Loading...
nl

snel verkouden

admin
admin sep 30 '09
hallo

sinds 2 jaar ongeveer ben ik erg snel (bijna aan een gesloten) verkouden, in juli 2009 heb ik een flinke longontsteking gehad toen heb ik een flinke antibioticakuur gehad & prednison, maar nu dik 3maand later begint het gezeur weer. ik ben weer verkouden (al weet ik wel dat het de tijd er voor is nu maar toch). ik weet dat mijn keelchakra niet geheel open staat of wel dicht geknepen is zou dit hier door kunnen komen?

liefs
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 30 '09
Hoe zit het met je ademhaling? Adem je diep vanuit je buik, of zit het heel hoog en adem je oppervlakkig?
admin
admin sep 30 '09
o nooit zo erg op gelet...maar mijn ademhaling zit niet heel hoog en is ook niet echt oppervlakkig, ik adem eigenlijk vanuit de buik.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 30 '09
Ok dat is dan in ieder geval een goed teken, want dan neem je wel ruimte in voor jezelf en kan je ook je gevoel uiten. Ik merk aan mezelf dat ik doordat ik niet goed ademde, enorm vaak verkouden was en ook zelfs astma heb gekregen op mijn 7e. Alleen maar omdat ik er niet wilde zijn. Ik dacht dat dit misschien voor jou ook het geval was, dus vandaar mijn vraag.
admin
admin sep 30 '09
ik ben gewoon erg "bang" om weer een longontsteking te krijgen omdat ik hier echt flink ziek van ben geweest en ze zeggen als je eenmaal een longontsteking hebt gehad dit weer snel terug kan komen (weet niet of dit klopt). maar ja aan de andere kant denk ik omdat ik in de zorg werk en vaak hoestende mensen om me heen heb dat ik me het ook snel vang zeg maar
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 30 '09
Probeer toch niet bang te zijn voor die dingen, want dan trek je het juist aan zeggen ze. Zeg tegen jezelf: "Ik ben gezond en heb geen longontsteking."
admin
admin sep 30 '09
bang is een groot woord zal ik het zo brengen heb geen zin om het weer te krijgen wink
admin
admin sep 30 '09
De betekenis van longontsteking:

Longontsteking wijst je erop dat je uitwisseling met het leven in zijn veelvuldigheid inclusief de fijnere, niet materiele aspecten, gestoord is. Je bent met het streven naar afgrenzing van je ego in conflict geraakt en dit conflict is in je longen ontbrand, ontstoken. Niet zelden zit er een emotionele gekwetstheid achter, waardoor je je afgesloten hebt. Laat dus de adem van het leven weer in je toe. Hij stroomt op dezelfde manier bij verdriet en vreugde, bij de opwinding van het leven en bij evenwichtigheid en harmonie.
Wanhoop. Het leven moe zijn. Emotionele wonden die we niet toestaan te helen.

Affirmatie:
Ik neem vrijelijk Goddelijke ideeën in me op die vol zijn van de adem en intelligentie van het leven. Dit is een nieuw moment.

Daarnaast kan je de affirmnaties van het vijfde chakra gebruiken.
admin
admin sep 30 '09
mooi omschreven hans..

ik ben mezelf nu al een paar dagen reiki aan t geven bij de vijfde chakra en ook bij de vierde en heb het idd dat het iets erger geworden is maar ja of dit hierdoor gekomen is???
admin
admin sep 30 '09
Als je jezelf Reiki geeft meisje, dan is je misschien niet vertelt, dat de lichamelijke ongemakken eerst erger kunnen worden. Dat wil dan alleen zeggen dat je lichaam reageert en op gang is gebracht. Als je doorgaat met de Reiki, zal je misschien vanzelf merken dat het beter wordt!!

Liefs,
Marjan
admin
admin sep 30 '09
och ja stom dat ik dus daar niet aan gedacht heb, want dat heeft ze idd vertelt voor de inwijding.

ff offtopic: door mezelf bij de 4de en 5de chakra reiki tegeven kan ik deze chakra's dan weer goed open krijgen (blokkades weg halen)?
admin
admin sep 30 '09
Jawel, maar je moet nooit vergeten dat je één geheel bent! Dus zorg ervoor dat de blokkades geen kans krijgen zich in een ander chakra vast te zetten smile

Liefs,
Marjan
admin
admin sep 30 '09
ik vind het erg moeilijk om mijn 6de en 7de ckakra te behandelen krijg altijd een gespannen arm van de houding winkik behandel mezelf altijd voor ik ga slapen namelijk
admin
admin sep 30 '09
Je kan natuurlijk ook je ogen dichtdoen en visualiseren dat je de 6e en 7e chakra behandelt wink
admin
admin okt 1 '09
En een keer een bezoekje aan de huisarts is niks mis mee hoor!
admin
admin okt 1 '09
Origineel bericht van: Karin
En een keer een bezoekje aan de huisarts is niks mis mee hoor!


nee idd wink
gast
gast okt 12 '09
Weet iemand misschien wat Beerlandt zegt over verkoudheid?
Helma
Helma okt 12 '09
Gast, het is een erg lang stuk, ik wil het wel voor je typen, maar ik ga eerst stofzuigen en strijken, ik hoop het vanavond voor je uit te typen. Het is wel heftig hoor, wat er staat... wink
admin
admin okt 12 '09
Alles wat te maken heeft met de luchtwegen, keel, neus,
is het gevolg van het vasthouden, optstapelen, inhouden, tegenhouden, inslikken..
Op de een of ander manier, is er een systeem ontstaan, waardoor je zaken liever verzwijgt en opstapelt, terwijl je ondertussen
het liever had willen vertellen, maar niet meer kunt.
beetje dwangmatig gevoel is het.
Angst voor autoriteir gedrag kan hier aan de grondslag liggen.
Blauw is de kleur die daarbij hoort.
Binnenkort, komt blauw uitgebreidt aan bod. Het is het goede moment, voel ik..
gast
gast okt 12 '09
Origineel bericht van: Helma
Gast, het is een erg lang stuk, ik wil het wel voor je typen, maar ik ga eerst stofzuigen en strijken, ik hoop het vanavond voor je uit te typen. Het is wel heftig hoor, wat er staat... wink


Maakt niet uit, ik kan wel wat hebben winkAls je de strekking ervan eruit kunt halen is het ook goed hoor, dan hoef je niet de hele lap tekst te typen.
Het is voor mij al een hele tijd geleden dat ik verkouden ben geweest. Dus ben benieuwd wat Beerlandt er voor oorzaak aan hangt.

Iig alvast bedankt Helma.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki