Loading...
nl

Tweelingzielen; ouder en kind...

Cialara
Cialara aug 30 '09
Er wordt veel gepraat over mensen die op zoek zijn naar of leven met hun tweelingziel. Prachtige en ontroerende verhalen, soms verhalen over heftige relaties.

Ook de informatie die ik hier over dit onderwerp (de tweelingziel) terugvind gaan meestal over tweelingzielen in de partner-relatie of vriendschaps-relatie.

Zelf heb ik mijn tweelingziel niet gevonden, maar heeft hij mij uitgekozen om zijn moeder te zijn.
Toen mijn kind geboren werd "herkende" ik hem meteen als een bijzonder kind, maar ja, voor een moeder is ieder kind bijzonder! En pas nu hij 10 jaar is, hoor ik van twee verschillende mensen dat hij mijn tweelingziel is... En het klopt vast wel, want ik hoef hem soms maar aan te kijken en we weten van elkaar wat we denken, voelen of bedoelen.

Helaas vind ik hier niet zo veel terug over tweelingzielen in een moeder/kind relatie (of bijvoorbeeld vader/kind). Toch ben ik benieuwd of er meer mensen zijn die dit nu ook zo meemaken... En wat hun ervaringen hiermee zijn.
Delen:
admin
admin aug 31 '09
Ik kan je niet helpen, Jorine. Ik weet dat de band tussen moeder & kind altijd bijzonder is, omdat je kind ervoor kiest bij je geboren te worden.
Zo weten wij hier thuis zeker dat mijn zoon een incarnatie is van een hele bekende van mijn man.
Ik heb nog niet eerder gehoord, dat een tweelingziel ervoor kiest om bij zijn/haar tweelingziel geboren te worden.

Apart en bijzonder...

Liefs,
Marjan
Fatna
Fatna aug 31 '09
nou ik begrijp mijn vader ook met een blik (heb niet eens een half woord nodig) en de band die ik heb met mijn vader is heel bijzonder,niet altijd postief geweest maar altijd heel bijzonder en heel sterk!!!

zou best kunnen maar ik heb zelf niet het idee dat hij mijn tweelingziel is, en om eerlijk te zijn.....ik ben dan ook absoluut niet iemand die op zoek is naar haar tz, kan prima zonder!!!
Emuca
Emuca aug 31 '09
Niet alles hoeft een TZ te zijn.. het kan ook een ander 'ziels familielid' zijn... Ik weet niet of een kind snel een TZ als ouder zou kiezen... Dat is namelijk best wel moeilijk denk ik. Het kan botsingen geven, omdat je je eigen 'fouten' in je kind ziet... of die niet herkend als jou eigen punten.
Cialara
Cialara aug 31 '09
Ik moet wel zeggen dat ik inderdaad de "fouten" (wat zijn fouten?) in mijn kind vaak herken als ook mijn eigen manco's, en dat dit soms best wel moeilijk is... Gelukkig botsen wij juist niet, maar voelen elkaar haarfijn aan, en kunnen goed met elkaar opschieten.

Ik wist helemaal niet dat het kon, je kind als tweelingziel...

En het is dan ook heel bevreemdend om over partnerschap en spiritualiteit met je TZ te lezen, waarin bijvoorbeeld sexuele energie dan een rol zou spelen... ?! Want dit is natuurlijk totaal niet aan de orde in deze relatie!
Emuca
Emuca aug 31 '09
Ik denk niet dat die energie voor iedereen geldt... Het kan voorkomen natuurlijk, maar het hoeft echt niet.

Ik heb eigenlijk ook nooit eerder van een TZ als kind gehoord... smile
Cialara
Cialara aug 31 '09
Dat had ik ook niet...

Maar misschien bedoelen ze ook niet tweelingziel, maar zielemaatje? Al vind ik het verschil allemaal wel heel erg theoretisch omschreven in de diverse topics.

En wie zegt dat we niet onderdeel zijn van een zielen-drieling of meerling, of dat we solo zielen zijn... vind het maar ingewikkeld allemaal frown
Emuca
Emuca aug 31 '09
Hoe denkt je zoon erover?
Cialara
Cialara aug 31 '09
S vind het eigenlijk heel gewoon, heeft altijd al een bijzondere band met mij gehad. Wel moest hij een beetje lachen om het idee van die vorige relaties uit vorige levens, maar ik denk dat hij zich daar nog geen voorstelling bij kan maken wink
admin
admin aug 31 '09
En toch hè ... ik heb ook een zeer sterke band met mijn kinderen. Meer als andere ouders met hun kinderen hebben. Voel als er wat is enzo. Met name met mijn dochter. Zie mijn manco's bij haar terug, maar ook bij mijn zoon. Dus wanneer spreek je dan van dat je kind je TZ zou zijn? Ik vind het best moeilijk om daar een scheiding in te trekken.
Alles wat je vertelt, zou over mijn kinderen tov mij kunnen gaan, snap je? Dus is het voor mij zo dubbel ... blush

Liefs,
M
Cialara
Cialara aug 31 '09
Ik herken het Marjan. Maar heb het eigenlijk alleen met mijn middelste. Al hou ik net zoveel van de andere twee (en doe daar ook erg mijn best voor!) De middelste is voor mij toch "anders" al kan ik niet goed omschrijven waarom, of hoe. Het lijkt wel of die relatie op een of andere manier meer vanzelf gaat, dieper is, meer verbonden... zoiets.
Maris1976
Maris1976 sep 1 '09
Mooi is dat zeg, fijn gevoel zal dat zijn smile
Fatna
Fatna sep 1 '09
Origineel bericht van: Eniroj
Ik herken het Marjan. Maar heb het eigenlijk alleen met mijn middelste. Al hou ik net zoveel van de andere twee (en doe daar ook erg mijn best voor!) De middelste is voor mij toch "anders" al kan ik niet goed omschrijven waarom, of hoe. Het lijkt wel of die relatie op een of andere manier meer vanzelf gaat, dieper is, meer verbonden... zoiets.


jammer dat je hier speciaal je best voor moet doen ipv dat het natuurlijk gaat, in ieder geval goed dat je erkent dat je S toch wel heel speciaal vindt

om eerlijk te zijn jorine krijg ik vaak een onderbuikgevoel als je weer eens wat over s te melden hebt, ik voel altijd erg met de andere twee , maar goed ik heb daqn ook een vreselijke moeite met ouders die voortrekken, mijn moeder deed dat met ons jongste broertje en dat steekt toch hoor!
Maris1976
Maris1976 sep 1 '09
Ik denk dat het maar net is hoe ze met haar andere 2 omgaat, maar ik denk dat ze het zo niet bedoeld dat ze haar best moet doen om van haar andere kinderen te houden.

Ik heb bijvoorbeeld met alledrie mijn kinderen een andere band, maar hou evenveel van ze en ze zijn alledrie speciaal.
Cialara
Cialara sep 1 '09
Dat is het hem nou juist, ik wil hem niet voortrekken! Beslist niet. Want dat vind ik altijd zo oneerlijk. Alleen je gevoelens, tja, daar heb je gewoon niet altijd vat op. En ik laat het niet merken aan de anderen hoor, die hebben net zo veel recht op mijn liefde!

Ik heb het zelf in mijn jeugd ook meegemaakt en weet hoe naar het is als een ander altijd alles voor elkaar krijgt en je er zelf voor moet vechten bij je ouders. Dus nee, ik trek niet voor.

Maar wat ik al zei, bij S gaat de band dieper, anders. Maar ik hou van alledrie, en zou er niet eentje willen missen!
Maris1976
Maris1976 sep 1 '09
Snap wel wat je bedoeld, je herkent ook meer in hem van jou en je hebt dezlefde gedachten/interesses.
Geniet ervan zou ik zeggen.
admin
admin sep 1 '09
Het blijft denk ik gewoon een gevoel, Jorine, wat je hebt. Daar kan niks of niemand een verandering in aanbrengen. Maar hoop inderdaad dat je sterk genoeg bent om ook je gevoelens niet et tonen aan de andere twee. Op een gegeven moment zullen hen het misschien voelen???

Maar geniet inderdaad van de extra band die je met S hebt!!

Liefs,
M
Cialara
Cialara sep 1 '09
Ik heb met de andere twee ook een goede band hoor! Gelukkig wel. Maar ja, dat beetje extra bij S is bijzonder. smile
Natalie1986
Natalie1986 jan 11 '10
Beetje late reactie hoor !

Maar ik denk wel dat het zou kunnen vooral als je samen hebt afgesproken om geen relatie aan te gaan! Je kan natuurlijk zoveel leren van een kind en speciaal jouw eigen kind.
Heel byzonder! maar heeft jouw zoontje jou ook herkend? of alleen dat jullie super sterkte band hebben?

Liefs Natalie
Cialara
Cialara jan 12 '10
Ja, hij herkent ook de sterke band. Maar of we nou echt tweelingzielen zijn... Ik weet intussen wel dat we al heeeeeel erg lang hier ronddolen op deze aarde winkEn dat wij veel levens samen hebben gedeeld smile
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki