Loading...
nl

hypno- of regressie therapie

taro
taro sep 3 '09
Ik vraag mij af...Heb je baat bij een hypnotherapeut of regressietherapeut om zo misschien pijnklachten en problemen op te sporen die uit een vorig leven komen.

Heeft iemand hier er ervaring mee.
Delen:
Changing
Changing sep 3 '09
Wat een goeie vraag Tarootje, dat is iets wat ik me ook afvraag. Het zou misschien een heleboel dingen verklaren.
Sweetammy
Sweetammy sep 3 '09
Ik heb in juni een regressietherapie gehad. Bij mij kwam er een zeer vreemd onverklaarbaar verhaal uit. Maar het schijnt wel dat je met deze therapie het zou kunnen opsporen. Wel is het zo vertelde mijn therapeute dan dat het aan jouw ligt zeg maar wat je te zien krijgt dus je hebt geen garantie.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '09
Ik heb zelf ook regressie therapie gedaan (2x) en daarin heb ik heel veel antwoorden gekregen. Het is wel zo, dat het wel afhankelijk is van wie je bent en wat je ziet. Het is niet zomaar gezegd dat je uitkomt bij een vorig leven. Je gaat namelijk op zoek naar de oorzaak van die pijn, en kan zo best op een huidig moment in je leven terecht komen. Wel is het zo dat hetgeen je te zien krijgt, op dat moment belangrijk voor je is. Ook al kun je het niet meteen plaatsen, dat gaat dan later zeker wel komen.
Heidelroos
Heidelroos sep 3 '09
Ieks dat durf ik niet.. mijn therapeut stelde het voor, na twee sessies heb ik afgeblazen.. confused
Maris1976
Maris1976 sep 3 '09
Origineel bericht van: Heidelroos
Ieks dat durf ik niet.. mijn therapeut stelde het voor, na twee sessies heb ik afgeblazen.. confused


Waar ben je bang van dan?

Ik zou ook een beetje bang zijn voor controleverlies, maar verder zou ik er wel nieuwsgierig naar zijn.
Heidelroos
Heidelroos sep 3 '09
Ik denk inderdaar het controleverlies..
Maar er is iets in mijn kindertijd voorgevallen wat is geblokt..
Ik wil het misschien niet eens oprakelen..

Verder van die adem en rekoefeningen ging de spondylolisthesis opspelen (en hoe) dus ik ben maar weggebleven (ai... laf)

Misschien toch maar loslaten en eraan gaan?
Ik heb al traumaverwerking gedaan.. en dat heeft vijf maanden van mijn leven gekost..
Misschien wil ik niet aan recessie.. voor wat komen gaat..
Maris1976
Maris1976 sep 3 '09
Moeilijk, jij alleen maakt die keuze, wanneer jij er klaar voor bent of misschien helemaal niet. NIemand die je dwingt.

Maar traumaverwerking heeft dat wel iets opgeleverd?

Het lijkt me ook afwegen, wil je rondlopen met hoe je je voelt en dat er altijd iets broeit van binnen of wil je er doorheen, hoe zwaar ook en het van je afgooien in zoverre dat mogelijk is?
Heidelroos
Heidelroos sep 3 '09
Origineel bericht van: Maris1976
Maar traumaverwerking heeft dat wel iets opgeleverd?

Het lijkt me ook afwegen, wil je rondlopen met hoe je je voelt en dat er altijd iets broeit van binnen of wil je er doorheen, hoe zwaar ook en het van je afgooien in zoverre dat mogelijk is?


Traumaverwerking heeft wel iets opgeleverd.. smilevoor de dingen die ik mij herinner..

Dat broeierige is misschien steeds op de achtergrond aanwezig ..
afgooien :O)

Met recessie herinner je toch dingen?
Kep heel mijn leven geroepen dat ik wil weten wat er is gebeurd in die periode..
Alleen.. euhm.. en dat klinkt heel dubbel.. nu ik volwassen ben en op de helft van mijn leven.. WIL ik er nog wel aan.. ?

Dank je wel voor het nadenkertje..
Ik zal het eens overwegen..
Mijn man is helemaal pro.. die zal mij ook steunen in alle tranen die ik laat..
ahaha dat doet ie nu ook.. dus wat dat betreft heb ik wel een omgeving waarin ik dit kwijt zou kunnen..
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 4 '09
Origineel bericht van: Maris1976
Origineel bericht van: Heidelroos
Ieks dat durf ik niet.. mijn therapeut stelde het voor, na twee sessies heb ik afgeblazen.. confused


Waar ben je bang van dan?

Ik zou ook een beetje bang zijn voor controleverlies, maar verder zou ik er wel nieuwsgierig naar zijn.

Hoezo Controle verlies? Je bent er zelf volledig bij en gaat niet onder hypnose (tenminste ik ging dat niet). Dus je hebt zelf de volledige controle over het geheel.
Maris1976
Maris1976 sep 4 '09
Ooow ok, dus het is niet zo dat je jezelf verliest in de sessie en angstig kan worden? En er dan niet uit kan komen?
Maar dan is het dus een fijne ervaring, jammer dat het zo duur is, ik las dat je een aantal sessies dan kunt doen en per uur vind ik het best prijzig. Maar tis wel iets wat ik ooit zou willen doen.

ah hier lees ik dat ik niet de enige ben die bang was voor controleverlies.

klikkie

Waar zou controleverlies eigenlijk vandaan komen, welke angst speelt daarin mee? Angst om te verliezen, dingen kwijt te raken.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 4 '09
Nee dat is niet gewoon dat je jezelf tijdens een sessie verliest. De angst voor controle verlies heeft denk ik te maken met de manier waarop de engelmens gewend is om alles te weten, en ook alles naar zijn / haar eigen hand te kunnen zetten. Als je de controle uit handen geeft, kom je op onbekend terrein. En dat is eng. Doe het dus ook wel alleen bij iemand die je ook echt vertrouwd.

Ik heb mijn sessie ook gedaan bij iemand waarvan ik wist dat ik die kon vertrouwen. Dus voor de mensen die op zoek zijn naar een betrouwbare en goede regressie therapeut, dan wil ik die van mij zeker aanraden:
http://www.hannydewit.nl/
admin
admin sep 5 '09
Als het niet zo duur zou zijn, had ik het vast al gedaan, ik ben erg benieuwd, heb geen angst. Wat komt, daar ben ik aan toe, wat niet komt, is nog niet van belang...

Liefs,
M

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki