Loading...
nl

Verplaatst: (Dromendagboek) Droom van Elizabeth ..

elizabeth
elizabeth jul 24 '09
Een paar dagen geleden droomde ik dat ik een hele grote lichte ruimte in liep en verder op was een deur die nog veel helderder was verlicht. De deuren zaten recht tegen over elkaar.
Er liepen enkel en alleen vrouwen en allemaal in het wit gekleed, een soort lang shirt met daaronder een 3/4 broek.
Rechts om de deur zag ik mijn tweelingziel op een bankje tegen de muur zitten.
Voor haar stonden een paar vrouwen haar een beetje af te schermen
tegen mij. Ik liep naar haar toe en zei gedag. Draaide me om en liep richting de deur waar uit al dat licht kwam.
Verder droomde ik wel in kleur.

Mijn tweelingziel ken ik goed. Alleen loopt het al tijden niet lekker meer. Mijn gevoel over deze droom zegt mij dat ze -nog- geen kontakt wil en dat ze er nog niet aan toe is om dieper in zichzelf te zoeken. Waarschijnlijk heeft ze nog bescherming nodig.
Delen:
admin
admin jul 24 '09
je tweelingziel is een vrouw?
das bijzonder...
elizabeth
elizabeth jul 24 '09
Hallo,
Ja, mijn tweelingziel is een vrouw. We hebben geen sexuele relatie (gehad).
Je tweelingziel kan van alles zijn, broer, zus, opa, oma.
Vriend, vriendin.
Wat vaak gezien wordt als dé ultieme liefdesrelatie hoeft niet persé je tweelingziel te zijn.
Dat is vaak gewoon een (te?)heftige liefdesrelatie.
Als je je tweelingziel tegen komt ga je sneller in alle hevigheid door een heleboel ontwikkelingen heen.
Google maar eens tweelingziel. Dan zal je er heel veel over vinden.
Groetjes
Elizabeth
admin
admin jul 24 '09
Ik weet en ervaarde er veel over, hoor. Het is niet nieuw voor me.
Vind het alleen bijzonder dat het een vrouw is, en de ander ook een vrouw. Van beide sexe dus..
Hoe weten mensen trouwens dat iemand zijn/haar tweelingziel is?
Op een gegeven moment wordt dat door weer iemand anders bevestigd, maar hoe vertrouwbaar is dan weer die bevestiging?
oh misschien even in een ander topic vertellen?

Heidelroos
Heidelroos jul 24 '09
Waarom is mijn antwoord hier weggehaald en daarbij een ander topict geopend door Bart..??
Het was toch niet teveel offtopic?
Het gaat tocht over hetzelfde item?

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...
kep hier effe geen zin in..
Wil jij mijn opmerking weer terug plaatsen Bart, asjeblieft?
Het heeft betrekking op hier alles, en nu is alles uit verband gerukt!!
admin
admin jul 24 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Vind het alleen bijzonder dat het een vrouw is, en de ander ook een vrouw. Van beide sexe dus..
Hoe weten mensen trouwens dat iemand zijn/haar tweelingziel is?


Misschien door dat ene boekje, die bevestigd dat er Tweelingzielen NOOIT van hetzelfde geslacht kunnen zijn vanwege (en dan een hele uitleg over strengen, en DNA en matches enzo...) ..

Wel kunnen er zielsverwanten man-man vrouw-vrouw zijn.. Dat hetzelfde hele heftige gevoel kan veroorzaken.. 'EINDELIJK HEB IK JE GEVONDEN-GEVOEL'

In de tijd dat ik ging scheiden van mijn ex-man, las ik over tweelingzielen..
Ik vond het interessant.. maar ben er nooit zo mee bezig geweest..

De naam van het boekje weet ik niet meer.. smile
Volgens mij gewoon Tweelingzielen haha..
Heidelroos
Heidelroos jul 24 '09
Tjonge, je maakt er wel een rommeltje van hoor..
Hoort dit bij nieuw moderator-schap?

Sorry, maar ik hou niet van dit soort forum-macht..
Ik ga maar eens een leven zoeken..


Kussssssssssss
(sorry voor de off topic opmerkingen, dan maar smirk?? )
admin
admin jul 24 '09
Een rommeltje? Ik vind het wel meevallen Heidelroos. Dit heeft niet met forum-macht te maken, maar gewoonweg met de forumregels. Ik dacht dat je daar wel een beetje doorheen zou kunnen kijken.

No hard feelings toch smileKnuffel,
Bart
Heidelroos
Heidelroos jul 24 '09
Het WAS een rommeltje..
Nu heb je het veranderd zie ik.. smilenu is er opeens weer één topic in plaats van twee, over hetzelfde onderwerp smile

Tweelingzielen dus..
www.droomvrienden.nl
elizabeth
elizabeth jul 24 '09
Hoe dan ook; de tweelingziel kwam in mijn droom te voorschijn en ik dacht dus dat het op deze topic hoorde maar vind dit ook best hoor!!

Onderstaand een goed duidelijkheid scheppend artikel.....

Ik vraag me soms af hoevelen van ons die verlangen naar een zielemaatjes- of tweelingzielrelatie, weten over hun eigen ziel. Hoe kunnen we dit soort heilige relaties hebben zonder te weten wat onze eigen ziel wil gedurende deze diepe kosmische reis?"


Zo lang we de geschiedenis opgetekend hebben was er een heel sterke aantrekkingkracht tussen mannelijke en vrouwelijke energie. Is dit per ongelijk? Is het niets meer dan een bijprodukt van de natuur van Moeder Aarde om meer mensen te creëren? Of kan er een diepere en meer heilige betekenis achter zitten? Waarom zoeken we gevoel van eenheid met een ander dat zo diepgaand kan zijn dat we het voor eeuwig zouden willen laten duren? Hoe komt het dat we rekenen op een weten diep in ons dat er iemand bestaat, ergens, die ons weer heel kan doen voelen? Ik kan niet denken aan een andere menselijke ervaring die de passie en intensiteit van verliefd worden evenaart. Dat is waarom we er zo vaak aan denken. Uiteindelijk bereiken we een punt op de spirituele weg waar we ontdekken dat het alles met de ziel te maken heeft.

Oude mystieke wijsheid vertelt ons dat iedere individuele ziel een fragment of deel is van onze Bron. Dezelfde leringen zeggen dat onze Schepper een tweeledige kern heeft, die een gelijke mengeling is van het mannelijke en vrouwelijke principe. De dynamische wisselwerking tussen de mannelijk-vrouwelijk, yin-yang energie is verantwoordelijk voor de ongelooflijke creatieve krachten die voorkomen in de goddelijke geest. En omdat alles wat bestaat vanuit God komt, is de mannelijke-vrouwelijke kern in alle dingen te vinden. Ook je ziel, die een gelijk mengsel van het mannelijke en vrouwelijke principe bevat... zoals een magneet met een positieve en negatieve pool, maar heel is op zichzelf. Daardoor ben je noch vrouwelijk noch mannelijk op zieleniveau. Je bent beiden.

Voor God het fysieke universum en onze zielen schiep was alles in perfecte harmonie, zaligheid en eenheid. Dan kwam er een serie intense delingen. Als deel van het goddelijke plan begon de originele Ene Ziel zich te verdelen in heel veel zielen, die zich scheidden in zielegroepen, dan familiezielen en uiteindelijk in individuele zielen. Op een bepaald punt in ons ver verleden, vond er een laatste pijnlijke deling plaats. Het bleek dat een deel van elke individuele ziel zich deelde in zijn vrouwelijke en mannelijke helft toen we onze weg verloren en beslisten om in een 3-dimensionaal lichaam te blijven hier op planeet Aarde. Het gebeurde allemaal tijdens de Val van de mensheid toen we ons te veel gingen identificeren met de genoegens van de materiële wereld, ons ego ontwikkelden en het zicht verloren op onze Godgerichtheid. Sinds die tijd zwerven mannelijke en vrouwelijke tweelingzielen over de Aarde, leven na leven, op zoek naar elkaar. Vandaag zijn de mensen die een bepaald niveau van spiritueel begrip bereikt hebben en goddelijk bewustzijn er klaar voor om dit proces om te keren en te beginnen aan de reis naar Huis. De eerste betekenisvolle stap van de reis is je je goddelijke verbintenis herinneren en ernaar leven. De tweede is de hereniging met je andere tweelingziel.

Ieder van ons zal uiteindelijk spiritueel ontwaken omdat onze ziel vurig verlangt naar voltooiing met zijn andere helft, met onze familiezielen en uiteindelijk met onze Bron. Dit verlangen is onomkeerbaar en vroeg of laat zullen allen aan deze roep gehoor geven. Een langeduur relatie met elkaar en de diepgaande uitdagingen en kansen voor onvoorwaardelijke liefde die het vertegenwoordigt is een gave van God die onze ziel helpt om de goddelijke verbintenis en het vurig verlangen naar eenheid met Alles te herinneren.

Dat is het goddelijke doel en de reden van zijn bestaan. Dat is waarom we van elkaar gaan houden. Ongeveer 2500 jaar geleden zei Plato dit over zielepartners...

"En als de ene helft van hen zijn andere helft ontmoet, het werkelijke deel van zichzelf, zal het paar zichzelf verliezen in verbazing van liefde en vriendschap en intimiteit en de een zal niet uit het zicht van de ander willen zijn, zelfs niet voor een moment."

Door de jaren heen hebben andere achtenswaardige bronnen, naast Plato, licht geworpen op de buitengewone ervaringen van liefde en intimiteit die alles te boven gaat wanneer delen van dezelfde ziel elkaar ontmoeten. De Sufis, Edgar Cayce, Eileen Caddy, St Germain, Kryon, Shirley MacLaine, Jess Stern en anderen hebben ook verwezen naar een onbeschrijfelijke tijdloze verbintenis die bestaat tussen twee personen door de mogelijkheid om verder te gaan dan alle traditionele begrippen over een alledaagse romance. Dit soort zielepartners noemt met tweelingzielen, tweelingvlammen, tweelingstralen en andere mystieke namen.

Er is nog een term die gebruikt wordt om een diepe relatie tussen twee mensen te beschrijven ... zielemaatjes. Er is een veelbetekenend verschil tussen tweelingzielen en zielemaatjes en het gebruik van beide termen wordt soms verwisseld en dat leidt tot verwarring. In dezelfde ziel is er een vrouwelijke en een mannelijke kern van polariteit. Elk vibreert op dezelfde trilling... zoals twee identieke tonen van hetzelfde muziekinstrument, met een toon die mannelijk is en de spiegeltoon vrouwelijk. Elk is een exacte aanvullend deel van de ander en voor duizenden jaren incarneerden de twee in afzonderlijke lichamen. Deze twee tweelingaspecten van dezelfde ziel zijn totaal uniek. Met andere woorden, er is maar één andere helft in het hele universum met je zelfde zielevibratie. Het is niet verwonderlijk dat je ongelooflijk gevoelig bent voor de energie van je tweelinghelft en als zieleherkenning gebeurt, kan de reactie erg krachtig en intens zijn.

Gedurende elk gegeven leven kunnen tweelingzielen geliefden, broers of zussen, beste vrienden en zo verder van elkaar zijn, dit hangt af waarvoor ze gekozen hebben voor ze incarneerden. Om het nog interessanter te maken, de ziel is multidimensionaal. Op die manier bestaan er vele tweelingparen of mannelijke-vrouwelijke aanvullingen in dezelfde ziel, elk trillend op hun eigen unieke snelheid. Het deel van je ziel dat 'jij' is heeft nu een 3-dimensionale ervaring hier op planeet Aarde. Er bestaat kans dat je tweelingziel dit nu ook doet. Elk van de ontmoetingen die je hebt met elkaar gedurende je vele vorige levens doen de tweelingvlammen oplaaien en maken dat ze je herinnering en verlangen levendig houden om tenslotte weer bijeen te komen voor eeuwig.

Zielemaatjes zijn personen die een speciale band met elkaar gesmeed hebben gedurende de vele levens die ze samen geleefd hebben. Gewoonlijk zijn zij dicht verwante onderdelen van dezelfde zielefamilie. Zielemaatjes zijn twee verschillende zielen. Ze zijn niet twee aspecten van dezelfde ziel. Voor onze incarnatie kiezen we de zielemaatjes die een deel worden van ons levensplan. Soms zijn ze onze geliefden, familieleden, beste vrienden, of mensen die ons helpen leren en groeien of anderen die een speicale rol in ons leven spelen. De meeste langeduurkoppels zijn zielemaatjes die elkaar helpen voorbereiden voor een eventuele tweelingzielhereniging.

Onze planeet Aarde gaat nu door een diepe trillings- en bewustzijnsverandering. We verlaten geleidelijk het Vissentijdperk en komen langzaam binnen in het Nieuwe Tijdperk van Aquarius die ongeveer 2160 jaar zal duren. We bevinden onszelf in een wankele schemerzone tussen die twee kosmische invloeden en alle emotionele conflicten die dit met zich meebrengt. Deze conflicten veroorzaken diepe veranderingen die we ervaren omdat de oude manier van doen sterft en de nieuwe manier van zijn ontwaakt. De invloed van Aquarius zal een grote invloed hebben op de kwaliteit van de relaties die we nu hebben en die in de toekomst. Aquarius zal een tijd zijn van vrede, delen, harmonie, waarheid, onvoorwaardelijke liefde en spiritualiteit. In dit wakker worden zal veel persoonlijke ordening, zuivering en heling nodig zijn. Ego en angst gebaseerd denken zal niet meer werken als de Aquariusenergie onze keuzes en manier van leven beïnvloed. Dat is waarom alle op angst gebaseerde, ego-aangedreven instellingen en dergelijke vlak voor onze ogen zullen afbrokkelen. Dat is waarom vele traditionele relaties eindigen. Dat is waarom er zoveel scheidingen zijn.

Dit is een gebeurtenis op planeer Aarde die nog nooit plaatsgevonden heeft in de menselijke geschiedenis. Miljoenen mensen beginnen wakker te worden voor hun spirituele natuur en hun goddelijke kosmische erfenis. In dit proces zal ieder van ons zich meer en meer bewust worden van zijn ziel en de ongelooflijke reis die hij maakt. Deze revolutie is de achtergrond voor de hereniging van tweelingzielen als spirituele partners, die elkaar zullen aantrekken, als ze allebei groeien in spiritueel bewustzijn. Tweelingzielen zullen niet in staat zijn om een vervullende relatie te hebben tenzij ze beiden een sterk zelfgevoel hebben en een zeker zelfbegrip en spirituele volwassenheid bereikt hebben. Deze wijsheid zal hen helpen loskomen van hun nood, controle, onzekerheid, verwachting, eigendomsrecht en andere verlangens die typisch zijn voor een traditionele, op het ego gebaseerde relatie of huwelijk.

Een tweelingzielverbond, volkomen ziel-tot-zielcontact, intimiteit en het verlangen om karma met elkaar te helen waarborgt geen durende relatie, omdat het ego altijd probeert zich te laten voelen. De twee Godmaatjes zullen nog steeds moeten werken aan hun relatie, en die zal zo lang duren als ze elkaar helpen om spiritueel te groeien. Uiteidelijk zal het tweelingpartnerschap en alle kinderen die uit zo'n heilige verbond komen het fundament zijn waarop het Aquariustijdperk kan groeien en bloeien.

Zielemaatjesrelaties zijn net zo belangrijk als de tweelingsoort, en ze kunnen afdwingender, lonender en spiritueel voedend zijn dan tweelingrelaties die nog niet klaar zijn voor elkaar. Deze uitwisselende unies zorgen voor de gunstige gelegenheid om karma te helen en in evenwicht te brengen, door elkaar te helpen spiritueel te groeien. En door spiritueel te groeien zal het individu zich kunnen instellen voor een eventuele tweelingzielhereniging, in dit leven of in een volgend.

Wat we moeten doen is alle relaties die in ons leven komen zegenen, want elke relatie is op zijn manier heilig. We hebben ze gepland voor we incarneerden voor een hoger doel. God geeft onze deze kansen om ons te helpen herinneren wie we werkelijk zijn... Lichtwezens die tijdelijk hun weg kwijt zijn in ons kosmisch avontuur. In dit proces worden we uiteindelijk universele liefde, wat onze goddelijke erfenis is en het uiteindelijke doel van onze ziel.



Nuttige naslagwerken:

"Twin Souls: A Guide To Finding Your True Spiritual Partner" "Tweelingzielen Vind je ware spirituele partner" (Ik denk dat dit de juiste titel is) door Patricia Joudry and Maurice Pressman, M.D.

(Ik weet niet of dit en volgende boeken vertaald is in het Nederlands, als iemand het weet, wil die dan een Emailtje sturen met de juiste titel? Dank daarvoor!) ((noot van de vertaler))

"Soulmates" door Jess Stearn

"St. Germain, Twin Souls & Soulmates" door Azena Ramanda and Claire Heartsong

"Only Love Is Real" door Brian Weiss, M.D.


admin
admin jul 24 '09
Ik had het gevraagd aan Bart,
enerzijds ging het over de droom van elisabeth en anderzijds had ik een persoonlijke vraag, namelijk, hoe weet je dat iemand jouw tweelingziel is. En dat wilde ik via een andere topic,gescheiden houden.
Heidelroos, richt je tot mij, winkwhistle

Ik ben al jaren in contact met het onderwerp "tweelingziel" en wil nu niet via een boek iets weten.
Zefls via mijn therapeutische opleiding werden mij teksten aangeboden,
Dus dit is mij allemaal al erg bekend.

Ook heb ik al heel veel vanuit hoger dimensies ervaren wat het is zielencontakten, en zieleliefdes.. universele liefdfe en Goddelijke liefde,
vandaar mijn vraag "hoe komt iemand te weten, of iemand echt je tweelingziel is". Ik stel me voor dat er velen zijn die het denken, maar het niet zijn...
Heidelroos
Heidelroos jul 24 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Ik had het gevraagd aan Bart,
Heidelroos, richt je tot mij, winkwhistle

"hoe komt iemand te weten, of iemand echt je tweelingziel is". Ik stel me voor dat er velen zijn die het denken, maar het niet zijn...



Bart!! Sla Bellefleur maar in elkaar (voor de vorm en niet te hard) !!


Ik weet het niet Bellefleur,
HOE iemand weet of een tweelingenziel je leven is binnengekomen..
Misschien voelt ie het?
Misschien 'weet' ie het?

Ik denk zelf dat mijn Pascalleke een zielemaatje OF een tweelingenziel is..
ahahaha.. We hebben in ieder geval een aantal levens gehad ofzo..

Maar ik heb ook véél kennis gemaakt met mensen waarvan ik voel dat het zielemaatjes zijn..

Beetje dubbel..
Hopelijk kom je het te weten..
admin
admin jul 24 '09
Ha ha ha laughDank voor je openheid Belle, het is goed zo toch !
Heidelroos
Heidelroos jul 24 '09
Hééééééél klein stemmetje --> *sorry Bart* blush
admin
admin jul 24 '09
Origineel bericht van: Heidelroos
Origineel bericht van: Bellefleur
Ik had het gevraagd aan Bart,
Heidelroos, richt je tot mij, winkwhistle

"hoe komt iemand te weten, of iemand echt je tweelingziel is". Ik stel me voor dat er velen zijn die het denken, maar het niet zijn...



Bart!! Sla Bellefleur maar in elkaar (voor de vorm en niet te hard) !!


Ik weet het niet Bellefleur,
HOE iemand weet of een tweelingenziel je leven is binnengekomen..
Misschien voelt ie het?
Misschien 'weet' ie het?

Ik denk zelf dat mijn Pascalleke een zielemaatje OF een tweelingenziel is..
ahahaha.. We hebben in ieder geval een aantal levens gehad ofzo..

Maar ik heb ook véél kennis gemaakt met mensen waarvan ik voel dat het zielemaatjes zijn..

Beetje dubbel..
Hopelijk kom je het te weten..

ja, ik wil het weten vanuit de bron! De vraag is dan ook,
waarom wil ik dat weten..
admin
admin jul 24 '09
Ik heb dat kleine stemmetje niet gehoord Heidel winkMag het wat harder? Ha ha ha tongueDank en geaccepteerd natuurlijk smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki