Loading...
nl

Wat je zelf met je pc kan doen. Vragen?

Richie Richard
Richie Richard okt 17 '09
Oke, naar hoop dat het een beetje een succes wordt. Wil ik graag weten of er nog vragen zijn, naar aanleiding van de 1e Deel en de opkomende delen.
Ik zal dan proberen ze hier te beantwoorden en eventueel mee te brengen naar de volgende deel.

Ook zou ik graag willen weten wat jullie eigenlijk allemaal er in willen hebben. Ik bedoel ik schrijf het voor het publiek, en jullie zijn mijn publiek.
Delen:
admin
admin okt 19 '09
Ik heb een vraag, misschien is het heel simpel,
Ik zie dat er bij me staat "52 pup-ups" geblokkeerd.
Ik denk dat dit reklame is, dus evengoed rommel voor me.
Is dat iets dat ik kan/mag verwijderen en hoe?

Er zullen nog vragen komen, hoor!
Ben al eens graag publiek! laugh
admin
admin okt 19 '09
hahaha, niet pup-ups maar pop-ups!!
Richie Richard
Richie Richard okt 20 '09
pop-ups zijn pagina's/venster die door een script op de website worden aangemaakt. De pop-up blocker blokkeert deze. Gewoon weg om dat het vaak gewoon reclame is. Het is niet iets wat je kan verwijderen aangezien het gewoon een webpagina is. Wel kan je de pop-up blocker uit zetten.
Beschermengel
Beschermengel nov 11 '09

Help Denzil ik kan geen emails meer ontvangen ..wel versturen.

Kun je me helpen?

Ik heb nu een laptop die kan wel ontvangen en versturen alleen mijn oude vertrouwde pc niet.
Richie Richard
Richie Richard nov 11 '09
Waarschijnlijk staat de mailserver POP niet goed ingesteld bij je oude vertrouwde PC. Als ik het me goed herinner, was deze onlangs geherinstalleerd?

Tevens kan ik je niet direct helpen. Ik heb meer informatie nodig.
- Welk besturingsysteem gebruik je (Windows XP, Vista of 7?)
- Welke versie besturing gebruik je (Home, Pro, etc)
- Welke E-Mail cliënt gebruik je. (Bijvoorbeeld Firebird of Windows Live Mail, of Office 2003/2007 Outlook.)
- Geeft het ook een fout melding aan? Zo ja welke? (Doet tie dat niet, kijk dan onder in naar een Uitroepteken of een andere waarschuwings teken)
Beschermengel
Beschermengel nov 11 '09

oeeeeh wat een hoop vragen haha......ik kan niet op alles een antwoord geven omdat ik het gewoon niet weet frownmaar ik ga kijken of de mailserver POP goed is ingesteld, nee hij was niet geherinstaleerd.

ik gebruik Windows Vista ........bedankt alvast smile
Beschermengel
Beschermengel nov 11 '09

Het was inderdaad de mailserver die niet goed stond !! hoera hij doet het weer, het heeft even geduurt eer ik precies de goeie knopjes gevonden heb, maar het is me uiteindelijk gelukt Denzil! ....mijn dank is groot smile
Richie Richard
Richie Richard nov 13 '09
Gege, zo zie je maar weer, dat het gewoon 't kleinste ding een groot probleem kan opleveren. Ik ben blij dat je het zelf heb kunnen uitvogelen waar deze instellingen staan. Aangezien ik niet wist welk software jij gebruikt om je mailtjes binnen te halen. Zonder dat, kan ik je meestal niet verder helpen snap je?
Beschermengel
Beschermengel nov 13 '09
Ja ik snap je helemaal! ....het is ook best moeilijk om alles zo uit te leggen vooral en als je niet weet wat voor pc of software ik heb.

Maar toen je zei, de mailserver... ben ik gaan kijken bij help en daar stond precies hoe ik het moest doen, het lukte wel niet ineens maar naar een paar uur dus wel tongue

Weer wat geleerd!... smile
Richie Richard
Richie Richard nov 19 '09
Blij dat ik tijdens het helpen het jou ook geleerd heb smile
(sorry voor wat late reactie :P)
Beschermengel
Beschermengel nov 20 '09
Super blij ben ik..anders had ik zeker 7 dagen moeten wachten totdat iemand mij kon helpen!
( die langs kon komen )



admin
admin dec 12 '09
Denzil, Je had me CCleaner aangeprezen, en dat doe ik nu regelmatig.
zijn de andere downloads van piriform ook de moeite om te gebruiken?
Richie Richard
Richie Richard dec 12 '09
Ik zal dat even onderzoeken voor je wink
admin
admin dec 12 '09
thnx liefje!!
Richie Richard
Richie Richard dec 12 '09
Defraggler is inderdaad de moeite waard om het te gebruiken.
In Windows Vista of ouder, is het probleem dat de besturingsysteem de bestanden maar lukraak op de hardeschijf zet. Ik bedoel, deze besturingsystemen willen snel bestanden verplaatsen. Windows 7 ook hoor, maar deze is veel beter er in geprogrammeerd.
Net zoals ons, als wij heel erg nodig naar de wc moeten, kiezen we al snel een willekeurig wc uit. Dit doet de besturing ook. Maar bij de besturing wordt het dan onoverzichtelijk en zitten de kleine bestandjes tussen de grote etc etc. Net zoals, als je je afval niet scheidt, dan is het moeilijk om het te verwerken. Ook Windows krijgt hier dan problemen mee.

Nu heeft Windows ZELF een defragmenteer tool. Maar deze zijn zeer traag, vooral ook omdat de apparte proces/programma nogmaals niet goed geprogrammeerd is. Vond Microsoft blijkbaar niet belangrijk genoeg..

Defraggler verplaatst alle bestandjes netjes in hun eigen hokje als het ware, en maakt het makkelijker vindbaar voor je pc.

Als je je pc niet defragmenteert gebeurd het volgende:
- Je pc wordt zeer traag
- Sommige bestanden gaan foutmeldingen geven met het openen, ze zijn bijvoorbeeld niet vindbaar door de pc zelf, desondanks jij het wel ziet.
- Je hardeschijf is veel sneller vol dan verwacht.

Doe je dit wel krijg je het volgende:
- Je pc wordt aanzienlijk sneller. (Al, is het soms wel mogelijk dat je pc gewoon te oud wordt. Slijtage, snap je?)
- Bestanden gaan op zijn snelst open.
- Je kan schrijf ruimte besparen. Dit heeft een besparing percentage van ruim 3% gemiddeld.

Wat je kan doen is dus defraggler installeren, of een soort gelijke programma.
Deze je hardeschijf partitie laten analyseren.
Is de fragmentatie percentage hoger dan 15%, raad ik je aan om een snelle defragmentatie te doen.
Is de fragmentatie percentage hoger dan 25%, raad ik je aan om een gewone defragmentatie te doen.

Alles er onder, mag je een defragmentatie doen. Dit is niet geheel nodig.

Mocht je minder dan 5% opslag ruimte over hebben, kan het zijn dat defraggler zeurt over, dat het waarschijnlijk traag gaat verlopen. Neem dan de snelle defragmentatie.


Recuva is een data-lost-restore programma. Deze applicatie zorgt er voor dat je, je verloren bestanden die je perongeluk verwijderd hebt, of verloren zijn gegaan door een pc crash o.i.d. het weer terug kan halen. Weliswaar vind ik Recuva zeer onoverzichtelijk.
Hier geef ik dus ook (nog) geen ondersteuning voor.

Speccy is een ander verhaal. Ik raad je aan om deze (nog) niet te gebruiken. Het is nog in een beta fase, wat staat dat er gegarandeerd een mogelijkheid is dat hij de verkeerde informatie weergeeft. Speccy is ook alleen nodig als je bepaalde informatie nodig heb over je computer hardware. Voor normaal pc gebruik, is dit niet nodig.
admin
admin dec 12 '09
wow, dank je well! grin
Richie Richard
Richie Richard dec 12 '09
Geen Probleem smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki