Loading...
nl

Nieuw boek: Ziels eigenwijs

Helma
Helma okt 4 '09
Beste mensen,

elke week krijg ik een nieuwsbrief van Van Stockum Boekverkopers, met daarin de nieuwste, spirituele boeken. Er is deze week een nieuw boek uitgebracht door Annemarie Postma, en het heet 'Ziels Eigenwijs'. Het bijschrift wil ik jullie niet onthouden:

In Ziels Eigenwijs laat lifecoach en bestsellerauteur Annemarie Postma zien dat spiritueel leven en jezelf ontwikkelen niet zo ingewikkeld is als we denken. Op haar eigen humoristische en no-nonsense manier maakt zij spiritualiteit toegankelijk voor een breed publiek en laat ze zien dat een spirituele levenshouding niets te maken heeft met in het spirituele vluchten en gaan ‘zweven’, maar dat werkelijke spiritualiteit juist geworteld is in onze menselijkheid. Ziels Eigenwijs is een eigenwijze en vooral geruststellende gids waarin de auteur je laat zien dat spiritueel leven te maken heeft met het veranderen van je kijk op dingen, en het scheppen van ruimte in je ervaring. Het gaat er niet om om iets te bereiken, verbeteren of proberen alles goed te doen of een halve heilige te worden. We zijn namelijk niet op aarde om spiritueel te worden; we zijn spirituele wezens die als taak hebben volledig mens te worden. Uit Ziels Eigenwijs:‘Alles hoort bij mijn leven. Mijn verdriet en vermoeidheid, mijn vergissingen en stupiditeiten, mijn ijdelheid, ongeduld en wispelturigheid. Ik herken en erken mijn oneerlijkheid, omarm mijn overmoedigheid en moedeloosheid, mijn kracht en kwetsbaarheid. Ik ben dat allemaal en er hoeft door mij niets ontkend, verdrongen of verdedigd te worden. Voor mij geen abc’tjes voor een perfect leven. Ik wil niet horen over hoe ik een verlicht mens word. Ik wil van het leven houden zoals het komt en van mezelf zoals ik ben.’

Zelf heb ik het boek dus niet, maar wil het t.z.t. wel aanschaffen. Lijkt me een verhelderend boek!
Delen:
admin
admin okt 4 '09
Klinkt heerlijk gewoon!
Die ene zin vind ik mooi, "We zijn spirituele wezens die als taak hebben volledig mens te worden.."
Precious1
Precious1 okt 4 '09
Kan me helemaal in de tekst vinden!
Helma
Helma okt 4 '09
Ja, goed he! Er gaat simpelheid, eenvoud van uit en dat voelt heel goed. Ook omdat het moeilijke gedoe en het soms wat zweverige niks voor mij is.
Vroeger, toen ik in de Heer was, en vooral veel deed met Youth For Christ, was ik haast stoned van de hemelse beloftes, en ik viel veel en struikelde overal over, omdat ik niet met beide benen op de grond stond. Het servies van mijn moeder had danig te lijden, en zij heeft me toen duidelijk gemaakt dat dat niet bij mij past, dus belandde ik rap met de voetjes op de grond.
admin
admin okt 4 '09
Youth for christ, daar heb ik nare herinneringen aan.
Vroeger had ik een vriend die met deze mensen in aanraking is gekomen, ze vertelden hem dat ik slecht was en de duivel bij me had, daar heb ik het moeilijk mee gehad.
Nadat hij jaren met een lid van deze beweging is getrouwd geweest is hij nu los en daar ben ik best wel blij om..
Fijn dat jij dat ook hebt losgelaten, God is liefdevol en oordeelt niet toch?
Helma
Helma okt 4 '09
Klopt! Youth for Christ is ook danig onderuit gegaan, gelukkig. Zo getuig je niet van de Liefde voor allen.

Zij organiseerden vakantieweken, en dat heb ik drie zomers gedaan. Er was wel een wezenlijk verschil per week, dat hing sterk af van de leiding. Jammer was dat. het leukste en normaalste was in Kotten, bij Winterswijk: met zo'n dertig jongelui in tenten, in een week vol regen. Ik heb de leukste herinneringen aan die week, omdat het vooral bestond uit veel gitaarspelen, lekker eten en kampvuren. Stille tijd deden ze niet aan, dus ik hoefde niet met de bijbel het maisveld in om twee uur te studeren op het woord van God. Pfff...

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki