Loading...
nl

Wat moet ik doen? :-";

Richie Richard
Richie Richard okt 31 '09
Laatste tijd ben ik erg veel bezig met Muziek en Video en Computers.. Nu doe ik dus een opleiding voor Mediatechnologie, dus vooral computers.. Maar zoals de meeste van jullie weten, zit ik in een band, en wil ik ook daar echt totaal voor gaan. Ook heeft muziek altijd mijn interesse gehad, ook voordat ik überhaupt wist wat een computer was. Ik wou namelijk toen die tijd gitarist worden. Nu zou ik graag zanglessen willen nemen, gitaar lessen en piano lessen. Eventueel wil ik ook kunnen drummen. Nu zit ik te denken, is de computer wel echt mijn ding. Ik bedoel, ik vind het wel erg leuk om er mee te werken.. Maar muziek heeft ook weer iets wat me heel erg trekt.

En ik heb voor beide 'aanleg'. Al is muziek een grotere uitdaging.

Wel is waar, is het veel moeilijker om geld te verdienen met muziek. Maar daar zou het niet om moeten gaan toch?
Maar alsnog, zou ik ook graag voor de automatizering willen gaan. Met name robottechniek..

Wat denken jullie?
Delen:
admin
admin okt 31 '09
Ik snap je vraag wel, maar de keus ligt volledig bij jou, lijkt mij. Ik kan je geen advies geven dan alleen volg je hart en je gevoel.

Succes!!
Marjan
admin
admin nov 1 '09
Ik denk altijd: waar een wil is, is een weg, en als je ergens voor gaat, dan moet het zeker ook lukken! Je wekt bij mij de indruk dat je voor de muziek wilt gaan, go for it?! Doe een ding per keer .. misschien kun je ons alvast een stukje van je zangkunsten laten horen?!
Groetjes en succes, Bart
Helma
Helma nov 1 '09
Denzil, ik heb de volgende vragen aan je: hoe oud ben je nu, en hoe lang duurt de opleiding nog?

Als mijn kids met een dergelijke vraag bij mij zouden komen dan zou ik adviseren - als de financiën het toelaten - volg naast je opleiding een cursus drummen, gitaarspelen of zangles.

Ik weet het, dit is het advies van een moeder, maar ik zou de situatie nuchter bekijken, want met een diploma op zak is je toekomst iets veiliger gesteld.
Aan jou de keus!
Heidelroos
Heidelroos nov 1 '09
Deze moeder bezegeld dezelfde toekomst voor haar kind als Helma wink

Nee, Bart toch!! shocked
Auw.... en die dure begonnen opleiding dan die halverwege afgebroken wordt?

Met muziek kun je héél veel..
Met een goede en gedegen opleiding kun je héél veel..

En met beide opties te nemen (okay is effe druk, maar dan heb je ook wat)
Kun je misschien nog vééééél véééél véééél meer! laugh
En twee doelen bereiken..

admin
admin nov 1 '09
Ehmm....ik denk dat dat wel kan, alleen moet je niet weglopen voor de consequenties.
ik zou eerst uitvogelen of dit niet een *bevlieging* is, het zou zuur zijn als je na een half jaar ontdekt dat je dit toch eigenlijk niet wilde.
En realiseer je goed dat als je voor de muziek besluit te gaan, je wel een financieel probleempje hebt waar je je ouders niet mee op kan zadelen...
Naast je studie de muziek doen is ook een optie maar als je jong bent en een vriendinnetje hebt zal dit lastig worden, want dan heb je voor je gevoel tijd tekort.

Ik wens je wijsheid toe.
admin
admin nov 1 '09
Hoelang duurt je opleiding nog van Mediatechnologie ?
Als je dit ook echt leuk vind zou ik eerst deze opleiding afmaken, en daarnaast zoveel mogelijk met muziek bezig blijven. Maar goed nogmaals... aan jou de keus ! Niemand anders kan deze voor je maken.
Richie Richard
Richie Richard nov 1 '09
@Helma: Ik ben op dit moment 16 jaar en mijn opleiding duurt nog ruim 2 en een half jaar. (3 jarige opleiding, een versneld mbo4 opleiding.)
@bart: laat ik jullie dat maar niet aan doen? tongueWelliswaar heb ik 22 mei 2010 een optreden te doen..

@karin: het is geen bevlieging. Ik ben al sinds kindsafaan bezig met muziek. Ook, zodra ik mijn keyboard kreeg, ging ik zeer actief aan de gang om het boekje helemaal uit mijn hoofd te leren. Is me wel gelukt, maar ik kan het nog steeds niet echt spelen. Ik bedoel, ik moet nu spelen op gehoor.

@Artemis: Deze opleiding zou 3 jaar moeten duren. Al zou ik er voor kunnen kiezen om een 4 jarig van te maken.


Bedankt allemaal. Maar ik ben er nog steeds niet over uit. Ik bedoel, ik heb geweldige ideeën met muziek. Maar ook vind ik het geweldig om aan 't automatisering te werken. En inderdaad, zelfs nu heb ik gewoon het gevoel dat ik tijd te kort heb. Enigste tijden dat ik eigenlijk tijd voor mijn vriendin heb, is s'avonds als ik niet hoef te werken. Of in de weekend als ik niet hoef te werken. Daarbij, door het werken en school ben ik s'avonds altijd heel erg moe. En als ik zaterdag niet kan uitslapen ben ik zo gigantisch traag. Vandaar dat ik nu nog in bed lig..

Dus ik denk dat een combinatie niet gaat lukken..
Maryssa
Maryssa nov 1 '09
Denzil ik zit even te denken...waarom maak je deze opleiding niet af en kijk je daarna of je een opleiding kunt gaan doen in de muziek? Je bent nog jong dus je hebt er de tijd voor en op die manier ontwikkel je je op beide vlakken.
Richie Richard
Richie Richard nov 1 '09
Uhhu, maar hoe doe ik dat dan met 22 mei 2010? Ik bedoel, ik moet dan met mijn band gaan optreden..
Maryssa
Maryssa nov 1 '09
Maar kan dat dan niet doorgaan als je op school zit? Heb je jouw optreden overdag dan?
admin
admin nov 1 '09
@ Denzil: Mijn antwoord van gisteren was nogal een impulsieve smileJe bent 16 en nog jong genoeg om over een paar jaar de muziek in te gaan.. muziek is en blijft altijd te leren, omdat het een passie van je is ! Dit kan zeker ook na schooltijd ! De opleiding waar je nu mee bezig bent, lijkt me verstandiger om af te maken, want daar heb je altijd iets aan, voor nu en in de toekomst, ook naast je muziek. Een baan in de muziek is fulltime moeilijk te realiseren ook al lijkt het nu allemaal geweldig, een optreden volgend jaar .. maar muziek is naast een opleiding en een baan zeker goed te combineren ! Soms kun je in je enthousiasme (achteraf) de verkeerde keuzes maken.
Richie Richard
Richie Richard nov 1 '09
@ Maryssa: Jawel, het valt op een zaterdag, maar ik moet eigenlijk zoveel repeteren en ik moet echt leren piano te spelen. En ik zou toch echt zanglessen ervoor moeten hebben..

@ Bart: Ik geef je volledig gelijk. Een goed betalend fulltime muziek baan is niet realistisch. Al zou het dus echt geweldig zijn. Kijk, ik zou graag de opleiding die ik nu heb, willen af maken. Maar ook zou ik graag meer vrijetijd willen zodat ik deze kan inplannen met lessen voor het muziek.. Alleen ik heb zoveel uren. En het wordt alleen maar meer...
Maryssa
Maryssa nov 1 '09
Je zou er ook voor kunnen kiezen om een paar uurtjes minder te werken in de super en in plaats daarvan muziekles nemen. En jouw ouders vragen of ze jouw les willen betalen.
Richie Richard
Richie Richard nov 1 '09
Gege, dat lijkt me vrijwel onmogelijk. Door de aantal school uren kan ik maar 4 uurtjes de week werken.. En dat is echt belachelijk weinig, en ik moet toch ergens het geld vandaan halen om naar mijn vriendin te kunnen...
admin
admin nov 1 '09
Goed idee, ga lekker door met je huidige opleiding .. aan de andere kant, er zitten maar zoveel uren in een dag.. soms kun je er niet meer van maken.. de tijd voor je muziek die vindt je tussendoor denk ik wel! Enjoy !
Richie Richard
Richie Richard nov 1 '09
Ik zal wel eens wat van mijn gezang plaatsen. Het componeren zal ik ook wel plaatsen, maar dat gaat opzich wel redelijk..
admin
admin nov 1 '09
Goed plan, ben benieuwd Denzil !
admin
admin nov 1 '09
Denzil, je wil deze studie in 3 jaar doen, is het dan een optie, om de school meer te spreiden, zodat je tussendoor ook tijd hebt voor je hobby?? Dat zou ik mijn kinderen denk ik aanraden.

Sterkte met je keus.
Richie Richard
Richie Richard nov 2 '09
Dat zou dus alleen kunnen vanwege speciale omstandigheden, zoals veel ziek. Of in het 2e of 3e jaar..
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki