Loading...
nl

Zeg het, met bloemen

Pegasus
Pegasus okt 14 '09
Moet ik nog harder lachen krijg ik net een email met welke bloem ben jij? Deze wil ik jullie niet onthouden.

klik op de onderstaande link...
bekijk de bloemen...
pik er gewoon meteen de mooiste uit...
niet eerst denken
en nog eens kijken
maar klik bij je eerste gevoel
en kijk wat er gebeurd....
Welke bloem ben jij, klik op het linkje en je zult het zelf zien.

http://home.hetnet.nl/~spirituelereis/arta/bloemenkaarten.htm

En klopt het verhaal bij wat je had aangeklikt?
Delen:
admin
admin okt 14 '09
Het vergeet me nietje

Je vraagt werkelijk om aandacht, lief vergeet-me-nietje. Nee, je smeekt erom. En toch kom je vaak op de laatste plaats. Als de soep wordt verdeeld krijg jij het laatste beetje. Het is net of je het allemaal niet verdient. Het is net of jij er niet mag zijn. Dat is een vreselijk gevoel en ook niet waar! Jij bent zo mooi als een kristal. Doorschijnend bijna! In de sferen is dat geen probleem. Daar maakt je uitstraling een regenboog aan de horizon. Op aarde echter is het allemaal wat anders. Op aarde is het leven harder. In tegenstelling tot de sferen, praat je hier niet met je gevoel maar met woorden. Soms moeten deze woorden ook, behalve lief, ook duidelijk worden uitgesproken. Anders loopt men over je heen.

Van dr. Bach bestaat er een bloesem die je kunt innemen om je te helpen met het gevoel dat je er niet bij zou horen. Dat is iets wat anderen hebben veroorzaakt en wat jij, stapje voor stapje, hebt laten gebeuren.

Toon je ware aard lief kind. Je gaven zijn heel bijzonder. Je kunt veel gaan betekenen voor de mensheid. Leer krachtiger te worden. Ga praten met mensen die jou een goed gevoel geven en ontwikkel jezelf. En dan ........, dan vergeet men jou echt niet meer. Nooit Meer!!!
Debiorah
Debiorah okt 14 '09
De meidoorn

Je uitingen zijn warm en liefdevol, lieve meidoorn.

Zo ook is jouw persoonlijkheid. Je geniet van de warmte om je heen, van een prettige sfeer en een warme zomerzon. Een ijsmens ben je beslist niet. Mensen zullen jou niet lang in koude streken aantreffen. Dit geldt ook voor het gezelschap waarin je je bevindt. IJskoude types zijn niet jouw type mens. Harmonie staat bij jou hoog in het vaandel. Dit juichen wij alleen maar toe.

Kinderen zullen het bij jou over het algemeen goed naar de zin hebben omdat je warmte puur en echt is, geen illusie en geen schijn. Kinderen nl. perfect aan wie ze echt kunnen vertrouwen en bij wie e.e.a. slechts schijn is. Een baan in de zorg of met kinderen, zou je ook op het lijf geschreven zijn.

Lief meidoornmens, stekels bezit je niet, maar dat wil niet zeggen dat je vaak moet 'onderduiken' om je te beschermen tegen stekels oftewel haat- en nijdgevoelens van anderen. Waar zou je bang voor hoeven te zijn?

Probeer bij jezelf te blijven, ga in je eigen warmte staan en blijf hierin. Wat mensen soms ook tegen je zeggen. Vaak is jaloezie van anderen de grote boosdoener.

Past zo bij mij! smile

Karin kan me niet voorstellen dat iemand je zou vergeten. En ben het eigenlijk helemaal eens met de tekst, je bent zo mooi als een kristal, zo lekker puur en duidelijk.
gast
gast okt 14 '09
Voor Karin:

Maryssa
Maryssa okt 14 '09
De Klaproos

Lieve klaproos,
Je bent een mens van hoge pieken en diepe dalen.
In uitgelaten stemmingen loop je, terecht, te pronken met je blijheid. Maar soms zie je het ook helemaal niet meer zitten. De meeste mensen zien alleen jouw buitenkant, het schilletje. De droevige binnenkant zit achter een cijferslot. Die krijgen ze echt niet te zien. En waarom niet? Omdat jij jezelf niet begrijpt en accepteert. Je eigen problemen zijn niet zo erg dat je je er depressief door hoeft te voelen. Weet je, lieve klaproos? Je bent te gevoelig! Dat is het antwoord. Door je openheid en blijheid laten anderen, vaak onbedoeld,veel problemen bij jou achter. En jij gevoelige klaproos, neemt die problemen mee naar je eigen leefwereld. Jij zit ermee opgescheept en de ander heeft zijn zeggie kunnen doen en is het kwijt. Het is fijn dat je zo voor ze openstaat. Dat is goed voor jou en goed voor hen. Zorg alleen wel voor een goede bescherming. Vraag om een beschermende jas aan onze lieve geestelijke vrienden, die je draagt in contact met anderen. Deze jas zit dan in gedachten om je heen en wordt alleen gezien door de geestelijke wereld.
Douche regelmatig als je moe bent of je uitgeput voelt. Dit werkt goed als je zorgen van je af wilt spoelen. Geef de problemen aan moeder aarde. Dat geeft niet, zij helpt graag. Jij kunt moeder aarde weer een deel van jouw vrolijkheid geven als je weer op een top leeft. Zij krijgt dan weer hulp van jou.
Zo zou het leven voor alle mensen moeten zijn. Geven En Nemen! Daar draait het uiteindelijk allemaal om in het leven.
Lieve klaproos, bloei zolang je maar kunt en laat ons allen van jouw schoonheid genieten!

Ai shockedklopt wel erg goed..
Emuca
Emuca okt 14 '09
Bosanemoon

Bescheidenheid is je grootste deugd.

Je kijkt altijd de kat uit de boom, een beetje bang haast. Daar zijn geen redenen voor maar toch geldt voor jou dat je op de achtergrond zult opereren in het leven. Pas als het echt nodig is komt je tevoorschijn. Niet om met jezelf te pronken, maar om een ander te helpen. Voor jou geldt het spreekwoord "Als de nood het hoogst is, is de redding nabij". Jij bent dan de redder.

Je speelt vaakt op safe. Ook voor jezelf. Dit zou je leven wellicht iets te eentonig kunnen maken. Verras jezelf eens lief kind. Verras een ander eens. Doe eens iets geks, iets spontaans. Je zult merken dat dat eigenlijk wel leuk is, zo op z'n tijd.
En bedenk goed: Je gevoel zal altijd je beste richtingwijzer zijn!!

Niet zozeer je verstand, maar je gevoel. Natuurlijk moet je je verstand wel blijven gebruiken. Het gaat er meer om dat gevoel en verstand in balans zijn. Laat je gevoel zo af en toe eens wat meer spreken.Kom soms iets meer naar buiten met WAT je voelt. Probeer het eerst eens binnen je eigen gezin. Ga daarna eens buiten de deur experimenteren.

Laat anderen eens zien wat voor een prachtige bloem je eigenlijk bent.Je bezit door dit vergevorderde gevoelsleven ook een bijzondere wijsheid waarmee je velen kunt helpen.Spreek je gerust meer uit. Laat je kroon vooral schitteren op de donkere plaatsen van het leven van vele mensen. Je gevoel zal je daarheen brengen en wel op het juiste moment.

Dan zul je ook voldoening krijgen in je leven. Want dan voel je je pas werkelijk nuttig. Want eigenlijk doe je niets liever dan anderen helpen. Dat zit in je gevoel ...

We wensen je een heel mooi, gevoelig leven toe.
Pegasus
Pegasus okt 14 '09
Sleutelbloem

Van jou zijn er niet zoveel Sleutelbloem.En dat bedoelen we heel positief.

Je bent met een speciale reden naar de aarde gekomen. Je hebt een missie te volbrengen. Dit maakt je leven er niet gemakkelijker op. Je ziet heel veel, voelt heel veel en staat voortdurend in contact met de onzichtbare Goddelijke Wereld. Je krijgt boodschappen mee die je aan de mensen in je omgeving mag doorgeven. Je innerlijke roeping, waarvan jezelf misschien nog niet bewust bent, zal je wellicht aansporen zoveel mogelijk mensen te bereiken. Dit alles hangt af van de manier waarop jij in je leven jezelf kunt blijven. Je gevoeligheid kan er namelijk voor zorgen dat je in hoge mate wordt beinvloed door gevoelens van anderen. Dit zou je kunnen verwijderen van je kern en dus van je sleutel tot de deur naar je hemelse vrienden.

Gun jezelf dan ook voldoende tijd om je terug te trekken in je eigen omgeving om weer tot jezelf te komen. Train jezelf in het afsluiten want mensen zullen proberen veel uit je los te peuteren.

Jij bepaalt de grenzen, Niet Zij!!

Wij wensen je alle liefde toe om als helper van God te mogen dienen

Bron:
http://home.hetnet.nl/~spirituelereis/arta/bloemenkaarten.htm
Heidelroos
Heidelroos okt 14 '09
De witte klaverzuring

Jij bent een buitenmens in hart en nieren. Je herkent de opkomende regen, de maartse buien en je weet wanneer het tijd wordt om even uit te rusten en te schuilen.

Als je dan weer je hoofd naar buiten steekt, geniet je zo intens van het leven dat mensen zich verwonderd afvragen: "Wat maakt deze persoon zo blij? Waarom kan ik niet zo genieten als hij/zij?"

Jij, witte klaverzuring, weet namelijk wat belangrijk is in het leven. Dat is het enige juiste antwoord. Jij weet diep van binnen dat alles op deze aardbol EEN is. Je bent goed geaard (je loopt niet met je hoofd in de wolken) en beseft je terdege dat andermans problemen NIET jouw problemen zijn. Dat wil niet zeggen dat je niemand helpt, nee, het betekent dat je helpt maar dat je de probleme van de ander niet mee naar je eigen huis neemt. Je geniet daardoor meer en meer van je eigen leven.

Oorlogen, armoede en verdriet raken je zeker maar je innerlijke wijsheid doet je beseffen dat alle wereldproblemen in goede handen zijn en dat het niet jouw taak is om daar verandering in aan te brengen. Je helpt als het nodig is maar kent je eigen grenzen.

Je geloof is groot zonder dat je daar een persoon of éénheid voor aansprakelijk houdt. De natuur vertelt je zijn verhaal en geeft je kracht en jij geeft op jouw beurt de natuur liefde terug. Je beseft dat alles verbonden is in eenheid. We zijn allemaal verbonden in een cirkel van éénheid.

De 8 is je geluksgetal. Dat komt omdat dit getal, meer dan welk ander getal dan ook, de éénheid symboliseert tussen de kosmos en de aardse natuur.

Als een éénheid zijn we verbonden........


Bron:
http://home.hetnet.nl/~spirituelereis/arta/bloemenkaarten.htm
gast
gast okt 14 '09
Dit is de mijne. Haha, dezelfde als Heidel smile

De witte klaverzuring

Jij bent een buitenmens in hart en nieren. Je herkent de opkomende regen, de maartse buien en je weet wanneer het tijd wordt om even uit te rusten en te schuilen.

Als je dan weer je hoofd naar buiten steekt, geniet je zo intens van het leven dat mensen zich verwonderd afvragen: "Wat maakt deze persoon zo blij? Waarom kan ik niet zo genieten als hij/zij?"

Jij, witte klaverzuring, weet namelijk wat belangrijk is in het leven. Dat is het enige juiste antwoord. Jij weet diep van binnen dat alles op deze aardbol EEN is. Je bent goed geaard (je loopt niet met je hoofd in de wolken) en beseft je terdege dat andermans problemen NIET jouw problemen zijn. Dat wil niet zeggen dat je niemand helpt, nee, het betekent dat je helpt maar dat je de probleme van de ander niet mee naar je eigen huis neemt. Je geniet daardoor meer en meer van je eigen leven.

Oorlogen, armoede en verdriet raken je zeker maar je innerlijke wijsheid doet je beseffen dat alle wereldproblemen in goede handen zijn en dat het niet jouw taak is om daar verandering in aan te brengen. Je helpt als het nodig is maar kent je eigen grenzen.

Je geloof is groot zonder dat je daar een persoon of éénheid voor aansprakelijk houdt. De natuur vertelt je zijn verhaal en geeft je kracht en jij geeft op jouw beurt de natuur liefde terug. Je beseft dat alles verbonden is in eenheid. We zijn allemaal verbonden in een cirkel van éénheid.

De 8 is je geluksgetal. Dat komt omdat dit getal, meer dan welk ander getal dan ook, de éénheid symboliseert tussen de kosmos en de aardse natuur.

Als een éénheid zijn we verbonden........
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 14 '09
Ik heb er even een nieuw topic van gemaakt smile.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 14 '09
Het Speenkruid:

Je hebt al veel geleerd en je bent stralend en zonnig.

Wees echter wel voorzichtig. Sommige mensen kunnen jou door hun gedrag bijzonder kwetsen. Kijk eens goed naar jezelf. Je bent een vroege bloeier in al zijn schoonheid maar niet alle blaadjes zijn nog even sterk.

Zorg dat je voldoende rust krijgt om te groeien en sterker te worden. Natuurlijk ben je dat al want je bent éen van de eerste bloemen (c.q. personen) die al bloeiende aan de kant van de weg mogen staan om het ECHTE IK te laten zien. Niet iedereen is daartoe in staat. Snap je wat hiermee bedoeld wordt, lief speenkruid? Van jouw 'echte ik' kunnen velen leren.

Maar Pas Op voor de bulldozers die je plat kunnen walsen met hun brute gedrag. Zorg dat je je af en toe goed beschermt. Neem waar, maar houd afstand van anderen die je willen kwetsen. Laat ze maar!! Ze weten niet beter!!

Als een situatie, voor je gevoel uit de hand loopt, maak je dan niet sterker dan je bent maar trek je terug en laat het leven leiden door je onzichtbare vrienden. Juist jij speenkruid wordt heel goed beschermd. Je bent een voorbeeld voor vele anderen. Je bent zo mooi van binnen en deze schoonheid dient gekoesterd te worden. Het mag niet beschadigd raken. Daar zorgen je geestelijke vrienden mede voor. Jij moet anderen laten zien wat zij zelf nog niet hebben. Dan zullen ogen geopend worden en dat is een grote wens van God de Vader. De wens dat velen zijn liefde mogen ervaren.

Laat het leven komen zoals het komt. Verzet je niet teveel. Laat je leiden in je gevoel en het zal goed zijn!!

Dit is in liefde gegeven.
admin
admin okt 14 '09
Het Vingerhoedskruid

Liefde, echte liefde, komt uit het hart!!

Niet uit de mond!!

Liefde uit je door genegenheid en warmte te geven aan elk mens op aarde. Of hij nu je broer is of je zus, een vriend of een vreemde, een weldoener of een misdadiger. Als liefde uit je hart komt dan kun je ook elk mens van die liefde voorzien. Het maakt niet uit of men een schijnbaar perfect leven leidt of juist helemaal niet. Je beseft dat elk mens liefde nodig heeft. En jouw licht kan die liefde geven. Soms lijk je een kaars in een hele donkere nacht. Soms voel je je heel alleen hierin. Weet dan dat juist bij jou heel veel hulp is. Speciaal op deze donkere momenten. Jouw lichtje kan elke plaats oplichten. Zelfs in de donkerste harten zie je dan een vonk verschijnen. En DAT, DAT, lief vingerhoedskruid, is jouw kracht.

Mensen zullen proberen van je te profiteren. Maar gelukkig lukt dat maar heel weinig. Je grenzen zijn over het algemeen vrij duidelijk.

Sommige anderen brengen je aan het twijfelen. Beschimpen je zelfs waar en wanneer ze maar kunnen. Laat ze maar! Ze weten, helaas, nog niet beter!

Laat je licht maar schijnen. Langzamerhand komen er dan steeds meer lichtjes bij. En dan, als er maar genoeg komen, zullen ze de aarde gaan verlichten en verwarmen.

Hoe dankbaar is jouw taak.

Je hoeft er alleen maar te ZIJN!
Pegasus
Pegasus okt 14 '09
En herkennen jullie je erin?

Ik herken veel dingen, het vele voelen en zien, de kunst van het dichtbij mezelf blijven en niet worden beinvloedt door de gevoelens van anderen, terugtrekken om te komen tot jezelf. En jij bepaalt je grenzen en niet zij. En hoe deel je wat je allemaal voelt en weet.

Wat betreft de missie/roeping daar ben ik me niet bewust van....
Nooit zo over nagedacht.
Emuca
Emuca okt 14 '09
Jazeker. Ik ben een bescheiden figuurtje, kijk inderdaad de kat uit de boom en laat me sturen door mijn gevoel. smile
admin
admin okt 14 '09
klaproos,

Je bent een mens van hoge pieken en diepe dalen.

In uitgelate stemmingen loop je, terecht, te pronken met je blijheid. Maar soms zie je het ook helemaal niet meer zitten. De meeste mensen zien alleen jouw buitenkant, het schilletje. De droevige binnenkant zit achter een cijferslot. Die krijgen ze echt niet te zien. En waarom niet? Omdat jij jezelf niet begrijpt en accepteert. Je eigen problemen zijn niet zo erg dat je je er depressief door hoeft te voelen. Weet je, lieve klaproos? Je bent te gevoelig! Dat is het antwoord. Door je openheid en blijheid laten anderen, vaak onbedoeld,veel problemen bij jou achter. En jij gevoelige klaproos, neemt die problemen mee naar je eigen leefwereld. Jij zit ermee opgescheept en de ander heeft zijn zeggie kunnen doen en is het kwijt. Het is fijn dat je zo voor ze openstaat. Dat is goed voor jou en goed voor hen. Zorg alleen wel voor een goede bescherming. Vraag om een beschermende jas aan onze lieve geestelijke vrienden, die je draagt in contact met anderen. Deze jas zit dan in gedachten om je heen en wordt alleen gezien door de geestelijke wereld.

Douche regelmatig als je moe bent of je uitgeput voelt. Dit werkt goed als je zorgen van je af wilt spoelen. Geef de problemen aan moeder aarde. Dat geeft niet, zij helpt graag. Jij kunt moeder aarde weer een deel van jouw vrolijkheid geven als je weer op een top leeft. Zij krijgt dan weer hulp van jou.

Zo zou het leven voor alle mensen moeten zijn. Geven En Nemen! Daar draait het uiteindelijk allemaal om in het leven.

Lieve klaproos, bloei zolang je maar kunt en laat ons allen van jouw schoonheid genieten!




dit is echt op mij van toepassing
admin
admin okt 14 '09
Het Madeliefje

Praat je al met de bomen, kindlief?

Hebben de grassprietjes je vandaag al begroet?

Ik zeg dit omdat je een '1e klas natuurmens' bent. De wind mag door je haren blazen, de regen je gezicht besproeien, de bomen mogen je hun energie geven. En jij....jij geniet hiervan met volle teugen. Je staat werkelijk stil en voelt je dankbaar bij het ontvangen van deze parels van de natuur.

De mensen zelf met al hun problemen doen je eigenlijk niet zo heel erg veel. Zo stil en ingetogen als je bent in gezelschap van mensen, zo expressief en gelukkig ben je in elke natuurlijke omgeving. De natuur bedriegt je niet, sterker nog, hij omarmt je in al zijn kracht.

Al voel je je nog zo goed temidden van je natuurvrienden, toch moet je oppassen dat je je niet teveel gaat afzonderen van andere mensen.

Wees gerust, er zijn meer mensen zoals jij. Je bent heus de enige niet. Bang zijn voor mensen op zich is heus niet nodig. Je kunt in de toekomst heus het kaf van het koren scheiden. En zeker als je je wat meer op personen concentreert. Je voelt meer dan je zelf denkt.

Je bent heel mooi!!! Je hoeft je ook voor niemand te veranderen. Jij mag zijn zoals je wilt. Dat recht heb je. Dat is je gegeven, ooit, tijdens het ontstaat van de kosmos.

Jij hebt het recht jezelf te zijn. Je kunt zelfs niet anders meer. Dat vinden wij prachtig. Dat betekent dus ook dat je goed bij jezelf kunt blijven. In ieder geval al voor een heel groot deel.

Leer anderen ook dat ze zichzelf kunnen zijn.

Omdat jij dat al geleerd hebt, kun je anderen daarmee helpen.

Die mensen kunnen jou als coach goed gebruiken.

Geniet van jezelf maar ook van andere individuen.

SAMEN zijn we EEN met de natuur.
admin
admin okt 14 '09
En het feit wil, dat ik al een poosje bezig ben met de cursus spiritueel coaching ... grappig dat laatste stukje. Ik mag het dus daadwerkelijk gaan delen en ik kan daadwerkelijk aan de slag met mijn coaching laugh
Cialara
Cialara okt 14 '09
Ik kon de link hier niet meer vinden, dus heb hem eventjes opgezocht (voor diegenen die ook deze leuke test willen doen wink)

http://home.hetnet.nl/~spirituelereis/arta/bloemenkaarten.htm
Cialara
Cialara okt 14 '09
Ik vond mezelf in het grasklokje:

Het Grasklokje

Jij bezit de geestelijke gave!

Jij bezit de gave om mensen aan het denken te zetten. Jij kunt mensen laten nadenken en de zin van het leven laten beseffen. En dat alles zonder woorden.

Je bezit zoveel geestelijke talenten, vaak nog onaangeboord, die jou in staat stellen vele harten te openen.

Eenzame mensen zul je gezelschap gaan bieden, zieke mensen zul je hoop geven. Norse mensen zul je vriendelijkheid laten voelen. Haatdragende mensen zullen hun haat kunnen vergeten. Liefdevolle mensen zullen zich thuis voelen bij jou.

Wat een rijk bezit, lief grasklokje!

Een heilige persoonlijkheid bijna. Zonder veel woorden zal dit gebeuren omdat er sprekender manieren zijn.

Je zult het gevoel in hoge mate kunnen overbrengen door middel van dans, muziek, het schrift of schilderijen. Kies maar uit wat jou het meeste aantrekt en laat je inspireren door je geestelijke begeleiders en de schepper van het heelal.Daar komt alle moois vandaan.

Grasklokje, jij buigt je in al je bescheidenheid voor anderen.

Wij buigen ons voor jou. Laat allen van je liefde genieten. Ontzeg het jezelf en anderen niet.

Met dank van je vrienden, in liefde.


Eeeehhh misschien een beetje teveel hoor wat er allemaal hier geschreven staat blushDat bescheidene, ja dat is het meer smile
admin
admin okt 15 '09
Gaaf die beschrijvingen, ik had deze link al eens eerder uitgeprobeerd.
Thanks voor de bloemen Gast, vergeet me nietje is echt mijn absolute favoriet, van die kleine blauwe bloempjes wordt ik altijd helemaal blij!
Het gevoel van niet gezien te worden heb ik lang gehad, veel te lang, gelukkig is dat wel voor mij veranderd.
Niet omdat het zo was dat anderen mij niet zagen, maar ik ontdekte dat ik mezelf niet zag..dat was een grote stap, een goeie!
Het blijft een valkuil maar die hebben we allemaal denk ik.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki