Loading...
nl

Hoe kom je van je angst gevoelens af ???

taro
taro sep 4 '09
Hoe kom je van angstgevoelens af ???
angst voor de ervaringen die je hebt meegemaakt.
bang dat het weer gebeurt.

Veel mensen zeggen "laat het niet toe"...is heel makkelijk gezegd...."Laat de kracht in je schijnen"...heel mooi gezegd...maar het echt doen is (vind ik) zooooo moeilijk
ik weet dat je je eigen angst voedt.
Hoe kun je jezelf veranderen om dat niet meer te doen.
Vandaar dat regressie mij erg aan spreekt...je problemen onder begleiding onder ogen komen. En het kunnen afsluiten.

Wie heeft er nog meer tips en inzichten...
Delen:
Maris1976
Maris1976 sep 4 '09
Origineel bericht van: tarot76
Hoe kom je van angstgevoelens af ???
angst voor de ervaringen die je hebt meegemaakt.
bang dat het weer gebeurt.



Angst om bang te zijn.
Is er een reeele kans dat de ervaringen in je verleden opnieuw gebeuren?
taro
taro sep 4 '09
Quote:
Angst om bang te zijn.
Is er een reeele kans dat de ervaringen in je verleden opnieuw gebeuren?


Ja kan(maar dan is het mijn eigen schuld...door mijn angst kan het gebeuren)...want ik wil mij meer op het spirituele richten, ontwikkelen etc...
Maar daarvoor moet je je openstellen om dingen toe te laten...en daar zit mijn angst...ik wil niet iets negatiefs eraan overhouden...dat heb ik in mijn jeugd wel gehad...na glaasje draaien, maanden lang last gehad op mijn kamer...zoooo eng was het....dat is niet handig geweest...weet ik...bepaalde films...Exorcist etc...ik weet dat het nep is maar toch zit er zo'n stemmetje in mijn hoofd...stel dat het wel kan confused...heel veel mensen zullen nu moeten lachen...en denken wat een onzin...hahaha laughmaar ja...ik zit er mooi mee
dan wordt er wel gezegd...als je met liefde bezig bent dan trek je ook liefdevol aan...maar de angst komt in ene boven.
Zo stond er een aantal maanden geleden iemand aan mijn bed...helemaal in het wit...ik schrik me dood...pak mijn man vast en zeg kijk...kijk dan daar...daar staat iemand...hij huh huh zie niks en hij sliep al weer.
Voelde heel mooi aan maar toch was die angst er... en daardoor niet kunnen vragen wat diegen kwam doen, of wie hij was.
Ook lig ik 's nachts vaak in bed en dan voel ik aanwezigheid...gelijk angst gevoelens omhoog...en dan zeg ik maar...ik wil niets zien, ik wil niets zien...oren en ogen dicht, met mijn kop onder mijn deken...niet lachen hé als je dit leest laughis echt serieus bedoelt smile
Door mijn angst hou ik contact tegen omdat ik niet weet wanneer het goed is en wanneer niet...mijn hemel...snappen jullie het nog hahaha
Heidelroos
Heidelroos sep 4 '09
Ik begrijp het en volg het tot het juiste zich aandient om je te woord te staan ..

Wegduiken heeft lekker toch geen zin..
Jij hebt een lichaam en geest en zij hebben alleen een geest wink
Dus wij zijn lekker sterker..
Maryssa
Maryssa sep 4 '09
Jeetje Tarootje... :|ik zit met verbazing jouw mail te lezen. Ik heb precies hetzelfde. Ook ik ben vaak bang als ik wil gaan slapen en ik weet dat angst ze aantrekt hoppa nog banger. Ook ik voel aanwezigheid en zie soms dingen in mn hoofd (alsof er beelden op een scherm geprojecteerd worden zeg maar) en ik hoor gedachten van anderen in mn hoofd. Yep ook ik sluit mn ogen, oren en roep heel hard dat ze zich niet moeten laten zien als ik ze voel. Ook geregeld gehoord van mensen die al wat verder zijn op het spirituele pad zij zeggen :"Ga het nu maar gewoon aan meid, dat ZIEN want het is je doel en uiteindelijk ga je er mensen mee helpen. Het is onontkoombaar en je levensdoel" HELLEP ik denk dat ik hier 10 keer de galerij heen en weer ren als het echt zich openbaart aan me. Heb ook vaak dat ik als ik bezig ben met te gaan slapen en toch nog iets van beneden nodig heb dat ik gewoon voel dat ze er zijn en denken van "Ja nu? Zullen we ons nu aan haar laten zien?" Sprintje de trap op die momenten. Brrrrr. Ik snap heel goed hoe je je voelt Tarootje en het is een moeilijke fase zo aan het begin van het spirituele pad.

Liefs x
Maris1976
Maris1976 sep 4 '09
Ik herken het ook, vaak voor het slapen, heb een periode gehad dat ik niet durfde te slapen en bang werd van de zonsondergang, want dan werd het weer donker.
Wat ik toen deed was een ontspannen boek lezen a la chicklit, maar niks engs in ieder geval. Zodat ik tijdens mijn bedritueel met iets anders bezig was dan nadenken en bang zijn.

Daarbij sliep ik gewoon met een lamp aan, het ging over als er iemand bij me sliep, zelfs als er een poes bij me sliep was ik niet bang.

Bij mij is het vanzelf voorbij gegaan eigenlijk.

Ik hoop dat andere mensen je misschien nog wat tips geven om je angst te verminderen.
Heidelroos
Heidelroos sep 4 '09
Origineel bericht van: Maris1976

zelfs als er een poes bij me sliep was ik niet bang.



Tot de poes naar het 'niets' gaat blazen..
Brrrrrrrrrrrrrr.. dat doen die van ons vaak..
Maris1976
Maris1976 sep 4 '09
Poezen zien inderdaad "meer" heb ik weleens gehoord. Dan staren ze met z'n 3-en naar 1 plek in het niets.

Maar toch voel ik me wel veilig met ze.
admin
admin sep 4 '09
De rede waarom je angstig bent voor zaken die buiten je gebeuren,
komt omdat je dezelfde angst in je draagt voor zaken die binnenin je gebeuren.
De beste methode is er voor te zorgen dat binnen in jouzelf,
er niets is om bang over te zijn.
Dat kan je doen door met liefde naar jezelf te kijken..en van jezelf te houden, en pijnen of iets anders aan te pakken
Ik ben er zeker van.. dat dan datgene wat je in de buitenwereld tegenkomt, niet meer zo angstig meer lijkt of is.
Meer nog, geesten wat hebben die bij je te zoeken dan? bij mij komen die niet hoor, wel engelen, en lichtwezens..

wat vinden jullie daarvan wat ik schrijf?

Liefs,
Bellefleur
Maryssa
Maryssa sep 4 '09
Quote:
Meer nog, geesten wat hebben die bij je te zoeken dan? bij mij komen die niet hoor, wel engelen, en lichtwezens..

Als je gevoelig bent, mediamiek bent dan ben je een kanaal, dan is er een opening waardoor de geesten / entiteiten (goed of slecht) kunnen communiceren. Dat heeft mijns inziens niets te maken met angsten of wel of niet van jezelf houden.
taro
taro sep 4 '09
Quote:
Jeetje Tarootje... :|ik zit met verbazing jouw mail te lezen. Ik heb precies hetzelfde. Ook ik ben vaak bang als ik wil gaan slapen en ik weet dat angst ze aantrekt hoppa nog banger. Ook ik voel aanwezigheid en zie soms dingen in mn hoofd (alsof er beelden op een scherm geprojecteerd worden zeg maar) en ik hoor gedachten van anderen in mn hoofd. Yep ook ik sluit mn ogen, oren en roep heel hard dat ze zich niet moeten laten zien als ik ze voel. Ook geregeld gehoord van mensen die al wat verder zijn op het spirituele pad zij zeggen :"Ga het nu maar gewoon aan meid, dat ZIEN want het is je doel en uiteindelijk ga je er mensen mee helpen. Het is onontkoombaar en je levensdoel" HELLEP ik denk dat ik hier 10 keer de galerij heen en weer ren als het echt zich openbaart aan me. Heb ook vaak dat ik als ik bezig ben met te gaan slapen en toch nog iets van beneden nodig heb dat ik gewoon voel dat ze er zijn en denken van "Ja nu? Zullen we ons nu aan haar laten zien?" Sprintje de trap op die momenten. Brrrrr. Ik snap heel goed hoe je je voelt Tarootje en het is een moeilijke fase zo aan het begin van het spirituele pad.


ja en ik de jouwe...herken mij volledig in jouw omschrijving en ik voel precies wat je bedoelt... dat gevoel als je de trap in het donker op gaat...dat er van alles kan gebeuren...het slaat gewoon nergens op..het kan niet eens...maar zoveel angst dat er iets gebeurt...en blijf dan maar eens positief liefdevol denken....dus tips...heeeeeeeel graag hahaha laugh
En degene met de gouden tip...die kom ik persoonlijk opzoeken om te zoenen hahaha laugh


(iets te snel met posten was nog niet klaar met mijn verhaal)
taro
taro sep 4 '09
Origineel bericht van: Maris1976
Ik herken het ook, vaak voor het slapen, heb een periode gehad dat ik niet durfde te slapen en bang werd van de zonsondergang, want dan werd het weer donker.
Wat ik toen deed was een ontspannen boek lezen a la chicklit, maar niks engs in ieder geval. Zodat ik tijdens mijn bedritueel met iets anders bezig was dan nadenken en bang zijn.

Daarbij sliep ik gewoon met een lamp aan, het ging over als er iemand bij me sliep, zelfs als er een poes bij me sliep was ik niet bang.

Bij mij is het vanzelf voorbij gegaan eigenlijk.

Ik hoop dat andere mensen je misschien nog wat tips geven om je angst te verminderen.


ik hoop dat het bij mij ook vanzelf zal verwdijnen...het duurt alleen nu al zo'n 18 jaar...wordt eigenlijk wel eens tijd wink
admin
admin sep 4 '09
Origineel bericht van: Maryssa
Quote:
Meer nog, geesten wat hebben die bij je te zoeken dan? bij mij komen die niet hoor, wel engelen, en lichtwezens..

Als je gevoelig bent, mediamiek bent dan ben je een kanaal, dan is er een opening waardoor de geesten / entiteiten (goed of slecht) kunnen communiceren. Dat heeft mijns inziens niets te maken met angsten of wel of niet van jezelf houden.


als je gevoelig bent, mediamiek dan KAN je een kanaal zijn, een opening naar het Goddelijke.
Ben je angstig of ben je in een fase van ontwikkeling dan komen er geesten en entiteiten, zomaar op je af, dat komt omdat je zender niet goed is afgestemd op het Licht en de Bron.
Dat heeft te maken me je groeifaze.. misschien een innerlijke angst over je zelf over je kracht over watdanook, dat je niet aanpakt, maar steeds met een boog om je heen loopt, en wat je liever buiten jezelf plaatst.
admin
admin sep 4 '09
Origineel bericht van: tarot76
Origineel bericht van: Maris1976
Ik herken het ook, vaak voor het slapen, heb een periode gehad dat ik niet durfde te slapen en bang werd van de zonsondergang, want dan werd het weer donker.
Wat ik toen deed was een ontspannen boek lezen a la chicklit, maar niks engs in ieder geval. Zodat ik tijdens mijn bedritueel met iets anders bezig was dan nadenken en bang zijn.

Daarbij sliep ik gewoon met een lamp aan, het ging over als er iemand bij me sliep, zelfs als er een poes bij me sliep was ik niet bang.

Bij mij is het vanzelf voorbij gegaan eigenlijk.

Ik hoop dat andere mensen je misschien nog wat tips geven om je angst te verminderen.


ik hoop dat het bij mij ook vanzelf zal verwdijnen...het duurt alleen nu al zo'n 18 jaar...wordt eigenlijk wel eens tijd wink


gewoon hopen dat het vanzelf zal verdwijnen, want het wordt wel eens tijd!!
ok, einde topic dan.. je hebt je antwoord rap!! smile
Maryssa
Maryssa sep 4 '09
Quote:
als je gevoelig bent, mediamiek dan KAN je een kanaal zijn, een opening naar het Goddelijke.
Ben je angstig of ben je in een fase van ontwikkeling dan komen er geesten en entiteiten, zomaar op je af, dat komt omdat je zender niet goed is afgestemd op het Licht en de Bron.
Dat heeft te maken me je groeifaze.. misschien een innerlijke angst over je zelf over je kracht over watdanook, dat je niet aanpakt, maar steeds met een boog om je heen loopt, en wat je liever buiten jezelf plaatst.

Zoals ik het zie ontstaat je gevoeligheid juist door dat kanaal. Ik ben het met je eens dat als je zender niet goed is afgesteld er meer geesten en entiteiten op je af komen. Het trekt ze aan. Wat ik niet zo goed snap zijn jouw woorden "innerlijke angst over je zelf over je kracht over watdanook, dat je niet aanpakt, maar steeds met een boog om je heen loopt, en wat je liever buiten jezelf plaatst." Niet alles is naar de persoon toe te verklaren en heeft met zijn / haar angsten of emoties te maken. Als je als voorbeeld neemt dat iemand (in dit geval dus een geest/ entiteit)door weinig mensen wordt waargenomen dan wordt de enkele persoon met wie er wel kan worden gecommuniceerd druk bezocht.
admin
admin sep 4 '09
Origineel bericht van: Maryssa

Zoals ik het zie ontstaat je gevoeligheid juist door dat kanaal.


- aha, ja dan zie we dat anders, ik vertel je hoe ik het zie en ervaar..
sensitiviteit, intuitie ontwikkel je, en een kanaal is een link tussen jou en de Bron, dat ben je zelf in je totaliteit,
dus heb je zo zuiver mogelijk te zijn als mens, zodat ook zuivere informatie en/of energie bij je binnen kan komen.
Sensitiviteit en intuitie is dan je gevoeligheid om deze dingen via het kanaal op te vangen. En dat kan groeien, evolueren. In die evolutie maak je ook een verschuiving mee van 'overledenen, geesten, entiteiten....naar lichtwezens, engelen, Meester's enz, enz, "
Zelf is er ook nog als taak om datgene wat je doorkrijg liefdevol weer te geven, en steeds in een vorm dt iemand daar wat aan heeft. Dat betekent dat je als kanaal ook aan jezelf hebt te werken. Zodat je steeds vanuit licht werkt,


Quote:

Ik ben het met je eens dat als je zender niet goed is afgesteld er meer geesten en entiteiten op je af komen. Het trekt ze aan.

Wat ik niet zo goed snap zijn jouw woorden "innerlijke angst over je zelf over je kracht over watdanook, dat je niet aanpakt, maar steeds met een boog om je heen loopt, en wat je liever buiten jezelf plaatst."



wat snap je juist niet?

Quote:

Niet alles is naar de persoon toe te verklaren en heeft met zijn / haar angsten of emoties te maken.


angst is een ervaring, als je angst ervaart kan het zijn dat je het opvangt van ergens anders , of kan het in jezelf zitten.
beiden is mogelijk. dat klopt.
Doch het gebeurt bij sommigen dat ze hun eigen angst buiten zichzelf gaan plaatsen, als zijnde opgevangen.
Stel dat het waar is, dan is alles ok, en heb je ook daaraan te werken,en je af te vragen, waarom ervaar je angsten van andren, ook dat is niet evident. (of vang je vedriet op, of pijnen van anderen)




Quote:

Als je als voorbeeld neemt dat iemand (in dit geval dus een geest/ entiteit)door weinig mensen wordt waargenomen dan wordt de enkele persoon met wie er wel kan worden gecommuniceerd druk bezocht.


ja? wel rede te meer om dan als kanaal niet met angst naar je eigen bekwaamheid te kijken, maar meester te zijn erover. Alhoewel, hoe komt het dat die persoon druk bezocht wordt, heeft die zelf niets te zeggen daarin, dan?
admin
admin sep 4 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
De rede waarom je angstig bent voor zaken die buiten je gebeuren,
komt omdat je dezelfde angst in je draagt voor zaken die binnenin je gebeuren.
De beste methode is er voor te zorgen dat binnen in jouzelf,
er niets is om bang over te zijn.
Dat kan je doen door met liefde naar jezelf te kijken..en van jezelf te houden, en pijnen of iets anders aan te pakken
Ik ben er zeker van.. dat dan datgene wat je in de buitenwereld tegenkomt, niet meer zo angstig meer lijkt of is.
Meer nog, geesten wat hebben die bij je te zoeken dan? bij mij komen die niet hoor, wel engelen, en lichtwezens..

wat vinden jullie daarvan wat ik schrijf?

Liefs,
Bellefleur


Ik kan me hier helemaal in vinden!!! Een hele mooie omschrijving lieve Bellefleur, waar ik ook veel uit herken.
Dank je wel smile

Liefs,
Marjan
Maryssa
Maryssa sep 4 '09
Ik vind het mooi verwoord door jou, Belle hoe de fases verlopen om uiteindelijk vanuit het licht te werken. Daar ga ik eens over nadenken.

Hmm dan het punt dat ik niet snap. Ik snap niet zo goed hoe je in kunt vullen dat iemand zijn / haar angsten buiten zichzelf plaatst of angst van een ander opvangt. Met andere woorden..waarom ligt het aan die persoon zelf? Begrijp ik het goed dat je bedoelt dat iemand die vrij is van angsten e.d geen last heeft van geesten of entiteiten? En bestaat dat wel iemand die vrij is van angsten?


Quote:
ja? wel rede te meer om dan als kanaal niet met angst naar je eigen bekwaamheid te kijken, maar meester te zijn erover. Alhoewel, hoe komt het dat die persoon druk bezocht wordt, heeft die zelf niets te zeggen daarin, dan?

Het is denk ik niet angst voor de eigen bekwaamheid maar meer het niet kunnen overzien. Een beetje het gevoel van in een achtbaan stappen en niets kunnen zien. Daar geen angst of spanning bij te voelen is denk ik niet te doen. Als je zender nog niet goed afgestemd staat, het contact met je gids nog niet optimaal is dan is het denk ik heel moeilijk om zeggenschap te hebben over de entiteiten die je bezoeken.
admin
admin sep 5 '09
Origineel bericht van: Maryssa


Ik snap niet zo goed hoe je in kunt vullen dat iemand zijn / haar angsten buiten zichzelf plaatst of angst van een ander opvangt.


Is het een invulling? Misschien in jou ogen wel..voor mij is het duidelijk, en zal proberen het vanuit een ander kant te vertellen.

- als je geen angsten hebt 'innerlijk', en je ervaart de angst van een ander ( of entiteit), vanuit je kanaal zijn, dan kan je dat dadelijk plaatsen, en het daar laten..
het doet dan niets met je, je voelde het en weet het en je het kan dat je die persoon (of entiteit) wil gaan ondersteunen.
Maar je hebt totaal geen last van deze (soms sterke)emotie. Noch voelt die aan als van jezelf.
Heb je toch last van de anderen hun angst ervaringen, en voel je je zelf daardoor angstig, en die angst blijft zelfs sluimeren bij je..dan is het in de meeste gevallen zo, dat het een link heeft gelegd met een angst binnen in jezelf, die je niet hebt erkent, of die je wilde vermijden om te herkennen.


Quote:



Met andere woorden..waarom ligt het aan die persoon zelf? Begrijp ik het goed dat je bedoelt dat iemand die vrij is van angsten e.d geen last heeft van geesten of entiteiten? En bestaat dat wel iemand die vrij is van angsten?


Het ligt altijd aan de persoon zelf.
Dat is spirituele groei= ontdekken dat je zelf-verantwoordelijk en maker bent voor hoe je bent en handelt,

In een groei faze, ga je eerst de ander de oorzaak geven van alles en nog wat, en zeg je dat je er niet aan kon doen, maar het is die ander, die je dan zo heeft doen voelen of zijn...(en ga je omdat je het meer buiten jezelf legt, ook entiteiten aantrekkend die daar graag op in spelen)

In een volgende groei-faze ga je ontdekken dat jij de maker bent van je eigen leven, van de emotie die je voelt, het denken en het handelen en leg je het ook niet meer bij een ander neer. In die faze kan je emotie opvangen van anderen, doch werk je aan jezelf, omdat je inziet dat hoe jij ermee omgaat en aanpakt, jouw eigen verdiensten zijn. Deze faze kan een hele tijd duren. Er is ook een verschuiving van het zien en ervaren van geesten en entiteiten (die veel angst energie opende), naar het ervaren van meer lichtwezens, die je een liefdevol en blij gevoel schenken.(veel licht en liefde bevatten)
je voelt dan wel dat je gesteund bent door de cosmos.

Een nog volgende faze, is .... dat je weinig/geen emotie ervaart van jezelf noch van anderen, ook al zijn anderen zwaar geemotioneerd. Je kan in je kern blijven/zijn.. je eigen leven sturen, en toch heel open zijn naar anderen hun levens, je hartchakra is geopend, en heeft een uitzuivering ondergaan. Je bent perfect in balans om mensen dat te bieden wat ze nodig hebben..en handelt vanuit liefde. Ook dan kan je alsnog onverwerkte zaken tegenkomen, doch je weet al hoe/wat te doen daarmee.

enz, enz.. want de fazes gaan steeds door.

Liefs,
Bellefleur
taro
taro sep 5 '09
Origineel bericht van: Maryssa
Quote:
als je gevoelig bent, mediamiek dan KAN je een kanaal zijn, een opening naar het Goddelijke.
Ben je angstig of ben je in een fase van ontwikkeling dan komen er geesten en entiteiten, zomaar op je af, dat komt omdat je zender niet goed is afgestemd op het Licht en de Bron.
Dat heeft te maken me je groeifaze.. misschien een innerlijke angst over je zelf over je kracht over watdanook, dat je niet aanpakt, maar steeds met een boog om je heen loopt, en wat je liever buiten jezelf plaatst.


Zoals ik het zie ontstaat je gevoeligheid juist door dat kanaal. Ik ben het met je eens dat als je zender niet goed is afgesteld er meer geesten en entiteiten op je af komen. Het trekt ze aan. Wat ik niet zo goed snap zijn jouw woorden "innerlijke angst over je zelf over je kracht over watdanook, dat je niet aanpakt, maar steeds met een boog om je heen loopt, en wat je liever buiten jezelf plaatst." Niet alles is naar de persoon toe te verklaren en heeft met zijn / haar angsten of emoties te maken. Als je als voorbeeld neemt dat iemand (in dit geval dus een geest/ entiteit)door weinig mensen wordt waargenomen dan wordt de enkele persoon met wie er wel kan worden gecommuniceerd druk bezocht.


Maryssa...ik snap heel goed wat je bedoelt.

Als je je openstelt en en je bent nog aan het leren...dan is je kanaal niet zuiver...dat snap ik...dus trekt dat geesten aan.
Maar je zult ze toch altijd om je heen hebben...ze willen toch contact krijgen...net als dolende zielen...die hoeven niet negatief te zijn maar die kunnen aardig op je meeliften...en prettig lijkt mij dat dan niet...daar heeft ieder die er voor open staat toch last van...of zie ik het nu verkeerd.
Als je je afstemd op het licht en de bron...wil dat toch niet zeggen dat al die andere geesten en entiteiten een stopbord voor hun neus krijgen...tot hier en niet verder...die entiteiten hebben toch ook hulp nodig om weer verder te kunnen...naar de bron toe...en die zulen dan toch de aandacht gaan zoeken bij degene die ze "kan"aan horen...toch?
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki