Ik ben vaak onzeker en heb altijd een bevestiging nodig.
Ik heb in een vorige relatie vaak te horen gekregen dat ik dom was ,dus zoiets blijft vaak hangen en ja daarom twijfel ik vaak aan mezelf.
Lieve Annewil,
Ik zit met vragen bij het lezen van enkele van je zinnen.
zoals....
Waarom ben je zo beinvloedbaar geweest door wat je vorige relatie zei?
Je zegt dat je twijfelt omdat het blijft hangen, waarom laat je dat hangen bij je? Wat is het nut van bevestiging nodig hebben, voor jou?
Wat is de meerwaarde van twijfelen en onzekerheid voor jou?
Het nut van een bevestiging is voor mij het horen dat je iets goed doet,of ergens goed mee bezig zijn.
.Ik ben zo beinvloedbaar geweest omdat het geestelijk werd ,dus geestelijk gek gemaakt zal ik maar zeggen.
Dat twijfelen is voor mij een bevestiging zoeken van :heb ik het goed gezien ,gevoeld ,gehoord etc (dit in de zin van bezig zijn met spirualiteit)
Het komt ook deels voort uit mn strenge gelovige opvoeding .
Liefs Annewil
Als ik je goed begrijp, ben je dus
beinvloed geweest door zaken die jou hebben ingeperkt op geestelijk niveau,
waardoor je nu een zekere vertrouwen in jezelf mist.
Ik heb zo zitten denken,
Is er een verschil tussen beinvloed worden ,
en bevestiging zoeken bij anderen?
Iets zegt dat beide kanten een afhankelijkheid in zich draagt. En dat ook bevestiging een vorm van beinvloeding is.
En het daarom nog altijd een zelfstandigheid in eigenwaarde mist.
Het is inderdaad metaforisch niet toevallig dat je op een schommel zit, lieverd.
Als ik naar je foto kijk, zie ik een prachtige vrouw, een krachtige vrouw, die oud balast bij zich heeft, en weet dat ze daarvan af wil,
maar niet wil dat het bij iemand anders terecht komt,
en niet goed weet of je het allemaal wel weg mag doen.
wel ... niet... wel... niet , zie je ? Schommelen heen en weer tussen ja en nee, tussen wel en niet, enz, enz..
je wacht op konstante toestemming.
Ik krijg een beeld door van een joodse vrouw en van een vrouw in Amerika begin Jaren 1900. Ik zal straks eens googlen en zien of ik het beeld dat ik zie, ongeveer kan vinden.
Moeilijke periodes als vrouw.
je vrouwelijke kant is onderdrukt, en weet niet goed wat te doen.
je mannelijke kant neemt het van je over. Zijn wijsheid,en inzichten, zijn belangstelling voor het leven en Spiritualiteit, zijn zuiverheid.
je vrouwelijke kant is heel erg fijngevoelig, en teder, lief en warm, doch onderdrukt, gekwetst en stroef en stram, en bang om een stem te hebben.
Het mag geheald worden, en meer naar buiten komen,
hulp heb je altijd, hoor Annewil..
je bent iemand heel bijzonder,
In een sfeerbeeld zie ik je bij elke adem, een prachtige bloem te voorschijn brengen.. waaraan mensen heerlijk kunnen ruiken en genieten van haar schoonheid!
Mooi he!
veel liefs van mij
Bellefleur