Loading...
nl

Welke tarotleggingen leg jij, en wat is jouw favo?

JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 16 '09
Ik was benieuwd naar de tarotleggers onder ons, welke legging zij leggen en of ze bepaalde favorieten hebben. Ook ben ik benieuwd naar welk deck jullie gebruiken. Ik heb zelf vandaag een nieuw deck gekocht. Osho Zen en ben benieuwd of de inzichten die ik daarmee krijg wat makkelijker voor de ontvanger zijn om te ontvangen.

Mijn favo legging is de Merudi-legging geworden. Heb hem nu al regelmatig gedaan hier op het forum en moet zeggen dat ik het idee heb dat er heel wat inzichten in naar voren komen.
Delen:
Cialara
Cialara sep 16 '09
Ik heb zelf al jaren tarot kaarten (Raider Waite) maar leg ze maar zelden. Vroeger vanuit een boekje het keltisch kruis.
De laatste tijd leg ik meer een eenvoudige vorm, met 1 kaart in het midden voor je diepste zelf, daarboven een kaart voor de spirituele zelf en links de intellectuele en rechts de emotionele zelf. Deze legging gaat met alleen maar de grote arcana.
admin
admin sep 16 '09
De Tarot van Waite, absoluut de top voor mij,
ik zal een foto'tje maken van hoe ze er al uitzien, na meer dan 25 jaar.
ik heb de Osho kaarten ook, en ook hele mooie engelenkaarten.
De legging die ik graag doe is die van de Hogepriesteres, en eentje die ik zelf heb gemaakt " de bloemenknop"
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 16 '09
Misschien wil je de bloemenknop als legging-topic aanmaken in het kaartleggingen forum, zoals de andere leggingen topics ook zijn? Ben wel benieuwd namelijk hoe die eruit ziet.
Sweetammy
Sweetammy sep 16 '09
Ik leg de Crowley hiermee werk ik het meeste. Ik heb ook nog engelenkaarten en verschillende inzichtskaarten, maar deze gebruik ik toch met een ander doel.
admin
admin sep 17 '09
Origineel bericht van: NiMS
Misschien wil je de bloemenknop als legging-topic aanmaken in het kaartleggingen forum, zoals de andere leggingen topics ook zijn? Ben wel benieuwd namelijk hoe die eruit ziet.


Het is een legging die inzicht geeft in waarin je als persoon jezelf vastzet, en als de knop openbloeit, komt dat doordat je dat wat vastzat los hebt gelaten,en dan bloeit er iets prachtigs..
Ik zal ze later op de dag, even neerzetten op een topic..
kimstar
kimstar sep 17 '09
ik heb zelf crowley kaarten.
En meestal trek ik maar 1 kaart en voor andere mensen soms een liefdes legging.

Ik vind het soms nog wel moeilijk om de kaarten te interperteren. Dan snap ik niet zo goed hoe de kaart betrekking heeft op het gene wat ik vraag.

Hoe hebben jullie dit geleerd?
annewil
annewil sep 17 '09
Ik trek weleens een engelen kaart:boodschappen van de engelen,
of een aartsengelenkaart ,en ook wel een kaart van de opgestegen meesters.
admin
admin sep 17 '09
Keltisch kruis al worstel ik daar best nog wel mee, maar goed door vaak te leggen doe ik weer ervaring op en zo leer ik weer.
Oh en ik heb wel een bijzonder deck geloof ik: The medieval Scapini tarot by Luigi Scapini.
admin
admin sep 17 '09
foto van m'n kaarten..



Misschien voelen mensen die foto's lezen wel iets van de energie van de kaarten..wie weet!
Cialara
Cialara sep 17 '09
Ha Bellefleur smileik heb precies dezelfde set, maar die van jou zien er inderdaad veelgebruikt uit grinMooi zo die sporen op je kaarten. Waarom laat je precies deze 3 goed in beeld zien?
admin
admin sep 18 '09
Waarom juist deze, Jorine?.. toevallig.
heb er niet bij stilgestaan welke.. ze lagen daar en heb ze gewoon wat beter gelegd voor de foto.
Zou het wat betekenen? zie je er iets in?
Heidelroos
Heidelroos sep 18 '09
Origineel bericht van: NiMS
Mijn favo legging is de Merudi-legging geworden. Heb hem nu al regelmatig gedaan hier op het forum en moet zeggen dat ik het idee heb dat er heel wat inzichten in naar voren komen.


Vroeger (hoor mij) Nog een jaartje of zeven terug...
Had ik kaarten nodig om 'contact' te maken met degene die tegenover me zat..
Vreemd genoeg is dat overgegaan en maak ik gewoon zo contact, zonder die kaartjes..
Alsof er een verschuiving heeft plaatsgevonden..

Een kaartje leg ik sporadisch Rider white.. en die leg ik zoooo sporadisch, dat ik ze nu even niet kan vinden ahaha..
Mijn Oscho Tarot heb ik eventjes uitgeleend aan een vriendin..

Kep wel veel andere leuke kaartjes..
admin
admin sep 18 '09
Heidelroos, zo is het bij me net eender,

Je stapt verder, in de ontwikkeling, je wordt de kaarten..
Laat het symbolische los..en je denkt niet meer aan kaarten,
en je krijgt spontaan contakt met de mens, omdat er iets ontwikkeld is,
en dit doe ik zo al jaren zonder..

dus uiteindelijk leg ik geen kaarten meer, met uitzondering nu even op Merudi..en doe dat wel effe graag.
Doch zat daarstrak al te denken, dat ik na enkele leggingen er daarna een slot op laat zetten. Vanuit de positieve gedachte, dat ik dan ruimer ben in het ontvangen van boodschappen en inzichten...

Het is wonderlijk hoe er juist veel inzicht komen, als ik geen kaarten leg.
Maar af een toe eens een kaartje voor jezelf trekken, is oh zo leuk.. een moment-kaart of een dag-kaartje.
Heidelroos
Heidelroos sep 18 '09
Dat doe ik dan maar op internet, ahaha, hoewel dit wel een ander gevoel geeft dan even de tijd voor jezelf, een bakkie thee (of koffie) en er even voor te gaan zitten met een wierookje smile
Heidelroos
Heidelroos sep 18 '09
Ik besef nu hoe weinig tijd ik voor mij neem confused
Cialara
Cialara sep 18 '09
Bellefleur, ik zag die kaarten en vond ze mooi, vooral de "gematigdheid" die heb ik pas ook een keer voor mezelf getrokken, mooie kaart.

Het viel me gewoon op dat je er 3 heel goed liet zien van de hele stapel die het is. En vroeg me gewoon af waarom deze drie zo in beeld waren gezet...

Nog wel een vraagje, waarom heb je VIII geschreven op de kaart van gerechtigheid?
admin
admin sep 18 '09
maar dan moet je juist een lach- smiley plaatsen, hoor..
want de vreugde rond dit besef is dat je nu meer tijd aan jezelf kunt besteden..
Leuk toch!!!! grin
Emuca
Emuca sep 18 '09
Woo.. Die kaarten zijn vooral vaak gebruikt zeg. Wel mooi. Oude dingen zijn mooi.:)

Ik leg eigenlijk geen tarot... Ik heb wel kaarten... Kleine...
Heidelroos
Heidelroos sep 18 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
maar dan moet je juist een lach- smiley plaatsen, hoor..
want de vreugde rond dit besef is dat je nu meer tijd aan jezelf kunt besteden..
Leuk toch!!!! grin


Hahaha, ja...
Ik denk dat ik toch een keertje naar belgie kom.. wink
Muziekje aan, Belgisch frietje eten.. wandelen in de mooie omgeving..
Héééérlijk..
Kep zin in een dagje Ardennen ofzo.... !!

Ga ik maar eens organiseren ...
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki