Loading...
nl

erg helder vuur

LifeLotus
LifeLotus sep 20 '09
het is al een paar jaar geleden maar toch zie ik die droom soms voor me

ik lag op bed en in een keer vlogen bijde handen in brand maar het was erg helder vuur en het verwonde me niet en het deed ook geen pijn toen ik ik naar de bad kamer om het te blussen maar toen ik er aan kwan was het alweer weg.
dus ik ging terug naar mijn kamer toen ik naar binnen liep stond ik in een keep in een soorte van vuur draaikolk en weer geen wonden of pijn maar mn hele kamer draaide er om heen en mijn moeder zat in een keer op mn bed the schreeuwen "doe niet zo stom!" daarna werd ik wakker iemand een idee?
Delen:
admin
admin sep 20 '09
Vuur betekent dat je iets ouds in je leven voor iets nieuws gaat laten veranderen, je kan de verandering aan. Als je het vuur onder controle hebt [jij was er bv niet bang voor, het was alweer weg toen je eraan kwam] is je manier van denken aan het veranderen.

http://www.droominfo.nl/droomwoordenboek

Kan je hier iets mee?

Je moeder kan "problemen" gehad hebben met je verandering destijds??

Liefs,
Mar
LifeLotus
LifeLotus sep 21 '09
ja daar kan ik wel wat mee, bedankt laugh
pe51
pe51 sep 24 '09
Hallo Lifelotus,

Als je een droom 'vanzelf' onthoud en af en toe nog voor je ziet, is hij belangrijk voor je. Dus moet hij nu ook nog belangrijk voor je zijn.

Ik denk dat je moet begrijpen waar deze droom over ging door na te gaan met welke (spirituele) dingen je bezig was, vlak voordat dat je deze droom kreeg.

Dit vuur was niet schadelijk, je handen en jij in je cape verbrandden er niet door.
Je stond niet in brand. Maar er was vuur rondom je handen en rondom jezelf in je kamer.
Toen had je een cape om. Een cape is bescherming voor je.
Niet tegen het vuur, want dat deed je handen ook geen kwaad. Maar tegen andere dingen buiten jezelf.
Zoals je je op straat beschermd kan voelen in een capuchon, zodat anderen je niet hoeven te zien.

In de vuurdraaikolk draaide de kamer om je heen. Ik denk dat de vuurdraaikolk draaide en dat je daarin opgenomen was.
Dus dat de kamer stilstond en jij meedraaide met de draaikolk. Maar dan lijkt de kamer rond te draaien.

Je moeder is degeen die je van kinds af aan beschermd heeft. Het gevoel wat over je waakt. In deze droom is je moeder denk ik een symbool.
Voor een veel dieper soort gevoel, wat altijd over je waakt. Als een soort van moedergevoel.
En je bed is de plaats waar je rust vindt in de eigen sfeer van je kamer.
Het moederachtige diepere gevoel wat over je waakt riep jou dus aan op dat moment. Om niet zo stom te doen.

Zo'n gevoel heeft toch wel wat meer wijsheid dan je moeder. Daarom zal je toen in je echte leven iets aan het doen zijn geweest wat onverstandig was.
En omdat je zelf niet kon voelen dat het schadelijk voor je was, zal dit beschermende gevoel je gewaarschuwd hebben. In je droom dan.
Je echte moeder weet daar niets van af.

En je handen staan in dromen vaak voor zeg maar 'de handen van je geest'. Daarom zal dat vuur om de handen van je geest gekomen zijn. Met de handen van je lichaam kun je dingen doen. Het vuur zal dus om je 'geestelijke doen' heen gekomen zijn.
Eerst komt het vuur om je handen heen, dan ben jij degene die kan doen dus. Maar daarna word je in de draaikolk van vuur opgenomen, en kun je niet meer normaal om je heen kijken. Nu ben jij degene die iets moet ondergaan. Iets met vuur doen is dus daarna iets moeten meemaken door vuur.

Ik weet niet wat er precies aan de hand was toen je hierover droomde. Maar bij geestelijk doen kom je vanzelf op de gedachte dat je toen misschien op een of andere manier met magie bezig was, of erover aan het nadenken was. Of op een ándere manier met spirituele dingen bezig was, maar dan op een ongezonde manier.

Deze droom kan gaan over iets wat toen al gebeurd was, maar ook over iets wat je wilde gaan doen. Dan zal hij je hebben willen waarschuwen, dat het op jezelf terug zou slaan (het ronddraaien) als je hieraan zou beginnen.

Als je nog weet welke dingen in de tijd van de droom belangrijk voor je waren, welke boeken je aan het lezen was, of op welke sites je toen kwam, dan kun je er zo achter proberen te komen wat het was. Misschien heb je nog oude dagboeken of agenda's van die tijd. Of vriendinnen die mee kunnen zoeken met je.

Ik zeg niet dat ik het bij het goede eind heb. Ik heb geen gevoel gehad over wat het is. Dus misschien is het iets heel anders. Maar hier doet dit me wel een beetje aan denken. Als je schrijft met welke spirituele dingen en vragen je toen bezig was, dan kom ik er misschien zo achter wat het in het echt geweest is.

Peter.

* deze droomverklaring kan goed zijn, half goed of helemaal fout - maak daarom zelf uit wat je wel en niet gelooft *
LifeLotus
LifeLotus sep 24 '09
nou ik was toen nog een kleuter dus ik was nog niet aan het lezen of op een site en ik had toen geen vrienden want mn moeder was nog al over bezorgt dus op het laatst wou niemand nog met me om gaan maar wat ik me af vraag zou het ook kunnen zijn dat ik die vuur om mn handen kreeg omdat ze altijd warm zijn? en ik was vroeger zonder dat ik het wist met spirituele gewerkt want ik zag eens een vliegtuig in het water storten en het kwam ook nog uit en toen mn opa eens was in gestort heb ik mijn hand op zijn voet gezet en dat nam zijn pijn bij hem weg zo zijn er wel meer gekke dingen gebeurt in de afgelopen jaren en ik ben nu 14
pe51
pe51 sep 26 '09
Hallo LifeLotus,

Daar had ik nu helemaal geen rekening mee gehouden, dat het ook nog zou kunnen dat je dit als kleuter meegemaakt hebt.
Dat verandert wel wat aan m'n uitleg. Bij die leeftijd denk ik dus helemaal niet aan een soort van magie.

Net zoals water zuiver en troebel kan zijn, kan vuur ook zuiver of onzuiver zijn. Je hebt vurige verlangens, en vurige liefde.
Je schrijft ook dat het erg helder vuur was. Daarom zal het iets moois zijn, waar het vuur voor staat.
Het is heel moeilijk precies te zeggen wat het is. Het vuur van het hogere, van spirituele liefde of zoiets, misschien kloppen die woorden een beetje. Misschien kan jij dit wel zuiverder aanvoelen dan ik. Omdat het om je eigen droom gaat, en je eigen verbinding met het hogere.

Origineel bericht van: je
Maar wat ik me af vraag: Zou het ook kunnen zijn dat ik dat vuur om m'n handen kreeg omdat ze altijd warm zijn?


Dit kan het heel goed zijn. Het vuur ging eerst om je handen heen, dus heeft het iets met je handen te maken. Als die toen warm werden en als je je opa met je handen van z'n pijn af kon helpen dan bedoelde de droom misschien dat je dat vuur ergens kende, van je handen. Dat het daarbij hoort. Bij de gave die in je handen zit, dus.

Als je er bang voor was in de droom (en dat je het daarom wilde blussen in de badkamer), dan kan het zijn dat de droom bedoelde, dat je er toen (als kleuter) ook bang voor was in het echte leven. Misschien weet je dat nog, of dat zo geweest is.

Dan komt het stuk van de draaikolk van vuur. Daar heb ik geen gevoel over, wat dat kan betekenen. Soms snap je het zelf als je denkt aan wat je toen voelde, in de droom. Of het vuur in je was, of alleen om je heen. Hoe je je erbij voelde, bang, onwennig, veilig of zoiets. Was het een gevoel van grote kracht, of iets anders? Had je het gevoel stil te staan, of rond te draaien? Kreeg je er zelf een gevoel over, over wat het betekende? En was er nog meer te voelen of te zien? Of werd er iets gezegd of zoiets?
Als je er niet verder mee komt, dan krijg ik er misschien nog een gevoel over, als je deze dingen opschrijft.

Het kan ook nog belangrijk zijn of er na de droom een verandering kwam voor jou in het spirituele. En dat de droom bedoelt van: "Dat spirituele vuur, wat bij je handen is, dat komt vanaf nu helemaal om je heen".
Het zou kunnen dat je vanaf toen meer spirituele dingen meemaakte. En dat dit uitgebeeld werd met de cape en de draaikolk van vuur. Ik zeg niet dat dit het is, maar ga eens na of er vóór de droom minder gaves bij je waren en vanaf de droom meer.

Je schrijft: Zo zijn er wel meer gekke dingen gebeurt in de afgelopen jaren. Ik begrijp wel dat je het zo zegt omdat veel mensen het gek vinden. Maar als je het nagaat is het iets wat heel gewoon is, en wat in jezelf heel gewoon voelt. Al moet je er soms eerst wel een beetje aan wennen.

Als er geen magie of zoiets is, dan hebben bezorgde moeders in dromen niet gelijk dat ze bezorgd zijn. Maar dat kunnen ze vaak zelf niet begrijpen. Je zou dus kunnen zeggen dat je droom je zo liet zien, dat je moeder niets van dit soort dingen begrijpt. Dat je het er met haar dus niet over kon hebben.

---

Nog even een paar dingen van m'n vorige poging die niet klopten:

* De cape ís geen bescherming voor je zoals ik schreef, het kán bescherming voor je zijn.
* Wat ik in het vorige bericht over de vuurdraaikolk schreef, klopt misschien ook niet. Ik weet niet wat je erbij voelde.
* Moeders zijn in sommige dromen een wijs gevoel. Ik dacht dat je moeder het in de jouwe ook was. Maar nu denk ik dat niet meer dus. Omdat je geen verkeerde dingen deed, had je zulke wijsheid niet nodig op dat moment. Dus zal het erom gaan te laten zien, dat ze er niets van begreep. En dat je er met haar dus niet over kon praten.
* Je handen staan in de droom wel voor 'doen'. Maar dan op een zuivere manier. Iemands pijn weg laten gaan, zoals bij je opa.

Ik vind het niet leuk dat ik een paar minder fraaie gedachtes over je geschreven heb. Ik had je denk ik beter eerst wat meer kunnen vragen voordat ik ging schrijven. Maar omdat je toen een kleuter was begrijpt iedereen dat het zo niet waar kan zijn geweest. Zo zie je maar weer, droomverklaringen kunnen er altijd naast zitten. En je kunt uiteindelijk het best op je eigen gevoel vertrouwen.

Peter.

---

* deze droomverklaring kan goed zijn, half goed of helemaal fout - maak daarom zelf uit wat je wel en niet gelooft *

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki