Loading...
nl

Grote schoonmaak...

Cialara
Cialara okt 13 '09


De afgelopen dagen, weken heb ik gemerkt dat er bij veel mensen een soort van zuiverings- of schoonmaak proces aan de gang is. Oude emoties komen boven en worden opnieuw doorleefd, waarna ze opgeruimd kunnen worden als het ware. Ook worden er nieuwe emoties ontdekt en verwerkt. Moeilijk is het soms om dan toch nog positief te blijven of weer te worden, zeker na een heftige huilbui, of als de dingen even helemaal niet gaan zoals je verwacht had.

Hoe verwerken we dit, en hoe kun je weer snel in je eigen positieve zelf komen na de soms heftige emotionele gebeurteniseen.

Ook vraag ik me af hoe het nou komt dat zoveel van ons er mee bezig zijn op een of andere manier.
Delen:
admin
admin okt 13 '09
Ik vermoed veranderingen in de energieën, wellicht standen van planeten?

Ik noem ze de "dark nights" ( zo staat het ook vaak op internet)
Ze gaan over, duik in de bobbels en bulten die je tegenkomt op je weg, schuif ze niet aan de kant. Neem ze in de hand en kijk ernaar, kijk vanuit verschillende kanten, voel hoe het pijn heeft gedaan of wat het dan ook heeft veroorzaakt.
Hoe vaker je kijkt, hoe minder de pijn of het verdriet wordt, weggaan zullen sommige dingen niet, maar door ernaar te kijken kun je het steeds makkelijker een plekje geven.
Ik heb ook gemerkt dat sinds vorige week, veel mensen in een dip zitten.
Samhain, de tijd van het loslaten, de tijd van het sterven.

Het positieve komt zodra je bezig bent, je "voelt"dingen van je afglijden, je krijgt weer ruimte van binnen.
Ga heerlijk wandelen, lekker naar buiten, ga bomen knuffelen, gooi je verhaal bij de wortels.
Wees eens extra lief voor jezelf, het gaat echt voorbij Jorine.
De vorige keren is het ook voorbij gegaan, het hoort bij het "groeien"zeg maar smile
Een heerlijk opruimproces!
admin
admin okt 13 '09
T'is heel simpel,
Er zijn energie-poorten, daar kunnen we door.
Die poorten zijn het felst om erdoor te gaan rond bep. speciale tijd.. maar zijn er in princiepe altijd.
09_09_09 was zo'n poort.
Die energie velden nemen je mee met een stroom, van Licht en liefde. En alles wat geen licht heeft, komt aan het licht,
en alles wat nog geen liefde is, komt ook aan het licht.

Als je al enkele jaren geleden gestart bent met mee te gaan daarin,
dan ben je al deze jaren al bezig met uitzuiveren.
En dan zijn de veranderingsprocessen niet meer zo spectaculair, of hevig. Toch zijn ze er nog wel.
Als het een van je eerste keren is, (misschien een bewuste eerste keer) dan kan het best wel heftig zijn, en turbulent en kan het lijken alsof alles waar je niet mee geconfronteert wil worden, binnen in je zelf,
wel eens loskomt, en zich aandient om uit te zuiveren.
sommigen zijn nog helemaal door geen enkele poort gegaan, en weten niet waarover men spreekt. Maar komen toch nog wel een keertje aan bod hoor.
Verwerken.. misschien is het beter te "ondergaan " wetende dat dit een positieve uitwerking heeft.
Geloof in jezelf, vertrouw op jezelf, weet dat je in de goeie richting aan het gaan zijt,
Dat het een einde heeft, en dat je dan in het volle licht terecht komt, en in een grote liefde.

Liefs
Bellefleur
Cialara
Cialara okt 13 '09
Ja, dat van verschillende kanten bekijken, dat heb ik gedaan. Maar wat nog beter hielp was inderdaad om gewoon "bezig" te zijn, ofwel; In het Nu leven wink

Mijn ouders zeggen altijd: de blaadjes vallen weer van de bomen, veel mensen zijn dan een beetje depri...
admin
admin okt 13 '09
Gewoon bezig zijn is prima!
Lekker aards bezig zijn, voetjes op de vloer, handjes in het sop of zo.
Werkt net zo goed als een wandeling.
Slimme ouders heb jij wink
Als je last hebt van de vallende blaadjes helpt St. janskruid heel erg goed! Kun je als thee drinken, maar is ook in pilvorm te verkrijgen bij "de tuinen".
admin
admin okt 13 '09
Er is wel een verschil tussen de vallende blaadjes en de "poorten".
Cialara
Cialara okt 13 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
T'is heel simpel,
Er zijn energie-poorten, daar kunnen we door.
Die poorten zijn het felst om erdoor te gaan rond bep. speciale tijd.. maar zijn er in princiepe altijd.
09_09_09 was zo'n poort.
Die energie velden nemen je mee met een stroom, van Licht en liefde. En alles wat geen licht heeft, komt aan het licht,
en alles wat nog geen liefde is, komt ook aan het licht.

Als je al enkele jaren geleden gestart bent met mee te gaan daarin,
dan ben je al deze jaren al bezig met uitzuiveren.
En dan zijn de veranderingsprocessen niet meer zo spectaculair, of hevig. Toch zijn ze er nog wel.
Als het een van je eerste keren is, (misschien een bewuste eerste keer) dan kan het best wel heftig zijn, en turbulent en kan het lijken alsof alles waar je niet mee geconfronteert wil worden, binnen in je zelf,
wel eens loskomt, en zich aandient om uit te zuiveren.
sommigen zijn nog helemaal door geen enkele poort gegaan, en weten niet waarover men spreekt. Maar komen toch nog wel een keertje aan bod hoor.
Verwerken.. misschien is het beter te "ondergaan " wetende dat dit een positieve uitwerking heeft.
Geloof in jezelf, vertrouw op jezelf, weet dat je in de goeie richting aan het gaan zijt,
Dat het een einde heeft, en dat je dan in het volle licht terecht komt, en in een grote liefde.

Liefs
Bellefleur


Nou dan is het voor mij de eerste keer dat ik me ervan bewust ben... Wel mooi omschreven Bellefleur, en gelukkig is de uitkomst ook positief smileHet viel me op bij een aantal, die emotionele tijden meemaken. Ook ikzelf had er last van. Ik voel me intussen alweer een stuk beter.
Cialara
Cialara okt 13 '09
Origineel bericht van: Karin
Gewoon bezig zijn is prima!
Lekker aards bezig zijn, voetjes op de vloer, handjes in het sop of zo.
Werkt net zo goed als een wandeling.


Bij mij werkt "schilderen" ook altijd erg goed grinof schelpen zoeken op het strand...
admin
admin okt 13 '09
volgens mij ben ik ook een van die personen die daar last van heeft winkmaar er word aan gewerkt laugh
Maryssa
Maryssa okt 13 '09
Sint-Janskruid werkt erg goed inderdaad. Wel even opletten als je ook een anticonceptiepil gebruikt. Als je beide combineert even overleggen met de huisarts omdat het de anticonceptiepil minder betrouwbaar kan maken.
admin
admin okt 13 '09
Wauw goeie Maryssa! Daar had ik niet aan gedacht!
Ben ik ook al te oud voor haha, bedankt voor je aanvullende info smile
Maryssa
Maryssa okt 13 '09
Graag gedaan smile
Cialara
Cialara okt 13 '09
Origineel bericht van: Karin
Er is wel een verschil tussen de vallende blaadjes en de "poorten".


En hoe weten we het verschil dan? Is er een verschil in het soort emoties of de beleving ervan?
admin
admin okt 13 '09
Het verschil is dat veel mensen die last hebben van de vallende blaadjes last hebben van het licht tekort.
Het weinig daglicht kan voor sommige mensen een depressie veroorzaken.
Sint Janskruid maakt je huid gevoeliger voor licht en kan daardoor helpen de depressie te overwinnen.

De poorten, die mag jij uitleggen Belle smile( als je wilt), ik weet niet hoe ik dat uit moet leggen...
Ik voel wel het verschil maar weet niet hoe ik dat op papier moet zetten.
Cialara
Cialara okt 13 '09
Ik heb meer het idee dat dit een soort van "incidentele" emoties zijn. Ik voel me niet depri, er gebeuren alleen dingen die me op dit moment "triggeren" en doen denken aan situaties van vroeger, die me die negatieve gevoelens van toen weer doen herleven zeg maar. Gevoelens die ik ook jaren niet heb gehad. Dus ik neem aan dat dit met die poorten te maken heeft, want ik herleef het en ben dan in staat om ze opnieuw te bekijken en te evalueren. En dan in te zien dat dit van vroeger was, en niet echt van nu... en dan opruimen, afstoffen, bij het grof vuil zetten winkBedoel je dat?
admin
admin okt 13 '09
Verschil tussen het vallen van de bladeren,
en door een poort gaan,
is dat dat bij het vallen van de bladeren, de donkerte centraal staat,
en bij door een poort gaan, het licht centraal staat.
Cialara
Cialara okt 13 '09
Oh, dat snap ik niet helemaal, hoe voel je dat dan, of beter gezegd hoe weet je dan of het 't een of 't ander is?
admin
admin okt 13 '09
Hoogstwaarschijnlijk merk je dat wel na een tijdje,
doordat het lichter in jezelf word, ondanks dat de bladeren nog aan het vallen zijn!! grin
Emuca
Emuca okt 13 '09
Pff.. of het door de vallende blaadjes komt of niet... tegenslagen zie ik tegenwoordig genoeg helaas. frown
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki