Joh, meiden van 13 / 14 krijgen in Afrika kinderen en in de oertijd wist men ook al niet beter..
Mensen zijn dan werkelijk in staat om voor zichzelf te zorgen omdat men dan geslachtsrijp wordt op die leeftijd.. en geslachtsrijpheid betekent een kind kunnen krijgen (oh jah? ja!!) dus als je een kind kunt krijgen is je geest en lichaam voldoende ontwikkeld om voor zichzelf én het kind te zorgen?
Mensen stierven tussen de 25 en 40 jaar..
Dus de gemiddelde leeftijd is ook (fors) verhoogd..
Daardoor de huidige maatschappelijke en culturistische vorming hebben veroorzaakt dat een kind op die leeftijd nog helemaal niet volwassen genoeg is om een kind te krijgen, of keuzes voor het leven te maken..
Nou euhm, toen ik dertien veertien was, had ik altijd hééél veel bewondering voor hulpverleners..
Ik wilde met jongeren werken die het NET zo moeilijk hadden als ikke toen.. (ik heb geen makkelijke jeugd gehad, dus dan is de verbinding er ook eerder uiteraard)
Toch wilde ik ook huisje, boompje beestje..
Ik wilde al op héle jonge leeftijd mama worden..
En kinderen om voor te zorgen.. en het ZEKER anders te doen dan mijn ouders.. (lief is dat hé)
En nu, ben ik dan ein-de-lijk hulpverlener ahahaha..
en op vrij jonge leeftijd moeder geworden..
Dus van mijn toekomstdromen heb ik wel dingen waargemaakt.
Ik speelde op die leeftijd echter nog wel met barby's,
was heel speels en nog lang niet rijp voor jongens.. (met vijftien voor het eerst pas gezoend) Maarja, ik was dan ook aardslelijk voor die tijd.. iedereen had prachtig haar, en permanent (de rijkere meiden) en make-up..
Ja, ik zag er uit als een jongetje..