Loading...
nl

Droom Mount Everest

admin
admin okt 17 '09
Wie wil mijn droom verklaren ? Blijkbaar heeft uitslapen soms ook wel zin.. zie hieronder mijn megalange tekst.



Ik was met iemand anders en mijn gezin vlak bij de Mount Everest. Het was mooi, om omhoog naar de Mount Everst te kijken (die was boven mij)
maar toen de andere persoon mij erop was, dat er een paar meter voor mij ook nog een enorm ravijn was,
waar onderin een rivier stroomde kreeg ik enorme hoogtevrees.
Ik geloof dat ik bijna was flauwgevallen maar opeens was het water gewoon hoog, tot de hoogte waar wij waren, en was de diepte dus weg.
We gingen zelfs zwemmen, ook met de kinderen die om ons heen waren.
Er waren nu ook leerkrachten van mijn dochtertje aanwezig.

Thuis was een hele grote slang ontsnapt en mijn partner raakte helemaal overstuur (om iets anders).
De slang interesseerde hem niet zo.
Hij stopte de slang met 3 kinderen in een grote draagbare tas / bench(voor dieren bv), en zette die voor onze voordeur (buiten).
Hij wilde er vervolgens in paniek vandoor gaan.
Ik probeerde hem hier te houden, want hij moest eerst de kinderen redden ( ik durf niet zoals hij dicht bij de slang)…
toen bleken er van alle kanten mensen te komen van bij ons uit de buurt die goed met slangen om konden gaan,
die mijn geschreeuw hadden gehoord,
ze waren al bij ons thuis om ons te helpen.
De slang hadden ze weer boven gezet en de kinderen waren veilig.
Een vrouw bleef op de trap zitten om uit te kijken dat de slang niet weer naar onder kwam, de slang kroop boven gewoon fijn voor hem op de bovenverdieping los rond.

Ik had een camera in mijn handen, in duwde op wat knopjes, veranderde een instelling en toen werd die camera opeens groter,
er klapte vanalles uit. meer functioneel en enzo.. toen heb ik hem toch maar weer klein en handig gemaakt (de extra functies zaten er blijkbaar toch in).

Ik kwam ergens in de openlucht, er waren veel kinderen en een stukje verder een plaats waar enkele grote dieren rondliepen en lagen,
er waren ook verzorgers / oppassers.
Maar er mochten wel onder toezicht mensen bij.
Er waren o.a. olifanten en ook weer die grote slangen en er waren ook een paar paarden.. ik schrok toen ik me bedacht dat die paarden het voedsel voor de slangen was..
toen ging ook mijn dochtertje ernaartoe met een groepje kinderen.
Ik hield mijn hart vast ,want ik was bang dat zij zou worden opgegeten (ze was een van de kleinste dus het makkelijkste hapje) maar ze kwam veilig terug.

Aan de zijkant was een gebouw, waar ik naar binnen ging er was een soort informatiedag aan de gang, ook Guido
( een oude studiemaat van me die ik al jaren niet gezien heb) met een vriendin van hem zaten daar achter een tafeltje, Guido straalde,
ik was blij hem weer eens te zien hij had een naambordje voor zich staan met “Grandis” erop; de Grote.

Ik ging naar een ruimte ernaast, ik was er alleen en de sfeer leek heilig.
Er lagen allemaal antieke kostbare spirituele spullen, met name amuletten en kettingen ofzoiets uitgestald op een tafel / altaar.
Ik vond het prachtig, ik zag oa een Ohm teken.
Ik vroeg me af waarom ze zo duur waren… toen viel me in dat er maar enkele van op de wereld waren …
en dat deze een van enige of de enige exemplaren van de hele wereld waren…..

Ik was weer ergens anders, mijn baas was er en een collega van mij ook, mijn baas stuurde mij naar huis met de mededeling dat ik niet meer hoefde te komen;
ik zou er nog wel achter komen hoe en waarom, ik zou maar beter een vakantie gaan vieren van minimaal een half jaar en goed voor mijn dochtertje zorgen.
Of ze mij daarna nog terug wilden zouden we dan wel zien.. Ik werd een beetje bang, vanwege mijn inkomen, en ik dacht dat mijn baas dit deed
omdat hij achter mijn financiele situatie was gekomen, en dat het nu nog slechter zou gaan..
Toen ik nog eens op het computerscherm keek bleek het niet zo te zijn.. er stond iets anders dan ik dacht, namelijk dat er een heel hulpplan was gemaakt
om mij er financieel er weer boven op te krijgen,
en ik hoefde hier niet voor te werken bij mijn huidige werkgever.
Wel stond er in het plan dingen zoals mijn eigen website van Artemis, en nog meer ideeen die mij uiteindelijk meer geld zouden gaan opleveren.
Delen:
pe51
pe51 okt 19 '09
Hallo Artemis,

Deze droom geeft je als het ware een momentopname in je leven.
Hij laat zien hoe het met je gaat, op het moment.
Vanuit 6 verschillende invalshoeken (de 6 delen van de droom).
Ik denk dat je droom bedoeld is om eens te kijken naar hoe je leven er op dit moment voor staat. Naar sommige keuzes die je gemaakt hebt en naar punten om te verbeteren.

-

Ieder deel speelt zich op een andere plaats af, daaraan kun je de indeling herkennen.
Het is een vrij lange uitleg geworden, maar bij zo'n momentopname-droom moet ieder stukje bekeken worden. Alles heeft betekenis in zo'n droom. Ik heb niet alles kunnen begrijpen, voor wat ik niet begrepen heb, heb ik om achtergrondinformatie gevraagd. Als het nodig is kun je die per pb of per email sturen.

Ik hoop dat je er zo een beetje uit kan komen, wat je droom je te zeggen heeft.

deze droomverklaring kan goed zijn, half goed of helemaal fout - maak daarom zelf uit wat je ervan gelooft

---

de droom in 6 delen


deel 1

De Mount Everest is de hoogste berg ter wereld. Hier is het een symbool voor de hoogste plek in je eigen geestelijke wereld.
Je kunt hoog in jezelf zijn (waarnemen) en laag of diep in jezelf zijn (voelen). Jij bent op dit moment in de droom vlak bij de hoogste plek in jezelf.

Je bent op dit hooggebergte in jezelf niet alleen, maar met 'iemand anders' en je gezin.
Omdat het om een plek in jezelf gaat, gaat het om je eigen bewustzijn. Om je bewustzijn in het hooggebergte van je geest - om je hogere bewustzijn dus.
Die andere persoon en je gezin zijn daarom niet die personen zelf, maar ze zijn symbolen voor het hogere bewustzijn in jezelf wat je normaal gesproken gebruikt om die andere persoon en je gezin waar te nemen. Het hogere bewustzijn wat er in jezelf is, wanneer je die personen in de buitenwereld ziet.

Je vindt het mooi om naar de hoogste plek in jezelf te kijken, dan zegt 'een ander' je dat er ook (als het ware) een diep ravijn is, in jezelf, met een rivier (die staat voor een stroom gevoelens). Dan krijg je als het ware hoogtevrees in jezelf. Zoals je in de buitenwereld in een ravijn kunt vallen, kun je ook in je binnenwereld als het ware in een ravijn vallen. Dan 'val' je in jezelf, je bewustzijn valt ineens omlaag. Dat zal denk ik bedoeld worden met deze hoogtevrees.
Misschien is het goed om voorzichtig te zijn met wanneer anderen je iets over jezelf zeggen, wanneer je ziet wat voor gevolg het kan hebben. Wanneer het een bekend persoon is, kan het goed zijn bij deze persoon voorzichtig te zijn wanneer hij iets over je zegt. En wanneer het een bepaald type persoon zou zijn, en je zou in jezelf geneigd zijn zo'n type snel te geloven, dan kan het goed zijn bij zo'n type persoon voorzichtig te zijn wanneer hij het over jou heeft. Ik zeg niet dat de droom dit bedoelt, dat je voorzichtig zou moeten zijn bij anderen. Maar dit is iets waar je zelf bij stil kunt staan, of het een geschikte gedachte is.

Dan wordt het water opeens hoog, schrijf je. Dat is iets wat je nooit zal zien gebeuren in het normale leven. Daarom zie ik het hoog worden van het water als een droomsymbool. Het zal niet om een rivier buiten je, maar om een stroom gevoelens in jezelf gaan, die als het ware omhoog komt. En daarom zie ik het hooggebergte ook niet als een hooggebergte buiten jezelf, maar als het hooggeberge in je binnenwereld, het hooggebergte van je geest. Het gaat dan dus ook om hoogtevrees in jezelf.
Je geest herstelt dit hoogtevreesprobleem zelf. Je angst gaat weg, omdat de gevoelens in jezelf naar je toe komen, naar boven toe.

Dan merk je dat je kunt veilig kunt zwemmen in je eigen gevoel. Ook met de kinderen die om jullie heen waren, en er waren leerkrachen van je dochtertje aanwezig, schrijf je.
Hier gaat het dus weer om dat deel van je eigen hogere bewustzijn, wat je normaal gesproken gebruikt om je kinderen en de leerkrachten van je dochtertje waar te nemen.
Dit bewustzijn zal een belangrijk deel van je leven zijn: het bewustzijn wat je gebruikt voor je gezin, de andere persoon en de leerkrachten van je dochtertje.

In deel 1 van de droom zie je dus dat je reden genoeg hebt om zelfvertrouwen te hebben en dat je niet bang hoeft te worden wanneer je in je hogere bewustzijn zit, zo ver boven je diepere gevoelens. De situatie herstelt zichzelf, in jezelf. Door het zwemmen zul je een dieper gevoel van veiligheid gekregen hebben wat betreft deze hoogtevrees.
Omdat deze droom een soort van momentopname in je leven geeft is het misschien goed om na te gaan hoe het eerder in je leven was, met deze geestelijke hoogtevrees. Misschien was hij eerder in je leven wat sterker aanwezig, of misschien is hij nu pas in je gekomen.

deel 2

Deel 2 speelt zich thuis af. De sfeer of zeg maar 'psychische omgeving' waarin je deel 2 meemaakt is de sfeer van je huis, van je gezin (en wat mensen uit de buurt).
Hier gaat het niet om je hogere bewustzijn, maar om een gevoel in jezelf. Dat gevoel wordt uitgebeeld door een grote slang.
Het gaat hier om een grote slang 'in jezelf', zoals ze dat zeggen. Om een gevoel in jezelf, wat zo is als een grote slang. In deze momentopname van je leven kijkt de droom op deze manier naar je gevoelsleven - naar het probleem van 'de grote slang in je gevoelsleven'.

Waarschijnlijk heb je thuis geen slangen. In dat geval kun je makkelijk begrijpen dat de droom niet kan gaan over een grote slang in de buitenwereld (bij jou thuis).
Dan zal het dus gaan over een slang in je binnenwereld. Om een slang als droomsymbool.
In deel 3 komt ook een grote slang voor, die is gevaarlijk voor je dochtertje. Deze 2 slangen hebben in het droomverhaal niets met elkaar te maken.
Dat is wat erg toevallig, 2 aparte slangen in 2 aparte delen van één droomverhaal.
De overeenkomst tussen die 2 situaties is dat je er zelf bij bent. En wanneer je de slang als een symbool ziet (een slang in jezelf), dan klopt het wél, dat hij zo 2 keer voorkomt. Omdat hij een deel van jezelf is.

Dieren staan als symbool voor een deel van je gevoelsleven. Het ene dier is niet als het andere, en zo is het ene gevoel in jezelf ook niet als het andere.
Dit gevoel lijkt op een slang. Een slang die je gevaarlijk voor de kinderen vindt.

Ga eens na, wat voor gevoel die slang in jezelf kan zijn.
Van wat voor gevoel in jezelf ben je vaker bang? (want je durft er in de droom niet dichtbij te komen).
Voor welk gevoel moeten je partner of andere mensen wel eens zorgen?
Welk gevoel in jezelf mag niet bij je kinderen komen?

Die slang was ontsnapt, schrijf je. Ontsnapt aan je eigen controle, denk ik. Je beheerste op dat moment de slang in jezelf niet.

Wat opvalt in de dit deel (en in deel 3) is, dat de andere mensen geen interesse in de slang hebben, en er niet bang voor lijken te zijn.
Je partner stopt hem met 3 kinderen in een grote draagbare tas en zet hem buiten. En de andere mensen konden goed met slangen omgaan en zetten hem boven. Waar ze hem vrij laten rondkruipen.
Misschien zien die mensen het gevaar van die slang in jezelf niet, dat ze er niet bang voor zijn. Omdat ze hem niet zo goed kunnen voelen als jij zelf (het is ook een deel van jezelf).
Wanneer je begrijpt om welk gevoel het moet gaan kun je waarschijnlijk ook wel begrijpen waarom de andere mensen het gevaar niet zien.
Het lijkt een probleem te zijn van jezelf, wat alleen jij goed kan begrijpen, en waarvoor je daarom zelf een oplossing voor moet vinden.

Dat de mensen uit de buurt allemaal goed met slangen konden omgaan zullen ze je gezegd hebben omdat ze dat vonden, en om je gerust te stellen.
Die ene vrouw bleef denk ik eerder op de trap zitten om jou gerust te stellen dan uit angst dat de slang beneden zou komen. Als ze daar echt bang voor waren geweest, hadden ze hem boven niet vrij laten rondkruipen.

Dan is er het gedeelte met de camera in dit deel van de droom. Die stelt denk ik 'een camera in jezelf' voor.
Een camera is een hulpmiddel om beelden op te nemen en vast te leggen. Zo zal een camera in jezelf een (geestelijk) hulpmiddel in jezelf zijn waarmee je beelden in jezelf kunt opnemen en vastleggen.
Als je de camera uitklapt kun je meer waarnemen, of op meer manieren waarnemen. Je zult dus in jezelf de mogelijkheid hebben om meer (of op meer manieren) waar te nemen of meer (of op meer manieren) beelden vast te leggen.
Je kiest in de droom om hem toch maar weer 'klein en handig' te maken. Dat zal dan staan voor dat je er in jezelf voor kiest om de camera in jezelf ook maar 'klein en handig' te houden. In plaats van meer (of op meer manieren) waar te nemen en beelden vast te leggen.

Dit is iets wat je in je huidige leven zou moeten herkennen. Dat je bij het waarnemen en onthouden van dingen voor het gemak kiest, in plaats van voor een betere beelden van wat er om je heen gebeurt. Het zou kunnen dat je meer hebt aan betere beelden dan aan het gemak van simpeler waarnemen. Wanneer je meer begrijpt, zul je misschien minder snel bang hoeven zijn en minder vaak in paniek raken.

Op deze manieren laat je droom je dus in deel 2 een momentopname van je gevoelsleven van nu zien.

deel 3

Deel 3 speelt zich 'ergens in de open lucht' af, zo zeg je het. Je noemt het geen dierentuin, daarom ga ik ervan uit, dat de dieren niet in afzonderlijke kooien gezeten hebben.
Als je deze plaats in de droom vertaalt naar een symbolische plaats in jezelf, dan vindt dit deel van de droom plaats in een sfeer van de dieren in jezelf, dat is: van (gevoels-)karaktertrekken van jezelf. In een sfeer van delen van je eigen gevoel.
Olifanten zijn grote, sterke, maar simpele dieren, ze staan voor simpele delen van jezelf die dicht bij het lichamelijke staan.
Het gaat er dan om dat je hier inziet wat het gevaar van die grote slangen in jezelf is voor andere delen van je gevoel en voor bijv je dochtertje.

In deel 2 gaat het om wat je voelt rondom die slangen, hier in deel 3 begrijp je een en ander.
Je begrijpt dat de paarden het voedsel voor de slangen waren. En je begrijpt dat je dochter het makkelijkste hapje voor zulke slangen is, omdat ze klein is.
Je ziet hier in dat die slangen gevaarlijk zijn voor paarden. Maar de dieren zijn symbolen, het gaat hier weer om delen van je eigen gevoel.
Je begrijpt dus dat de grote slangen in jezelf gevaarlijk zijn voor andere delen van je gevoelsleven.
Paarden staan dan meestal voor lichamelijke krachten. De grote slangen 'eten' als het ware je lichamelijke krachten 'op'.
Verder begrijp je hier dat je dochtertje het makkelijkste hapje voor die slangen is, omdat ze zo klein is.
Je bent er echt bang voor in je dagelijkse leven, denk ik. Want in de droom hou je je hart vast en je bent blij dat ze veilig terugkomt.

In deel 2 liet de droom het probleem van de grote slang(en) zien door de ogen van je gevoel.
Hier in deel 3 laat de droom zien hoe je er met je gewone (minder hoge) bewustzijn tegenaan kijkt.
Ook met je minder hoge bewustzijn zie je gevaren. Ondanks de oppassers/verzorgers die er waren.
Je ziet gevaren voor je lichaamskrachten (de paarden) en voor je dochtertje, voor wat je belangrijk genoeg vindt in het leven, dus.
Je gedachten en je gevoel leiden zo tot dezelfde conclusie.

deel 4

Deel 4 speelt in een gebouw bij dat 'ergens in de open lucht'. Een gebouw is ook een plaats, staat voor een sfeer. Het verschil met 'ergens in de open lucht' is, dat een gebouw besloten is.
Je kunt van buiten af niet zien wat er zich van binnen afspeelt. Een gebouw staat daarom voor een besloten sfeer in dromen, net als jullie huis in deel 2. Dit gebouw staat hier voor de besloten sfeer, die is als de sfeer in dit gebouw. Voor een 'informatiedag-sfeer'.
Hier kom je een oude studiemaat tegen met zijn vriendin. Hij straalde, als een Guide de Grote. En je was blij hem weer eens te zien.

In zulke dromen als deze (momentopname in je leven) kun je ervan uitgaan, dat dit niet alleen een leuk voorvalletje is in je droom. Dat je droom hier meer mee wil zeggen.
Dit deel heeft een aparte plaats gekregen in je droom. Een apart gebouw, wat staat voor een aparte sfeer.
Om naar deze betekenis te zoeken zou je moeten nagaan wat deze Guido je te zeggen heeft.
Hoe is jullie relatie destijds geweest, wat heb je zoal meegemaakt met hem?
Dan zou je ook moeten kijken naar een verband tussen deze Guido en onderwerpen van de rest van de droom.
Misschien heeft hij iets met de hoogtevrees of de grote slang(en) in jezelf te maken. Heb je ooit iets met hem meegemaakt wat over ditzelfde onderwerp gaat.

Misschien heeft het 'Guide Grandis' of 'Guido de Grote'-gevoel ook iets met het slangenthema van je droom te maken?
Zou de vriendin van Guido nog een betekenis kunnen hebben volgens jou? Wat doet het je deze vriendin bij hem te zien, of waar doet het je aan denken?
En wat zegt het stralen van Guido je? Hoe was hij vroeger, werd hij misschien als 'klein' gezien?
En wat voor een informatiedag was het in je droom? Bijv: voor studiekeuze, beroep? Misschien is dit ook een manier om achter de betekenis van dit deel te komen.

deel 5

Deel 5 en 6 staan voor het 'hogere' en de 'diepere waarden' in je leven.
De achtergrond van deel 5 is 'het hogere' in je leven op dit moment. De beleving van de hogere spirituele waarden in je leven.
Het speelt zich af in een ruimte naast die van de informatiedag, de sfeer in deze ruimte leek heilig.
De spirituele waardes die je in dit deel tegenkomt deel je niet met andere mensen in je leven, want in de droom ben je hier alleen.
Je spiritualiteit wordt gesymboliseerd met antieke amuletten en kettingen, en oa een Ohm-teken.
Je beleeft (een deel van je) spiritualiteit in de Oosterse sfeer - ik vermoed dat de amuletten en kettingen in je droom ook Oosters waren.

In deze sfeer speelt het idee 'kostbaar' een grote rol. Als je dit idee letterlijk opvat, kost het je veel geld.
Maar het kan ook figuurlijk bedoeld zijn. Misschien 'kost het je veel' inspanning of moeite om je hiervan iets eigen te maken.
Je vraagt je af waarom het zo duur is, en je komt op de gedachte dat het de enige exemplaren op de wereld zijn, of een van de weinige.

Op deze manier beeldt de droom een deel van je spirituele gedachtes of keuzes uit.
Ga eens na wat je van zo'n 'heilige' sfeer vindt, zoals je die hier in je droom beleefde? Vind je het natuurlijk of overdreven? Gezond, of té?
Je kunt je ook afvragen waarom je kiest voor spiritualiteit op deze manier, in de Oosterse sfeer.
Hoe was het gevoel van 'prachtig vinden' in de droom? Was het een spiritueel gevoel of bijv meer een niet-spiritueel indrukwekkend gevoel?
Hoe speelt het idee 'kostbaar' en 'zeldzaam' een rol in deze spiritualiteitsbeleving van je?
Wat het 'dure' van deze keuze is, en of het een goede keuze is, als je er zo over nadenkt.
Zouden er andere geschikte spirituele keuzes zijn in je leven die je nu geen aandacht geeft?
Als het een goede keuze is, dan moet de droom een andere reden hebben om je aandacht op het 'kostbare' en 'zeldzaam voorkomen' te vestigen.

Ik heb geen duidelijk gevoel over hoe ik deel 5 zou moeten begrijpen.
Ik ben me ervan bewust, dat ik met m'n vragen misschien op een verkeerd spoor zit.
Misschien zijn ze ook suggestief, dat moet je zelf in de gaten houden.
Wanneer je over dit deel nadenkt en schrijft hoe je deze spiritualiteit beleeft in je leven, kan ik misschien een duidelijker idee van de bedoeling van dit deel 5 krijgen.
En het beter uitleggen, of betere vragen stellen.

deel 6

Deel 5 en 6 zijn tegengestelden: De hoogste en diepste waarden.
Deel 6 gaat over de diepere waarden in je leven. Die waarden die je met het diepere deel van jezelf voelt.
Het gaat over hoe je je in de kosten van bestaan van jezelf en je gezin voorzien kan.
Misschien zegt dit deel van de droom dat er extra zorg nodig is voor je financiële situatie.
Of dat er veranderingen zijn gekomen of zullen komen in deze situatie.

Om dit deel te begrijpen is (net als bij deel 5) extra informatie nodig.
Wat voor werk heb je op het moment? Is het nodig dat je werkt, omdat je partner misschien werkt?
Is er kans op ontslag, of ben je misschien ontslagen?
Hoe is je baas, is hij zoals in de droom?
Is er op je werk twijfel over of je wel goed voor je dochtertje zorgt? Of vindt men misschien dat een vrouw in principe voor de kinderen moet zorgen?

Het computerscherm staat denk ik voor een computerscherm in jezelf. Voor dat deel van je geest waar je op kunt zien wat het 'plan' voor je is.
Het komt er dan op neer dat je je huidige werkgever niet nodig hebt om er financieel bovenop te komen.
Het is een positief plan, je moet het zoeken in de richting van je eigen website en andere ideeën.

Dit laatste stukje kan iets zijn wat zich in het verleden afgespeeld heeft. Het kan ook de situatie van nu zijn, of een situatie van de toekomst.
Om dit deel te kunnen uitleggen heb ik dus meer achtergrondinformatie nodig.

---

Wanneer de achtergrondinformatie die nodig is om de droom te begrijpen een privé-karakter heeft, kun je hem via een pb (persoonlijk bericht) sturen, of via mijn email.
Je vindt m'n emailadres in m'n profiel (klikken op 'pe51' linksboven deze post).

Ik ben benieuwd of je dingen herkent in m'n uitleg.

Peter.

deze droomverklaring kan goed zijn, half goed of helemaal fout - maak daarom zelf uit wat je ervan gelooft
admin
admin okt 19 '09
Nou zeg dat is me nogal een uitleg... zal het later nog eens goed en rustig nalezen en een PB sturen. Alvast bedankt !
pe51
pe51 okt 27 '09
Omdat deze droom alleen met privé-omstandigheden goed kan worden begrepen, zijn Artemis en ik via privé-berichten verder gegaan met deze droom.
Ik heb door die persoonlijke omstandigheden de uitleg moeten veranderen.
Wat hierboven staat, is dus niet de goede verklaring.
Vanwege de privacy zetten we de goede uitleg hier niet neer.

Peter.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki