mijn spieren zijn erg kramperig door het niet zo veel doen en een onbalans in mijn mineralen denk ik. Slik al wel magnesium/calcium/zink tabletten maar het wordt nog niet echt minder. Een beetje oprekken van alle spieren kan geen kwaad denk ik.
Dat kan zeker geen kwaad.... Yoga is heilzaam voor Lichaam en Geest.
Yoga Oefeningen worden ook wel Asana's genoemd of Yoga Houdingen. Deze oefeningen zijn goed voor het hele lichaam. Het maakt je rug en gewrichten soepel en versterkt de spieren, klieren en interne organen. Ofschoon het fysieke oefeningen zijn, zul je realiseren dat ze meer zijn een lichamelijke oefening. Wanneer je vorderingen maakt, zul je merken dat je energieker wordt. Ook zul je merken dat een goede ademhaling erg belangrijk is. Maar dat heb je al.
Het beoefenen van Yoga vereist doorzettings- en wilskracht omdat je de discipline nodig hebt om het elke dag te doen. Ook kunnen sommige Yogahoudingen moeilijk zijn, maar de beloning is erg groot. Je verbetert je gezondheid, je bent energieker, je hebt een grotere weerstand, je bent mentaal sterker. Bedenk wel dat je niet te ver moet gaan. Luister naar je lichaam en stop wanneer je lichaam pijn doet. Probeer het dan weer. Onthou dat je niemand iets hoeft te bewijzen en dat er geen redenen zijn om te ver te gaan.