Openbaring van Maria over de verbinding van de mens met de Kosmos
Maria geeft inzicht in de verbinding van de mens met de Kosmos. Het functioneren van de mensheid heeft invloed op het functioneren van de Kosmos en andersom. Pas wanneer de mensen het persoonlijke en het collectieve belang met elkaar in evenwicht brengen en liefde, zorg voor elkaar en mededogen centraal stellen, zijn zij in staat om contact te maken met buitenaardse bewustzijnsvormen. Gebed om Goddelijkheid in alle levensvormen te ervaren.
Maria: “Mensen zijn gemaakt als een spiegel van de Kosmos. Alles wat deel uitmaakt van een mens is een manifestatie van het geheel. Elke menselijke cel heeft een complete blauwdruk in zich van de gehele mens. Op dezelfde manier heeft iedereen een volledige blauwdruk van het Universum in zich; vandaar het belang van de uitspraak ‘Ken jezelf!’ Zo heeft de manier waarop jullie jezelf behandelen invloed op het Universum. Het is te vergelijken met behandelingen die op een deel van het lichaam worden toegepast, maar die in feite ook van invloed zijn op het totale lichaam, bijvoorbeeld reflexzonetherapie of acupunctuur. Jullie zijn er aan toe om je bewust te worden van jullie rol in het Universum. Jullie hebben je aan deze verantwoordelijkheid onttrokken door te denken dat de schepselen op Aarde de enige levende wezens in het heelal zijn. Dat is beslist niet zo. Het is volledig bewoond op alle niveaus van bewustzijn; het is vol met manifestaties van bewustzijn. Sommige bewustzijnsvormen kiezen voor een leven in een driedimensionale vorm, zoals een ziel die zich manifesteert als incarnatie in een mens.”
Persoonlijk en collectief belang in evenwicht
Maria: “Jullie hebben andere vormen van leven en bewustzijn uit het Universum nog niet ontdekt of er nog geen contact mee gemaakt. Dat is een gevolg van de collectieve daling in bewustzijn die de mensheid de laatste vijfduizend jaar voor Christus heeft ondergaan en die door de komst van Jezus Christus wederom in een herstelproces is gebracht. Er is een zichzelf beschermend mechanisme in het Universum, dat in gang wordt gezet wanneer een bepaalde beschaving niet in staat is om op een verantwoorde manier met zijn eigen krachten om te gaan; voornamelijk wanneer het persoonlijke belang boven het algemeen belang uitstijgt. Deze laatste twee belangen horen namelijk in evenwicht te zijn. Alleen wanneer men in een beschaving in staat is om de persoonlijke belangen ondergeschikt te maken aan het collectieve belang, en het collectief tegelijkertijd in staat is om voor het individu te zorgen, dan pas krijgt de beschaving toegang tot andere universele bewustzijnsniveaus. Ik bedoel dus niet dat het individu niet belangrijk is of dat individuen zich moeten opofferen en niet voor zichzelf mogen zorgen. Wat ik hier beschrijf is een proces waarin de mens primair de verantwoordelijkheid voor zijn of haar eigen ontwikkeling neemt. In dit ontwikkelingsproces ontdekken jullie op een gegeven moment je eigen hart en in de stroom van liefde die jullie uit het hart ervaren, beseffen jullie dat jullie niet alleen zijn. Jullie ervaren op een bepaald moment geluk als gevolg van het geluk van anderen. Dan begint een ontwakingsproces dat jullie doet beseffen dat jullie iets voor een ander kunnen betekenen en dat jullie gedrag van toegevoegde waarde kan zijn voor het leven van anderen en andersom. Het je realiseren van deze interactie is een sprong voorwaarts in het menselijke bewustzijn.”
Contact met andere bewustzijnsvormen
Maria: “Wanneer de mensheid onderlinge conflicten schept, reageren mensen zich individueel op de omgeving af. Dat is één van de redenen waarom in deze tijd het milieu zo te lijden heeft en waarom er nog steeds oorlogen ontstaan. De Aarde is jullie speelruimte, maar jullie conflicten zijn zo hevig dat de gevolgen ervan zich over het hele Universum verspreiden. Jullie realiseren het jullie nog niet, maar alles wat zich op Aarde afspeelt, heeft invloed op het Universum. Daarom zijn er ook bepaalde beschermingsmechanismen actief. Zo krijgt de mensheid niet altijd toegang tot bepaalde technologieën, omdat jullie Aardse niveau van bewustzijnsontwikkeling jullie nog niet in staat stelt om daar op een respectvolle en holistische wijze mee om te gaan.
Op het moment dat liefde en mededogen de belangrijkste waarden op Aarde worden, zijn jullie in staat om de meest basale problemen op te lossen. Problemen als armoede, ziekte en honger horen niet bij een ‘ontwikkelde beschaving’. Vergelijk het maar met het proces van een individu die met mededogen, begrip en aandacht met zijn basisbehoeften omgaat. Die persoon is in staat om op een liefdevolle manier voor zichzelf te zorgen. Op een vergelijkbare manier is ook een hele beschaving in staat om zichzelf te onderhouden. Dan kan het contact met de talloze levensvormen in het Universum hersteld worden. Dan gaan jullie ook respectvol met deze levens- en bewustzijnsvormen om. Als jullie op dit moment contact met hen zouden krijgen, hebben velen van jullie nog de neiging om op egoïstische of destructieve manier deze vormen tegemoet te treden, zoals nu allerlei levensvormen op Aarde ondervinden. Er zijn positieve ontwikkelingen ten op zichte van de ecologie, maar er is nog een lange weg te gaan.”
Eerst de mensheid helen
Maria: “Eerst zal de mensheid op Aarde zichzelf dienen te helen, voordat zij op grotere schaal toegang krijgt tot het Universum. De Aarde is een belangrijk aandachtspunt voor de kosmische gemeenschap; er zijn talloze processen die zich rond de planeet voltrekken. Verschillende buitenaardse beschavingen verwerken ook aspecten van hun ontwikkeling in hun verwantschap met de Aarde. De Witte Broeder- en Zusterschap, waar ook ik en Maria Magdalena en Jezus toebehoren, is sterk betrokken bij het menselijke ontwikkelingsproces op Aarde. We hebben de verantwoordelijkheid op ons genomen om jullie te inspireren en te doen herinneren aan jullie Goddelijke aard. Dat gebeurt laag voor laag, stap voor stap. Als een kind dat moet leren staan en dan lopen, nemen wij jullie bij de hand in dit proces van ontwaken.”
Gebed - Alles is Goddelijk en één
Maria: “Het doel van dit gebed is om Goddelijkheid in alle levensvormen te herkennen. Zoek een ruimte waar je niet gestoord kunt worden. Steek een kaars aan en ga gemakkelijk zitten. Herhaal voor jezelf het volgende gebed en wees daarna enige tijd stil:
Lieve Goddelijke vader
En al de onvoorwaardelijke gidsen, meesters, meesteressen, engelen en hogere zielen van het Universum
Ik voel, kijk en luister naar jullie met alle liefde en respect
Omdat ik weet
Dat we gemaakt zijn vanuit dezelfde Goddelijke liefde
Wij zijn één!
Lieve Goddelijke moeder
En alle zachte krachten van het Universum
En moeder natuur
Met alle planten, dieren en wezens
Omdat ik weet
Wij zijn één!
Lieve broeders en zusters van het Universum
Van al de sterren en planeten en verschillende dimensies
Omdat ik weet
Wij zijn één!
Lieve mensen
Die hier op Aarde samen zijn
Omdat ik weet
Wij zijn één!
Lieve Goddelijke moeder en vader
Lieve broeders en zusters van het Universum
Lieve mensen op Aarde
Wij zijn één!
Amen”
Bron: nieuwsbrief Follow Your Heart, Openbaringen van Maria, Jezus en Maria Magdalena.