Loading...
nl

tv serie 2012

Lena
Lena aug 8 '09
misschien een leuke aanrader voor jonge kinderen...
zelf van de generatie Q en Q een serie die ook heel leuk was toen...
http://zappen.blog.nl/avro/2009/07/02/av...ieuwe-generatie

Avro komt met jeugdserie 2012 Het Jaar Nul: Q&Q voor nieuwe generatie
Dit najaar brengt de Avro een spannende Nederlandse jeugdserie op Nederland 3 genaamd 2012 Het Jaar Nul. Elke zaterdag zal er een aflevering worden uitgezonden van de serie, gemaakt door NL Film & TV, dat ook SpangaS maakt.

De Maya’s hebben 2012 altijd als een magisch jaar beschouwd waarin de wereld iets groots staat te wachten. Niemand weet alleen wat dat is. De voorspellingen zijn genoteerd in Maya codexen, die nog niet allemaal zijn gevonden. In de serie 2012 Het Jaar Nul vinden de hoofdpersonen de codex waarin wordt onthuld wat er staat te gebeuren.
De vondst wordt gedaan door amateurarcheoloog Peter Hellinga in Mexico. Vrijwel meteen wordt Peter belaagd. Hij neemt kleinzoons Hidde (Yannick van de Velde) en Twan (Bram Suyker) in vertrouwen. Mocht Peter iets overkomen, dan moeten zij de codex in veiligheid brengen. Het avontuur begint voor hun als op Schiphol alleen de bagage van hun opa aankomt, maar opa zelf op mysterieuze wijze is verdwenen. Samen met vriendin Masha en het mysterieuze Maya-meisje Felix gaan ze op onderzoek uit.

2012 Het Jaar Nul wordt in Nederland en Mexico opgenomen. “Momenteel wordt hard aan de scripts gewerkt en zijn we begonnen met het casten van de hoofdpersonages. De serie laat zich het best omschrijven als Q&Q voor een nieuwe generatie”, aldus de Avro.

Ik val dan zelf buiten de doelgroep, dit klinkt echt als een heel leuke en spannende serie. Vanaf 10 oktober op tv.
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 9 '09
Lijkt me een leuke serie. Ben benieuwd hoe het gaat worden.
Richie Richard
Richie Richard aug 9 '09
lijkt me ook een leuke serie.. Maar of de informatie van de serie zelf correct is..
admin
admin aug 9 '09
Q&Q, ja dat was mooi! Wat een tijd geleden!

En nu een TV srie over 2012? Ik heb de tempels nu gezien en heb een stapeltje boeken klaarliggen om te lezen over 2012 en de Maya vorospellingen. Moet eerst een ander boek uitlezen.
Lena
Lena aug 9 '09
ben benieuwd wat jou puzzel oplevert wink
Lena
Lena aug 9 '09
Origineel bericht van: Denzil
lijkt me ook een leuke serie.. Maar of de informatie van de serie zelf correct is..

waar de informatie ook uit zal blijken te zijn...
het blijft een serie gericht op kinderen maar misschien wordt je als volwassenen ook wel gegrepen door..
...en toch leuk dat er aandacht aanbesteed wordt...toeval?
Cialara
Cialara okt 18 '09
De kids en ik volgen intussen de serie hoor! Hij is erg leuk, zeker voor de kids winkMaar ook wel leuk voor de volwassenen. Heel erg informatief betreffende 2012 is het nog niet, misschien dat dat nog gaat komen. Wij blijven het wel volgen.

Iedere zaterdag avond om half acht op nederland 3 wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 18 '09
Ja toevallig heb ik het afgelopen zaterdag gezien. Viel erin tijdens het zappen. Maar ik vond het niet zoveel met het thema 2012 te maken hebben, maar meer een spannende actie serie voor kinderen. Weet dus ook nog niet wat ik ervan moet vinden.
admin
admin okt 19 '09
Ik heb het nog niet gezien, maar misschien kom ik er aankomende zaterdag aan toe winkBen wel gezond nieuwsgierig waarom ze de serie 2012 hebben genoemd, als het nog niet echt daarover gaat. Maar wat niet is, kan nog komen natuurlijk smile
admin
admin okt 19 '09
Via uitzending-gemist gekeken naar aflevering 1. Samen met mijn dochter. Wij herkenden onmiddellijk maya stad Palenque. Immers, drie maanden geleden waren wij daar.
Vanavond bekijken we aflevering twee, want die hebben we ook gemist. Dan kunnen we a.s. zaterdag inhaken en het verhaal volgen.
Of de strekking van 2012 aan bod komt, dat moet blijken. Verder leuk geacteerd.
Lena
Lena okt 22 '09
toch leuk om die beelden dan weer te zien... smile
Serenity
Serenity mrt 16 '11
www.avro.nl--> avro_kids--> tv--> 2012 het jaar nul.
Deze lijkt mij erg leuk, ook erg leuk voor mijn neefje.

Ik zag hem nog niet in de winkel liggen anders was dat erg leuk geweest…hummm weer een kerst ideetje .^^

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki