweg) het enige sterrenstelsel, en daarmee ook het verste object, dat onder gunstige omstandigheden met het blote oog gezien kan worden. Hij is een stuk groter dan de volle maan, maar natuurlijk veel lichtzwakker. Door de lichtvervuiling in de grote steden is hij daar niet of nauwelijks zichtbaar. Met een verrekijker of kleine telescoop is hij goed te zien. Om de helderste bolhoop, G1, te kunnen zien is een redelijk grote amateurtelescoop met een diameter van 25 cm nodig.

In 1923 toonde Edwin Hubble aan dat de Andromedanevel geen stofwolk of ander object is binnen de Melkweg, maar een apart sterrenstelsel. Voor die tijd was er twijfel over de ware aard van de "spiraalnevels" en nam men aan dat de Melkweg het enige sterrenstelsel in het heelal was en dat de spiraalnevels objecten hierbinnen waren.
Emuca
Emuca nov 2 '09
Ahhh... op die fiets.
admin
admin nov 2 '09
Wij zitten met de aarde en zonnestelsel in de melkweg. Die is net als de Andromeda-galaxy een spiraalstelsel.
Samen met enkele andere stelsels maakt de melkweg en de andromeda galaxy onderdeel uit van de zogenaamde lokale groep, een verzameling stelsels. Ook de Magellhaense wolken maken hier onderdeel van uit. Die laatste kan je niet zien vanuit Nederland. De Andromeda galaxy wel. Met het blote oog zelfs, als je weet waar je moet kijken. Ik heb al vaak dit stelsel gezien. Met elke verrekijker prima te zien.

De Melkweg en Andromeda stelsel komen in grote vaart op elkaar af en een botsing wordt verwacht in de verre toekomst.
Ik denk dat wordt verwezen naar die botsing.
Cialara
Cialara nov 2 '09
Ik heb er even een nieuw topic van gemaakt als jullie het niet erg vinden wink

Ik vind dit best een boeiend onderwerp.
admin
admin nov 2 '09
dit is waarschijnlijk wel boeiend..

http://www.nvisible.com/Dutch/ElevenGatesne.html
Cialara
Cialara nov 2 '09
Dit artikel is heel breed, maar ook interessant...

http://www.niburu.nl/index.php?articleID=21458
Cialara
Cialara nov 3 '09
In het boek "Welkom thuis" van Steve Rother en "De Groep" wordt ook een aantal malen gesproken van poorten, energiekolken en poortwachters. Ook schijn je met een groep mensen gezamelijk een poort te kunnen maken.

Mijn zoon S vertelde mij dat er 50 poorten in Europa zijn, waarvan 5 hele grote zoals bijvoorbeeld Stonehenge.
Emuca
Emuca nov 17 '09
Zijn dat vaste poorten? Volgens mij kunnen mensen inderdaad ook wel poorten maken... Ik heb ook wel eens van poortwachters gehoord... Dat zijn entiteiten die het verkeer tussen de poorten in de gaten houden en ervoor zorgen dan tijdelijke poorten zich ook weer sluiten.
Cialara
Cialara nov 17 '09
Na afgelopen zondag heb ik veel over dit item nagedacht, zojuist lees ik het weer terug hier...

De Poort die wij met zijn allen hebben gemaakt en waar de grote entiteit door naar de 6e dimensie kon (zo noemde hij het) was van wezenlijk belang. Niet alleen veranker je zo de kristallijnen energie met de aarde, je schept ook de mogelijkheid om zoekende entiteiten naar het licht te brengen.

Wat hebben we nou eigenlijk gedaan? We hebben onze energie laten stromen tegen de klok in door elkaar kneepjes in de hand te geven en ons te concentreren op een rondgaande energie. Door deze energiestroom ontstaat er dan een energiekolk. Zo'n energiekolk bestaat in alle dimensies en gaat ook door alle dimensies. Het geeft op die manier entiteiten de kans om naar andere dimensies te reizen, mits ze daarvoor toestemming krijgen ofwel "als ze goed" zijn wink
Cialara
Cialara nov 17 '09
Oh Angel ik had jou stukje nog niet gelezen...

Ik denk dat er inderdaad poortwachters zijn; entiteiten die de poorten bewaken. En ik geloof ook dat er zowel vast als tijdelijke poorten zijn.

Omdat S in zijn leven hiervoor waarschijnlijk een poortwachter is geweest, heeft hij de kracht om met weinig middelen zo'n poort te creeren. Als je een grotere poort nodig hebt, kun je dat met een groep mensen ook maken.
Cialara
Cialara nov 17 '09
Emuca
Emuca nov 17 '09
Ik denk dat dat zeker kan... Met minder middelen poorten kunnen creeren.. En ik denk ook dat gidsen het sommige zielen kunnen aanleren als dat nodig is. smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki