Loading...
nl

Laura Dekkers..

admin
admin aug 28 '09
Laura Dekkers (bijna 14) wil de hele wereld rondreizen, met haar zeilboot.

http://www.lauradekker.nl/LauraDekker.html

wat waren je plannen, toen je 13 a 14 jaar was? Waar was je op die leeftijd mee bezig?
Delen:
Beschermengel
Beschermengel aug 28 '09

Daar wilde ik ook een topic over openen haha....2 zielen 1 gedachte! leuk hoor smile

Ja het is wat ....zo jong en dan al zo iets willen doen! .....zou ze geen gevaar zien of is ze gewoon superknap dat ze dat aan kan. Ik heb daar zo mijn twijfels over...een meisje van 13/14 is toch wel erg jong om zolang en met heel veel gevaren te gaan zeilen.

Van mij zou ze dus niet mogen.. frownals moeder zijnde, wel als er ervaren mensen meegingen! ...maar dan zou ik het nog vreselijk eng vinden.

Ikzelf was op die leeftijd ook erg zelfstandig (dacht ik) ...ik kon de hele wereld aan (dacht ik) maar ooooww wat kom je jezelf tegen en moet je nog een hoop leren.

Ik moet nog vaak aan die tijd terug denken.....maar ja ik wist toen ook niet beter.
Heidelroos
Heidelroos aug 28 '09
Joh, meiden van 13 / 14 krijgen in Afrika kinderen en in de oertijd wist men ook al niet beter.. smileMensen zijn dan werkelijk in staat om voor zichzelf te zorgen omdat men dan geslachtsrijp wordt op die leeftijd.. en geslachtsrijpheid betekent een kind kunnen krijgen (oh jah? ja!!) dus als je een kind kunt krijgen is je geest en lichaam voldoende ontwikkeld om voor zichzelf én het kind te zorgen?

Mensen stierven tussen de 25 en 40 jaar..
Dus de gemiddelde leeftijd is ook (fors) verhoogd..

Daardoor de huidige maatschappelijke en culturistische vorming hebben veroorzaakt dat een kind op die leeftijd nog helemaal niet volwassen genoeg is om een kind te krijgen, of keuzes voor het leven te maken..

Nou euhm, toen ik dertien veertien was, had ik altijd hééél veel bewondering voor hulpverleners..
Ik wilde met jongeren werken die het NET zo moeilijk hadden als ikke toen.. (ik heb geen makkelijke jeugd gehad, dus dan is de verbinding er ook eerder uiteraard)

Toch wilde ik ook huisje, boompje beestje..
Ik wilde al op héle jonge leeftijd mama worden..
En kinderen om voor te zorgen.. en het ZEKER anders te doen dan mijn ouders.. (lief is dat hé)

En nu, ben ik dan ein-de-lijk hulpverlener ahahaha..
en op vrij jonge leeftijd moeder geworden..

Dus van mijn toekomstdromen heb ik wel dingen waargemaakt.
Ik speelde op die leeftijd echter nog wel met barby's,
was heel speels en nog lang niet rijp voor jongens.. (met vijftien voor het eerst pas gezoend) Maarja, ik was dan ook aardslelijk voor die tijd.. iedereen had prachtig haar, en permanent (de rijkere meiden) en make-up..

Ja, ik zag er uit als een jongetje..
Heidelroos
Heidelroos aug 28 '09
*zucht*
Beschermengel
Beschermengel aug 28 '09
Quote:
Joh, meiden van 13 / 14 krijgen in Afrika kinderen en in de oertijd wist men ook al niet beter.. Mensen zijn dan werkelijk in staat om voor zichzelf te zorgen omdat men dan geslachtsrijp wordt op die leeftijd.. en geslachtsrijpheid betekent een kind kunnen krijgen (oh jah? ja!!) dus als je een kind kunt krijgen is je geest en lichaam voldoende ontwikkeld om voor zichzelf én het kind te zorgen?



Daar geloof ik niets van.. dat als je een kind krijgt op die leeftijd, dat dan je geest en lichaam voldoende is ontwikkeld om voor jezelf en het kind te zorgen....
Misschien in de oertijd maar daar leven we nu niet in en ook niet in Afrika smile

Maar ja dat is mijn visie.. smile
admin
admin aug 28 '09
Ik maakte op die leeftijd plannen om naar Zuid-afrika te gaan, ik wilde daar gaan helpen,
Ik wilde vooral de wereld in evenwicht brengen, want ik vond het oneerlijk verdeelt; mensen die alles hadden, mensen die niets hadden.
En had samen met m'n buurmeisje reeds een boekje over sud-afrikaans lere!! En we praatten er konstant over.
En ik kon ook al aardig verliefd worden, tot over m'n oren op die leeftijd! amai, amai..
Cialara
Cialara aug 28 '09
Op die leeftijd was ik... weet ik eigenlijk niets meer van! Ik sportte heel erg veel, zat op school en was vooral heel erg verlegen. Ik wist eigenlijk nooit wat ik wilde, behalve dat ik heel graag met m'n handen bezig was; tekenen, knutselen, met stofjes spelen... En verliefd zijn, ja dat gebeurde ook heel erg vaak...hahaha, wat een bakvis was ik toen!
admin
admin aug 28 '09
Dat van dat bakvisje dat zeggen we nu, Jorine.
maar toen vond ik mezelf nogal vrij zelfstandig en onafHankelijk.
Ik voelde me toen al tot grote dingen in staat, en ik kan laura ook in haar wensen volgen;
Dàt ik een aantal zaken op die leeftijd niet kon overzien, klopt heel zeker, en dat zij dat nu ook niet kan, is juist.
Toch.... ik had bij wijle meer vertrouwen in mezelf dan de mensen om me heen.
En op ander momenten was ik het die totaal niet in mezelf geloofde, en anderen daarover weer verbaasd waren, want die waren dat dan weer wel
De pubertijd ..!!?? sleeplaugh


gast
gast aug 28 '09
Ik denk dat die meid het echt wel aan kan als dit haar eigen wil en idee is. Als ze vertrouwen in zichzelf en in de wereld heeft zal haar niet zo veel overkomen waar anderen haar voor willen waarschuwen. Het is toch ook alleen maar gebaseerd op angst waar mensen haar voor willen behoeden.

Wat ik op die leeftijd deed? Ik zou het eerlijk gezegt niet eens meer weten. Verliefd zijn ja op onbereikbare types (viel altijd op de "verkeerde") Ik was iig niet een puber die in zeven sloten tegelijk zat. Ik hield me meestal wel aan de regels en wetten enzo.
admin
admin aug 28 '09
Wat ik op die leeftijd deed?? Ik speelde nog met playmobil en was zeer verlegen en op mezelf.

Ik ben het helemaal met Beschermengel eens ,, van MIJ zou ze niet mogen!!! Je ziet op die leeftijd écht niet alle gevaren en wat als ze in zeer slecht weer terecht komt en averij krijgt!! Vaak hoor je dat ze dan echt met meerdere moeten zijn om het euvel te verhelpen, of je moet toch behoorlijk wat kracht hebben. Sorry, maar ik geloof niet dat Laura dat als uitzondering zou kunnen....

Liefs,
Marjan
gast
gast aug 28 '09
Weinig vertrouwen en erg 3D denken.
admin
admin aug 28 '09
Wat bedoel je daarmee, Gast?
admin
admin aug 28 '09
Even los van de vraag wel/niet en waarom.

Als Laura toestemming krijgt, dan kunnen de leerplichtambtenaren allemaal hun ontslag indienen. En zijn schoolvakanties slechts indicatief. smile
gast
gast aug 28 '09
Tja al die regeltjes......
gast
gast aug 28 '09
Origineel bericht van: Larapinta
Wat bedoel je daarmee, Gast?


Daar bedoel ik mee dat je weinig vertrouwen hebt in het leven en heel veel apen en beren ziet die uit angst geboren worden (3D denken).
Wat nu als zij volledig vertrouwen heeft in het leven en in haar kunnen (4/5D). En dat ze heel goed weet wanneer ze wel of niet iets kan doen omdat ze in contact staat met de Bron van leven die haar voed via haar intuïtie. Wie zijn wij dan om haar te weerhouden van iets dat ze wil doen en wat misschien wel een heel goede ervaring voor haar is.

PS; hier leert ze ws veel meer van dan in de schoolbanken zitten.
Beschermengel
Beschermengel aug 28 '09

Quote:
PS; hier leert ze ws veel meer van dan in de schoolbanken zitten.

Als ze het nog kan na vertellen!........dit heeft niets met weinig vertrouwen te maken in het leven, ik dacht vroeger ook alles te weten op die leeftijd, maar ben blij dat mijn moeder toch vreselijk allert was en alles haarfijn en snel in zag of het goed was of niet goed. (ter bescherming van mijzelf)....ik was ook zo van geen angst ergens voor en zag nooit gevaar, maar die is er wel degenlijk en vooral op zee.
admin
admin aug 28 '09
Quote:
En dat ze heel goed weet wanneer ze wel of niet iets kan doen omdat ze in contact staat met de Bron van leven die haar voed via haar intuïtie.


Ik ben van mening, dat dit er totaal niks mee te maken heeft, sorry. Het is een kind van 13 jaar, en dan mag ze nog zo denken dat ze de wereld in pacht heeft en aankan, dat is onmógelijk met bv de grillige (oh zo mooie) natuur. Die zal haar niet sparen, of ze nou wel of niet in contact zou staan met de Bron die haar voedt. Nee, ik vind het een regelrechte ramp als ze haar alleen de woeste wateren op sturen.

Maar goed, wie ben ik, buiten dat ik een moeder ben met kinderen in dezelfde leeftijd die op hun manier ook gevoed worden door de Bron van leven.

Liefs,
Marjan
admin
admin aug 28 '09
Origineel bericht van: Hans
Even los van de vraag wel/niet en waarom.

Als Laura toestemming krijgt, dan kunnen de leerplichtambtenaren allemaal hun ontslag indienen. En zijn schoolvakanties slechts indicatief. smile


Ook iets om eens over na te denken inderdaad! Want dan zouden kinderen die überhaupt op wereldreis willen, allemaal wel kunnen gaan!!!
Wetten die er niet voor niks zijn en toch voor iedereen gelden.

Liefs,
Marjan
gast
gast aug 28 '09
Hoelang bestaan die wetten uberhaupt en heb je er ooit wel eens over nagedacht waarom die er zijn?
Het leven opzich is de grootste en belangrijkste leerschool die we hebben gekregen. Wat we op school leren is daar echt maar een heel zwak menselijk aftreksel van.
Islandlady
Islandlady aug 28 '09
Heb begrepen dat de Nederlandse Authoriteiten haar geen toestemming hebben gegeven. Jammer voor de zeilwereld smileZou een mooie zijn om haar hier in de Caribbean te kunnen ontvangen.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki