Loading...
nl

Dromen die je liever niet deelt

Helma
Helma aug 4 '09
Hopelijk herkennen jullie dit: ik heb wel eens dromen die ik liever niet deel, omdat ze best intiem of heftig zijn blush. Nu werd ik vanochtend wakker op een heel mooi moment in een droom, en ik besloot meteen om dit toch te delen, omdat ik het vaker heb, en nu wel eens zou willen weten wat ik er mee moet.

Ik droomde dat ik met mijn partner(?) in huis bezig was met een fantastisch project. We gingen de woonkamer opknappen op een heel kunstzinnige manier, maar hoe of wat, geen idee. Het was iets met hout en met (licht)groen en we waren dolenthousiast. De woonkamer was enorm groot, en niet herkenbaar als welk huis dan ook. Er was wel een fire place, het woord blijft alleen maar komen in het engels. De vier(!) driezitsbanken stonden een beetje in de weg, dus die hadden we in een vierkant gezet, met de zittingen naar elkaar toe, voor de fire place. Zo hadden we een heel knus zitje, waarvan ik mij herinner dat ik er vooral met mijn dochters zat af en toe, en waarbij we heel veel lol hadden. Het was zo gezellig! Er zaten nog wel andere mensen bij, maar die gezichten waren niet helder. Mijn gevoel zei dat mijn a.s. schoonzoon er ook bij zat en nog iemand, maar ze waren dus niet goed zichtbaar. Ook het gezicht van mijn eventuele partner was door de hele droom heen niet duidelijk. Wat me vooral bijbleef, was het gezellig samenzijn met mijn dochters, wat ook gisteren de hele dag het geval was (we hebben elkaar gemist, en het was heerlijk om met zijn drieën door het dorp te slenteren, te kletsen en gezellig samen te zijn. Ik weet nog dat Sandra gisteren onder het ijsje bij het ijscafe in het dorp zei: dit moment is goud waard, en Marjon zei toen: voor de rest: Mastercard, waar we ook weer zo enorm om moesten lachen).

Terug naar de droom. Op een dag waren we weer aan het klussen in de woonkamer, en het werd heel mooi, maar geen idee hoe of wat. Ik was iets met de vloer aan het doen, en ik had gutsen en bijtels om me heen liggen. Opeens was ik heel erg moe en we waren klaar met de klus voor die dag. Ik ging languit op de grond liggen om bij te komen. Plotseling kwam mijn partner naar mij toe, en hij keek me gelukkig en liefdevol aan, en ging heel subtiel en liefdevol bovenop me liggen. Dat moment was zo bijzonder, zo subtiel en wonderlijk! Ik was zielsgelukkig, en sloeg mijn arm om hem heen. We zoenden en ik was enorm geraakt op dat moment. Toen werd ik wakker en ik baalde dat ik wakker werd, want het moment was zo iets moois, ik kan het eigenlijk niet goed omschrijven. We waren allebei respectvol en voorzichtig naar elkaar en toen ik wakker werd wilde ik dat gevoel vasthouden.
Heerlijk om zo wakker te worden, maar ik snap er alleen niet veel van.

Heel af en toe heb ik dit soort dromen. Het kwam lang geleden wel voor dat het veel heftiger is, met de opwinding en alles erbij blush
Ik ben dan vaak daarna de hele dag behoorlijk de kluts kwijt, maar nu is het vooral een heel gelukkig gevoel dat ik bij me draag.

Ik weet dat we niet zoveel dromenuitleggers meer in ons midden hebben, maar toch hoop ik dat iemand er iets zinnigs over kan zeggen. Ik schaam me wel dat ik dit deel, maar vaak kan ik in real life geen open boek zijn, en kies dan maar voor de veiligheid van dit forum.
Delen:
Helma
Helma aug 6 '09
Toch jammer dat er niemand gereageerd heeft. Is intimiteit in de spirituele wereld taboe? Of is het onderwerp gewoon niet interessant?
Maryssa
Maryssa aug 6 '09
Quote:
Is intimiteit in de spirituele wereld taboe? Of is het onderwerp gewoon niet interessant?

Dat is het niet hoor. De reden waarom ik niet heb gereageerd is dat dit soort dromen moeilijk uit te leggen zijn. Is heel persoonlijk; de antwoorden liggen in jezelf.
admin
admin aug 6 '09
Het onderwerp niet interessant of intimiteit in de spirituele wereld, maken niet dat er niet is gereageerd denk ik. Net wat Maryssa zegt, het antwoord ligt in jezelf en ik ben geen dromenuitlegger, dat kan ik (nog) niet. Heb me daar niet in verdiept...
gast
gast aug 6 '09
Quote:
Heel af en toe heb ik dit soort dromen. Het kwam lang geleden wel voor dat het veel heftiger is, met de opwinding en alles erbij
Ik ben dan vaak daarna de hele dag behoorlijk de kluts kwijt, maar nu is het vooral een heel gelukkig gevoel dat ik bij me draag.


Weet je ook waarom je zo de kluts kwijt was? Kwam dit door je opvoeding, dat je die gevoelens eigenlijk niet mag hebben.....
Divine
Divine aug 6 '09
Ik ben geen droomexpert, maar kan de dromen van vrienden vaak wel goed uitleggen op gevoel. Zal ik het eens proberen?

Ik denk dat je een nieuwe houding hebt aangenomen, je gedachtengang veranderd. Je hebt knopen doorgehakt en bent met jezelf aan de slag geweest, je hebt even aandacht aan jezelf gegeven. Je zat een tijdje niet lekker in je vel, misschien voelde je je een beetje geleefd of kon je even je draai niet vinden. Je hebt eigenschappen van jezelf ontdekt waarvan je je eerder niet bewust was. Op het moment is een rustige tijd aangebroken waar je in harmonie bent met jezelf. Je voelt je nu op je gemak, je voelt je op je plek en bent tevreden over alles.
Je dochters brengen je vooral veel liefde en plezier en je bent héél blij met ze en trots op ze. Ze zijn je alles en geven je heel veel vreugde.
Op het moment heb je niet echt behoefte aan een relatie, maar als de ideale man langs komt sta je daar wel voor open. Je laat niet zomaar een man toe, het moet wel echt goed voelen voor je er iets mee begint.

Weet niet of er iets van klopt, maar deze gevoelens heb ik er over. Misschien slaat het helemaal nergens op (sorry, ben nogal onzeker :$), maar heb het in elk geval geprobeerd wink
Cialara
Cialara aug 6 '09
Sorry Helma, dat ik niet heb gereageerd op je droom, ik probeer de laatste tijd wel om ze uit te leggen, maar had deze niet gezien blush

Ik vind trouwens de uitleg van Divine zo goed, dat ik er niets meer aan toe kan voegen smileHopelijk is dit ook een droom met een fijne toekomst voorspelling voor jou...

Liefs Jorine
Heidelroos
Heidelroos aug 6 '09
Origineel bericht van: Helma
Heel af en toe heb ik dit soort dromen. Het kwam lang geleden wel voor dat het veel heftiger is, met de opwinding en alles erbij blush
Ik ben dan vaak daarna de hele dag behoorlijk de kluts kwijt, maar nu is het vooral een heel gelukkig gevoel dat ik bij me draag.



Hey hey...

Deze topic is niet niet interessant, maar door mij in ieder geval over het hoofd gezien..

Luister wijffie...
jij schaamt je voor je opwinding..
Maar dat is heel natuurlijk..
Vooral als je visueel ingesteld bent..

Ik geniet al met mijn lieffie van liefde en intimiteit en seks....
In een droom is dat niet minder hoor!!! .. laugh
Dus 'fijn' wakker worden is heerlijk.. (en hebben we beiden plezier aan, mijn menneke en ikke na het wakker worden, ben ik nog hééééééérlijk intiem hoor.. )

Maar je droom wil ik wel uitleggen..

Een huis zegt iets over je innerlijke ik... je behoeften, je verlangen en hoe het van binnen eigenlijk op dat moment is..

Gutsen en bijtels.. aan het vormen, bouwen, ontwikkelen.. je wil iets moois creeëren..
Kunstzinnigheid.. je bent creatief bezig en ook gráág creatief bezig.. gevoelens en andere zaken kunnen er in kwijt..

Heb je in het echte leven ook een partner?
Zo ja, dan is er een verlangen naar diepere intimiteit..
Een dieper niveau, meer zachtheid en heelheid..
Er spreekt een soort van verlangen uit je droom..
Zo nee, dan spreekt er toch een soort verlangen uit naar een ziel naast jou..

Hout, aarden... in het hier en nu blijven..
Aarden, je niet me elaten voeren door ene moment van nu... stabiliteit ontbreekt.. en in je hoofd weet je het allemaal wel.. aarde is een tweede.. er is volop vraag naar vorming.. schepping..

Lichtgroen: genezen van liefdespijn van het hart..
Gekwetst zijn.. een genezende mooie en prettige kleur.. lichtgroen..

Een enorm grote woonkamer, is een teken dat je een enorme binnenkant hebt.. veel van het leven kunt verdragen en dat jouw innerlijke huis veel ruimte bevat..
(Dus er is ook plaats voor inzicht, ervaring en leegte)
Leegte en problemen die even niet hoeven voelen even als ruimte voor je op dit moment in jouw leven..

Vuur, warmte.. verbonden met engeland..
Fireplace.. vuurplaats... branden verlangen..

Wie mis je op dit moment in je leven?
ben je vaak eenzaam, alleen of mis je mensen om je heen?

Misschien wordt het eens tijd je vleuge;ls uit te spreiden en opnieuw in contact te komen met mensen die jouw gevoelens delen..
Eerlijk emensen, zoals jouw dochter..
Mensen die hun gezicht nog niet laten zien, hebben jouw vertrouwen nog niet gewonnen..


Kortom..
dromen is verwerken..
huizen zeggen iets over je innerlijke ziel..
Jouw huis is verbonden met mensen..
mensen aantrekken en loslaten. vertrouwen en delen is een belangrijk aspect..


(Mijn huizen in mijn dromen bezittenb altijd veel hoekjes, en onverwachte plekjes.. als ik een deur openmaak zit er weer een prachtige kamer achter.. loeigrote drukke huizen met mooie oude spulletjes.. ooooh ik ben gek op mijn huizendromen.. want dat weet ik hoie het innerlijk gesteld is met mijzelf.. )


Liefssssssssssssssssssss
Helma
Helma aug 7 '09
@Gast,

nee, in mijn jeugd ben ik niet belemmerd of beperkt in dit soort gevoelens. Ik ben juist vrij gemakkelijk opgevoed wat dat betreft. Het is wel zo, dat mijn vader geen één jongen goed genoeg vond voor mij. Naast vier zonen was ik enigst dochter, en hij had er altijd wel iets over te zeggen als ik verkering had.
Ik denk dat het te maken heeft met de serieuzere relaties die er wel waren, en dat het komt door het wel/niet aanwezig zijn van intimiteit. Er was nooit vuur, zeg maar. Dank je voor je vraag.
Helma
Helma aug 7 '09
Origineel bericht van: Divine
Ik ben geen droomexpert, maar kan de dromen van vrienden vaak wel goed uitleggen op gevoel. Zal ik het eens proberen?

Ik denk dat je een nieuwe houding hebt aangenomen, je gedachtengang veranderd. Je hebt knopen doorgehakt en bent met jezelf aan de slag geweest, je hebt even aandacht aan jezelf gegeven. Je zat een tijdje niet lekker in je vel, misschien voelde je je een beetje geleefd of kon je even je draai niet vinden. Je hebt eigenschappen van jezelf ontdekt waarvan je je eerder niet bewust was. Op het moment is een rustige tijd aangebroken waar je in harmonie bent met jezelf. Je voelt je nu op je gemak, je voelt je op je plek en bent tevreden over alles.
Je dochters brengen je vooral veel liefde en plezier en je bent héél blij met ze en trots op ze. Ze zijn je alles en geven je heel veel vreugde.

Nou, precies, je slaat de spijker op zijn kop. De rust is weer gekeerd van binnen, en het is helemaal goed zo.

Op het moment heb je niet echt behoefte aan een relatie, maar als de ideale man langs komt sta je daar wel voor open. Je laat niet zomaar een man toe, het moet wel echt goed voelen voor je er iets mee begint.

Je omschrijft het zo goed! Niks meer aan toe te voegen!

Weet niet of er iets van klopt, maar deze gevoelens heb ik er over. Misschien slaat het helemaal nergens op (sorry, ben nogal onzeker :$), maar heb het in elk geval geprobeerd wink


Geen reden voor onzekerheid Divine, want je hebt het heel raak verwoord. Dank je wel, erg lief van je!
Helma
Helma aug 7 '09
@Heidelroos,

de uitleg van Divine vond ik al zo goed, en nu krijg ik nog jou toegift! Dank je wel voor je uitleg.

Van mezelf weet ik dat ik wat temperamentvol ben, en het is nou eenmaal nooit goed uit de verf gekomen, omdat het niet beantwoord werd. Er lag altijd een deksel op, die ik stevig dicht moest drukken. De mannen konden er namelijk niks mee, en daardoor kreeg ik de indruk of het gevoel dat die temperamentvolle gevoelens slecht waren, niet belangrijk, of niet nodig. Ik heb dus geleerd om me in te houden zeg maar, maar ik weet dat de gevoelens er diep van binnen wel zijn. Ze mochten er alleen niet uit. Er was geen ruimte, zeg maar.

En dat ik dan nu een ruime kamer in mijzelf heb, waarin ik ten volle mag accepteren dat dat gevoel oke is, geeft me zoveel rust.
Helma
Helma aug 7 '09
(computer doet raar als mijn bericht groter is dan het invulscherm: wel lastig, dat ik nu niet in jouw bericht kan lezen wat je schreef Heidelroos)

Ja, ik realiseer mij dat het contact dat ik heb met mijn dochters erg belangrijk, en erg waardevol is. Op dit moment is dat het enige dat telt, en mijn tijd komt nog wel. Wat je schreef over lichtgroen en hout, ja, dat klopt ook helemaal. Fantastisch ook, hoe ook jij het weet te verwoorden.
Helma
Helma aug 7 '09
Ik laat de leegte van binnen ten volle toe. Ik heb net een paar weken achter de rug waarin leegte een hoofdthema was. Ik hoef niet zo nodig, zeg maar. Er is een enorme ruimte van binnen ontstaan, en ik sta in het midden daarvan, ik ben er absoluut niet bang voor. Het geeft me een enorm vrij gevoel. En er is geen haast geboden om die ruimte te vullen. Alleen een heerlijke stoel en een fire place.
Ja, mocht er iemand op mijn pad komen, dan stuiter ik daar niet zomaar in: er zal een lange periode aan vooraf gaan, voordat er sprake kan zijn van intimiteit, in welke vorm dan ook.
Heerlijk, deze wetenschap. Ik weet nu, na jullie uitleg en commentaal, dat deze gevoelens er zijn mogen. Dromen heb je geen invloed op, dus ik kon er niks aan doen laugh
Helma
Helma aug 7 '09
Dank voor jullie allen! Soms heb ik even dat duwtje nodig in de juiste richting. Het afgewezen voelen had me wat deuken bezorgd, maar ik weet nu weer dat dat niet iets is van mij, maar van de ander.
Beschermengel
Beschermengel aug 7 '09

Mooie droom Helma..ik moet zeggen dat ik ook soms zulke gevoelsdromen heb en er heel erg blij mee ben. Ik weet er ook geen uitleg over ...ik geniet er dan maar alleen van smile
Mooi dat je hem hebt willen delen met ons!
Heidelroos
Heidelroos aug 7 '09
Origineel bericht van: Helma
Ik weet nu, na jullie uitleg en commentaal, laugh


Alleeeeeh, Chinees wink
Helma
Helma aug 7 '09
@Beschermengel,

nou, het gekke is dat ik dan wel een gevoel van schaamte heb, zeg maar. Het item seksualiteit of intimiteit was in relaties altijd zo'n beladen onderwerp, dat genieten dan niet aan de orde is, maar meer een schaapachtig lachen in mijzelf: het stemmetje zegt dan: foei, Helma.

Terwijl niemand dat ooit zo hardop heeft gezegd.
Helma
Helma aug 7 '09
Dat is gek, commentaal: de l zit niet eens naast de r! wink
admin
admin aug 7 '09
Hi hi, ja ik dacht al..: doe mij maal nummel dlie, met sambal!

ja ik weet het, flauw!
Heidelroos
Heidelroos aug 7 '09
hahahahahha..
Koel.. indeldaad is de l vel velwijdeld van de l.. wink
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki