Loading...
nl

Wat ik denk over de engelmens

JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 11 '09
Op verzoek van Hans. Omdat mijn bewering gaat over de engelmens die geen ziel heeft, is het wel noodzakelijk om de definitie zoals ik die opgesteld heb over de ziel te gebruiken. Anders kun je niet eenduidig een stem uitbrengen. Dus vandaar de volgende poll:

Laat even weten als je gestemd hebt.
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 11 '09
Wie heeft hier gestemd, maar is vergeten dat te melden wink?

Ik heb overigens Ja gezegd, maar dat zal geen verrassing zijn.
Lena
Lena sep 11 '09
moest ik me melden? crazy
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 11 '09
Moet niet natuurlijk maar er staat: "Laat even weten als je gestemd hebt." dus dan weten we ook wat hoe men erover denkt wink
Maris1976
Maris1976 sep 11 '09
ik weet het niet
admin
admin sep 11 '09
Sorry, maar ik doe hier niet aan mee,
Het voelt voor mij niet dat de vraag en het topic ontstaan zijn vanuit oprecht inzicht naar waarheid.

op een ander keertje, best!

Liefs,
Bellelfeur
Lena
Lena sep 11 '09
is een ieder topic hier niet oprecht en op zoek naar inzicht in waarheid?
Damio
Damio sep 11 '09
Ik heb op nee gestemd.

De informatie over een ziel en de engelmens is mij bekend, de belangrijkste reden is omdat mijn gevoel dit heel sterk doorgeeft.
admin
admin sep 11 '09
Ik heb op nee gestemd.
Men zegt van mij hier dat ik een engelmens ben, ik heb zeker wensen en voorkeuren en zo en die zijn volgens mij niet altijd in overeenstemming met de Bron. Dus..
admin
admin sep 11 '09
Origineel bericht van: Lena
is een ieder topic hier niet oprecht en op zoek naar inzicht in waarheid?


Vanuit de ziel gezien? laugh

Weet je? Het maakt me plots niets meer uit.. ben niet gehecht aan een mening.
Wat geeft het nu, of er wel een ziel is of geen ziel
ik heb persoonlijk geen streefdoelen meer, Het contakt met de bron is er.
Dus misschien zit mijn antwoord hier vervat in de poll reeds! wink
gast
gast sep 11 '09
Ik geloof niets, dus geen mening.
Helma
Helma sep 11 '09
Eigenlijk heb ik me niet of onvoldoende in de materie verdiept, en bovendien boeit het me niet zo, dus ik heb geen mening gestemd.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar sep 11 '09
Origineel bericht van: NiMS

Ik heb overigens Ja gezegd, maar dat zal geen verrassing zijn.



Goede interviewers laten hun mening buiten beschouwing.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 11 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Sorry, maar ik doe hier niet aan mee,
Het voelt voor mij niet dat de vraag en het topic ontstaan zijn vanuit oprecht inzicht naar waarheid.

Over wiens oprechtheid heb je het hier?
admin
admin sep 11 '09
Ik ben van mening "ja" als ze volledig in overeenstemming zijn met de Bron. Maar dan spreek je over echt "verlichte" mensen die alles hebben "doorlopen". Zodra je niet of niet meer afgestemd bent op die Bron dan zijn de menselijke eigenschappen er in meerdere of mindere mate die nog of opnieuw doorleefd en overwonnen moeten worden om fijngeslepen te zijn om elk aspect van die Bron te kunnen doorlaten en naar te "leven".
admin
admin sep 11 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Bellefleur
Sorry, maar ik doe hier niet aan mee,
Het voelt voor mij niet dat de vraag en het topic ontstaan zijn vanuit oprecht inzicht naar waarheid.

Over wiens oprechtheid heb je het hier?


Na het lezen van het andere topic over ziel, en de daardoor ontstane poll, wilde ik hier in eerste instantie niet aan mee doen.

Doch, ik heb gestemd, achteraf NiMs, omdat ik eerlijk wil antwoorden, op de vraag.
Het kontakt met de Bron is voor mij belangrijker dan eender wat.
Belangrijker dan een ziel die ik heb/ of niet zou hebben. Of een discussie daarrond.

liefs,
Bellefleur
Beschermengel
Beschermengel sep 11 '09


Ja.........ik bedoel ik heb ja gestemd!
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 11 '09
Toch interessant deze uitslag tot nu toe.
Islandlady
Islandlady sep 12 '09
Heb gestemd en eerlijk gezegd geen mening dus! In overeenstemming met de bronja. maar of ik nu werkelijk alles in overeenstemming doe met die bron nee zeker niet. Verlicht zeker ook niet Belicht misschien smileben er zelf nog lang niet dus nee ik weet het niet!
admin
admin sep 12 '09
Als je nu leest wat er gevraagd wordt..

"Ik geloof dat de engelmens geen eigen Wensen, Voorkeuren, Afkeuren en Cappaciteiten heeft, maar dat deze volledig in overeenstemming zijn met de Bron."

er wordt niet gevraagd, "Ben jij in alles in overeenstemming met de Bron?"
maar " geloof je dat de engelmens...enz, enz. " Het kan zijn dat je dat nog niet bent, maar het gaat om wat je gelooft dat engelmensen zijn. Dat is de conkrete vraag.

Meer nog, er staat ook " geloof je dat de engelmens geen EIGEN wensen hebben, maar in overeenstemming zijn met de Bron " dwz dat je voorkeuren, wensen, afkeuren en capaciteiten hebt die in overeenstemming zijn met de Bron(= God = liefde)

Dan zou het weer fantastisch zijn om het anders te zeggen, en toch hetzelfde te bedoelen.
Zijn je capaciteiten in overeenstemming met Liefde?
zijn je wensen in overeenstemming met Liefde?
ik zou wel willen weten hoe je vanuit liefde afkeurt.. ben ik zelf nog niet uit. Want afkeuren is een oordeel vellen, en dat doet de Bron niet.

Maar het brengt toch een ander licht, niet?
Dat deze Poll leidt naar Ziel of geen ziel, is me nog niet duidelijk. Ik vind in overeenstemming zijn met de Bron, een zielekwestie.

liefs,
Bellefleur





Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki