Loading...
nl

Merudi onrust is vooruitgang?

admin
admin sep 14 '09
Ja Eniroj precies, volgens mij hebben we wel wat beters te doen, met name naar 2012 toe.
Delen:
Islandlady
Islandlady sep 14 '09
Daar sluit ik me graag bij aan Jorine. Het is heel erg jammer dat er ook zeer op de persoon gereageerd wordt.
Dat is toch nergens voor nodig maar dat had ik al eens opgemerkt geloof ik.....
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 14 '09
Origineel bericht van: Artemis
Ja Eniroj precies, volgens mij hebben we wel wat beters te doen, met name naar 2012 toe.


Denken jullie dat het noodzakelijk is dat wij allemaal op één lijn moeten zitten om 2012 tot een successvol einde te brengen? En zijn dit soort gesprekken en discussie niet noodzakelijk om allemaal op hetzelfde pad te gaan wandelen?

"Just a thought"
Cialara
Cialara sep 14 '09
Ieder heeft een andere taak in dit geheel, dus op een lijn zitten, ik neem aan dat de Bron daar voor zorgt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 14 '09
Origineel bericht van: Eniroj
Ieder heeft een andere taak in dit geheel, dus op een lijn zitten, ik neem aan dat de Bron daar voor zorgt.

En als de bron ervoor zorgt dat er discussies nodig zijn om inzichten te geven en allen hetzelfde doel na te streven, wat denk je dan daarvan?
Cialara
Cialara sep 14 '09
Ik heb het gevoel dat de discussies zijn ontstaan door het ego en niet door de Bron.

Is het misschien ook mogelijk dat het negatieve hier iets wil bereiken in plaats van de Bron? Een tweedeling waar we niet op zitten te wachten... want deze discussie heeft tot nog toe niet geleid tot eenheid.

Het is maar een gevoel hoor, want ik heb de wijsheid niet in pacht...
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 14 '09
Of heeft de discussie misschien ervoor gezorgd dat de mensen die hier zijn, kritisch naar Merudi zijn gaan kijken en voor zichzelf zijn gaan bepalen, wat wil ik met Merudi, voel ik me hier prettig bij? En is het dan niet zo dat juist iets doen met dit gevoel Merudi weer verbeterd vanwege de volle aandacht die het ineens heeft gekregen in jouw bewustzijn?

Ik weet zeker dat er mensen zijn gaan afwegen om weg te gaan, een nieuw pad te kiezen of te blijven. Dat is goed om de Merudi-sleur te doorbreken en niet stil te gaan staan en ook kritisch te blijven naar wat je leest, ziet en voelt. Door er niets mee te doen, staat ook Merudi stil. En dat is toch niet wat we allemaal willen?

Iedereen heeft wel een beeld gevormd over wat er hier niet fijn is, en wel fijn is. Laten we dat nu eens delen met elkaar.
admin
admin sep 14 '09
Als reactie op de eerste zin:
ik denk van niet (of weet het niet), maar het lijkt me wel handig als de ene persoon het niet steeds beter denkt te weten dan de ander.

Als reactie op de tweede zin:
als ik het goed lees vind jij het wel belangrijk om allemaal hetzelfde pad te bewandelen. Discussies vind ik belangrijk om per persoon nieuwe inzichten op te doen en hiervan te leren.

Voor mijn gevoel ging dit topic hier niet meer over..Daarom zei ik dat ik vond wel wat beters te doen te hebben.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 14 '09
p.s. maar even een nieuw topic van gemaakt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 14 '09
Origineel bericht van: Artemis
Als reactie op de eerste zin:
ik denk van niet (of weet het niet), maar het lijkt me wel handig als de ene persoon het niet steeds beter denkt te weten dan de ander.

Dat is zeker handig, maar is niet altijd even makkelijk om je niets van een ander aan te trekken.
Origineel bericht van: Artemis

Als reactie op de tweede zin:
als ik het goed lees vind jij het wel belangrijk om allemaal hetzelfde pad te bewandelen.

Nee dat op zich niet zo, maar ik vind het wel belangrijk dat we allemaal hetzelfde einddoel hebben. Maar als we kijken naar het tijdspad, is het dan gek om te denken dat we ook niet als te ver van elkaar zouden moeten lopen op dit moment in de tijd?
Origineel bericht van: Artemis

Discussies vind ik belangrijk om per persoon nieuwe inzichten op te doen en hiervan te leren.

Voor mijn gevoel ging dit topic hier niet meer over..Daarom zei ik dat ik vond wel wat beters te doen te hebben.

Vandaar dat ik er even een nieuw topic van heb gemaakt.
gast
gast sep 15 '09
Hoezo onrust? Waar onrust?
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 15 '09
Origineel bericht van: gast
Hoezo onrust? Waar onrust?

Waarom vraag je dit?
gast
gast sep 15 '09
Nou omdat de titel van dit topic "Merudi onrust is vooruitgang" heet. Vandaar dat ik vraag hoezo en waar die onrust is.
admin
admin sep 15 '09
als reactie op:
Nee dat op zich niet zo, maar ik vind het wel belangrijk dat we allemaal hetzelfde einddoel hebben. Maar als we kijken naar het tijdspad, is het dan gek om te denken dat we ook niet als te ver van elkaar zouden moeten lopen op dit moment in de tijd?


Ja inderdaad, ik vraag me weleens af, of we nu werkelijk allemaal wel op de
juiste plaats in de tijd zijn. Of ergens op het "Goddelijke plan" zoals het bedoeld is.
En is er wel een schema wat kan aangeven of we wel of niet op "schema zitten" ? !

Tja.. .misschien zou iets meer vertrouwen in "we zijn allemaal op de juiste
plaats en juiste tijd" ook niet misstaan.

En daarnaast is dit misschien wel van toepassing:

"De bron is enkel een verbindingsmethode en geen wezen zoals jij en ik.
Het weet niet wat er zich afspeelt en kan de progressie niet weten. Het zijn juist de Engelen die hier verantwoordelijk voor zijn."

admin
admin sep 15 '09
Mercurius staat in retrograde heb ik begrepen...kan een oorzaak zijn.. wink
Helma
Helma sep 15 '09
Karin, wat betekent dat? Staat het voor verandering? Zou wel fijn zijn... wink
admin
admin sep 15 '09
De onrust hier op Merudi heeft volgens mij te maken,
-met het feit dat er mensen zijn die in hun faze van ontwikkeling, heel slecht hun verleden kunnen loslaten, en dat alsnog ergens willen droppen.
-doordat ze niet stilstaan bij hunzelf,en niet echt aan hunzelf willen werken, zien zij het ook daadwerkelijk nog als dat het de andere is.
Ik vermoed dat de meesten in een worsteling zitten, met hun één been in het oude, het andere in het nieuwe. Of zelfs zijn er mensen nog niet eens vertrokken naar die verandering toe.

Voor mensen die met de stroom zijn meegegaan onlangs en hun ogen gericht zijn naar het Licht, hebben mooie ervaringen.
Zij veranderingen voelen in henzelf, en zien meer mogelijkheden om te kunnen transformeren. Ze Nemen meer waar, en gaan meer begrijpen, wat en hoe en waarom de dingen zijn zoals ze zijn.
Ze worden daardoor 'gevoeliger' voor wat er bij henzelf afspeelt.

Een derde groep zit hoog en droog in de ontwikkelingsfaze, en voelt de onrust-energie wel, en het zou alleen een vat op hen kunnen hebben in die mate dat ze zich meer bewust worden en zijn, van hun eigen plek. Ze overzien in vogelvlucht een ieder, en hebben een grote mate van Liefde ontwikkeld en het contakt met de Bron is zeer groot.



Emuca
Emuca sep 15 '09
Of het heeft te maken met het feit dat iedereen wel iets meezeult op zijn of haar schouder maar het niet eerder neer durfde/wilde leggen.

Sorry voor de onrust, want ik geloof dat mijn berichten het begin van dit alles was... confused
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki