Loading...
nl

Wereld vergaat pas in 2208

JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 26 '09
De profetie dat de wereld in december 2012 vergaat is gebaseerd op een rekenfout. Als de onheilstijding al werkelijkheid wordt, zal dat pas in 2208 zijn. Dat zeggen wetenschappers in het novembernummer van het tijdschrift NWT Natuurwetenschap& Techniek.

Wie op Google 2012 intikt krijgt 189 miljoen hits, waarvan de meeste gaan over het einde der tijden of over het aanbreken van een nieuw spiritueel tijdperk. De onheilsprofeten en newage-aanhangers baseren zich op de Mayakalender. Die zou aflopen op 21 december 2012. De zwartkijkers gaan er van uit dat onze tijd er dan op zit en de wereld vergaat.

Recent onderzoek van archeologen, astronomen en wiskundigen laat echter zien dat die datum helemaal niet klopt. De kalender van de Maya's loopt pas twee eeuwen later af, aldus NWT. Het probleem is dat het Zuid-Amerikaanse indianenvolk de Maya's niet één maar vier kalenders hanteerde, die allemaal even ingewikkeld waren. Bovendien hadden de Spaanse overheersers destijds alle geschreven teksten over de jaartellingen verbrand. Wat overbleef waren in steen gebeitelde aanwijzingen.

Het ging mis bij de vertaling van de Maya-kalender naar de Greenwich Mean Time (GMT) , de huidige standdaardtijd. De Duitse aardwetenschapper Andreas Fuls rekende het nog eens na en concludeerde dat het einde van de Maya-kalender pas in 2208 valt. En hij gaat er van uit dat de telling dan gewoon weer bij het begin begint. De Maya-'eindtijd' zou daardoor sinds het ontstaan van de aarde al zo'n 150.000 keer moeten hebben plaatsgevonden.

De meer spiritueel ingestelden geloven dat op 21 december 2012 de kosmische hemelpoort openzwaait. De zon klimt dan naar zijn hoogste punt en staat dan gelijk aan de denkbeeldige evenaar van de Melkweg. Het zou maar eens in de 25.800 jaar gebeuren dat de zon dat doet tijdens de winterwende. Astronoom Louis Strous van de Universiteit Utrecht is nuchterder dan de new age-aanhangers. âÇ- fDi t gebeurt elke paar duizend jaar weer”, zegt hij. Bovendien bestaat er helemaal niet zoiets als een exacte 'evenaar' van de Melkweg, aldus Strous in NWT.

Hoe de wereld zal vergaan als de onheillsprofeten wel gelijk hebben is te zien in de speelfilm 2012. Regisseur Roland Emmerich heeft op gebied van special effects alles uit de kast gehaald om de rampspoed uit te beelden. Vanaf 11 november draait de Hollywood-productie in Nederland.

Bron: Karin: http://www.telegraaf.nl/..._2208___.html?p=21,1
Delen:
gast
gast okt 27 '09
Ik denk dat de meeste mensen die denken dat de wereld vergaat in 2012 een denk fout maken. Ze denken nl dat de wereld en de aarde hetzelfde is. Dit is niet zo volgens mij. De wereld is door ons (denken) geschapen, en is dus immaterialistisch terwijl de aarde wel degelijk materiaal is. De wereld bestaat uit illusies, denkramen, consepten en noem maar op waar ons denken toe in staat is.
Het is dus naar m.i. een einde aan deze wereld. Het is overigens wel zo m.i. dat deze wereld invloed uitoefend op de aarde en de materie en in die zin is de mens er toe in staat de aarde zelf te vernietigen door de wereld waarin zij leven. (oorlogen ed.)
Door wie en hoe wordt de wereld bestuurd? Dat is eerder een vraag die mensen zouden moeten beziggen. En het antwoord op die vraag ligt dichter bij dan je denkt wink
admin
admin okt 27 '09
Ik geloof helemaal niet dat de wereld vergaat, zijn er mensen die dat wel denken?
Hier bedoel ik dan, op het forum.
Beschermengel
Beschermengel okt 27 '09


Nee ik ook geloof dat ook niet, het einde der tijden betekent niet dat dat de aarde ontploft en in een zwart gat verdwijnt, maar dat een lange periode wordt afgesloten en dat op een hoger niveau aan een volgende periode wordt begonnen. De pest is alleen dat deze transformatie, zoals zo vaak bij een grote vooruitgang, wordt voorafgegaan door een berg ellende. Het is als de noodzakelijke worsteling van de rups die tot vlinder wordt.
admin
admin okt 27 '09
nee, de wereld vergaat niet! die is te mooi om te vergaan.
Het is juist een leer-plek, ze is nodig.
gast
gast okt 27 '09
Maar wat als je de school met goed gevolg hebt afgerond. Wat dan.....
lia
lia okt 27 '09
dan verlaat je die school en doet een vervolgopleiding of...

je gaat wat je geleerd hebt in praktijk brengen


liefs, Lia
admin
admin okt 27 '09
Op welke planeet dan? smile
Cialara
Cialara okt 27 '09
Origineel bericht van: gast
Maar wat als je de school met goed gevolg hebt afgerond. Wat dan.....

Dan ben je wellicht in staat om anderen te helpen met hun "studie"...
gast
gast okt 27 '09
Zou het dan ook niet zo kunnen zijn dat, doordat die school is afgerond en deze taak voor deze wereld erop zit, dat deze dan vergaat om weer een nieuwe geboren te kunnen laten worden.
Het is maar een gedachte kronkel.
Er wordt wel vaak uitgegaan van een negatief beeld als het gaat om de wereld die vergaat. Ik denk dat het ook op een positieve manier bekeken kan worden.
gast
gast okt 27 '09
Origineel bericht van: Eniroj
Origineel bericht van: gast
Maar wat als je de school met goed gevolg hebt afgerond. Wat dan.....

Dan ben je wellicht in staat om anderen te helpen met hun "studie"...


Voor mij is het enige dat je een ander kan wijsmaken is; ontdek je eigen wereld en jou plaats daarin. Meer valt er niet te leren........
gast
gast okt 27 '09
Origineel bericht van: Karin
Op welke planeet dan? smile


Het gaat niet om de planeet, het gaat om de wereld smile
Cialara
Cialara okt 27 '09
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: Eniroj
Origineel bericht van: gast
Maar wat als je de school met goed gevolg hebt afgerond. Wat dan.....

Dan ben je wellicht in staat om anderen te helpen met hun "studie"...


Voor mij is het enige dat je een ander kan wijsmaken is; ontdek je eigen wereld en jou plaats daarin. Meer valt er niet te leren........


Dat is voor sommige mensen al heel wat wink
gast
gast okt 27 '09
Ja daar heb je wel weer gelijk in.......
admin
admin okt 28 '09
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: Karin
Op welke planeet dan? smile


Het gaat niet om de planeet, het gaat om de wereld smile


Ja dat kwartje was wel gevallen smile
Maar als de wereld vergaat, waar gaan we dan verder?
admin
admin okt 28 '09
En einde van iets wil nog niet zeggen dat het kapot is.
gast
gast okt 28 '09
Origineel bericht van: Karin
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: Karin
Op welke planeet dan? smile


Het gaat niet om de planeet, het gaat om de wereld smile


Ja dat kwartje was wel gevallen smile
Maar als de wereld vergaat, waar gaan we dan verder?


In een nieuwe wereld op deze planeet smile
admin
admin okt 28 '09
Joepi hebben we nog bijna 200 jaar zeker, het moet toch wel lukken om dan de milieuverontreining, oorlogen en andere zooi achter ons te hebben gelaten ? !

Wel denk ik dat er een of andere energiefrequentie is die toch in 2012 doorzet en "omgaat". Naar een harmonieusere frequentie.
Cialara
Cialara okt 28 '09
Ik denk dat er wel een waarheid in schuilt. Ik heb het vermoeden dat vanaf 2012 onze blik op deze wereld behoorlijk zal gaan veranderen. Mede door de boodschappen en visioenen die mijn zoon krijgt. Het zou best wel eens kunnen dat de mensheid dan tot zo'n beetje 2208 de tijd heeft om de "overstap" naar de nieuwe realiteit te maken en dat dan de "oude aarde" zoals wij die nu kennen ophoudt te bestaan. Zoiets zou best kunnen, maar hoe? Pffffff daar heb ik echt geen idee bij. 2012 blijft een belangrijk jaar...
Bee
Bee nov 3 '09
Hai mensen.De wetenschap wil alleen paniek voorkomen ivm de film 2012.Vandaar hebben ze een datum verzonnen in de toekomst.(2208).Ze zijn bang dat de mensen wakker worden.De wereld vergaat niet,krijgen het alleen beter.Mijn mening.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki