Loading...
nl

yoga

gast
gast aug 11 '09
Ben benieuwd of er hier mensen zijn die yoga beoefenen. Ik wil iets gaan doen om mijn lichaam soepeler te maken en zit dus te denken aan yoga. Ik heb 1 keer een les gehad en dat heeft me veel spierpijn gegeven. Nu heb ik fybromyalgie dus zou best kunnen dat dit de oorzaak was van de spierpijn. Wil graag de ervaring van anderen horen.
Delen:
Lena
Lena aug 11 '09
het is me vaak aangeraden maar heb het nooit gedaan
samen yoga doen? smile
pssst de reiki van hans is ook niet verkeerd wink
maar ben ook benieuwd wat voor yoga hoe vaak enz enz....
Beschermengel
Beschermengel aug 11 '09



Ik heb op yoga gezeten een jaar lang elke dinsdagavond, en vondt het heerlijk om te doen .....somige standjes waren te moeilijk en deed ik ook niet (hoefde ook niet) maar hoe meer je het beoefend .dit is mijn ervaring......hoe fijner je je in je lichaam voelt zitten. Ook de ademhaling word beter. En in het begin had ik ook last van spierpijn want je gebruikt spieren die je normaal niet zo gebruikt maar na een poosje heb je er geen last meer van.
Is fybromyalgie een reumatische aandoening?
Debiorah
Debiorah aug 11 '09
Halverwege dit jaar ben ik begonnen met Yoga. Vol goede moed, fanatiek en het deed mij erg goed. Ik voelde me echt heel fijn in mijn lichaam en daardoor ook beter in balans op geestelijk niveau. Natuurlijk had ik ook wel spierpijn maar het woog op tegen de voordelen.
Echter ben ik de draad kwijt geraakt, ik raakte in een slop en gaf op. Nu besef ik mij dat ik er beter wel weer aan kan beginnen want het doet mij goed en ik vind het ook leuk om te doen. Aan het einde van mijn studiejaar kreeg ik van een begeleidster een yogablad cadeau met het thema passie, omdat zij dit bij mij vond passen. Vandaag heb ik hem echt doorgelezen en het heeft mij doen beslissen dat ik yoga weer op ga pakken. Ook wil ik het gaan inzetten in mijn werk met kinderen.

Ik denk dat als je het wilt proberen je het gewoon zou moeten doen. 1 les is denk ik te weinig om een goed oordeel te kunnen geven over wat het voor je kan doen. Maar ik weet natuurlijk niet in hoeverre je aandoening een belemmering is. Wel heb ik van veel mensen gehoord dat het juist het algemene welzijn en gezondheid verbeterd.
gast
gast aug 11 '09
Ja Lena, dat zou wel heel leuk zijn als we het samen konden doen smile

@BS; met mijn ademhaling is op dit moment niet veel mis maar mijn spieren zijn erg kramperig door het niet zo veel doen en een onbalans in mijn mineralen denk ik. Slik al wel magnesium/calcium/zink tabletten maar het wordt nog niet echt minder. Een beetje oprekken van alle spieren kan geen kwaad denk ik.
Fybromyalgie is een soort reuma maar dan van de weke delen. Spieren, pezen, bindweefsel, aanhechtingen ed. Ik heb er hier een heel stuk minder last van dan in Nederland. Komt mede door het klimaat en mede doordat ik hier geen zwaar lichamelijk werk doe. Maar de constantere weersomstandigheden doen me iig goed. Had erg veel last van de luchtdruk verschillen in Nederland.
flow
flow aug 11 '09
Ik doe sinds kort aan astanga yoga (poweryoga)
Echt geweldig heb heel lang zitten tobben wat nu de beste vorm van yoga voor mij zou zijn maar omdat ik van mezelf al zo'n zwever ben heb ik ervoor gekozen om lekker fysiek actief bezig te zijn. Heerlijk vond ik het. Het is ook best verslavend daarom baal ik een beetje dat het zomerstop is. Ik heb een whiplash en daarom omet ik wel rustig aandoen maar het gaat goed. Je kan je bijna niet voorstellen hoe goed en helder je je voelt na de les.
Heerlijk ontspannen en ik zie ook veel helderder. Echt een aanrader! Succes ermee
Beschermengel
Beschermengel aug 11 '09

Quote:
mijn spieren zijn erg kramperig door het niet zo veel doen en een onbalans in mijn mineralen denk ik. Slik al wel magnesium/calcium/zink tabletten maar het wordt nog niet echt minder. Een beetje oprekken van alle spieren kan geen kwaad denk ik.


Dat kan zeker geen kwaad.... Yoga is heilzaam voor Lichaam en Geest.

Yoga Oefeningen worden ook wel Asana's genoemd of Yoga Houdingen. Deze oefeningen zijn goed voor het hele lichaam. Het maakt je rug en gewrichten soepel en versterkt de spieren, klieren en interne organen. Ofschoon het fysieke oefeningen zijn, zul je realiseren dat ze meer zijn een lichamelijke oefening. Wanneer je vorderingen maakt, zul je merken dat je energieker wordt. Ook zul je merken dat een goede ademhaling erg belangrijk is. Maar dat heb je al.

Het beoefenen van Yoga vereist doorzettings- en wilskracht omdat je de discipline nodig hebt om het elke dag te doen. Ook kunnen sommige Yogahoudingen moeilijk zijn, maar de beloning is erg groot. Je verbetert je gezondheid, je bent energieker, je hebt een grotere weerstand, je bent mentaal sterker. Bedenk wel dat je niet te ver moet gaan. Luister naar je lichaam en stop wanneer je lichaam pijn doet. Probeer het dan weer. Onthou dat je niemand iets hoeft te bewijzen en dat er geen redenen zijn om te ver te gaan.
Cialara
Cialara aug 11 '09
Ik doe zelf niet aan Yoga, maar aan Body-Balance bij een sportschool. Dit is gedeeltelijk Yoga, maar ook Tai-Chi, Pilates en aan het eind een meditatie. Ik vind deze combinatie heerlijk. Maar alleen Yoga vind ik eerlijk gezegd een beetje saai... frown
gast
gast aug 11 '09
Klinkt ook mooi die combi. Zat nl ook aan tai-chi te denken. Heb alleen niet zoveel zin om naar een sportschool te moeten. Maar dat is wel weer een goede stok achter de deur en goede begeleiding natuurlijk. Zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn hier in de buurt.
Cialara
Cialara aug 11 '09
Als je een beetje goede sportschool hebt daar, kun je waarschijnlijk kiezen uit meerdere lessen; yoga, power yoga, of body balance(van Les Mills) en dan kun je kijken wat het beste bij jou past. Eigenlijk zou je een paar verschillende dingen uit moeten proberen!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki