Loading...
nl

Gedachten die niet van jou zijn

Maryssa
Maryssa aug 22 '09
Voordat ik in slaap val is het vaak een komen en gaan van gedachten. Maar...ze zijn niet allemaal van mezelf.

Hoe ik dat weet? Even een voorbeeld: Ik denk dingen als "Ik moet niet vergeten de kliko aan de straat te zetten morgen" Ik HEB helemaal geen kliko. Het lijkt net alsof ik op zo'n moment een antenne heb die alle gedachten in de buurt oppikt. Dat is best wel eens onrustig. Maar het gebeurd ook wel eens als ik met iemand heel intensief zit te praten. Dan lijkt het net alsof ik zo iemands antwoorden al in mn hoofd krijg voordat iemand ze uitspreekt. Hebben jullie dat ook?
Delen:
Cialara
Cialara aug 22 '09
Dat laatste heb ik wel, dat ik iemands antwoord al weet. Soms heel lastig voor me, omdat ik dan veel te snel doorratel frown

Ik heb gelukkig geen last dat ik dat krijg als ik een grotere afstand van mensen heb. Dus geen Kliko-bak buiten zetten zeg maar grinWel met de telefoon, ik weet soms gewoon wie er belt smiledat is wel leuk!
admin
admin aug 22 '09
Ik heb niet zulke ingevingen zoals je schrijft.
Wel soms een instant weten, dan weet ik opeens de afloop ergens van. Iets wat wordt gepland. War die gedachte vandaan komt, geen idee.

Wat je hier beschijft lijkt op gedachten lezen. Is er dan iemand bij je in de buurt?
Beschermengel
Beschermengel aug 22 '09

Jaa Maryssa ik heb dat ook!....heel sterk zelfs, ik hoor ook hele zinnen niet zozeer in stemmen maar gedachte's en die zijn echt niet van mij, ik schrijf zo soms op, want ik denk dan iets en krijg soms antwoord... het is anders als stemmen horen...het lijkt op je eigen gedachten maar is niet zo.


Ook als ik met iemand praat net als jij, dan weet ik de antwoorden vaak al en zeg het ook, en hoor dan heel vaak dat wil ik ook net zeggen.

Vanmiddag nog, ik zat met mijn man in de kamer en waren allebij stil zaten te zitten, er kwam een gedachten binnen van; ik ga motor rijden, gelijk staat mijn man op en zegt ''ík ga een endje toeren op de motor! haha...en dit gebeurt ozo vaak, vindt het wel leuk!

Ook bv als ik gewoon bezig met met het huishouden dan ineens komt er een gedachten van mijn dochter binnen, en gelijk gaat de telefoon en wie belt er? mijn dochter...dus als je er op gaat letten dan weet je al wat er gaat gebeuren, en hoe meer je bewust er van word hoe sterker het gaat worden, ik vindt het heerlijk om zo te leven echt waar!
Cialara
Cialara aug 22 '09
Ja, ik heb dat ook heel sterk! Zelfs als een van mijn kinderen een vriendje meeneemt om te eten tussen schooltijden winkgebeurde vorig jaar een paar keer. Wat keken die toen raar op toen ik al een extra bordje erbij gezet had grinJa ik vind het ook heerlijk. Wat een herkenning dat jullie dit ook hebben!
Maryssa
Maryssa aug 22 '09
Precies Beschermengel! Zo werkt dat bij mij ook. Het lijkt alsof het van jezelf is maar je weet dat het dat niet is. Ik denk ook nooit enge dingen op zo'n moment het zijn meer alledaagse ditjes en datjes van anderen. Ik heb het idee dat ik vaak gedachten oppik van de buren zo vlak voor het slapen gaan. Ook met mijn vriend heb ik dat we vaak hetzelfde typen op MSN. We kunnen er wel om lachen en noemen het ons "lijntje" Volgens mij is het een vorm van telepathie of wat Hans zegt gedachten lezen. Heel herkenbaar Jorine ik ben ook zo'n type die dan te snel verder kletst. smile
Maryssa
Maryssa aug 22 '09
Quote:
Wat je hier beschijft lijkt op gedachten lezen. Is er dan iemand bij je in de buurt?

Nee ik ben dan alleen. Maar woon in een flatgebouw en mijn slaapkamer grenst aan die van de buren aan allebei de kanten.
Cialara
Cialara aug 22 '09
Dat doorkletsen is dan best vervelend voor de ander. Je weet al wat die wil zeggen en gaat daar dan al op in zonder dat die ander uitgesproken is... soms schaam ik me er bijna voor wink
Maryssa
Maryssa aug 22 '09
Ja dat heb ik ook maar ik probeer mezelf wel in te houden. Kost alleen wel veel energie confusedSommige mensen kan ik het wel uitleggen anderen rennen hard weg als ze weten dat ik soms weet wat ze gaan zeggen. Maar ik heb het gelukkig niet altijd. Heb jij het altijd Jorine als je met iemand praat?
Cialara
Cialara aug 22 '09
Nee, gelukkig niet, want ik vind het soms best vervelend, dat ik dan in mijn enthousiasme de ander niet laat uitspreken... kost inderdaad soms wel wat energie om me in te houden. Maar ik leer het, en het gaat steeds beter winkIk weet nu tenminste hoe het komt zeg maar, en dat maakt me rustiger en geduldiger.
Ik heb het eigenlijk nog nooit aan iemand verteld, en ga dat ook maar niet doen denk ik.

Wat je zegt, soms willen ze hard wegrennen als ze het weten... ha ha ha grin
Cialara
Cialara aug 22 '09
Ik moet zeggen dat ik er in bed nooit last van heb, van gedachten van buren, maar ik lig dan ook op een flinke afstand van de slaapkamer van de buurtjes wink
Maryssa
Maryssa aug 22 '09
Gelukkig krijg ik geen slaapkamer gesprekken door laugh
Takhihiii
Takhihiii aug 22 '09
Je kijkt naar buiten uit je ogen en je ziet allemaal aparte menselijke wezens, maar van binnen ben je allemaal verbonden in gedachte. Eigenlijk vreemd dat maar enkele mensen dat ook daadwerkelijk gewaar worden.
Beschermengel
Beschermengel aug 23 '09

@ Jorine, ik heb het alleen tegen mijn man verteld en als we in de auto zitten dan krijg ik hele zinnen door, ik vraag dan vaak dacht je daar of daaraan?? meestal knikt ie dan ja pfff ...ik geloof niet dat hij het echt leuk vindt hihi.

@Maryssa, ja het is duidelijk gedachten lezen en het kan van de buren zijn maar ook vanuit de andere wereld....want ik krijg antwoorden op wat ik denk (gedachten antwoorden geen stemmen) klinkt raar maar stemmen zijn dus als mensen stemmen.
Als je gewone zinnnen of woorden doorkrijgt zou het wel eens van de buren kunnen zijn ....haha leuk he!

@ Takhihiii, kun jij het ook Takhihiii? ....ja volgens mij zijn wij met z'n 3 tjes de enige op het forum , of zijn er nog meer mensen die gedachte's kunnen opvangen? Ben wel heel erg benieuwd smile

Een heel goed onderwerp Maryssa in iedergeval!!
admin
admin aug 23 '09
Ik vang ook weleens gedachten op, maar zover ik weet vrijwel alleen uit "de andere wereld". Het is vaak moeilijk om dan de bron te achterhalen.

Van andere mensen zoals de buren krijg ik geloof ik geen dingen door, en al helemaal niet als ik het zou proberen..

@beschermengel: bedoel je dat wanneer je letterlijk zinnen hoort (dus met je oren ipv je gedachten) dat dit gedachten zijn die afkomstig zijn van een (nog in leven zijnde)andere persoon????
Beschermengel
Beschermengel aug 23 '09

Hoi Artemis,

Ik hoor het niet met mijn oren, meer in mijn hoofd en je hoort het precies hetzelfde als vanuit die andere wereld, alleen als ik overdag bij mensen ben dan weet ik dat het van die persoon is.
En weet dan dat ik het goed hoor want meestal beginnen ze dan over dat onderwerp wat ik net gehoord had.
(in mijn hoofd niet mijn oren) Snap je me nog een beetje smile......ik vindt het best moeilijk om het goed uit te leggen en ben blij dat ik niet de enige ben smile


Krijg je ook wel eens antwoorden op je gedachten? vanuit die andere wereld?
Maryssa
Maryssa aug 23 '09
Het is inderdaad moeilijk uit te leggen. Het is er ineens in je hoofd. Ben een tijdje met oordoppen in gaan slapen maar dat helpt niet smileBij mij werkt fotolezen precies zo. Alleen komen er naast woorden dan ook symbolen en beelden door. Die ik dan niet echt zie met mn ogen maar ook weer in mn hoofd. Het lijkt wel alsof er een filmscherm is waarop geprojecteerd wordt.
Natalie1986
Natalie1986 aug 23 '09
hihi ik herken het ook helemaal.. Alleen voor zover ik weet alleen uit de andere wereld. Gisteravond nog ik moest niezen en hoorde dan gezondheid, Natalie haha ik denk niet dat ik zo hard nies dat de buren het zelfs horen.
Maar zo zijn er nog een aantal dingen, dat ik moest oppassen voor 2 mensen een week later gebeurde er iets vervelends wat ik totaal niet had verwacht.
Dit soort dingen gebeuren heel vaak. Maar echt gedachtes van de buren niet nee.
Gelukkig niet.
Debiorah
Debiorah aug 23 '09
Bij mij is het meer een helder weten, tenminste zo zie ik het, herken het aanvullen van mensen omdat je weet wat ze denken of wat er gaat komen. Of het zelfde zeggen, denken als iemand op hetzelfde moment. Ik noem dat synchroniteit, we zitten even op dezelfde frequentie in de tijd. Ook heb ik vaak inzichten over mogelijke gebeurtenissen in de toekomst of krijg ik inzichten over keuzes die mensen maken. Ik hoor geen mensen praten, sowieso denk ik in beelden en gevoelens dus moet alles altijd vertalen naar taal. Zo werkt het bij fotolezen bij mij, maar ook wanneer ik contact maak overledenen, dan laten ze mij ervaren door te zien en voelen.
Divine
Divine aug 23 '09
Ik herken het ook. Het 'klinkt' net als je eigen gedachten, maar ik herken het aan ander taalgebruik. Ik denk soms woorden die ik zelf niet zou gebruiken en dan weet ik dat de gedachte niet van mij is. Vaak is dat dan een antwoord op vragen die ik heb. En ik heb héél vaak dat ik iets tegelijk met iemand anders zeg, of dat ik weet welke beweging of opmerking iemand anders gaat maken.
Ik ben alleen nogal introvert, dus ik ratel nooit door in gesprekken winkMeestal denk ik: hi hi, ik wist dat dat ging gebeuren. smile
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki