Loading...
nl

'Durf ' jij (weer) kind te Zijn?

admin
admin okt 19 '09
Heb jij de bijzondere en mooie gave die 'kind zijn' heet, gehouden of weer opnieuw ontdekt?

ikzelf mag graag met mijn kind grote gekke kauwgomballen blazen en natuurlijk een maf gezicht er bij trekken. en zijn natuurlijk tal van leuke ideen. maar waar het mij er vooral ook om gaat is het gevoel, het onbevangene, het pure geluksgevoel uit mezelf omhoog halen, ieder moment wanneer ik wil. een bloem bekijken alsof je hem nog nooit hebt gezien, wolken kijken (al liggend op het gras) en er de mest prachtige en/of lachwekkende figuren uithalen. noem maar op.
Delen:
admin
admin okt 19 '09
ik lees net ergens iets over een schommel in een andere topic.
we hebben in onze tuin een schommel staan waar ik bij regelmaat op zit. heeeerlijk, ik krijg daar zoveel energie van he. hahaha en het is nog leuk ook. en leuk er bij is, is dat mijn kind dan ook ineens naar buiten stormt en mee wil doen. dus wisselen we elkar dan af en hebben dolle pret. ik ga dan wel niet heel hoog schommelen of ver weg springen, dat laat ik aan m,n kind over. wel hebben we saampjes veel pret en al schommelend komen de fijnste verhaaltjes los en gaan we weer naar binnen met op ons beider wangen een gezonde rooie blos.
admin
admin okt 19 '09
Ja hoor altijd gehouden.
admin
admin okt 19 '09
prachtig!
miyase
miyase nov 14 '09
Tja, mij kan je echt niet meer kind noemen denk ik.. Ik ben al 14. Maar ik zou wel terug een kind willen zijn. Wat ik zo leuk vond vroeger was, dat iedereen glimlachte tegen me op straat, en ik dat terug kon doen. Dat was een leuk gevoel. Nu vind ik dat veel moeilijker. Ik zie niet meer van die gezichten die naar me lachen uit hunzelf, ik kan gewoon voelen dat ze vanalles denken daarbij. Ogen kijken mij zo serieus aan. Alleen daarvoor zou ik wel weer een kindje willen zijn. Niks is leuker dan vrolijk op straat lopen.

Of, mijn gewoonte, mijn moeder's hand vasthouden op straat. Kan erg kinderachtig klinken, maar dat mis ik enorm. Of eens rondrennen, rondhuppelen. Nu moet ik uitkijken met wat ik doe. Omdat het fout kan opgevat worden. En dat doe ik vooral omdat ik zo ben opgevoed..

Het zijn vooral kleine details inderdaad, die gaven mij wel altijd zo'n leuk gevoel. Maar die verdwijnen met de tijd...
Heidelroos
Heidelroos nov 14 '09
Ja hoor, ik leer het zelfs anderen laugh
Helma
Helma nov 14 '09
Soms ben of voel ik me een oud wijf, maar regelmatig ben ik een kind, altijd gebleven. Zojuist in de tuin vond ik tussen de bladeren en dagpauwoog, het probeerde zich te warmen aan een waterig zonnetje. Ik roep dan mijn dochter en we zijn allebei verrukt van de kleuren, al zagen we deze vlinder al vele malen. Dit kan ik ervaren als een cadeautje!

Vanavond mag S haar schoen zetten: ik zet de mijne er vrolijk naast! Niet bij de kachel, want die is er niet meer, maar bij de brievenbus: voor Piet wel zo handig!

Soms praten we uren in plat Drents tegen elkaar, of in het engels: de woorden worden dan steeds gekker. Ook zingen we de meest maffe liedjes, of verdraaien woorden, zodat het lijkt op een vergissing, zoals bijvoorbeeld een kak beeken, of keffie zotten, vogel zelf maar uit wat het zijn moet.

Redelijk maf, en zeker een lagere school-niveau. Dit wil ik niet anders zien of doen, want dan is de lol eraf.
admin
admin nov 14 '09
Ja, ik ben het Kind in mezelf gebleven!!!

Soms kan ik nog zo heerlijk melig of kinderlijk zijn met mezelf, of met mijn kinderen, met mijn man. Zalig!!!

@ Miyase: ik heb net mijn 16-jarige dochter gevraagd, maar zij zou mijn hand op straat wel vasthouden als ze dat zou willen! Kan jij dat niet meer?

@ Helma: plat Drents?? Kom jij uit Drenthe? En ooh, zit ineens te denken aan dat televisieprogramma met die echt gronings pratende acteurs erin...euh Siem heet die jongen en één van die meisjes Irma >> dat kan ik ook zo heerlijk melig nadoen!! laugh
Helma
Helma nov 14 '09
Haahahhaah, Zaai! Irma, Ingrid en postbode Siemen! Dat is zoooo geweldig! En nee ik ben niet Drents, maar mijn dochters gingen lange tijd om met drentse mensen omdat hun vader in Emmer Compascuum woont. Nauwelijks te verstaan, maar wel grappig om te horen. En ja, Zaai hebben we altijd gekeken en ik zoek de filmpjes nog wel eens op op youtube.
admin
admin nov 14 '09
Ja laughdie!!!! Geweldigggg!!!! laughlaugh
poppy
poppy nov 17 '09
laugh"Wij vervelen ons en jij moet ons vermaken..."
hahaha, geweldig ja!!!

Kind zijn en blijven is heerlijk!
Ik had gister nog een heel gesprek met Bellefleur over hoe gek we kunnen doen en dan vooral om onze mannen aan het lachen te krijgen tongue
Gekke woordjes verzinnen, dansjes maken, "vieze" liedjes zingen! hahaha laughblush
Natalie1986
Natalie1986 dec 25 '09
Ik heb helaas een stuk van mijn innerlijke kind weg gedaan.. Maar ben het nu weer onder ogen gekomen!
Ik ben nog steeds zo dol op bloemen dus dat is in ieder geval gebleven hihi
Magique
Magique feb 18 '10
Ja ik heb nog steeds van die heerlijke lachbuien (zomaar) waar dan niemand iets van snapt, waardoor ik het nog leuker vind om te lachen. Ik lach veel en ik geniet heel snel van iets, en ook heel intens. Ik kan haast wel zeggen dat ik nog steeds een kind ben, maar dan een volwassen & wijs kind smile

Liefs
Duifje
Duifje apr 6 '10
Ohhhh wat heerlijk om dit allemaal te lezen!.
Ik heb soms ook van die enorme lachbuien.. lachkick... niet gewoon meer en dat duurt soms wel een uur..... pijn in mijn kaken..pijn in mijn buik...... heb een pamper nodig als ik niet uitkijk.. (grijns)

En ook het spelen met de barbie´s van mijn dochters..... soms mag ik mee doen. en dan voel ik me echt weer kind. Of heel gek met de carnaval. (dat vieren ze hier dus alleen een dag je op school) vrolijk net als de kids mee gaan..... ook verkleed. GEWELDIG hoe de andere mensen je dan aan kijken. Daar kan ik enorm van genieten.

als jullie nog meer tips hebben om het innerlijke kind naar boven te halen graag....... hoe meer hoe beter!!
admin
admin apr 18 '10
Heerlijk he om af en toe weer even kind te kunnen zijn!
Ik heb deze week ook het kind weer in me naar boven gehaald
Lekker schommelen met de bewoners van mijn werk, slagroomgevechten houden, in greppels liggen, belletje trekken etc, gewoon genieten van het leven
Zo zie je hoe mooi het kan zijn echt!
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 19 '10
Dit vind ik ook altijd zo heerlijk! Ik heb laats met mijn vriendin de speeltuin waar we langsliepen onveilig gemaakt. Eerst schommelen, toen van de glijbaan en uiteindelijk samen op de wipwap. Top avond! smile
krisss
krisss apr 19 '10
zoiets heb ik laatst ook met een vriendin gedaan,we waren bij iemand geweest en gingen weg rond 12 uur 's nachts,onderweg kwamen we een speeltuin tegen waar we ook alles uitgeprobeerd hebben.
was heerlijk...

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420