Dat is het risico..(het leven zit vol risico's)
En geef je ouders ook eens kansen!!
Je kunt ze ook niet altijd in de verdoemenishoek sturen, he.
ik vertel je een verhaal,
ik was juist 18, had weinig geld en woonde alleen in de grote stad Antwerpen,
ik liep daar een beetje verloren, doch ik had er een apartementje gehuurd, en wilde zelfstandig zijn, en niet zomaar direct opgeven.
Thuis was het zeer moeilijk en zowiezo kon ik m'n draai toen in de wereld niet vinden.
Toch was die drang naar zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid nemen enorm sterk.. dus daar zat ik in dat appartementje, met een bed, enkele dozen met klederen en boeken, een tafel met twee stoelen, een plantje. Een klein kampvuur-kookvuurtje, en een casetterekorder met twee cassettes.
dat was het...
Op een moment had ik in een soort depressieve bui, een brief naar de wereld geschreven, waarin ik m'n eenzaamheid op die wereld beschreef, mijn gevoel van hier mezelf niet te kunnen zijn, alleen gelaten, het leek wel op een straf, en ik schreef ook dat ik het beu was dat ik niet echt deelnam aan de wereld, dat ik eruit zal stappen, en dat ik een einde ging maken aan dit alles. En dat ik het komend weekend ernstige maatregelen ging nemen...
iK smeet het briefje in mijn vuilbak, en sprak af met een vrienden, om mee te zoeken naar een ander plek om wonen, en om mee te zoeken naar werk en me te ondersteunen. Dus ik nam wat kleren en ging dat weekend naar een ander Dorp om uit te vissen, wat te doen.
Mijn vader, wilde me dat weekend even bezoeken, zag me niet, en begon in zijn "argwaan" en "angstgevoel" te zoeken in mijn vuilbak,
hij vond de brief en interpreteerde de tekst als zijnde dat ik zelfmoord ging plegen.
Die mens heeft een heel weekend in een paniek zitten zoeken waar ik zat, en telkens kwam hij weer naar m'n apartement. Doch ik was daar natuurlijk niet, ik zou tot maandagmorgen wegblijven.
Zo zie je maar..., achteraf heeft m'n vader een klein camionetje gehuurd en me mee helpen verhuizen,en was ie er wild enthousiast over. Hij heeft zich ook geexcuseerd, en begrepen dat ie niet in m'n privé-zaken heeft te snuffelen. En dat zijn paniek, voor zijn rekening was.
Wat is de conclussie..
als je goede dingen doet, en je krijgt ook positieve resultaten,
je handelt zelfstandig, verantwoordelijk en je leert je levenslessen, en doet ervaringen op die jezelf tengoede komen,
dan kunnen ouders niet anders dan, met een enthousiasme jouw ondersteunen.
Ook al zijn ze niet altijd akkoord met wat je doet.
Ook al zijn ze wat ouderwets in hun denken, of angstig of wat dan ook,
Ze willen altijd het beste,maar krijgen evengoed nog ervaringen in het leven, waarvan ze leren..
Net als jij, nog te leren hebt!
liefs,
Bellefleur.