Hopelijk herkennen jullie dit: ik heb wel eens dromen die ik liever niet deel, omdat ze best intiem of heftig zijn . Nu werd ik vanochtend wakker op een heel mooi moment in een droom, en ik besloot meteen om dit toch te delen, omdat ik het vaker heb, en nu wel eens zou willen weten wat ik er mee moet.
Ik droomde dat ik met mijn partner(?) in huis bezig was met een fantastisch project. We gingen de woonkamer opknappen op een heel kunstzinnige manier, maar hoe of wat, geen idee. Het was iets met hout en met (licht)groen en we waren dolenthousiast. De woonkamer was enorm groot, en niet herkenbaar als welk huis dan ook. Er was wel een fire place, het woord blijft alleen maar komen in het engels. De vier(!) driezitsbanken stonden een beetje in de weg, dus die hadden we in een vierkant gezet, met de zittingen naar elkaar toe, voor de fire place. Zo hadden we een heel knus zitje, waarvan ik mij herinner dat ik er vooral met mijn dochters zat af en toe, en waarbij we heel veel lol hadden. Het was zo gezellig! Er zaten nog wel andere mensen bij, maar die gezichten waren niet helder. Mijn gevoel zei dat mijn a.s. schoonzoon er ook bij zat en nog iemand, maar ze waren dus niet goed zichtbaar. Ook het gezicht van mijn eventuele partner was door de hele droom heen niet duidelijk. Wat me vooral bijbleef, was het gezellig samenzijn met mijn dochters, wat ook gisteren de hele dag het geval was (we hebben elkaar gemist, en het was heerlijk om met zijn drieën door het dorp te slenteren, te kletsen en gezellig samen te zijn. Ik weet nog dat Sandra gisteren onder het ijsje bij het ijscafe in het dorp zei: dit moment is goud waard, en Marjon zei toen: voor de rest: Mastercard, waar we ook weer zo enorm om moesten lachen).
Terug naar de droom. Op een dag waren we weer aan het klussen in de woonkamer, en het werd heel mooi, maar geen idee hoe of wat. Ik was iets met de vloer aan het doen, en ik had gutsen en bijtels om me heen liggen. Opeens was ik heel erg moe en we waren klaar met de klus voor die dag. Ik ging languit op de grond liggen om bij te komen. Plotseling kwam mijn partner naar mij toe, en hij keek me gelukkig en liefdevol aan, en ging heel subtiel en liefdevol bovenop me liggen. Dat moment was zo bijzonder, zo subtiel en wonderlijk! Ik was zielsgelukkig, en sloeg mijn arm om hem heen. We zoenden en ik was enorm geraakt op dat moment. Toen werd ik wakker en ik baalde dat ik wakker werd, want het moment was zo iets moois, ik kan het eigenlijk niet goed omschrijven. We waren allebei respectvol en voorzichtig naar elkaar en toen ik wakker werd wilde ik dat gevoel vasthouden.
Heerlijk om zo wakker te worden, maar ik snap er alleen niet veel van.
Heel af en toe heb ik dit soort dromen. Het kwam lang geleden wel voor dat het veel heftiger is, met de opwinding en alles erbij
Ik ben dan vaak daarna de hele dag behoorlijk de kluts kwijt, maar nu is het vooral een heel gelukkig gevoel dat ik bij me draag.
Ik weet dat we niet zoveel dromenuitleggers meer in ons midden hebben, maar toch hoop ik dat iemand er iets zinnigs over kan zeggen. Ik schaam me wel dat ik dit deel, maar vaak kan ik in real life geen open boek zijn, en kies dan maar voor de veiligheid van dit forum.