Loading...
nl

Leven wij in een fronsende wereld?

JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 11 '09
Ja een leuk topic voor een titel van iets wat mij opviel tijdens de vakantie. Ik was het blad paravisie aan het lezen waarin een artikel stond over de natuurlijke genezing van de ogen. Waarin dus verziendheid of bijziendheid, op een natuurlijke wijze flink kan verbeteren. Vaak is de oorzaak van het slechte zicht, iets wat we niet meer willen zien, of onze ogen ervoor sluiten. Zouden we afrekenen met deze oorzaak, dan schijnt het al een stuk beter te worden met ons zicht.

In dat artikel wordt ook gesproken over de spanning die veel mensen zelf op hun ogen zetten waardoor dit slechte zicht is ontstaan.

Een lange inleiding voor iets waar ik toen op ben gaan letten en ik was verbaasd over mijn bevinding. Toen ik namelijk bij mezelf ging nadenken of ik ook spanning op mijn ogen heb staan, voelde ik direct mijn voorhoofd spieren zich samentrekken. Alsof ik dus de hele tijd frons. Dit was iets wat me nog nooit was opgevallen, maar nu ik erop let, voelt het wel alsof ik automatisch steeds mijn wenkbrauwen omhoog trek. Op de meest onbewust momenten en dan vooral bij kracht zetten of concentratie, frons ik weer. Ik moet dan echt tegen mezelf zeggen, ontspan je nou. En wonderbaarlijk genoeg, voelt dit ook veel beter. Het lijkt wel alsof ik door het fronsen, continu mijn 3e oog, gesloten houdt voor indrukken. En dat kost me best veel moeite en spanning. Toch doe ik dit voor mijn gevoel al heel lang. Waarschijnlijk een belangrijke oorzaak voor de rimpels op het voorhoofd.

Toen ging ik me afvragen hoe dat voor de rest goldt en ben ik gaan opletten op de mensen om me heen. En ik verbaasde me er zowat over, maar bijna iedereen fronst! Als je mensen aankijkt dan zie je de rimpels over het voorhoofd lopen, of de wenkbrauwen omhoog staan.

Ik vraag me dus nu echt af, waarom doet iedereen dit, en waarom valt het me nu ineens zo op, en zien jullie dit ook? Wat me ook opviel en dat was verbazingwekkend, wat het "niet-fronzen" voor een effect op anderen heeft. Ik ben namelijk gestopt met het fronzen (in ieder geval probeer ik erop te letten) en wat je dan ziet is dat mensen ineens naar je kijken. Ze lachen vriendelijk en reageren echt op het niet fronzen. En dat is iets wat mijn wereld ineens weer een stuk aangenamer maakt laugh.

Dus mensen, stop met fronzen, zie wat er gebeurd om je heen, en laat vooral weten of jullie dit ook zien en ervaren.
Delen:
admin
admin aug 11 '09
Ik herken dit. Het valt idd op dat veel mensen een raar gezicht trekken als ze een stukje tekst lezen. Los van de vraag waar de tekst over gaat, al is het gewoon een handleiding. Ze gaan dan moeilijk kijken, en beetje boos zelfs.
Het gaat trouwens niet alleen om de gezichtsuitdrukking. Ook de houding in het algemeen: bij het lezen leggen mensen het boek plat op tafel, krommen veel mensen de rug en de nek. Hierdoor stroomt bloed slechter naar je hersenen. het is veel beter om rechtop te zitten, de tekst (boek, tijdschrift) in je handen voor je te houden en met een ontspannen houding en gezicht de tekst tot je te nemen. Je haalt er echt veel meer uit! Probeer het maar eens en voel zelf het verschil.
Takhihiii
Takhihiii aug 11 '09
Ik ben een beetje ervaringsdeskundige op het gebied van slecht zien en ik denk dat mensen die fronzen een (betere) bril nodig hebben. Door fronzen vervormt je oogbol namelijk een beetje waardoor je iets scherper kunt zien. Turen door je oogwimpers heeft een vergelijkbaar effect. Zelf drukte ik vroeger als kind met mijn vingers tegen mijn ooglid voordat ik een bril kreeg. Mijn oogbollen zijn ovaalvormig vanaf geboorte, dus in mijn geval heeft spanning er weinig mee te maken. Ik heb als 40plusser ook nog steeds geen rimpels in mijn hoofd, maar ook dat is waarschijnlijk erfelijk aangelegd (indisch bloed). Het is dus niet in alle gevallen een kwestie van spanning.
Debiorah
Debiorah aug 11 '09
smileNou ik kan jullie vertellen dat ik heb meegemaakt dat mijn ogen waren verbeterd, van -3 naar -2. En dat terwijl ik mijn bril toen lang niet altijd op had. Ik zat toen vaak moeilijk te kijken dus. Toen ik lenzen ging dragen werden mijn ogen weer slechter. Mijn oma haar ogen zijn ook medisch gezien vreemd ze ging van 40% zicht naar 60% zicht.
En toevallig beginnen bij mij inderdaad de voorhoofdsrimpels ook al. Ik heb een expressief gezicht, maar de rimpels in het voorhoofd herken ik van mijn opa. Die Indonesisch is.
Dus ik weet niet wat nu oorzaak of gevolg is maar herken wel het een en ander wink
Rein
Rein aug 11 '09
Interessante observatie NiMs!

Ik betrap mezelf er soms op hoe ik meer begin te fronsen wanneer ik een Taiji beweging voordoe en zelf eigenlijk TE serieus word... Ook op bozere momenten frons ik veel sneller. Soms heeft het niet veel nodig om die nukkigheid op te lossen maar besef je gewoon niet dat je weeral zo aan het rondlopen bent. Je bewustzijn trainen om zo'n zaken te checken helpt om het sneller te corrigeren. Dan kan het vaak genoeg zijn om gewoon even je voorhoofd te ontspannen en hop, die spiraal van nukkige, bozere gedachten stopt bijna vanzelf... Je beseft ineens weer beter hoe je het zelf in stand houdt en dat je kan kiezen... smile

Ik ga er nog eens extra op letten, de volgende keren dat ik op straat loop en mensen passeer wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 12 '09
Het is echt wonderbaarlijk hoe makkelijker je je kan ontspannen als je er op blijft letten. Ik doe het echt vaak. Zelfs als ik gewoon naar de tv aan het kijken ben. Wat een aangeleerde houding is het, dat het bijna moeite kost om te ontspannen. En ook zie je het veel mensen doen gewoon op tv. Allemaal die wenkbrouwen omhoog en de rimpels komen er wel. Wat is dat toch?
Natalie1986
Natalie1986 aug 12 '09
Het is mij ook opgevallen, ik denk dat iedereen dit (on)bewust doet.
Maar ik doe het meer omdat ik het niet goed kan lezen. blushHeel apart misschien toch maar eens naar een oogarts gaan ofzo
admin
admin aug 12 '09
Ik heb al vanaf mijn vierde een bril, dus bij mij kan het geen spanning zijn. Maar ik zal er eens op letten, of het is zoals jullie beschrijven...... bijzonder wink

Liefs,
Mar
admin
admin aug 12 '09
als je een pracht van een glimlach laat zien,
probeer dan tergelijkertijd eens te fronsen.... laugh
dan lijkt het alsof je een citroen aan het eten bent !!
Islandlady
Islandlady aug 15 '09
Origineel bericht van: Larapinta
Ik heb al vanaf mijn vierde een bril, dus bij mij kan het geen spanning zijn. Maar ik zal er eens op letten, of het is zoals jullie beschrijven...... bijzonder wink

Liefs,
Mar


Ja hallo zeg jij hebt helemaal GEEN rimpels in je voorhoofd ook niet van het fronsen TOEVALLIG!

Ik wel! Omdat ik niet aan de leesbril wilde want dan ben je echt 40 +. Ik ga er ook zeker op letten!
admin
admin aug 15 '09
Hahaha, ik geen rimpels??
LOL .... ik zou niet weten eigenlijk blush
Zal er vanavond eens op letten in de spiegel tongue

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki