Loading...
nl

Mijn verhaal over mijn schoonvader

trieske
trieske okt 27 '09
Vorig jaar is mijn schoonvader na een ziektebed met kanker helaas overleden. Ik had een fijne band met die man en heb hem de laatste 9 weken van zijn leven mogen verplegen en begeleiden naar de dood. Het is geen makkelijke tijd geweest, zeker niet nu ik met best wel veel vragen zit, waar ik nooit geen tijd voor heb gehad te vragen.
Maar dat wilde ik niet vertellen.

Er zijn een aantal gebeurtenissen geweest die ik graag wil delen met jullie.

1. 3 dagen voor pap zijn overlijden vroeg hij elke dag of het regende. Wij reageerden er steeds wat lacherig op, want het was best aardig weer.
De ochtend dat hij zijn laatste adem uitblaast, begint het meteen te regenen!!

2. Samen met een lieve collega heb ik pap de laatste zorg gegegeven. (leuk verhaal even tussendoor: mijn schoonmoeder wilde graag de as van pap in een hangertje om haar hals hebben. Zij sprak dit uit en pap verklaarde haar voor gek. Wist ze wel hoe groot de kans was dat er een zweetsok van hem in dat hangertje kwam?? Ik sloeg bij de laatste zorg geven het dekbed weg en rook meteen een vreselijke zweetsok. Ondanks alles moest ik lachen smile)
Maar goed, we zijn met de laatste zorg bezig, schoonzus en zwager en man helpen met wat kleine dingen. We zijn klaar en op dat moment, precies toen brak de zon door!!

3. Mijn schoonvader heeft altijd een volliere in de achtertuin gehad. Toen de dame van de dela haar gesprek hield met ons, waren er weet ik hoe veel vogels in de tuin aan het fluiten, terwijl er al geen jaren meer een vollierre is geweest!!

4. Laatste van die dag was ook bijzonder. We hadden de rouwkaarten klaar, en mijn man en zijn broer zouden die wegbrengen. Schoonpapa had tegen onze kinders vertelt (waren toen 4 en 2) dat opa een sterretje zou worden. Ze zijn dus onderweg naar de PTT en het schemerde. Kijken ze omhoog, staat er werkelijk maar 1 ster aan de hemel, en die flonkerde!!!!!!

Ik heb nooit getwijfeld dat er veel meer na de dood zou zijn, maar die dag bezorgd met nog steeds kippevel!!!!!!!

Bedankt voor het lezen,

Trieske
Delen:
Emuca
Emuca okt 27 '09
Wat een mooi verhaal zeg!
Maryssa
Maryssa okt 27 '09
Er is meer tussen hemel en aarde dat bewijst jouw verhaal. Ik vind het prachtig de boodschappen die hij heeft gegeven. Heel bijzonder dat je hem hebt kunnen verzorgen. Daar heb ik heel veel respect en bewondering voor.

Liefs Maryssa
Pegasus
Pegasus okt 27 '09
Inderdaad prachtig!
admin
admin okt 27 '09
Mooi en bijzonder verhaal om te lezen Trieske !!
admin
admin okt 27 '09
Gaaf en wat een leuke schoonvader!
gast
gast okt 28 '09
Vast een man geweest die wist hoe het leven in elkaar steekt. Mooi hoor dat je hem hebt kunnen verzorgen tot het eind.
admin
admin okt 28 '09
In ieder geval hoe je een ster aanzet! laugh
gast
gast okt 28 '09
Dat is toch niet zo moeilijk, die zijn er iedere nacht. Het is alleen dat ze er nu bewust van werd. De ster die ze zag kun je altijd als eerste en al bij schemer zien. Het fonkelen wordt door de atmosfeer veroorzaakt.
Deze feiten zijn geen toeval, wel is het "toeval" dat ze hem nu zag met de gedachten aan haar schoonvader in haar achterhoofd.
Heidelroos
Heidelroos okt 28 '09
De bewustwording en 'anders' kijken naar 'toevalligheden'
Je keek die dag met een ander oogje..

Mooi verhaal en wat fijn dat je er op deze manier hebt kunnen zijn voor je schoonpa..

Welkom trouwens wink
admin
admin okt 28 '09
Origineel bericht van: gast
Dat is toch niet zo moeilijk, die zijn er iedere nacht. Het is alleen dat ze er nu bewust van werd. De ster die ze zag kun je altijd als eerste en al bij schemer zien. Het fonkelen wordt door de atmosfeer veroorzaakt.
Deze feiten zijn geen toeval, wel is het "toeval" dat ze hem nu zag met de gedachten aan haar schoonvader in haar achterhoofd.


Wie weet was hij het wel.. wink
You never know.
Beschermengel
Beschermengel okt 28 '09


Mooi wat je schoonvader jou heeft willen vertellen, echt heel mooi...en fijn dat je het allemaal gemerkt hebt.
Niet iedereen de oogjes zijn open en vaak gaat dan zoveel moois aan hun neus voorbij.
admin
admin okt 28 '09
Mooi verhaal smile
Isolyna
Isolyna okt 28 '09
Oh, wat voelde het raar aan toen ik dit verhaal las!
Ik kreeg er kippenvel van zonder fysiek kippenvel. Geen onaangename kilte, maar hm gewoon raar.
Het gaf me het gevoel alsof je pap samen met mij, achter mij, over mijn schouders heen, je verhaal meelas
.. met een heel vertederend glimlachje.
trieske
trieske okt 28 '09
Origineel bericht van: Isolyna
Oh, wat voelde het raar aan toen ik dit verhaal las!
Ik kreeg er kippenvel van zonder fysiek kippenvel. Geen onaangename kilte, maar hm gewoon raar.
Het gaf me het gevoel alsof je pap samen met mij, achter mij, over mijn schouders heen, je verhaal meelas
.. met een heel vertederend glimlachje.


Dat zou helemaal fantastisch zijn!!
Ik Heb afgelopen augustus een medium laten komen op ons vakantie-adres en daar zijn een hoop dingen uit voort gekomen. Ook over schoonpapa, en ik ga er steeds sterker in geloven dat er zo veel meer is dan dat ik kan beseffen, zeker ook als ik iedere keer weer nieuwe dingen hier op het forum lees. Het blijft me toch steeds (tussen de bedrijven thuis door) erg bezig houden.
Ik weet alleen niet goed waar ik zelf moet beginnen met............ uuhh..... hoe moet ik dat zeggen?? met lezen/denken/"geloven"/bewustworden?????
Ik kom ws erg warrig over, maar ik merk dat het hele geheel zo groot is. Waar is een begin?? Wat is een begin?? Ben ik al bij een begin??
Ooohh........... wat erg!! Jullie zullen me ook wel een vreemde vinden!!
Nou ja, als iemand me een antwoord kan geven, dan heel erg graag!!

liefs, Trieske!! smile
trieske
trieske nov 1 '09
Jammer dat er geen reacties zijn gegeven............... frown
Misschien had ik niet meteen mijn ziel en zaligheid hier open moeten gooien........ frown
admin
admin nov 1 '09
Ik denk heel eerlijk dat de antwoorden vanzelf uit jezelf zullen ontstaan.
En wel heel jammer dat je het idee hebt dat we bewust geen reactie hebben gegeven ... Maar volgens mij is dat niet bewust gegaan en ik weet tenminste het antwoord niet op je vragen.

Liefs
Marjan
Maryssa
Maryssa nov 1 '09
Hallo Trieske,

Waar komt jouw boosheid vandaan? Groot vraagteken hier want we hebben jouw verhaal met aandacht gelezen en er zijn wel degelijk reacties gegeven op jouw verhaal! Dat daar niet het antwoord bij zit dat je wilt hebben is wat anders. Net wat Larapinta al zegt soms ontstaan de antwoorden uit jezelf.
Beschermengel
Beschermengel nov 1 '09

Het is best veel gelezen 111 keer, niet iedereen geeft of kan een antwoord geven ...maar ik (wij) hebben vol bewondering je verhaal gelezen smile
admin
admin nov 1 '09
?????

Rare reactie Trieske, moet je alle reacties eens zien op de bladzijde hiervoor.
Misschien kun je je vraag wat duidelijker stellen en houd in gedachte dat wij ook niet alle antwoorden hebben....
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki