Loading...
nl

Klachten "linker zijde"

admin
admin sep 19 '09
Hallo allemaal,

Sinds een paar weken heb ik klachten aan de linkerzijde van mijn lichaam. Linker sinus, uitstralend naar linkeroog, een spier in mijn linker onderbeen, spieren aan de linkerkant van mijn onderrug .. kortom, het is een hele waslijst wink

Het heeft me duidelijk gemaakt dat ik echt met de dingen die het best bij me passen aan de slag moet. Dit brengt een bepaalde angst met zich mee. Ben momenteel hypergevoelig voor de manier van doen in mijn werkomgeving. Dit neem ik ook mee in mijn privé. Het blijft steken in mijn lichaam en ik vind het vervelend voor mezelf dat bepaalde negatieve reacties zo blijven hangen. Dan merk ik hoe irritant ik het vind dat ik mensen zo gemakkelijk kan doorzien, want alles wat ik voelde en aangaf is duidelijk geworden. Doordat ik rustig ben en niet altijd zeg wat ik denk, denken bepaalde mensen dat ze slim zijn door grappig te zijn en (negatieve) opmerkingen te geven. Soms zijn ze heel subtiel. Omdat ik het doorzie, komt het nog harder aan, willens en wetens dat iemand bewust op een bepaalde manier reageert. Het doet pijn. Hierdoor wordt je nog eens duidelijk gemaakt dat je "anders bent dan anderen".

Zou dit te maken hebben met de klachten aan de linkerzijde? (Gevoel).

Graag jullie mening, dank !

Groetjes,
Bart
Delen:
admin
admin sep 19 '09
Hey Bart,

Volgens mijn bescheiden mening wel. Ik heb door voetreflexelogie geleerd dat de linkerkant niet alleen de gevoelskant is, maar ook het Heden. Dus dat je last hebt van wat er NU gebeurt.

Wel heel lastig!! Is het probleem wel binnen niet al te lange tijd op te lossen? Of moet je daarvoor je baan op het spel zetten? [ook niet zo prettig in deze crisistijd natuurlijk]

Liefs,
M
admin
admin sep 19 '09
Hey M,

Dat komt dan goed overeen met wat je zegt: het NU waar ik last van heb.

Gisteren heb ik zelf het initiatief genomen om met de mensen die het aangaat een gesprek aan te gaan. Dit heeft wel de lucht geklaard, maar niet het gevoel weggenomen dat dat ik niet op de goede plek zit.

Zit nu in een sollicitatieprocedure voor de verpleegkundige, dit zou van start gaan in maart 2010. Tot deze tijd, als alles goed gaat, blijf ik hier zitten. En dan nog twijfel ik wat het beste bij me past wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 19 '09
Origineel bericht van: Bart
Dit brengt een bepaalde angst met zich mee. ... Doordat ik rustig ben en niet altijd zeg wat ik denk, denken bepaalde mensen dat ze slim zijn door grappig te zijn en (negatieve) opmerkingen te geven. Soms zijn ze heel subtiel.

Klinkt als een Onvervulde Behoefte die je met valse hoop (dat als je verandert je wel weer waardering krijgt) probeert af te weren.
Origineel bericht van: Bart

Omdat ik het doorzie, komt het nog harder aan, willens en wetens dat iemand bewust op een bepaalde manier reageert. Het doet pijn. Hierdoor wordt je nog eens duidelijk gemaakt dat je "anders bent dan anderen".

Wat overgaat in een valse macht. Jij doorziet hun, zij willen je bewust pijn doen en je schiet in de afweer. Het signaal dat dit triggert is het "anders zijn dan anderen". Ergens zit bij jou een valse hoop, dat jij gelijk wilt zijn, en als je maar je zo aanpast, dat je dan ook gelijk wordt.

Wat is er in jouw verleden gebeurt dat je niet anders dan anderen mag zijn?

Origineel bericht van: Bart

Zou dit te maken hebben met de klachten aan de linkerzijde? (Gevoel).

Ja ik denk het wel, want juist links is je gevoelskant.
Origineel bericht van: Bart

Graag jullie mening, dank !

Groetjes,
Bart
admin
admin sep 19 '09
Origineel bericht van: Bart

Omdat ik het doorzie, komt het nog harder aan, willens en wetens dat iemand bewust op een bepaalde manier reageert. Het doet pijn. Hierdoor wordt je nog eens duidelijk gemaakt dat je "anders bent dan anderen".

Wat overgaat in een valse macht. Jij doorziet hun, zij willen je bewust pijn doen en je schiet in de afweer. Het signaal dat dit triggert is het "anders zijn dan anderen". Ergens zit bij jou een valse hoop, dat jij gelijk wilt zijn, en als je maar je zo aanpast, dat je dan ook gelijk wordt.

Wat is er in jouw verleden gebeurt dat je niet anders dan anderen mag zijn?


Klopt, ik herken het ook .. en het is zo. Wat er in mijn verleden gebeurd dat ik niet anders mag zijn dan anderen... Er is te weinig ruimte geweest voor het werkelijke zijn van mezelf en ook het luisteren naar mij.. dat werd vaak afgedaan alsof ik ze zag vliegen, en dus onbelangrijk gemaakt. Ik was samen met mijn tweelingbroer de jongste, en andere broer en zussen wisten het altijd zoveel beter natuurlijk. Daarnaast waren we "een verrassing" en dan ook nog twee ineens. Het teveel zijn was soms merkbaar, ook bij broers en zussen die graag ook bij mijn moeder in een "goed blaadje" wilde komen. Door deze invloeden ga je jezelf kleiner maken dan je bent (een soort pleaser worden, om wel goed genoeg te zijn, en niet teveel opvallen om toestanden te voorkomen). Dus waarom ik dan het gevoel heb en niet "anders dan anderen" wil zijn, komt hieruit voort.
admin
admin sep 19 '09
Quote:
Zit nu in een sollicitatieprocedure voor de verpleegkundige, dit zou van start gaan in maart 2010. Tot deze tijd, als alles goed gaat, blijf ik hier zitten. En dan nog twijfel ik wat het beste bij me past


Probeer vertrouwen te hebben in je keus die je gemaakt hebt voor verpleegkundige! Die keus heb je niet over één nacht ijs gemaakt volgens mij. Twijfel moet je nooit te lang in de greep hebben. Soms moet je knopen doorhakken, hoe moeilijk ook ...

Sterkte!!
Liefs,
M
admin
admin sep 19 '09
Je weet het dus, allemaal Bart!! smile
admin
admin sep 19 '09
Thanks M !! Helemaal waar !! laugh
knuffel!
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 19 '09
Je hebt dus duidelijk een onvervulde behoefte in het verleden liggen. Maar besef je wel, dat deze behoefte nooit in het heden kan worden vervuld. Ga eens door dat verdriet en gevoel van vroeger heen, en kap het niet af. Lees dit een paar keer door:
"Er is te weinig ruimte geweest voor het werkelijke zijn van mezelf en ook het luisteren naar mij.. dat werd vaak afgedaan alsof ik ze zag vliegen, en dus onbelangrijk gemaakt. Ik was samen met mijn tweelingbroer de jongste, en andere broer en zussen wisten het altijd zoveel beter natuurlijk. Daarnaast waren we "een verrassing" en dan ook nog twee ineens. Het teveel zijn was soms merkbaar, ook bij broers en zussen die graag ook bij mijn moeder in een "goed blaadje" wilde komen. Door deze invloeden ga je jezelf kleiner maken dan je bent (een soort pleaser worden, om wel goed genoeg te zijn, en niet teveel opvallen)."
en laat het gevoel dat er bij je komt volledig tot je doordringen. Je zult merken dat het een pijn uit het verleden is, en in het hier en nu geen levensbedreigende situatie meer voor je is.
admin
admin sep 19 '09
Origineel bericht van: Bart
Thanks M !! Helemaal waar !! laugh
knuffel!


Knuffel terug!! Ik weet het voor een ander vaak wel te verwoorden, nu voor mezelf nog wink

Liefs,
M
admin
admin sep 19 '09
@M: Nou, volgens mij kun je dat best Marjan !! laugh

@ Belle: jawel, nu alleen nog dat oude jasje afgooien !

@ Nims, inderdaad, ik ben er mee bezig en heb al een stuk achter me liggen .. nu nog deze berg !

Dank jullie ! smile
admin
admin sep 19 '09
Quote:
@M: Nou, volgens mij kun je dat best Marjan !!


Door jouw woorden, heb ik haar weer een berichtje gestuurd ... misschien dat ze me toch wil helpen blushMaar ik ben zo bang voor het gevolg ervan ...

Liefs,
Mar
admin
admin sep 19 '09
Super M ... ik denk dat het de enige manier is om het toch aan te gaan .. als je het niet probeert, zul je het nooit weten ..houd jezelf sterk en verwacht niet .. het komt zoals het komt .. het staat nu allemaal even open. Zij reageert op haar manier .. jouw reageren daarop, wat het in jezelf teweeg brengt, daar gaat het om. Het maakt je alleen maar sterker. Succes Mar smile
admin
admin sep 20 '09
Origineel bericht van: Bart
@ Belle: jawel, nu alleen nog dat oude jasje afgooien !



ja.. en waarom duurt dat zolang om een oud vuil jasje uit te doen?
Wat is er mis met "knip..uit"? grin
Islandlady
Islandlady sep 20 '09
Origineel bericht van: Larapinta
Quote:
@M: Nou, volgens mij kun je dat best Marjan !!


Door jouw woorden, heb ik haar weer een berichtje gestuurd ... misschien dat ze me toch wil helpen blushMaar ik ben zo bang voor het gevolg ervan ...

Liefs,
Mar


Wow... weet niet wat ik lees.
Je kunt er alleen maar door groeien Mar!
En ja dat je bang voor de gevolgen bent weet ik wel maar daar hoef je niet bang voor te zijn. Het gaat zoals het gaat.

X
B

Sorry Bart even volledig off jou topic!
admin
admin sep 20 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Bart
@ Belle: jawel, nu alleen nog dat oude jasje afgooien !



ja.. en waarom duurt dat zolang om een oud vuil jasje uit te doen?
Wat is er mis met "knip..uit"? grin



Knellende jasjes zitten strak, die knip je niet even weg smiledenk ik.
Ik denk dat het ook beter is deze jas rustig af te pellen, daardoor ben je je bewuster van wat je doet en zal je minder snel in de herhaling vallen.
Weten waarom je iets doet of niet doet betekent dat je al een heel eind bent Bart, goed van je.
admin
admin sep 20 '09
@ B: geen probleem smile

@ Belle en Karin: Er gaat inderdaad een hele geschiedenis aan dat jasje vooraf .. door extra druk geeft het me soms het gevoel dat mensen spelen met gevoelens en gaan reageren om zichzelf maar niet in the spotlight te laten staan (wat is veiliger dan dat) en naar een ander te wijzen. Het wordt er niet makkelijker op, wetende dat ogen op je gericht staan .. het geeft geen vrijblijvend gevoel. Behalve dat ene moet je ineens rekening gaan houden met nog veel meer .. dat moet allemaal een bepaalde plaats krijgen. en daarom moet het inderdaad rustig afgepeld worden, dit kan niet (meer) zomaar weggeknipt worden !

Dank Karin !
admin
admin sep 20 '09
Waarom schreef je dan van jas "afgooien", Bart? smile


Voor mij is het zo.. het ontdekken van die oude jas , dat kan lang duren, het voelen en zien dat die jas ook nog eens vergroeit is met allerlij denkpistes, dat is ook een proces op zich. En onder de jas zit nog een jasje.. en nog een, en nog een.. enz, en je komt situatie's tegen waarvan je opmerkt dat je nog een mutsje op hebt, en dikke wolle sokken (bij manier van spreken)
Het lange duren zit em in de vragen als " hoe moet ik dat weg krijgen, wat is er in de plaats, wat laat ik daarmee juist los, wat verlies ik daarmee, wat win ik daarmee, waar heb ik angst voor om het los te laten....
Maar het uitdoen van die jas zelf ?, dat gaat in een " oogopslag".
Weg!!!!!!
admin
admin sep 20 '09
Origineel bericht van: Bart
Super M ... ik denk dat het de enige manier is om het toch aan te gaan .. als je het niet probeert, zul je het nooit weten ..houd jezelf sterk en verwacht niet .. het komt zoals het komt .. het staat nu allemaal even open. Zij reageert op haar manier .. jouw reageren daarop, wat het in jezelf teweeg brengt, daar gaat het om. Het maakt je alleen maar sterker. Succes Mar smile


Ik zal het toch zelf moeten doen, ik kom er wel ... ik heb geen keus op dit moment. Ik begrijp haar ook, door haar wedervraag aan mij. Maar wat ik zei, ik kom er wel, ga vertrouwen op mijn eigen kracht en inzicht!
Hoewel een laag zelfbeeld aan me blijft knagen en nu helemaal. Maar ik moet er gewoon weer bovenop komen. Waarom ik de hulp in eerste instantie weer had afgeslagen, het zegt meer over mij dan over een ander.

Liefs,
Mar
admin
admin sep 20 '09
Origineel bericht van: Islandlady
Origineel bericht van: Larapinta
Quote:
@M: Nou, volgens mij kun je dat best Marjan !!


Door jouw woorden, heb ik haar weer een berichtje gestuurd ... misschien dat ze me toch wil helpen blushMaar ik ben zo bang voor het gevolg ervan ...

Liefs,
Mar


Wow... weet niet wat ik lees.
Je kunt er alleen maar door groeien Mar!
En ja dat je bang voor de gevolgen bent weet ik wel maar daar hoef je niet bang voor te zijn. Het gaat zoals het gaat.

X
B

Sorry Bart even volledig off jou topic!


Het gaat inderdaad zoals het nu gaat, lieve B. Ik zal het zelf moeten doen, en ik kom er wel!!! Het móet.

Liefs,
Mar
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki