Loading...
nl

Even filosoferen met Jorine..

admin
admin sep 15 '09
Lieve Jorine,

"Het maakt de berg niet uit of je de top links- of rechtsom bereikt. Het klimmen is belangrijker dan het pad. "

Vertel me.. waarom is voor jou het klimmen belangrijker dan het pad?
Delen:
Cialara
Cialara sep 15 '09
Héééé, wordt mijn naam daar genoemd?
ja filosoferen vind ik wel leuk smile

Ik heb de tekst overigens niet zelf geschreven hoor, maar vond hem zo mooi!

Voor mij is het pad zoiets als een religie, bijvoorbeeld het christendom of de islam of misschien wel levenslessen uit verschillende incarnaties. De top van de berg is denk ik (voor mijn gevoel zeg maar) het punt waarop je verlicht kunt zijn, dicht bij god bent. Maar in feite is de hele berg Goddelijk en dus God ( of hoe je hem/haar ook wil noemen).

Het pad is een manier, welke manier je kiest is dus eigenlijk niet belangrijk. Belangrijker is het klimmen, het zoeken van je eigen weg of het volgen van een bestaande weg naar God. En ik geloof zelf niet dat het voor God uitmaakt hoe je tot hem komt of hoe je hem noemt.

Leg ik het zo een beetje goed uit? Ik vind het soms wat lastig om symboliek te vertalen...
admin
admin sep 15 '09
ja, begrijp wat je zegt.. vind het ook wel leuk om te filosoferen ..en zo jou op die manier beter te leren kennen.

Ik wilde graag weten hoe jij het zag.
je zegt dus, het klimmen is belangrijker dan.. de weg die beklimt wordt.
Heb je al eens tijdens het klimmen gevoeld dat je op een pad terecht kwam, dat jou onbekend leek?
Cialara
Cialara sep 15 '09
Ja, intussen wel. Het engelmens zijn is heel erg nieuw voor me. En ook de weg met mijn kinderen is een andere richting opgegaan dan ik me bewust had verwacht. Maar achteraf op onbewust niveau heb ik altijd wel dat pad zien liggen zeg maar. Maar ik liep er toen niet op. Ik heb mijn route veranderd geloof ik...
Cialara
Cialara sep 15 '09
Ik kan ook nog wel de reden aangeven waarom het voor de berg niet uitmaakt hoe je de top bereikt; Het uitzicht vanaf de top is voor iedereen hetzelfde smile
admin
admin sep 15 '09
Het maakt dus voor de berg wel uit, dat het uizicht voor iedereen hetzelfde is?
Cialara
Cialara sep 15 '09
Onderweg niet, maar op de top wel. Ieder pad brengt andere inzichten, andere leermomenten. En iedere klimmer ondervindt elk pad ook weer anders, kijkt naar andere uitzichten onderweg, of staat helemaal niet stil om te kijken (nu komt mijn bergbeklimmers ervaring op de proppen grin) Maar uiteindelijk, als je dan boven bent, en je zou daar iemand tegenkomen die een ander pad heeft genomen, dan kijk je uiteindelijk toch naar het zelfde uitzicht.
admin
admin sep 15 '09
mooi..zo!! en dat klopt ook, zo voel ik het ook.
jaren geleden, had ik het gevoel dat ik in een soort eindstation zat, en dat ik als ik wilde verder gaan.. die Berg op moest klimmen
Inderdaad.. te voet.
Mooie klim-momenten gehad, dus ik ben het helemaal met je eens.

Op een gegeven moment heb ik een luchtballon aan geboden gekregen. En maak ik daar ook gebruik van. Alsook leerde ik m'n capaciteiten van een vogel kennen.

iemand zei me..- ben ik nog steed enorm blij voor - je hoeft niet op de top te staan, om LIEFDE te ZIJN. Je Bent al Liefde nog voor je begint te klimmen.

Dat was op dat moment van grote waarde wat die persoon zei.
Cialara
Cialara sep 15 '09
Ja, dat is zeker heel erg mooi. Weer een ander wending op het pad, maar heel erg mooi. De intentie om te gaan klimmen, misschien gaat het daar wel om...
admin
admin sep 15 '09
juist.
De intentie om te klimmen, juist op het moment dat je vlak voor de berg staat.
En toen ik er voorstond, zag ik niet hoe hoog die berg was. Jij?
Cialara
Cialara sep 15 '09
Nee, en bij elke bocht lijkt de top soms wel verder weg dan je had gedacht... en dan opeens dan ben je er. Moe maar voldaan, want wat een prachtig uitzicht wacht ons daar! smile
Cialara
Cialara sep 15 '09
En om alvast vooruit te gaan op de volgende vraag waar ik ben op die berg; ik weet het niet. Soms denk ik dat ik de top zie en er bijna ben, soms heb ik het gevoel dat die nog heel ver weg is...

En het maakt me niet uit. De weg ernaar toe is boeiend, interessant, onderweg heb ik soms prachtige uitzichten, soms zie ik niets door de wolken, er zijn momenten dat het me ontzettend vermoeit, er zijn momenten dat ik het pad met gemak loop en af en toe neem ik een stuk een lift naar boven wink

Maar ik doe het met liefde omdat ik weet dat het uitzicht prachtig is en dat het me een heerlijk gevoel geeft als ik die top bereiken mag.
admin
admin sep 15 '09
heerlijk, jaaaa. Zie je soms geen glimpen van hoe het is, ja he!
Cialara
Cialara sep 15 '09
Ja, onderweg krijg ik soms al prachtige uitzichten en inzichten. Glimpen van hoe het is, ja prachtig.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki