Loading...
nl

gebeurtenissen veranderen naar bewustwording!!!

admin
admin okt 18 '09
Het is duidelijk voor mij dat gebeurtenissen kansen zijn naar een veruimende bewustzijn, van wie ik ben.

De cosmos, m'n vrienden van hierboven, hebben me hierbij al die jaren enorm geholpen.
Ik had het hen ook gevraagd, en toen is inderdaad de tocht naar vernieuwing begonnen.
Ze leidden me weg uit het oude vertrouwde, doch miserie scheppende leven...
en plaatste mij in een meer open veld van mogelijkheden, waar ik vrij kon leren, en spelen, kon toetsen en kon bewustworden van al wat is.
Dit was/is ook een spiraalvormige ontwikkeling.
Het is niet zo, dat je éénmalig iets leert, bewust wordt van wie je ben, en dat voor de rest van je leven dat dan bent.
Neen,dat is jezelf te kort aandoen want het is veel meer dan die ene keer een veranderingsfaze;
Het is een aaneenschakeling van die spiralend omhooggaande van het bewustzijnveruimingen binnenin mezelf, keer op keer, dat telkens zeer verhelderend en zuiverend werkt;
Het bewustzijn wordt almaar groter en groter, en ik ervaar een oneindigheid.
Die oneindigheid waar ik het heerlijke vreugdevolle gevoel in m'n innerlijke van opsnuif,
geeft me zoveeeeeel, met het gevolg dat gebeurtenissen in m'n leven altijd leiden naar groei en nog meer bewustzijn.
En dàt bewustzijn, heeft dan weer invloed op m'n eigen leven, en het leven van anderen,
en dat is ten goede van de wereld en fijn om te doen.
Het is mijn meerwaarde op deze aarde, wat ik allemaal deed/doe nog.

Angst, twijfel, pijn en verdriet, of beperkingen gaven me vroeger alleen maar een verwrongen beeld over mijn leven.
Heb daar jaren en jaren aan geknutseld en gesleuteld om dit beeld weer in zijn juiste vorm te krijgen. Om dit om te buigen naar een kracht; Tot ik bewust werd dat ik het beeld mocht loslaten... en ging springen in het luchtledige; heb dit gedaan en de laatste weken hebben me veel inzichten gegeven;

Ga het opschrijven, voor mezelf en voor wie wil...


Bellefleur (Tinne)
Delen:
Vlinders
Vlinders okt 18 '09
Hallo Bellefleur,
wat een mooi verhaal! Ik herken er veel in. Vooral wat je zegt dat je door het meemaken van voornamelijk voor je gevoel 'negatieve' ervaringen zoals angst, pijn, verdriet etc. je een verwrongen beeld krijgt van wat de werkelijkheid werkelijk is. Het zijn lessen om je bewustzijn te verruimen zodat je volgens mij weer een stukje wordt gestuurd om richting je opdracht in dit leven te gaan.
En wanneer dat steeds meer doordringt dan zijn die 'negatieve' gebeurtenissen ineens mooie uitdagingen geworden.
Ik ben er zelf ook mee bezig, soms valt het mee en soms lijk ik meegezogen te worden in de ervaring die pijnlijk of angstig aanvoelt. Dan worstel ik me er weer uit, soms met behulp van vrienden en soms door lekker te gaan hardlopen of juist alleen te zijn.
Ik zie deze uitdagende gebeurtenissen vaak als een laatje dat ergens open gaat en ik die opdracht nu mag gaan proberen. Wanneer het dan goed is gelukt dan blijken er achter dat laatje ineens nóg meer laatjes te zitten die een nog wat grotere uitdaging vormen. En die ga je dan weer vol enthousiasme tegemoet natuurlijk!
Maar wat ik me soms wel afvraag is, als we onze werkelijke opdracht in dit leven gevonden hebben, wat volgt er dan? En gaat het daar wel werkelijk om?
Nou, je hebt me in ieder geval geïnspireerd om er een heel verhaal uit te tikken. Ik hoop niet dat mijn verhaal je nu in verwarring heeft gebracht. Het is in ieder geval hoe ik mijn ervaring met bewustwording beleef momenteel en die wil ik graag met je delen. Hoop dat je er wat aan hebt.

Lieve groet,
Vlinders
admin
admin okt 18 '09
Ja, heb het ondertussen al verandert de tekst.. ietsjes duidelijker];

Dank je vlinder,
Vlinders
Vlinders okt 18 '09
Alsjeblieft en jij ook bedankt!
Succes met alle nieuwe inzichten komende tijd.
Lena
Lena okt 18 '09
@vlinders
Maar wat ik me soms wel afvraag is, als we onze werkelijke opdracht in dit leven gevonden hebben, wat volgt er dan? En gaat het daar wel werkelijk om?

hoe bedoel je dit precies?
Lena
Lena okt 18 '09
mooie ervaring bellefleur..
Vlinders
Vlinders okt 18 '09
@Lena
Dankjewel voor je berichtje. Wat ik bedoel is in hoeverre het om het doel gaat en niet om de weg. Mijn gevoel wil alsmaar naar het doel toe (de levensopdracht) en ik ben weleens bang dat ik daardoor misschien belangrijke zaken over het hoofd zie. Maar vind het lastig daar een juiste middenweg in te vinden.
Lena
Lena okt 18 '09
misschien moet je daar niet bang voor zijn..
dat je wat over het hoofd zal zien..
alles dient zich van zelf aan..tenminste dat is hoe ik zelf er na kijk nu..
dat wil niet zeggen dat alles dan duidelijk is...
ja wat is nu die levensopdracht?...ben benieuwd hoe hier na gekeken wordt ook door anderen
Vlinders
Vlinders okt 18 '09
Dankjewel.
Ik lees uit je woorden dat het vooral vertrouwen houden in dat wat is het voornaamste punt is.
En wat betreft de levensopdracht, wanneer weet je dat je ook echt op het goede pad zit, ook wanneer het niet duidelijk lijkt te zijn?
admin
admin okt 18 '09
Mijn levensopdracht, stond in m'n bovenstaande tekst :

"Die oneindigheid waar ik het heerlijke vreugdevolle gevoel in m'n innerlijke van opsnuif,
geeft me zoveeeeeel, met het gevolg dat gebeurtenissen in m'n leven altijd leiden naar groei en nog meer bewustzijn.
En dàt bewustzijn, heeft dan weer invloed op m'n eigen leven, en het leven van anderen,
en dat is ten goede van de wereld en fijn om te doen.
Het is mijn meerwaarde op deze aarde, wat ik allemaal deed/doe nog.
Vlinders
Vlinders okt 18 '09
Ik probeer het te snappen Bellefleur (ben sinds kort lid).
Je bedoelt door de ervaringen (in welke vorm of zwaarte ook) dat je het niet in een concreet jasje hoeft te stoppen door bijvoorbeeld je levensopdracht te benoemen. Maar dat het zich vanzelf aandient en je zo een toegevoegde waarde kunt leveren aan wat de aarde te bieden heeft?
Cialara
Cialara okt 18 '09
Ik zelf heb eigenlijk geen idee wat nu precies mijn "levensopdracht" of zielen opdracht is. Ik heb er lang naar gezocht, maar ik heb het nu min of meer losgelaten, misschien heb ik het gevonden, misschien ook niet. Maar ik vind het wel prima zo. Ik doe de dingen die ik leuk vind, ben er voor mijn kinderen en ervaar het leven zoals het is. Met al zijn ups en downs. Iedere ervaring brengt lessen met zich mee en ik leer nog iedere dag. En met die leringen kan ik ook anderen weer van dienst zijn en als we dit allemaal doen, word onze wereld stukje bij beetje een aards paradijs grin
admin
admin okt 18 '09
Origineel bericht van: Vlinders
Ik probeer het te snappen Bellefleur (ben sinds kort lid).
Je bedoelt door de ervaringen (in welke vorm of zwaarte ook) dat je het niet in een concreet jasje hoeft te stoppen door bijvoorbeeld je levensopdracht te benoemen. Maar dat het zich vanzelf aandient en je zo een toegevoegde waarde kunt leveren aan wat de aarde te bieden heeft?





(welkom, lieve Vlinder grin)
Wat ik ermee zegde is dat mijn leven, en al het werk dat ik deed naar bewustwording en groei -
hoe zwaar en welke vorm ook is- de levensoprdacht is.
En bovendien, is het ook m'n levensopdracht om vanuit dit bewustzijn te handelen naar anderen toe.
Ik weet en ervaar én aanvaart dit als een meerwaarde voor deze vernieuwde tijd.
Maw, mijn leven zoals die is, is de meerwaarde voor de groei van de wereld, en dit was/is ook de opdracht!
Vlinders
Vlinders okt 18 '09
@ Bellefleur.
Dank voor je welkom Bellefleur.
Jij hebt volgens mij al heel hard gewerkt om bewustwording en groei te realiseren. Mooi!

Ik denk dat ieder iets bij te dragen heeft vanuit zijn eigen uniekheid. En inderdaad zoals jij aangeeft groeien door vanuit je bewustzijn te handelen. En als iedereen dat doet dan worden alle prachtige krachten gebundeld bestemd voor de groei van de wereld. Jippie! Heal the world...

@Eniroj:
Mij is verteld wat mijn levensopdracht is, en ik merk dat het mijn leven momenteel wat meer richting geeft. Maar misschien heb ik dat ook wel nodig in de fase waar ik nu inzit. Ik zie ook dat het prima zonder dit te weten kan werken als je doet wat je werkelijk leuk en fijn vindt te doen.
Bedankt!
admin
admin okt 18 '09
Heel mooi, boeiend en leerzaam om te volgen, lieve Bellefleur! Mijn aandacht heb je inmiddels gevangen.

Lieve groetjes
admin
admin okt 18 '09
Origineel bericht van: Vlinders
@Lena
Dankjewel voor je berichtje. Wat ik bedoel is in hoeverre het om het doel gaat en niet om de weg. Mijn gevoel wil alsmaar naar het doel toe (de levensopdracht) en ik ben weleens bang dat ik daardoor misschien belangrijke zaken over het hoofd zie. Maar vind het lastig daar een juiste middenweg in te vinden.



vlinders, lees eens wat je schrijft..
- gevoel wil naar het doel toe! = buik,gevoel, vrouwelijke
- ik ben (weleens) Bang!= zonnevlecht (kind in je?)
- belangrijke zaken over het hoofd zie.= hoofd, denken, mentale, mannelijke.

= lastig om juiste middenweg te vinden.


zie je?
de middenweg is een samenwerking van gevoel/denken (buik/hoofd, mannelijk/vrouwelijk)
en het lastige is je angst!
Lena
Lena okt 19 '09
dit vond ik op deze site en sluit misschien aan....vlinders

Het Doel van de Ziel

De Ziel heeft ‘Zijn’ lichaam gekozen en kent zijn opdracht in het leven.

De Ziel weet ook dat als hij de aarde bewandelt in het lichaam(die hij zelf heeft gekozen, qua uiterlijk ras, kleur en religie) dat hij met de verbinding vanuit zijn HogerZelf, causaal lichaam, Zijn Goddelijke bewustzijn de energie kan halen om zijn levenspad te bewandelen zoals die voor hem bedoeld is.

De Ziel kent zijn weg. De Ziel is het software programma voor het lichaam.

Stel je lichaam open; je persoonlijkheid; zodat het besturingsprogramma….

De Ziel ;het lichaam; de persoonlijkheid en het Ik kan leiden zoals het voor jou voorzien is.

In feite hoeven wij dus niets na te streven.

Onder weg naar het doel van de Ziel; zullen wij hetgeen krijgen of tegenkomen wat wij op ons Pad nodig hebben; en vooral wat wij dienen te ervaren.

Wij hoeven dus de ‘dingen’ niet achterna te lopen of na te jagen het komt allemaal vanzelf naar je toe. Door het achterna lopen van ‘dingen’ materiële zaken, uiterlijkheden, raken wij uitgeput en verlies je contact met het Zelf. Je streeft jezelf voorbij, vergeet daarbij wie je bent en verliest vooral Het Doel van je Ziel uit het oog.

Maar er is wel een Drive,…iets dat je drijft , iets dat je aanzet om dingen te doen, waarvan je geen hoogte hebt.(hier hebben wij het onderscheidingsvermogen heel hard nodig)

Echter het allergrootste Doel van de Ziel is om zich terug te voegen naar de Goddelijke bron.
Een centrale zon waaruit alle energie vandaan komt en van waaruit een ieder zijn eigen lijntje heeft. We kunnen dus neerdalen naar de aarde, maar vooral weer opklimmen en terug worden opgenomen in de bron van de Centrale Zon die wij God noemen. Terug naar Ons Eigen Ziele plek. Terug naar Ons Eigen Zielen Groep, terug naar ons Eigen Wederhelft, terug naar ons Eigen Goddelijke Identiteit zoals we het aards kunnen zeggen.

Terug naar de kern van het Gods Hart, het centrum van de Kosmische Bron.

Om het Pad te bewandelen (terug naar het begin), in het willen dienen van ons Godbewustzijn, hebben wij een houvast nodig: (een ouder probeert altijd het beste voor zijn kind) Hoewel het soms moeilijk wil lukken, maar als we vanuit het Godbewustzijn kijken dan weten wij, dat alles wat er op ons pad komt, als kind van God, zo zijn bedoeling heeft of heeft gehad… we worden er als maar beter van als we maar goed opletten.

Het kind in ons is hier bedoeld. Het kind de Ziel die wij op aarde helpen(baren). Het onbegrepen kind van anderen.

Ons houvast.

Onthechting (ons niet vastklampen aan)

Onderscheidingsvermogen (het belangrijkste)

Oordeelvrij (kijk en zie wat je ziet zonder inmenging van jouw eigen gedachten)

Oprechtheid (eerlijk zijn van uit je diepste binnenste. Niet in de schijn van de Heiligheid )

Doorzettingsvermogen(niet opgeven je God terug te vinden)

Zelfkennis (leer jezelf heel goed kennen, door steeds een ander aspect in jezelf te herkennen, te onderkennen en te accepteren dat je dat ook bent of ook kan zijn…weten hoe het voelt).

Maar nog vooral de Kennis vanuit je Goddelijk bewustzijn..Hij die onderwijst.

De God in ons die onderwijst.

Onvoorwaardelijke Liefde (accepteer de ander zoals hij is en pas als de ander om hulp vraagt, zonder voorwaarden een hand toe te reiken en zonder te vragen waar het naartoe leidt voor jezelf) we kunnen ons inleven in een ander, maar nooit de ander zijn. Een ieder heeft zijn eigen unieke blauwdruk om uit te leven.

Ons Levensenergie. De energie straal die vanuit de kosmische bron ons voed genaamd:

Het Licht, het Levens Licht waarmee de Ziel gevoed wordt en ons Levenskracht versterkt en

maakt dat wij Het Al-les zien en aanschouwen.

Leven: leef het leven, aanschouw het leven zoals die is ,(niet weg kijken van de dingen die er zijn, maar de weg vinden hoe je er het beste mee om kan gaan.). Dit alles in pure Éénvoud. En vergaar Kennis en wijsheid

Verkrijg liefde, inzicht, wijsheid en kracht in je eigenstraal rechtstreeks van het Goddelijk Licht die je omhuld en verbindt met de kosmische bron.

Weet er zijn altijd helpers om ons heen en ondersteunende hulpmiddelen, dit alles vanuit de kosmische bron.

Wij hoeven maar om te vragen

Wel komt het niet altijd zoals Jij het zelf verwacht
http://lilakumaris.web-log.nl/lilakumaris/de_ziel/index.html
Vlinders
Vlinders okt 20 '09
@Bellefleur
Dank je...begrijp waar het vandaan komt. Mooi omschreven!

@Lena
Dankjewel dat je dit stuk over de ziel voor me hebt opgezocht! Ik neem het verhaal met me mee. Doet me goed in de fase waar ik nu in zit.

Lieve groetjes voor jullie van
Vlinders
Maryssa
Maryssa okt 20 '09
Prachtig Lena! Heel mooi om te lezen.
admin
admin okt 24 '09
Dank je wel Lena voor het delen. Zo mooi om te ervaren

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki