Loading...
nl

mijn zoontje van 1 jaar en 9 maanden

admin
admin okt 22 '09
hallo allemaal

ik weet niet zo goed waar ik het neer moet zetten dus ik doe het maar het maar hier.

het is een heerlijk mannetje maar z'n sterke eigen wil niet meer normaal. hij is super wijs voor zijn leeftijd praat je de oren van je hoofd (heerlijk). maar nu is het zo zodra hij dingen doet wat niet mogen en je straft hem ervoor doormiddel van boze stem en in de hoek zetten en uitleggen waarvoor dan lacht hij mij dus gewoon recht in mijn gezicht uit hij heeft z'n bewerkelijke oogjes die je op dat moment echt zo aankijken van tsja mama ik snap wat je bedoelt maar vind het toch grappig om je uit te lachen. ook naar de hond toe is hij erg ondeugen (heel erg) gaat aan zijn staart trekken en ga zo maar door we passen altijd de zelfde regeltjes toe en hij weet dat het niet mag maar doet het toch. als hij zijn zin niet krijgt gaat hij driftig doen (in huis) buitens huis weinig last van.
ook naar mijn man(de papa) doet hij erg afstandelijk zodra ik in de buurt ben hij zegt dan altijd tegen mijn man ga weg, move en duwt hem dan weg. hij heeft met mij altijd een zeer sterke band gehad en met mijn man niet zo, al zal dit ook wel een fase zijn denk ik.

ik heb deze foto erbij gezet zodat jullie een idee hebben hoe bewerkelijk die oogjes zijn wink(niet om de foto te lezen!!!)

qua opvoeden volg ik mijn gevoel maar hij is zo bewerkelijk...

ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is ik weet namelijk niet hoe ik het anders moet omschrijven ben niet zo goed ik gevoel in woorden om te zetten wink.

wil wel ff zeggen dat ik natuurlijk ziels veel van hem hou hoor laugh!!!!

als jullie nog tips hebben dan zijn deze welkom.

ps: ik weet dat dit voor een deel bij de leeftijd hoort.

liefs
Delen:
admin
admin okt 22 '09
Je zoontje is een slim ventje!
Geef hem zoveel mogelijk nieuwe prikkels.
Het is een oude ziel hoor..
Hij straalt iets uit van " aha, ben ik hier weer op aarde, ben net weg en ben dus al terug! hahaha geinig!! "
Bella
Bella okt 22 '09
Nou daar zul je idd je handen vol aan hebben. Hij kijkt dus steeds hoever hij kan/mag gaan? Slim hoor van hem! Grappig dat je nickname Kikkertje is, die springen steeds weg als je ze wilt pakken. Net je zoontje! De boefjes zijn het leukst én het moeilijkst tegelijk. groetjes
admin
admin okt 24 '09
Lijkt me inderdaad een oude ziel. Hij is echt jou aan het laten zien waar jouw grenzen liggen en hoe stevig je in je schoenen staat. Misschien herken je iets als je googled met de term HSK kind.
Maryssa
Maryssa okt 24 '09
Wat een mooi mannetje Kikkertje! Wat je zegt over zn oogjes dat snap ik helemaal. Hij heeft veel power voor zijn leeftijd. Ik heb zelf nog geen kindjes maar mijn gevoel is dat je zijn reactie (uitlachen) moet proberen te negeren en consequent moet proberen vol te houden dat iets niet mag. Als hij eenmaal in de gaten heeft dat mama wel streng doet maar eigenlijk smelt of moet lachen om hem dan geeft dat hem macht. Is hartstikke moeilijk hoor want het is een aanbiddelijk manneke met heel veel energie in zn blik.
annewil
annewil okt 25 '09
Kikkertje ,

Ik herken je verhaal zo erg in mijn zoontje (3.5 jaar).
De drift buien,het afstandelijke naar mn man....,

Maar het zijn lieverds hoor!!!
admin
admin okt 25 '09
dank je wel voor jullie reactie's
admin
admin okt 25 '09
Goh, wat een laiverd ... smeltttt ...
Maar ik dacht meteen wat ik las wat Bellefleur ook al schreef: hij is een oude Ziel, die er heel veel plezier in heeft om hier terug te zijn. Hij kent je al véél langer!! Het is een dondersteentje, maar blijf bij je grenzen.
En het afweren van papa, dat is indd puur de leeftijd. Straks ben jij niet meer interessant, maar de papa wel!!
Succes en ook véél plezier met dat menneke!!! laugh

Liefs
Debiorah
Debiorah nov 1 '09
Oei en wauw, mijn gevoel zegt dat dit kindje enorm goed is in het spiegelen van mensen en het testen van overtuigingen. Pittig ventje maar zo wat kan je veel van hem leren!
Je zoontje zijn gedrag is naar mijn mening enerzijds aftasten van de grenzen en de consequentheid waarmee ze toegepast worden en anderzijds is het aftasten van de reacties van de mensen om hem heen. Daarmee leert hij zijn wereldje en de mensen om hem heen kennen, maar ook leert hij welke macht hij zelf kan uitoefenen. Dit is een hele gezonde ontwikkeling, en omdat hij zo wijs is probeert hij ook allerlei dingen uit.

Het voorbeeld van je uitlachen is heel herkenbaar, heb je wel eens in de spiegel gekeken hoe je eruit ziet als je op strenge toon spreekt? Kan je stiekem ook niet heel erg lachen om de uitdrukkingen op je gezicht en je intonatie? Het lijkt misschien gek maar sommige kinderen vinden juist die expressie enorm aantrekkelijk. Dus misschien ben je voor je zoontje gewoon lachwekkend vanwege je gedrag. Aan de andere kant, het geven van een voorspelbare reactie kan voor een kind ook een bepaalde manier van veiligheid scheppen. Het kind denkt dan aha, ja nu weet ik dat als ik dit doe het ander volgt.
Als je denkt dat je zoontje die expressieve reactie leuk vindt zou je spelletjes met hem kunnen doen waarin je die expressie op een leuke manier gebruikt. Dan kun je op de momenten dat je het echt meent misschien juist vlakker worden in je reactie maar wel consequent. Dat maakt dan dat het minder leuk wordt om ondeugende dingen uit te halen voor de reactie.

Ook is het interessant voor je om te weten of je werkelijk uit een overtuiging handeld. Neem als voorbeeld de hond, geloof je dat het echt niet mag en keur je het aan de staart hangen echt af? Dan kun je het ook op een overtuigende manier overbrengen. Maar wanneer je iets afkeurt waar je zelf niet voor de volle 100% achter staat dan voelt meneertje dit feilloos aan en zal daarop inspelen. Nu zeg ik niet dat dit zo is maar het is iets waar je over na zou kunnen denken.

En ja waarom afstand tot pappa, het kan zijn dat je zoontje onzekerheid bij hem aanvoelt en daardoor zelf ook niet zeker is van de band. Dit spiegelt hij dan op zo'n manier naar hem terug. Maar het kan ook hier weer zijn dat de reactie van vader hem aantrekt. Hoe reageerd je man op de afwijzing van je zoontje?

Dat je zoontje vooral driftbuien thuis heeft zegt ook wat, kinderen die dit alleen in nabijheid van de voor hen belangrijkste mensen doen kunnen hiermee aangeven dat ze zich in die situatie veilig genoeg voelen om de emoties te uitten. Nu snap ik ook dat dit niet als de meest fijne emoties worden gezien maar dat hij ze uit is wel belangrijk. Het kan zijn dat hij hiermee iets wil duidelijk maken, het kan zijn dat hij hiermee zijn macht en invloed uittest. Misschien kun je hem aangeven dat hij best zijn emoties mag uitten en dat je begrijpt dat hij iets niet leuk vindt maar dat je hem ook een andere manier aanreikt om zijn emoties te uiten?

Ik herken veel van dit gedrag bij kinderen op alle leeftijden ze zoeken naar veiligheid, duidelijkheid en ze lijken volwassenen op hun taak te willen wijzen. Zo van, als jij mij moet helpen groeien dan moet je zeker ook naar je eigen gedrag kijken. En jij lieve kikkertje laat al zien hoe verantwoordelijk je bent door naar je eigen rol en vragen te kijken. Ik vind het erg knap dat je dit zo openhartig hebt gedeeld!
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 1 '09
Ik moest meteen denken aan een indigo kind toen ik zijn foto zag. Ik zal eens wat opzoeken voor je, misschien dat je er iets aan hebt?

http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/michael/4_4_1_hoe%20herken%20je%20ze.htm
Indigo's hebben bepaalde eigenschappen en kwaliteiten. Zij zijn wezens die zich hoofdzakelijk oriënteren op hun rechter hersenhelft. Zij zijn artistiek, creatief, intuïtief, en zijn spiritueel van aard. Zij houden van activiteiten zoals meditatie en yoga en het werken met kristallen.

Over het algemeen zijn zij eerlijk en open en integriteit is voor hen heel belangrijk. Hun vrienden zijn voor hen heel belangrijk.

Bij het ouder worden, neigen indigo's ernaar om groepen te vormen, die een weerspiegeling zijn van het concept "zielgroep" of -stam. Indigo- en Kristalkinderen zijn groepswezens en zij genieten ervan om deel uit te maken van een groep. Een groep met gelijkgestemden geniet de voorkeur.

Indigo's zijn hoog intelligent en intuïtief. Zij denken en leren heel snel. Zij gedijen in een vrije en open omgeving en presteren niet goed in gesloten en gecontroleerde omgevingen. Zij worden door de heersende medische wetenschap veelvuldig gediagnosticeerd als ADD en ADHD, en betiteld als "probleemgevallen" die moeten worden "hersteld". Dit herstel gebeurd meestal met drugs of verdovende medicijnen.

Diegenen die niet kunnen worden "hersteld" of beheerst, worden rebels en tonen zelfdestructieve gedragspatronen en zoeken hun oplossing veelvuldig in drugs, alcohol en geweld.

http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/michael/4_4_3_waarom%20zijn%20ze%20hier.htm
De Indigo ziel rebelleert tegen beperking en begrenzing. Zij zoekt de uitdrukking van haar essentie in vrijheid en vreugde.

De eerste rebellie begint vaak tegen een verstikkend en saai systeem genaamd: "school". Een school probeert vaak alle individualisme te onderdrukken en haar conform te maken aan een conventioneel patroon van vastgelegd gedrag of denken.

Daarna begint de rebellie tegen "werk" of "carrière". Hier is het systeem verder gekristalliseerd in vormen van overleving waar zekere handelingen beloond worden met geld.

De indigo ziet mensen die hun vrijheid en passie verloren hebben en een routine en onopwindend leven leiden gebaseerd op overleven door geld te verdienen. De Indigo weet dat dit NIET hetgeen is dat hij of zij op de planeet kwam doen!

Sommige Indigo's hebben de kracht om hun eigen pad te vinden in passie en individuele uitdrukking. Maar velen voelen zich compleet gevangen in het systeem en zien geen toekomst voor zichzelf. Dit is wanneer de bestaanscrisis begint...

De boodschap en missie van de indigo's is om de samenleving te laten zien dat zij is opgesloten in systemen die niet langer bijdragen aan de menselijke groei. Zij doen dit door op een heel persoonlijke manier te tonen hoe schadelijk deze systemen zijn geworden.

Hun eerste boodschap is een sociale boodschap aan hun families. Zij weigeren de controle- en machtsstructuren te accepteren van het gezin waar vader typisch de baas is en iedereen doet wat hem gezegd wordt. Feitelijk weigeren zij elke vorm van dominantie en controle, te accepteren.

Indigo's verspreiden ook de boodschap dat er iets heel erg mis is met een onderwijsstelsel dat is gebaseerd op "kennis van het hoofd" dat heel weinig verbinding heeft met het echte leven. Feitelijk is de wijze waarop het systeem is opgezet een probleem voor deze wezens. Dit omdat hun energie en intelligentie de beperkingen van het systeem ver overtreffen.

De Indigo's hebben geholpen met een grote verschuiving in het denken. Niet alleen hoe het ouderschap wordt vervuld, maar ook hoe we leven en wat we willen van onze samenleving. Dit maakt allemaal deel uit van de Grote Verschuiving die deze Indigo's hier in gang komen zetten. Het is een verschuiving van systemen die zijn gebaseerd op de kille logica van het Hoofd naar een samenleving die is gebaseerd op de stroom en voeding van het Hart. De Indigo ziel rebelleert tegen beperking en begrenzing. Zij zoekt de uitdrukking van haar essentie in vrijheid en vreugde.

De eerste rebellie begint vaak tegen een verstikkend en saai systeem genaamd: "school". Een school probeert vaak alle individualisme te onderdrukken en haar conform te maken aan een conventioneel patroon van vastgelegd gedrag of denken.

Daarna begint de rebellie tegen "werk" of "carrière". Hier is het systeem verder gekristalliseerd in vormen van overleving waar zekere handelingen beloond worden met geld.

De indigo ziet mensen die hun vrijheid en passie verloren hebben en een routine en onopwindend leven leiden gebaseerd op overleven door geld te verdienen. De Indigo weet dat dit NIET hetgeen is dat hij of zij op de planeet kwam doen!

Sommige Indigo's hebben de kracht om hun eigen pad te vinden in passie en individuele uitdrukking. Maar velen voelen zich compleet gevangen in het systeem en zien geen toekomst voor zichzelf. Dit is wanneer de bestaanscrisis begint...

De boodschap en missie van de indigo's is om de samenleving te laten zien dat zij is opgesloten in systemen die niet langer bijdragen aan de menselijke groei. Zij doen dit door op een heel persoonlijke manier te tonen hoe schadelijk deze systemen zijn geworden.

Hun eerste boodschap is een sociale boodschap aan hun families. Zij weigeren de controle- en machtsstructuren te accepteren van het gezin waar vader typisch de baas is en iedereen doet wat hem gezegd wordt. Feitelijk weigeren zij elke vorm van dominantie en controle, te accepteren.

Indigo's verspreiden ook de boodschap dat er iets heel erg mis is met een onderwijsstelsel dat is gebaseerd op "kennis van het hoofd" dat heel weinig verbinding heeft met het echte leven. Feitelijk is de wijze waarop het systeem is opgezet een probleem voor deze wezens. Dit omdat hun energie en intelligentie de beperkingen van het systeem ver overtreffen.

De Indigo's hebben geholpen met een grote verschuiving in het denken. Niet alleen hoe het ouderschap wordt vervuld, maar ook hoe we leven en wat we willen van onze samenleving. Dit maakt allemaal deel uit van de Grote Verschuiving die deze Indigo's hier in gang komen zetten. Het is een verschuiving van systemen die zijn gebaseerd op de kille logica van het Hoofd naar een samenleving die is gebaseerd op de stroom en voeding van het Hart.

http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/michael/4_4_4_wat%20is%20hun%20invloed.htm
Veel gezinnen vielen uit elkaar doordat Indigo's de spiegel voorhielden die de lelijke en destructieve kant toonden van het traditionele gezinsleven. Geleidelijk aan begon de samenleving te begrijpen dat de enige manier om met de Indigo-energie te werken, is vanuit het hart.

De Indigo's onderwezen hun ouders over onderhandeling, overleg, eerlijkheid, openheid en delen. Zij onderwezen hun ouders over respect: respect voor elkaar en voor ieder persoon in het gezin en voor ieders emotionele en fysieke behoeften.

De ouder en het kind worden gezien als partners of in partnerschap. De relatie moet gebaseerd zijn op Liefde en Persoonlijke Groei voor iedereen.

Ouder zijn, moet een Activiteit van het Hartchakra zijn. Het is dan gebaseerd op Liefde, en niet een activiteit gebaseerd op controle en macht.

Indigo kinderen zijn vaak de aanleiding geweest voor hun ouders, om alternatieve en meer natuurlijke en vriendelijke manieren te zoeken om om te gaan met de "problemen" van hun hoogenergetische kind. Er werd dan ook gekeken naar een natuurlijker dieet gebaseerd op organisch voedsel, en het verwijderen van alle suikers en verwerkt voedsel uit het dieet van het kind.

Mede door deze "problemen" zijn ouders en individuen gesterkt in het maken van hun eigen keuzes en beslissingen. Zij worden niet langer gedicteerd door een zorgstelsel gedomineerd door het winstbejag van de farmaceutische industrie.

http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/michael/4_4_5_hoe%20ga%20je%20ermee%20om.htm
Onze samenleving verkeert nog in de beginfasen van het vinden van een manier om deze kinderen op te voeden die tegemoet komt aan hun behoeften en die is gebaseerd op zowel het Hart als het Hoofd.

Dikwijls, rond een jaar of 15 of 16, kan de jonge Indigo volwassene in een toestand van depressie of neurotisch gedrag terechtkomen en destructieve of zelfvernietigende gedragspatronen beginnen te manifesteren.

Soms zijn deze patronen alleen naar binnen gekeerd, maar vaker zijn zij ook naar buiten geconcentreerd. In dit geval worden de destructieve energieën door de familie gevoeld en ervaren. De vrede en stabiliteit van de familie wordt dan vaak verpletterd.

In extreme gevallen kunnen Indigo's hun destructieve patronen ook naar een grotere gemeenschap overbrengen en "probleemgevallen" worden. Deze "probleemgevallen" kunnen last krijgen van depressie, mentale ziekte, druggebruik, asociaal gedrag, rebellie en zelfs geweld.

Vele zachte en liefdevolle ouders vragen zich af "Waarom is dit gebeurd?" en "Wat hebben wij verkeerd gedaan?". Hier volgen enkele richtlijnen om aan te geven hoe je met deze situaties dient om te gaan.

Probeer als eerste de ziel van jullie Indigo tiener te begrijpen. De indigo's zijn geavanceerde wezens, en hun ziel is van een hogere vibratie en daardoor dichter bij de God/Bron-vibratie dan die van hun ouders kan zijn.

Indigo's hebben een innerlijk gevoel of weten wanneer iets niet goed voor hen is, of niet voor hen werkt. Ook al kunnen ze dit misschien niet even goed vertellen, ze weten het wel degelijk.

De eerste stap om met het probleem om te gaan is te erkennen dat het niet enkel het geval van een "probleemkind" is, maar dat het een groep- of familiekwestie is. De verstoorde tiener of adolescent vertoont de symptomen van een probleem dat deel uitmaakt van de familie als eenheid. Wij moeten toe naar een maatschappij die onevenwichtigheid van een familielid beschouwt als een probleem van de hele familie. Zoek genezing en evenwicht voor de hele familie en niet enkel voor degene die de symptomen van de onevenwichtigheid vertoont.

Wanneer de ouder zo rustig en liefdevol is als de situatie toelaat, zullen de indigo's het op hun beurt ook worden. Laat vriendelijkheid, aardigheid en respect een deel van de wederzijdse interacties worden. Wanneer deze energie ingeleid is, gebeuren er wonderen.

Het "probleem" indigo zal niet langer meer een probleem zijn. Helemaal niet als wordt ingezien dat de indigo er ook is om de ouders te helen.
susie14
susie14 nov 1 '09
Wat een prachtige foto! En inderdaad die oogjes spreken boekdelen.
Herkenbaar wat je schrijft over je zoontje. Bij ons was het precies andersom met mijn oudste dochter. Op de een of andere manier begreep ik haar niet en mijn partner juist wel. Nu is ze bijna 8 en heb ik juist een hele goede band met haar.
En het uitproberen.....ja echt ook iets van zijn leeftijd. Gaat wel over..

groetekes Sies
admin
admin nov 2 '09
dank jullie wel voor de info ik ga dit zeker uitgebreid lezen (vind het ook erg interessant om andere meningen te horen wink)

liefs

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki