Ik ben hoogbegaafd, en ik weet nog steeds niet of ik het 'heel' goed moet bekijken.
Het heeft enorm veel pluspunten, waar ik heel erg trots op ben.
-Ik kan bv mijn rechter en linkerhelft van mijn hersenen evengoed gebruiken. Ik ben zeer creatief aangelegd en kan heel erg origineel zijn (zeggen ze ^^). Ik ben heel erg filosofisch, heb ruimtelijk inzicht, heb een levendige fantasiewereld en ben een beelddenker.
Daarnaast zijn bv mijn lievelingsvakken Nederlands en economie. xD Ik kan ook heel erg logisch nadenken. Ik ben heel erg goed in wiskunde. Ik kan mijn gedachtes/beelden analyseren, omdat ik mijn taal kan beheersen. Naast mijn fantasiewereld en filosofische gedachtes kan ik 'de realiteit' ook plaatsen, daarom kom ik op een rare uitkomst. Wat voor vele "heel erg slim" lijkt, maar het is gewoon een aparte manier van nadenken. Mijn 2 soorten denken hebben meestal een verbinding, laat ik het zo zeggen :]
Jaja, ik ben heel erg zelfverzekerd als het gaat om mijn hoogbegaafdhied ^^
Maar ik ben dit jaar blijven zitten. Waarom?
Ik was al heel mijn schoolleven de beste van de klas. Ik kon zelfs 90% bereiken op een schooljaar, wat bijna niet te bereiken was. Maar na een tijdje werd ik niet meer bewonderd. Had ik gebrek aan motivatie. Ik hoorde zelfs zo weinig "goed zo's" in de klas, dat ik me begon te vervelen. En toen ik doodleuk met een 10 naar mijn ouders liep, was hun reactie doodnormaal. Mijn klasgenoten gebruikten mij om zelf ook goede punten te behalen. Ik voelde me heel erg eenzaam, en raar. Ik schuilde in mijn fantasiewereld, en trok mij terug van de echte wereld, mijn fantasiewereld eisde mij te grote dingen, en ik besefte dat ik dat niet kon bereiken, dat deed pijn. Dus schuilde ik meer en meer in mijn fantasiewereld, en kon ik niet meer omgaan met mijn "ego". En daardoor moet ik een jaar over doen.
Het is moeilijk om als kind hoogbegaafd te zijn, als je omgeving je nauwelijks begrijpt. Vele scholen negeren het, waardoor een hoogbegaafde kind zich heel erg onbegrepen kan voelen. En dat kan grote problemen veroorzaken. Dus, hoeveel pluspunten het ook heeft, kunnen de minpunten het verbergen.
Wat denken jullie?