Loading...
nl

Heidelroosjes alleentijd

Heidelroos
Heidelroos okt 24 '09
Hoe voel ik me.. Hmmmmmmmmmmmmm...
Ik ga even iets vertellen..
Kep twee weekjes vakantie..
Waarvan 9 dagen eigenlijk naar Curacao..
Je hoort het goed: EIGENLIJK...

Kep d'r voor gekozen om niet mee te gaan namelijk.. !!

Het heeft gemeende tranen, diepe gesprekken en knopen doorhakken gekost.. vooral met manlief..

We hebben totaal geen woorden erover gehad, maar vooral elkaars wederzijds gevoel verteld over het één en ander..
Ik probeerde dit hem al acht maanden duidelijk te maken..
Misschien soms zelfs op een niet correcte manier..

Maar hij was gewend dat ik mopper over vakanties..
Dat ik daarna plezier heb, eenmaal op vakantie..
Daardoor bagatelliseerde hij onbedoeld mijn woorden, mijn angsten, mijn slechte (voor)gevoelens..
Ik moet niet gaan.. ik moet niet gaan.. ik moet niet gáán..
Hij kent me immers al bijna tien jaar?!!
Ik ben toch met elke vakantie meegegaan?
Dus niet zeuren dan maar?

Ik heb 80 voor mij belangrijke redenen om niet te gaan, en één reden om wel te gaan en dat is mijn manneke..
Voor mij was het wikken en wegen, wegen en wikken..
Nadenken en overdenken, piekeren en peinzen en tegen iedereen die het maar horen wilde vertellen dat ik niet wilde..
In de hoop op een woordje van begrip ..
Bijna alle, zo niet álle Mensen verklaarden mij voor gek..
Zo erg zelfs, dat ik aan mijzelf begon te twijfelen..
Is het zo GEK om niet op vakantie te willen..
BEN ik gék om niet op vakantie te willen?
Misschien zelfs abnormaal?
Joh Heid, geniet toch, ga toch lekker, je bent gek, ik zou wel willen ruilen, je laat je vent toch niet alleen gaan, kan ik niet mee in de koffer, lekker zon, zee strand..GEK!!
Ik zou het wel weten!!

Dus dat ik niet wil, is raar en vreemd..

Eéntje had begrip, mijn mama..
Die zei meisje, vroeger toen je klein was, was je al dagen ziek voordat we op vakantie gingen..
Moest je al overgeven bij het feit dat er ook in de zomer sneeuw op de gletsjers zitten...
Wilde je niet gaan en hadden we dagen, zo niet weken tevoren ruzie met jou..

Je houdt niet van drukte, niet van uitgaan.. je ging al niet meer op stap toen je zeventien was..
Nu zou je dan met veertien mensen op vakantie gaan?
Meisje toch..
Wanneer luister je nou eens naar jezelf..
Eigenlijk plezier je iedereen, je man en kinderen door ja te zeggen.. en zelf ben je er bijna ziek van om uit je omgeving weg te gaan..

Tranen natuurlijk...

Dus ik wilde graag deze enorme innerlijke kracht die ik voelde toen ik de knoop doorhakte met jullie delen en een beetje beschrijven hoe mijn alleentijd hier in Nederland zal zijn..

Nee, het is niet voor het eerst dat we alleen van elkaar weggaan..
Pascal heeft zakenreizen, naar Amerika, Malaga, Griekenland, Denemarken, tegen de Franse grens aan.. enzovoorts..
In dat opzicht, vind ik het wel prima hoor..
Ik vertrouw hem 100% in de keuzes die hij maakt..

Hij is met vier vrienden (mannelijke) in een huis en kan nu allemaal dingen doen die ik normaliter niet mee zou (kunnen en willen) doen..
De andere acht mensen zitten in het andere huis..
Twee vrouwen gaan niet meer mee, dus hun zijn nu met twaalf personen..

En ik?
Ik denk dat ik deze alleentijd wel kan gebruiken..
Geen werk is allang effe fijn..
De natuur in, beetje mediteren.. (nou moet ik dat tot de weekenden bewaren)
Liefst had ik met manlief effe een paar daagjes naar zee gegaan... praten en uitwaaien...
Zoonlief is naar vader en dochterlief zou op de dieren passen met een 21 jarige nicht van me..

Ik voel me vol en trots van mezelf..
Maar voel een diep klein twijfeltje..

Heb ook tegen Pascal gezegd dat het voor mij héél goed is om mijn gevoel te volgen..
Dat die negen dagen zo om zijn..


Delen:
admin
admin okt 24 '09
Prachtig Heidi!
Ik zit hier te glunderen, herken mezelf er ook wel in,
NIet zozeer het onderwerp, alsweldan in datgene wat er rond hangt.

Ennnn... je kent de weg naar de Ardennen he, indien-als!!
admin
admin okt 24 '09
lieve heidel

ik begrijp precies wat je zegt (heb het niet zelf) mijn moeder heeft dit dus ook, ik ging altijd in mijn tienerjaren alleen met mijn vader op vakantie en mijn moeder en broertje bleven thuis. ik vind dit helemaal niet raar waarom op vakantie gaan als je niet wilt om wat voor reden dan ook. jij mag trots zijn op je zelf tis niet zo gemakkelijk om z'n beslissing te nemen... en als je dan toch naar bellefleur gaat neem je hier maar een tussen stop voor een kopje koffie wink
Helma
Helma okt 24 '09
Heidelroos,

ik begrijp je helemaal. Zou je het heimwee kunnen noemen?
En waarom ook zo ver weg... ik vind persoonlijk Limburg al ver zat, bij wijze van spreken.
Fantastisch als je voor jezelf kiest. Dat wordt Heidel-quality-time!
Is het al snel dan, dat ze gaan, of is het volgend jaar (of ik heb niet goed gelezen)?

En wat super, dat die ruimte er is in je relatie! Respect voor beide opties, echt heel goed.

Ik wens je alvast veel plezier met je eigen vakantie.
Cialara
Cialara okt 24 '09
Ik ben ontroerd door je verhaal Heidel. En ik vind het heel goed dat je uiteindelijk toch voor jezelf gekozen hebt. Respect hoor meis.

Liefs Jorine
admin
admin okt 24 '09
Ik vond je toch niet gek...?

Ik deed vroeger exact hetzelfde, mijn moeder vertelde me niet eens meer dat we weg gingen omdat ik net als jij ook ziek werd en das niet fijn drie dagen voor vertrek..
Neem jij maar lekker die quality time hoor!
Mooi dat jullie het gesprek op die manier hebben gehad, zo krijg je ook geen verwijten al zullen die daarvoor misschien er wel geweest zijn.
Petje af Heidel, das pittig geweest smilekiezen voor jezelf..

Hé enne Den-Bosch is om de hoek hé?
Het is maar een scheet verder tongue

xxxxx
Duze
Duze okt 24 '09
Je bent absoluut niet gek hoor,
twijfel is goed,

Dapper,

Respect hoor!! laugh

xxx
Maryssa
Maryssa okt 24 '09
Ik vind het ontzettend dapper dat je kiest voor jezelf en voor je eigen gevoel. Met 14 mensen op vakantie gaan is best heftig zeker als je niet zo van drukte en veel mensen houdt. Ik snap de reacties uit jouw omgeving wel maar die voelen dan niet zo goed in hoe jij er in staat. Gelukkig dat je moeder jou heeft bevestigd in je gevoel en heb je een lieve man die jou begrijpt en jouw mening respecteert. Heeeeeel knap dat je handelt naar je gevoel. You go Girl. Ga maar lekker genieten van alleen zijn met jezelf en alleen maar dingen doen die je leuk vindt!

Dikke knuffel
Heidelroos
Heidelroos okt 24 '09
Mijn menneke is onderweg naar huus..
Hij wilde lekker met mij een weekje vrij zijn..

Is lief hé..
Hoewel ik hem zijn vakantie gun... Heeft ie toch voor het thuusfront gekozen..

Wat een mafkees..
Maar wat gezellig.. laugh

Misschien dat we een paar daagjes ertussenuit gaan met tweetjes..
We zullen wel zien..

Ahahaha, dus geen Heidelroosjes alleentijd..
Maar Heidelroosjes doorslaggevende keuze wink

Ook goed..
Ik hoef lekker nie-hieeet..

Wat lief jullie reacties allemaal..
Ik heb ook wel een beetje respect voor de keuze die ik heb gemaakt.. blush
Maryssa
Maryssa okt 24 '09
Heeeej dat is inderdaad lief! Geweldig dat jouw man dat heeft besloten. Lekker samen leuke dingen doen en genieten. 1 goede beslissing van jou zet dus een heleboel positiefs in gang..
Goe gedaan meissie

xx
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 24 '09
Wat goed van je dat je voor jezelf hebt gekozen. Ik ben trots op je! Ik weet exact hoe moeilijk het is om zo'n keuze te moeten maken. Alleen-tijd is heerlijk als je er niet voor wegloopt en het aan durft te gaan met jezelf smile.
admin
admin okt 24 '09

Ik vind het knap, Heidi, dat je nu kiest voor jouw gevoel over deze vakantie. En dat ten opzichte van zoveel anderen. Diep respect!
gast
gast okt 24 '09
Hé wat jammer nou Heidel frownIk had me er al op verheugd je te gaan zien in real-life (ego, ik weet het). Maar respect voor je keuze. Ik hoop alleen niet dat het angst is wat de doorslag gegeven heeft.
Heidelroos
Heidelroos okt 24 '09
80 redenen... waarvan géén angst voor te vliegen (hey ik ben immers ook naar Mexico geweest) Maar eerder een slecht voorgevoel over het daarzijn, mét die mensen.. met wat er de afgelopen maanden heeft gespeeld met hun, wat er is tegengevallen, de warmte, de regen (vochtige hitte), voor de derde keer op vakantie in 7 maanden, .. enzovoorts enzovoorts

Kortom..
Nou ja, voor mij meer reden om thuis te zijn dan om te gaan..

Ja Sylvia, ik weet het confusedmaar daarom durfde ik ook niet geheel enthousiast te doen, dit zat al heel lang in mijn gevoel.. frown
gast
gast okt 24 '09
Toch wel jammer, ik had je graag ontmoet. Maar wie weet in betere en ander omstandigheden.
Je hebt helemaal gelijk dat je niet gaat als het niet goed voelt. Zou ik ook niet gedaan hebben wink
Al zou ik het ws van het begin af al niet toegezegt hebben (denk ik) en het niet tot op het laatste moment laten wachten.......

Ik weet jou intenties niet waarom je dat zo hebt gedaan. Ieder mens zo zijn eigen manieren.........
Ik had al wel zo'n voorgevoel eerlijk gezegt want je was iid niet bepaald enthousiast.

Toch hoop ik je ooit eens in levende lijven te mogen ontmoeten smile
Islandlady
Islandlady okt 24 '09
Heidel, tranen in mijn ogen bij het lezen van je verhaal. Maar wat ontzettend goed dat je voor jezelf gekozen hebt!
En nog mooier is, is dat je mannetje terug naar huis komt!
Kippenvel.

Ja Syl doodjammer dat je Heidel niet in RL ziet nu maar er komt vast een andere keer smile
Heidelroos
Heidelroos okt 24 '09
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa... Mijn menneke is thuis..
KLM had gezegd (we hadden een tussenstop op St. Maarten) dat er nu een vulkaanuitbarsting gaande is en dat het flink rommelt in de natuur..


Gast meissie..
Komt allemaal goed..

Nu nog tegen iedereen vertellen.. blush
admin
admin okt 24 '09
heideltje, jouw avatar..
mag dat nu een ander zijn?
vind die wa gruwelijk.
Islandlady
Islandlady okt 24 '09
Origineel bericht van: Heidelroos
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa... Mijn menneke is thuis..
KLM had gezegd (we hadden een tussenstop op St. Maarten) dat er nu een vulkaanuitbarsting gaande is en dat het flink rommelt in de natuur..


Gast meissie..
Komt allemaal goed..

Nu nog tegen iedereen vertellen.. blush


Das knap een vulkaan uitbarsting op St. Maarten. Ik zit hier nog gewoon hoor. Monserat heeft weer een uitbarsting gehad en ik kan je vertellen dat behalve donderdagavond was het super helder die kant op kon Saba, St. Eustatius en Nevis zien dus no drama please no offense hoor maar KLM maakt er af en toe een potje van! hihihihi
Heidelroos
Heidelroos okt 24 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
heideltje, jouw avatar..
mag dat nu een ander zijn?
vind die wa gruwelijk.


Geeft mijn gevoel van de laatste maanden weer hihih..
Dat bén ik ook.. mijn fotootje..

Ik zal eens een ander neerzetten jah..

Islandlady..
KLM zei het tegen mijn menneke, ik kan verder niets erover vinden wink
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki