Ik weet niet goed of er eerder een topic is geopend aangaande privacy van mensen.
Persoonlijk stoor ik mij er de laatste tijd nogal aan dat hier veel persoonlijke informatie wordt gedeeld over derden: mensen die wij kennen maar die niet aan dit forum deelnemen.
Ik snap (en ken het natuurlijk zelf ook) dat je ongenoegens t.a.v. een ander kan hebben en dat je je daarover wilt uiten. Op zich is daar misschien niets mis mee maar het gaat m.i. vaak om privacygevoelige informatie die hier voor een ieder te lezen is. Ik kan het begrijpelijk vinden als iemand zijn buurvrouw, stiefmoeder, ex, schoonmoeder -of wie dan ook- af en toe eens wil uitkotsen, maar vind het eigenlijk niet kunnen dat hierbij allerlei persoonlijke informatie over een ander wordt gegeven.
Denk je eens in, dat wat je over een ander schrijft, zou je dat van jezelf op een forum willen lezen?
Ik vind het fijn en mooi om ervarings-verhalen te delen en dan gaat het natuurlijk ook heel vaak over wat we met anderen meemaken. Wanneer je echter een proces achteraf beschrijft kan je (ook) meer naar je eigen aandeel kijken en kijk je misschien meer van een afstand dan op het moment dat je er middenin zit.