Ja een leuk topic voor een titel van iets wat mij opviel tijdens de vakantie. Ik was het blad paravisie aan het lezen waarin een artikel stond over de natuurlijke genezing van de ogen. Waarin dus verziendheid of bijziendheid, op een natuurlijke wijze flink kan verbeteren. Vaak is de oorzaak van het slechte zicht, iets wat we niet meer willen zien, of onze ogen ervoor sluiten. Zouden we afrekenen met deze oorzaak, dan schijnt het al een stuk beter te worden met ons zicht.
In dat artikel wordt ook gesproken over de spanning die veel mensen zelf op hun ogen zetten waardoor dit slechte zicht is ontstaan.
Een lange inleiding voor iets waar ik toen op ben gaan letten en ik was verbaasd over mijn bevinding. Toen ik namelijk bij mezelf ging nadenken of ik ook spanning op mijn ogen heb staan, voelde ik direct mijn voorhoofd spieren zich samentrekken. Alsof ik dus de hele tijd frons. Dit was iets wat me nog nooit was opgevallen, maar nu ik erop let, voelt het wel alsof ik automatisch steeds mijn wenkbrauwen omhoog trek. Op de meest onbewust momenten en dan vooral bij kracht zetten of concentratie, frons ik weer. Ik moet dan echt tegen mezelf zeggen, ontspan je nou. En wonderbaarlijk genoeg, voelt dit ook veel beter. Het lijkt wel alsof ik door het fronsen, continu mijn 3e oog, gesloten houdt voor indrukken. En dat kost me best veel moeite en spanning. Toch doe ik dit voor mijn gevoel al heel lang. Waarschijnlijk een belangrijke oorzaak voor de rimpels op het voorhoofd.
Toen ging ik me afvragen hoe dat voor de rest goldt en ben ik gaan opletten op de mensen om me heen. En ik verbaasde me er zowat over, maar bijna iedereen fronst! Als je mensen aankijkt dan zie je de rimpels over het voorhoofd lopen, of de wenkbrauwen omhoog staan.
Ik vraag me dus nu echt af, waarom doet iedereen dit, en waarom valt het me nu ineens zo op, en zien jullie dit ook? Wat me ook opviel en dat was verbazingwekkend, wat het "niet-fronzen" voor een effect op anderen heeft. Ik ben namelijk gestopt met het fronzen (in ieder geval probeer ik erop te letten) en wat je dan ziet is dat mensen ineens naar je kijken. Ze lachen vriendelijk en reageren echt op het niet fronzen. En dat is iets wat mijn wereld ineens weer een stuk aangenamer maakt .
Dus mensen, stop met fronzen, zie wat er gebeurd om je heen, en laat vooral weten of jullie dit ook zien en ervaren.