Loading...
nl

De dodensprong

Beschermengel
Beschermengel okt 5 '09

Een rare droom gehad vanmorgen,

Ik was op een bouwplaats waar een immens groot bouwwerk was met allemaal bouwvakkers, ze waren helemaal bovenin aan het werk..er waren steigers rondom dus veilig.
Ik was aan het kijken met nog meer mensen, ineens werd er geschreeuwd, ik keek en er viel een jongen van de top van het bouwwerk naar beneden...het was een blonde jonge jongen en had alleen een lende doek om, hij viel of dook recht met zijn hoofd naar beneden en kwam met zijn hoofd op de grond.

Ik kreeg dit 3x te zien in slow motion en kon precies zien hoe hij dus viel, vreselijk vondt ik het en ging met meerdere mensen ernaar toe, we stonden vlakbij zijn lichaam, maar hij bewoog.......ik pakte zijn hand beet en probeerde hem te helpen, hij pakte mijn hand stevig beet en er kwam weer leven in hem!.....hij verkleurde van lijkbleek naar weer een rossige kleur, en stond langzaam weer op.

Wat waren we blij!!.......later was hij ineens mijn neefje
Delen:
admin
admin okt 5 '09
ik heb ooit ook wel zulke dingen gedroomd. Heeft toch iets met durven, twijfel, de sprong maken, en veilig kan je niets overkomen, te maken naar mijn gevoel.

liefs
Bellefleur
Beschermengel
Beschermengel okt 5 '09

Ja nu je het zo zegt, zou heel goed kunnen! .....mooi kort en krachtig uitgelegd smile..Dank je .. smile
pe51
pe51 okt 5 '09
Hallo Beschermengel,

Omdat de jongen na afloop veranderde in je neefje kan het zijn dat de droom over je neefje gaat.

Ik vermoed dat hij niet op een bouwplaats werkt.
En als hij dat zou doen dan zou het waarschijnlijk in spijkerbroek of overall zijn met een valhelm.

Het lichaam is in dromen vaak een symbool voor iemands geest.
Als je de droom zo bekijkt, dan zou het zijn geest zijn die vanuit een hogere naar de aardse sfeer kelderde. Het is onduidelijk of het om springen, vallen of duiken gaat. In de titel gebruik je 'sprong', en in de tekst 'vallen' en 'duiken'. In het echt kan het dus ook gaan om met z'n geest als het ware naar beneden springen, vallen of duiken.
Je zou hem dan geestelijk de hand geven, die zou hij aannemen en het zou dan zijn geest zijn, die zo weer tot leven kwam. Waar jij dan erg blij mee bent.

Hij zag er misschien anders uit in de droom omdat hij symbolisch uitgebeeld werd.
Zijn lichaam wat bijna onbedekt was kan staan voor zijn geest die bijna onbedekt is.
De droom zou je dan met zijn bijna onbedekte lichaam willen laten zien dat je in zijn geest kunt kijken.
Dat idee vind je bijv ook terug in deze droomuitleg of deze.

Je zag hem 3 keer in slow motion vallen waardoor je precies kon zien hoe hij viel, schrijf je.
Dat zal betekenen dat je een heel duidelijk beeld kon krijgen van zijn geest, toen die viel.
Dat was misschien nodig om hem geestelijk de hand te kunnen geven (te helpen).

De andere mensen met wie je ernaar toe ging kunnen mensen in je buitenwereld zijn.
Maar het kunnen ook delen van jezelf zijn, in jezelf dus.
Soms staan een aantal mensen voor een groter bewustzijn in jezelf, voor een bewustzijn waarmee je als het ware die mensen kunt begrijpen.
Wat het hier is kan ik niet voelen, misschien heb je er zelf wel een idee of gevoel over.

---

Het verhaal van de droom is dus dat iemand (het kan je neefje zijn) een geestelijke val maakt, dat jij dat ziet en hem de helpende hand kunt bieden.
Dit kan iets zijn wat (1) zich in het verleden afgespeeld heeft, maar het kan ook iets zijn wat (2) nog niet gebeurd is, maar wat de droom je van tevoren laat zien.

* Ga eens na of de droom het misschien heeft over mensen die je in de afgelopen tijd de helpende hand geboden hebt, en die daarmee geestelijk weer tot leven
gekomen zijn.


Als je niets in je verleden vindt, dan kan het iets zijn wat nog gebeuren moet.

Maar het kan ook zijn, dat je bijv de afgelopen dagen hebt getwijfeld over of je mensen wel goed kunt helpen.
Dan kan de droom je met deze beelden (3) een antwoord geven hierop.
Dan zou hij laten zien dat je in staat bent, anderen te helpen.
Dat de jongen dan je neefje wordt, zou dan een soort van voorbeeld moeten zijn:
misschien heb je je neefje eens geholpen en zegt de droom dan: 'je kunt heel goed mensen helpen, net zoals het met je neefje gegaan is'

Dit zijn zo 3 voorbeelden van hoe je de link zou kunnen leggen tussen de droom en je leven. Maar er zijn nog meer mogelijkheden, natuurlijk.

* Ga dus ook eens na hoe je de afgelopen tijd bezig bent geweest met het idee 'anderen helpen'. Welke gedachtes je erover gehad hebt.
Het gaat vaak over de laatste dag of de laatste 3 dagen vóór de droom.


Met de juiste achtergrondinformatie zouden we erachter moeten kunnen komen hoe deze droom waar is voor je.

---

Peter.


* een droomverklaarder denkt alleen maar mee - maak zelf uit wat je ervan gelooft *
Beschermengel
Beschermengel okt 5 '09

Hoi Pe51,

Geweldig wat een uitleg, ik zal hieronder antwoorden op je schrijven.

Quote:
Omdat de jongen na afloop veranderde in je neefje kan het zijn dat de droom over je neefje gaat.

Ik vermoed dat hij niet op een bouwplaats werkt.
En als hij dat zou doen dan zou het waarschijnlijk in spijkerbroek of overall zijn met een valhelm.


Nee mijn neefje werkt niet op een bouwplaats en zou inderdaad andere kleding dragen als hij er wel zou werken.

Quote:
Het lichaam is in dromen vaak een symbool voor iemands geest.
Als je de droom zo bekijkt, dan zou het zijn geest zijn die vanuit een hogere naar de aardse sfeer kelderde. Het is onduidelijk of het om springen, vallen of duiken gaat. In de titel gebruik je 'sprong', en in de tekst 'vallen' en 'duiken'. In het echt kan het dus ook gaan om met z'n geest als het ware naar beneden springen, vallen of duiken.
Je zou hem dan geestelijk de hand geven, die zou hij aannemen en het zou dan zijn geest zijn, die zo weer tot leven kwam. Waar jij dan erg blij mee bent.



Hij viel naar beneden ..dus ik denk door een misstap.

Quote:
De andere mensen met wie je ernaar toe ging kunnen mensen in je buitenwereld zijn.
Maar het kunnen ook delen van jezelf zijn, in jezelf dus.
Soms staan een aantal mensen voor een groter bewustzijn in jezelf, voor een bewustzijn waarmee je als het ware die mensen kunt begrijpen.
Wat het hier is kan ik niet voelen, misschien heb je er zelf wel een idee of gevoel over.

Nee eerlijk gezegd heb ik dat niet

Quote:
Het verhaal van de droom is dus dat iemand (het kan je neefje zijn) een geestelijke val maakt, dat jij dat ziet en hem de helpende hand kunt bieden.
Dit kan iets zijn wat (1) zich in het verleden afgespeeld heeft, maar het kan ook iets zijn wat (2) nog niet gebeurd is, maar wat de droom je van tevoren laat zien.
mijn neef is altijd wel heel erg nieuwschierig naar mijn ervaringen en staat er voor open wat er allemaal met mij gebeurt. ( op paranormaal gebied)


Quote:
Ga eens na of de droom het misschien heeft over mensen die je in de afgelopen tijd de helpende hand geboden hebt, en die daarmee geestelijk weer tot leven
gekomen zijn.

Als je niets in je verleden vindt, dan kan het iets zijn wat nog gebeuren moet.

Nee ik zou het niet weten, misschien moet het inderdaad nog gebeuren.

Quote:
Maar het kan ook zijn, dat je bijv de afgelopen dagen hebt getwijfeld over of je mensen wel goed kunt helpen.
Dan kan de droom je met deze beelden (3) een antwoord geven hierop.
Dan zou hij laten zien dat je in staat bent, anderen te helpen.
Dat de jongen dan je neefje wordt, zou dan een soort van voorbeeld moeten zijn:
misschien heb je je neefje eens geholpen en zegt de droom dan: 'je kunt heel goed mensen helpen, net zoals het met je neefje gegaan is'

Dit zijn zo 3 voorbeelden van hoe je de link zou kunnen leggen tussen de droom en je leven. Maar er zijn nog meer mogelijkheden, natuurlijk.


Hier kan ik me beter in vinden, en ben er ook van overtuigd dat de droom slaat op helpen....en hij het voorbeeld geeft.

Heel mooi uigelegd Pe51, en iets om over na te denken! smile

Quote:
Ga dus ook eens na hoe je de afgelopen tijd bezig bent geweest met het idee 'anderen helpen'. Welke gedachtes je erover gehad hebt.
Het gaat vaak over de laatste dag of de laatste 3 dagen vóór de droom.

Met de juiste achtergrondinformatie zouden we erachter moeten kunnen komen hoe deze droom waar is voor je.

---
3 dagen geleden is mijn voorspeling uitgekomen die ik 12 jaar geleden heb gehoord door een stem, en ben er reuze blij mee, voor mij kan het niet meer stuk. ( er komen steeds meer voorspelingen uit de laatste tijd smile) en omdat ik het opschrijf kan ik allemaal na kijken.
Misschien bedoel je dat?........ik word daar wel sterker van en ben er 100% van overtuigd dat er leven na de dood is.

En zou er dus heel veel mensen mee kunnen helpen dat heb ik inderdaad gedacht!
Ik kan wel voorspellingen krijgen maar als ze niet uitkomen kan ik er niks mee, maar nu krijg ik dus bewijs! smile

Heel erg bedankt Pe51......
pe51
pe51 okt 5 '09
Misschien kunnen we er nog wat dichter bij komen, wat het kan zijn.

Je kan je dus het beste vinden in het idee dat twijfel hebt gehad over of je anderen zou kunnen helpen. En dat de droom je laat zien dat je het wel kunt.
Maar omdat je je neef nog niet geholpen hebt kan hij eigenlijk geen voorbeeld zijn van iemand die je geholpen hebt.
Misschien dat de droom bedoelt dat hij 'als' jouw neefje wordt, die interesse heeft in je gaves en erin lijkt te geloven. (en dat je hem echt zult helpen in de toekomst, dan kan het natuurlijk ook nog zijn.)

Die voorspelling die 3 dagen geleden uitgekomen is, die kan ik niet bedoelen omdat ik hem niet ken.
Hoe is die, en hoe is het uitgekomen dan?
Bevestigt deze droom voor jou deze voorspelling of andere voorspellingen?

*soms kun je beter nadenken over een droomverklaring dan hem wel of niet geloven *
Beschermengel
Beschermengel okt 5 '09

Ik heb je een pb-tje gestuurd, ik kan de voorspelling nog niet hier neerzetten omdat het te prive is. Maar ik zal het later in mijn verhaal: De ervaringen na de dood van mijn zoon.....vertellen...of openbaar maken netjes gezegd smile


Quote:
Misschien dat de droom bedoelt dat hij 'als' jouw neefje wordt, die interesse heeft in je gaves en erin lijkt te geloven. (en dat je hem echt zult helpen in de toekomst, dan kan het natuurlijk ook nog zijn.)


Ja dit zou heel goed kunnen! ...ik ben benieuwd wat er gaat komen!
admin
admin okt 5 '09
Soms als er een familielid of vriend/in in m'n droom komt, dan duidt dit op dàt stukje karakter of specifieke kenmerk wat ik in hem/haar zie, als een deel van mezelf!
vb, een oom die in een droom komt, en dat is een bang iemand vb, dan ga ik ervanuit dat het over mijn angst gaat, maar ik dat nog buiten mezelf leg.
Zo kan je ook nagaan, wat je vindt waar je neefje voor staat, en kijken of je dat terug vindt bij jezelf!
Beschermengel
Beschermengel okt 6 '09

Oke ik ga er naar kijken, en ik denk dat ik het al weet.. smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki