Loading...
nl

Nachtmerries

Damio
Damio sep 11 '09
Ik heb een lange nacht achter de rug.

Ik viel vrij snel in slaap, wat me vroeger niet vaak overkwam, maar de laatste twee weken alleen maar.

Ik kan me de nachtmerries niet meer herinneren, alleen het pure angst gevoel, een gevoel dat me waarschuwde om eruit te komen.

Toen ik wakker werd was alles normaal, ik wou de kamer uitstappen en een glaasje water drinken, maar ik stapte zo weer die nachtmerrie in, ik was dus helemaal niet wakker geworden. De angst was weer terug en gelukkig lukte mij het enkele minuten later om echt wakker te worden.

Ik heb nog nooit zo hard moeten vechten om uit mijn slaap te komen, deze ervaring beangstigt mij wel een beetje, maar gelukkig is het nu wel over.

Wat nog vreemder is? Ik ben wel helemaal uitgerust.
Delen:
Maris1976
Maris1976 sep 11 '09
Ah goed, je was je toch bewust van dromen zodat je eruit kunt komen. Kun je normaal er sneller uitkomen?
Damio
Damio sep 11 '09
Origineel bericht van: Maris1976
Ah goed, je was je toch bewust van dromen zodat je eruit kunt komen. Kun je normaal er sneller uitkomen?


Als ik mij bewust ben dat ik droom kan ik normaal zonder problemen wakker worden, vrijwel meteen
Maris1976
Maris1976 sep 11 '09
Is er iets veranderd in je leven?
Damio
Damio sep 11 '09
Mijn bedrijf heeft mij sinds 2 weken op non-actief gezet, loop dus nu thuis. Ben daar door wel mijn ritme kwijt.
admin
admin sep 11 '09
Heb jij een bedrijf?
Maryssa
Maryssa sep 11 '09
Zoals ik het lees bedoelt ie het bedrijf waar hij werkt..toch? Damio?
Damio
Damio sep 11 '09
precies ja, Mijn werkgever heeft mij op non-actief gezet
admin
admin sep 12 '09
Ik put nu puur uit mijn gevoel...

Je bent op non-aktief gezet, je zit nu thuis. Je zit in een situatie vast. Ik weet niet precies waarom je op non-aktief gezet bent, maar dat is vast niet vrijwillig gegaan.
Mijn gevoel zegt dat de situatie waar je in vast zat, geprojecteerd zat in je droom waar je in vast zat.

Liefs,
M
admin
admin sep 12 '09
Ik zie het zo.. dankzij je tijd op non-actief.
Ben je angsten aan het loslaten. Dat gebeurt s'nachts..
Het is een zuivering, het gaat voorbij.
admin
admin sep 12 '09
Hey lieverd,

Dat kan ook, en ik zie meteen het verschil!!! Negatief/positief denken. Maar kan mijn visie ook? Ik ben geen dromenuitlegger, dus ik wil eigenlijk wel graag feedback smile

Liefs,
M
Damio
Damio sep 13 '09
Het is inderdaad niet vrijwillig gegaan, het bedrijf moet bezuinigen i.v.m. de crisis. Ik hoop dat het een zuivering is, maar de worsteling zou natuurlijk ook kunnen.
pe51
pe51 sep 30 '09
Hallo Damio,

Nachtmerries laten je je eigen angsten beleven, angsten die je in je dagelijks leven gevoeld hebt, en nog niet hebt kunnen verwerken.

---

Dat pure angstgevoel wat je voelde, is het type angstgevoel wat bij de nachtmerries van die nacht hoorde. Dromen laten zo meestal het gevoel van de nachtmerries nog eens voelen. Zodat je weet dat het een belangrijk probleem is. Bij jou waarschuwde het je ook nog, dat je eruit moest komen. Uit die nachtmerrie.

Dan droom je dat je wakker wordt, de kamer uit wil stappen en een glaasje water drinken. Dat zie ik als een symbool voor dat je geestelijk wakker wordt (alert wordt) en als het ware uit de slaapsfeer wilt stappen. Dat wil je om niet terug te hoeven vallen in de angstgevoelens die bij de nachtmerries horen.

Dan stap je in de droom zó weer terug in de nachtmerrie. Dat is volgens mij een symbool voor dat het mislukt, dat je toch weer terugvalt in die angsten. Je schrijft dan ook, dat de angst weer terug is.

Dan moet je echt hard vechten in jezelf om uit je slaap te komen.
Deze ervaring beangstigt je een beetje, ik denk omdat je hem niet vaak meegemaakt hebt. Maar volgens mij moet je hem juist waarderen als je het nagaat. Omdat je hiermee de kans krijgt om jezelf te laten zien, hoe hard je kunt vechten tegen je angst, om er niet in terug te vallen. Je laat zo jezelf zien hoe je zoiets aanpakt, als je er weer eens in terug zou dreigen te vallen.

Omdat je de laatste paar weken steeds vrij snel in slaap valt en vroeger niet vaak, is er dus een verandering gekomen in deze problemen. Misschien is er zoveel vooruitgang geboekt ondertussen, dat je weer normaal in slaap kon vallen. Maar het zou ook kunnen dat je beter in slaap valt vanaf de dag dat je niet meer werkt, omdat je pas ontslagen bent, schrijf je.
Soms krijg je zo'n vecht-ervaring na de laatste van een groep nachtmerries. Dan krijg je dus op het laatst de kans te voelen hoe je kunt vechten om buiten deze angsten te blijven. Hoe sterk je kunt zijn als je er met hart en ziel tegen vecht.
Als dit zo is, dan moeten deze nachtmerries sindsdien weggebleven zijn. Misschien zijn er dan ondertussen wel weer wat andere bijgekomen, maar dan ben je toch ergens doorheen.

---

Het resultaat is dan ook, dat je uitgerust wakker wordt. Wat je ook niet gewend bent. Daar kan ik dit over zeggen:

Als je overdag angsten hebt, ben je de hele tijd aan het denken of aan het vechten in jezelf. Dat kost je energie, daar word je geestelijk en lichamelijk moe van. Wanneer je die angsten dan wegstopt of verdringt in jezelf, dan zieken ze onderhuids door. Je voelt het niet in je dagelijkse bewustzijn, maar je wordt er wél steeds moe van.
Dat is een probleem waar je iets aan zou moeten doen. Maar je beseft meestal niet dat het zo werkt. En overdag ben je blij dat je deze angsten niet hoeft te voelen. Dus kun je er weinig aan doen. Dat is erg ongezond voor je geest. En het blijft je energie kosten. Op zo'n moment komen je dromen je dan helpen. Door deze angsten terug in je te brengen, in je dromen. Je krijgt nachtmerries. Je verwerkt deze angsten dan door er dromen over te krijgen. Tijdens en soms na de nachtmerries krijg je soms de angsten te voelen die erbij horen. Maar niet alleen de angsten. Ook de moeheid en uitgeputheid die bij deze angsten horen. Om je te laten begrijpen dat je er echt uitgeput van raakt, van deze angsten die je diep in jezelf verstopt had.

Bekijk het eens op deze manier, dat je heel lang moe wakker geworden bent. Ik vermoed in ieder geval dat je deze keer wel uitgerust wakker werd omdat je zo hard gevochten hebt, die paar minuten. Dat dit het resultaat van het harde vechten is. En dat je dat te voelen krijgt, door zo uitgerust wakker te worden.
Het zou trouwens ook kunnen, dat je uitgerust wakker werd omdat dit de laatste van deze serie nachtmerries was. Dat je te voelen kreeg, dat je er nu doorheen bent, door deze soort dan. Ga zelf eens na, of de nachtmerries die je nu hebt, van dezelfde of een andere soort zijn. Gebeuren er andere dingen in?

*droomverklaringen geloven is soms minder goed dan erover nadenken *
admin
admin okt 1 '09
pe51, ben jij droomuitlegger? Kan jij dromen verklaren? Of put je uit bronnen op internet bijvoorbeeld?
Ik vraag dit niet om je te testen ofzo hoor blush, maar meer omdat ik zelf het idee heb meer te kunnen met dromen uitleggen, en ik daar graag over wil leren. Vandaar mijn pure interesse.
pe51
pe51 okt 1 '09
Origineel bericht van: Larapinta
pe51, ben jij droomuitlegger? Kan jij dromen verklaren? Of put je uit bronnen op internet bijvoorbeeld?
Ik vraag dit niet om je te testen ofzo hoor blush, maar meer omdat ik zelf het idee heb meer te kunnen met dromen uitleggen, en ik daar graag over wil leren. Vandaar mijn pure interesse.


Hallo Marjan,

Ik heb nooit droomwoordenboeken gebruikt, en ook nooit uit internetbronnen geput over dromen.
Als ik die zou gebruiken dan denk ik dat ik het weet, en dan blijft het echte gevoel en het echte begrip weg uit m'n hoofd.

En of ik een 'droomuitlegger' ben ... wat is een droomuitlegger? Iemand die zich zo noemt? Of iemand die zo genoemd wordt?

In 1994 heb ik gemerkt dat ik dromen van mezelf en anderen kan begrijpen. Sinds die tijd kan ik ook magnetiseren en masseren en de tarot leggen. De laatste jaren ben ik mezelf een beetje als nieuwetijdskind gaan begrijpen, ben ik bezig met astrologie, en ik heb een paar keer foto gelezen. Ik wil van al deze dingen in de toekomst m'n (onbetaalde) beroep maken (ik geloof in idealisme). Sinds 2001 leg ik dromen op het internet uit. Eerst onder de naam 'pe', later onder de naam 'pe51'. In de toekomst wil ik ook fotolezen en iets met horoscopen doen via het internet.

Dromen uitleggen kun je volgens mij vergelijken met tarotkaarten leggen. De tarotkaarten hebben ieder een eigen karakter en een eigen basisbetekenis, maar de ene keer staat eenzelfde kaart voor dit, en de andere keer weer voor dat. Dat moet iedere keer weer opnieuw aangevoeld worden.
Zo is het ook met dromen. Droomsymbolen hebben een eigen basisbetekenis, maar soms ook een persoonlijke betekenis. En de ene keer is het droomverhaal een verwerking van oude dingen, een andere keer gaat het over de toekomst. Dit is wat bij iedere droom opnieuw begrepen of aangevoeld moet worden. Dromen zijn voor mij dus eigenlijk een soort orakel, net als de tarotkaarten.

Wiskunde en vreemde talen kun je op school leren, ook als je er geen aanleg voor hebt. Maar bij dromen werkt dat niet zo. Er zijn wel cursussen, maar zonder aanleg of intuïtie voor dromen kun je het daar volgens mij niet leren.
Wiskunde begrijpen en talen aanvoelen, dat doe je zelf, als persoon. Maar een droom begrijpen en aanvoelen, dat doe je zelf niet. Het goede begrip of het goede gevoel komt in je. Als een soort van inspiratie. Als het wil komen, tenminste. Als het weg blijft, weet je niet wat een droom betekent. En droomwoordenboeken kunnen je de weg niet wijzen.

Je kunt het dus niet zelf. En de echte droomuitlegger, dat is het begrip of gevoel wat in je komt over een droom. Volgens mij krijg je deze ingevingen niet voor jezelf, maar voor de ander die het nodig heeft zijn droom te begrijpen.

Natuurlijk zijn er wel een soort van basisregels bij het uitleggen van dromen. Over hoe symbolen ongeveer werken, persoonlijke droomsymbolen, enz.
Wat helpt als je het wilt leren is vaak: je eigen dromen opschrijven en proberen uit te leggen, en dan een paar weken en een paar maanden later nóg een keer bekijken. Je dromen van een half jaar geleden nalezen en de ontwikkelingen van een paar maanden tijd bekijken. Wat ook helpt is: de dromen van anderen bekijken, met de verschillende verklaringen eronder. En daar dan over nadenken. Bijv: waarom vind ik dat uitlegger 3 beter is dan uitlegger 1, en waarom vind ik droomsymbool 6 beter uitgelegd door uitlegger 4 dan door uitlegger 2?

Wat ook kan werken is: een droomuitleg bespreken met elkaar. Waarom schrijf je dit, het zou ook dát kunnen zijn, enz. Zo kun je van elkaar ook dingen opsteken. En zo wordt een droom beter bekeken, met z'n allen. Vooral als je niet alleen schrijft hoe je hem uitlegt, maar ook waarom je hiervoor gekozen hebt en niet daarvoor. Maar dit soort van discussies zie je niet zo vaak, van mij mocht het er wel vaker zijn.

Er zijn mensen, die zeggen steun te hebben aan bepaalde droomwoordenboeken of internetpagina's bij het uitleggen van dromen. Ik geloof daar niet in. Je kunt beter aantekeningen maken van droomsymbolen die je zelf in een droom begrepen hebt. En zo bijv ontdekken dat hetzelfde droomsymbool in de ene droom dit betekent, in de andere dat. Ieder heeft zijn eigen manier van dromen begrijpen. Daarom is het nooit goed om betekenissen van anderen te 'geloven', over te nemen, zonder ze zelf goed te doorvoelen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Peter.
admin
admin okt 1 '09
Dank je wel Peter, voor je uitleg! Het wordt dus gewoon voor mij vertrouwen op mijn intuïtie. Maar er is toch wel een droomsymbolen uitleg ergens? ...
pe51
pe51 okt 1 '09
Hallo Marjan,

Ik zal je laten zien hoe ik het doe. Zonder droomboeken en zonder droomwoordenboeken. Ik heb het niet ergens gevonden, maar heb zelf begrepen, dat het zo werkt.

letterlijk of symbolisch?

Alles in dromen kan letterlijk waar zijn of het is symbolisch.
Je kunt iemand bijv letterlijk een aai over de bol geven, of figuurlijk (dat is symbolisch). Je probeert eerst uit, of letterlijk een goede uitkomst geeft (of een zinvolle betekenis). Zo ja, dan ook de symbolische even proberen. En dan kiezen, wat de meest zinvolle betekenis geeft. Of beide opschrijven en later kiezen, of de droomposter laten kiezen.

persoonlijk symbool?

Als het een symbool is dan moet je eerst kijken, of het misschien een persoonlijk symbool is. Groen bijvoorbeeld is onder andere de kleur van geestelijke groei. Maar als iemands geliefde haar in een groene trui gevraagd heeft met haar te trouwen, en ze droomt later van hem. En dan heeft hij precies diezelfde trui aan, wanneer hij een grote ruzie goed wil maken. Dan moet je groen dus zo uitleggen als zij het persoonlijk beleeft. Dan is hij in dezelfde mood en heeft hij dezelfde serieuze goede bedoelingen als toen hij haar ten huwelijk vroeg.

algemeen symbool?

Als iets niet letterlijk is en er geen persoonlijke betekenis is, dan gaat het om de normale of algemene basis-betekenis. Zoals die voor iedereen geldt. Dan is er een basisprincipe bij symbolen:

=> Een geestelijk idee wordt door een symbool op een materiële manier uitgebeeld. Je moet bij het materiële idee dus steeds het gelijksoortige geestelijke idee zoeken.

Dat is de geestelijke kant van het materiële ding. Een gebouw staat bijv voor de (geestelijke) sfeer die bij zo'n gebouw hoort.
Het kan ook hetzelfde idee zijn in jezelf zijn in plaats van buiten je. Omdat 'in jezelf' altijd om het geestelijke idee van het ding in jezelf gaat. Bijv: het lichaam van een kind staat dan voor een geestelijk kind, maar dan het kind in jezelf.

2 voorbeelden:

1: Een gebouw is een materieel gebouw. Als symbool moet het een 'geestelijk' gebouw zijn. De geestelijke kant van een gebouw. Dat is de (geestelijke) sfeer die bij een gebouw hoort. Een bibliotheek heeft een andere sfeer dan een disco. Een school staat bijv voor een schoolsfeer.
Maar als je droomt dat je de school aan het schoonmaken bent, dan is er waarschijnlijk een werksfeer. Behalve als je stiekem uit schoolboeken gaat leren.

2: Een kind in een droom kan een kind in jezelf zijn. Een volwassene kan een volwassene in jezelf zijn. Een dier kan dit dier in jezelf zijn.

* Je ziet 1: de overeenkomst:

een kind en een volwassene zijn menselijke personen.
Als het bijv om een jonge en volwassen hond waren geweest, dan hadden ze voor een jonge hond in jezelf gestaan (jonge mannen worden bijv wel eens 'jonge honden' genoemd als ze simpel, energiek en vrolijk zijn). Of voor een oudere hond in jezelf.
Dan moet je gaan kijken je naar de eigenschappen van honden. Vriendschap bijv. Maar het kan ook om alle andere eigenschappen gaan. Iemand beschermen bijv, of de moed die een hond kan hebben. Dat is iets wat je moet aanvoelen, het hangt helemaal van de droom af.
Bij mensen moet je ook op de eigenschappen letten: wat voor geslacht, type en karakter ze hebben. Want het geslacht, type en karakter van dat deel in jezelf wat de droom bedoelt komt daarmee overeen. Vrouwen en meisjes staan meestal voor een deel van je gevoelsleven, want gevoel is een vrouwelijke eigenschap. En mannen en jongens staan meestal voor een idee, gedachte of begrijpen, want ideeën, begrijpen en gedachtes zijn vrouwelijk.

Water als symbool staat voor gevoel, en een vrouw voor gevoelsleven. Het verschil is dat een vrouw een levend wezen is, een persoon. En water een substantie. Een vrouw staat als het ware voor een gevoels-persoon binnenin je. En water meer voor het gevoel (als 'iets'), binnenin je.

* En je ziet 2: Het verschil.

Dat is hier de leeftijd. Het kind is jonger, in het algemeen is het vrolijker en het begrijpt nog niet zoveel. De volwassene is ouder, dat is rustiger en meer begrijpend.

Om te begrijpen hoe iets is, is het altijd goed om het te vergelijken met het tegendeel. Je kunt iets hoogs met iets laags vergelijken. Mensen met dieren, planten en stenen. Mannen met vrouwen. Ouderen met jongeren.

---

Deze manier van denken over de basisbetekenis van symbolen, dat is, wat echt bestaat volgens mij. Als je het zo uitdenkt, kun je de meeste symbolen wel begrijpen. Kijk nog eens naar de overeenkomst tussen een vrouw en water. En naar de verschillen. En begrijp dan, waaróm water voor 'gevoel' staat en een vrouw voor 'gevoelsleven'. Doorvoel de overeenkomsten en verschillen ook.
Dit soort denken moet je je eigen maken, zodat je het zelf overal bij kunt toepassen. Dan kun je een droomsymbool niet alleen aanvoelen, maar ook begrijpen. Als je dit kunt, heb je die droomwoordenboeken helemaal niet nodig. Als je deze manier van denken zelf kunt toepassen en met eigen logica achter de betekenis van symbolen kunt komen.

Je zult moeten oefenen met dromen die je al begrepen hebt.

En bij elk ding eerst nagaan, of het letterlijk of symbolisch bedoeld is (uitproberen). Als het symbolisch is, dan nagaan of het een persoonlijk of een algemeen symbool is (geen persoonlijk idee of gevoel, dan moet het een algemeen symbool zijn).
En als het een algemeen symbool is, dan kun je door redeneren en logica achter de basisbetekenis komen. Als je de basisbetekenis hebt, dan moet je van daaruit achter de feitelijke betekenis in een bepaalde droom komen.

buitenkant of binnenkant?

Van alles moet je ook nagaan of het om iets buiten jezelf gaat, of om iets binnen jezelf.
Met een kind kan een kind buiten jezelf bedoeld worden, maar ook een kind binnenin jezelf.
Met een huis waar je in bent kan bedoeld worden:

1: een huis buiten jezelf: de sfeer van zo'n soort huis, waar je dan in zit.

2: het huis binnen jezelf: het huis van je geest, je geestelijke huis, waar je als het ware in woont. Je geestelijke binnenkamer, zoals ze dat wel eens zeggen. De 'thuisplek' in je eigen geest.

Zo'n huis kan natuurlijk ook nog andere betekenisen hebben, maar hier gaat het om het idee 'binnen' of 'buiten' jezelf.
Wanneer het gaat om iets binnenin jezelf, dat wordt het in je droom buiten jezelf 'geprojecteerd', zoals ze dat zo zeggen. Het wordt dan als het ware 'gespiegeld' buiten jezelf.
Wat buiten jezelf gespiegeld wordt is veel makkelijker te bekijken dan wat je in jezelf moet voelen. Daarom wordt het zichtbaar buiten jezelf.

---

hoe is het droomverhaal waar?

Wanneer je de symbolen in de droom gaat begrijpen, wordt zo langzamerhand het droomverhaal duidelijk. Nu gaat het erom hoe je dat droomverhaal moet begrijpen.

Het verhaal is bijv dat de droomposter met een meisje een aardig gesprek heeft.
Dan kan dit droomverhaal op heel veel manieren waar zijn. Laten we er eens een paar bekijken:

* Als de droomposter een jonge man is, en het is een jong meisje, dan kan het om een nieuwe romance gaan bijv. Wanneer hij al een ander heeft, wordt het dus ingewikkelder.
* Als de jonge man bijv de dag daarvoor zich voorgesteld heeft, dat hij zo goed is dat hij de meeste meisjes kan versieren, dan zegt de droom misschien: 'Met meisjes ben jij zo: je kunt met ze praten (en niet veel meer, ze hebben ook een eigen wil)'.

* Wanneer de droomposter een meisje van dezelfde leeftijd is, en ze de dag vóór de droom heeft zitten wanhopen, of ze ooit een vriendin zou krijgen, dan kan dit een droom zijn die laat zien dat ze er een keer een zal krijgen.
* Maar als het gesprek anders is, met andere gevoelens erbij, dan kan het zijn dat ze er een kennis bijkrijgt, in plaats van een vriendin.
* Wanneer ze een week daarvoor zo'n soort praatje heeft gemaakt met een ander meisje, kan het zijn dat de droom wil zeggen: 'je vergist je, je bent wel in staat een interessant gesprek met iemand te voeren. Kijk maar naar vorige week ...'. Dan wil de droom haar bijv aanmoedigen en haar laten voelen wat ze waard is.

* Het kan ook nog zijn, dat het meisje een deel van de dromer zelf is. Dan staat het voor een deel van zijn of haar gevoelsleven. Waar hij bij wijze van spreken mee in beraad was. In zichzelf dus.

Dit is de vraag hoe het droomverhaal waar is. Dit is iets wat je soms kunt begrijpen, maar meestal moet aanvoelen. En vaak heb je er achtergrondinformatie van de dromer voor nodig, om het te kunnen begrijpen, of om er een gevoel over te krijgen. Dit staat in geen enkel boekje, in geen enkel droomwoordenboek en op geen enkele site. Het is net zoiets als de vraag: 'hoe is deze tarotkaart op dit moment voor deze persoon waar?' Aanvoelen of weten dat je het niet weet, dat zijn de 2 enige mogelijkheden. Je kunt dan achtergrondvragen gaan stellen aan de droomposter. Misschien dat je dan wel begrijpt hoe het bedoeld moet zijn. Of dat je er dan wél een gevoel over krijgt. Of, als je het dan nog niet weet, dan kun je de droomposter vragen wat hij of zij er zelf van vindt. Vaak ben je er zo met 2 of 3 keer heen en weer posten wel uit.

verleden of toekomst?

Als je zo het droomverhaal begrepen hebt, dan moet je kijken of het zich in het verleden of in de toekomst afspeelt. Kijk naar de laatste dagen vóór de droom, waar ben je toen mee bezig geweest in de buitenwereld en in je binnenwereld? Dromen gaan vaak daarover. Als je niets vindt in het verleden, moet het om de toekomst gaan. Om vandaag of volgende week, om de volgende maanden of volgende jaren bijv. En als het om de toekomst gaat, dan kan het over iets gaan wat je kunt tegenhouden (een waarschuwingsdroom) of om een voorspellende droom.

Je kunt een schema tekenen en dat erbij houden als je een droom probeert te begrijpen.

---

dit werkt niet voor iedereen ...

Het is niet zo, dat iedereen hiermee overweg kan. De meeste mensen voelen een droom aan, en houden zich weinig of niet met het begrijpen van dromen en droomsymbolen bezig. Je moet denk ik ook het juiste type zijn om dit soort denken zelf toe te kunnen passen. Het moet je liggen. Als het je niet ligt, kun je er van in de war komen. En dan begrijp je een tijdje juist minder van je dromen. Daarom deze waarschuwing vooraf. Don't do this at home, als het niet genoeg bij je past.

dit is niet genoeg om dromen uit te kunnen leggen!

Dit is een droom begrijpen. Maar je moet een droom niet alleen begrijpen, maar ook aanvoelen. Pas als je dat allebei doet, dan kun je hem uitleggen. Er is dus altijd een soort van droomgevoel of droom-intuïtie nodig. Als je die niet hebt, dan hou je jezelf voor de gek dat je je dromen kunt begrijpen. Dan is het veiliger om te weten dat je ze niet begrijpt. Als je meent dat je het weet dan misleid je jezelf bij dingen die heel belangrijk voor je zijn. Daar kun je niet beter van worden!

---

Dit is alles wat er is, volgens mij. Oefenen met je eigen dromen, die je al begrepen hebt, laat je zien hoe het werkt. En kijk dan of je de smaak te pakken krijgt of dat je je meer thuis voelt bij een andere manier. Of dat je het liever bij andere dingen houdt, bijv kaartleggen of fotolezen.

Peter.

PS: Marjan, als je het wilt dan kan ik deze manier van denken wel uitleggen aan de hand van een van je eigen dromen. Als je dat wilt, vraag er dan maar naar.
En je kunt bijv ook vragen waarom ik in een droom van jou die ik uitgelegd heb bij die en die betekenis uitgekomen ben. Waarom niet een andere.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki