Loading...
nl

Gezocht: Goede opleiding tot spiritueel therapeut

JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 21 '09
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar wat meer informatie in academies / scholen danwel opleidingen die mensen opleiden tot spiritueel therapeut. Ik heb namelijk het idee gekregen om wat meer met mijn gaves te doen voor anderen en wil hierbij een goede basis hebben.

Het liefste zoek ik opleidingen die zijn geregistreerd bij het SIRTAG (Stichting Instituut voor Registratie AndereGeneeswijzen).

Deze registraties leiden tot het verkrijgen van een Vectisnummer; Het landelijke zorgverleennummer waarmee declaraties van consulten worden vergoed door zorgverzekeraars volgens de polisvoorwaarden van de verzekerde.

Ik heb er zelf nu 2 gevonden, maar ben benieuwd of jullie er nog meer kennen zodat ik een goede keuze kan maken.

Academie voor Energetische Natuurgeneeswijzen
http://www.wereldengelendag.nl/algemeen.php?alg=9#

* Dit is een 2 jaar durende HBO beroepsopleiding voor de paranormaal vermogende die als professioneel therapeut zelfstandig wil praktiseren.
* De opleiding is zéér praktijkgericht.
* Spiritualiteit moet hoog in het vaandel staan naast energetische en buitenzintuiglijke (paranormale) vermogens.
* Uiterst belangrijk zijn: menslievendheid, dienstbaarheid en integriteit.

* Kennis en leer van de Energetische Geneeskunde
* Leer aura en chakra’s
* Leren te aarden
* Anamnese (intake) volgens de PNI psycho-neuro-immunologie
* Ontwikkelen van energetische- paranormale buitenzintuiglijke vermogens: Heldervoelend- wetend- ziend- ruikend en helderhorendheid
* Diagnosticeren
* Behandelplan en prognose
* Interventie = behandeling
* Psychometrie, leren lezen en duiden van mensen, foto’s en voorwerpen
* Esoterische Wijsbegeerte: leer van kosmische wetten en Godsplan, Kennis van de Hiërarchieën
* Werken met Engelen en Lichtwezens
* Alfatraining: beter en makkelijker studeren en mindcontrole en toepassen van mindpower.
* Werken op alfa niveau als behandelaar
* Therapeut-patient relatie
* Beroepsethiek
* Communicatie training
* Praktijkvoering
* Persoonlijkheidsontwikkeling: onderkennen en opruimen van blokkades tot op niveau van onderbewustzijn, ik-verwerkelijking, zelfvertrouwen,
* zodat je een zuiver kanaal voor Licht, Liefde en Heling kunt zijn.


En ook deze heb ik gevonden:
Ananta Opleidingen
http://www.ananta-opleidingen.com/

Een vierjarige hogere beroepsopleiding tot coach/therapeut
In deze breed georiënteerde opleiding worden je diverse disciplines aangeboden, waardoor je in staat zult zijn je coaching en/of therapie af te stemmen op de individuele cliënt of organisatie. De opleiding is sterk op de praktijk gericht en gedurende de hele opleiding staat jouw persoonlijke ontwikkeling centraal. De volgende disciplines worden je aangeboden:

* Regressie- en reïncarnatietherapie
* Chakrapsychologie
* Lichaamsgerichte therapie
* NLP en communicatie
* Reflectie
* Creatieve therapie
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 21 '09
Ook deze ziet er goed uit:

Ester College
http://www.estercollege.nl/pages/opleidingstructuur.php

De volgende modulen vormen uiteindelijk de complete opleiding
Anatomie/fysiologie en pathologie
Sociologie
Psychologie
Psychopathologie
Psychiatrie EHBO
Voeding en fytotherapie
Therapeutische gesprekstraining
Persoonlijke ontwikkeling
Praktijkvoering en ethiekInleiding
Paranormale geneeswijze
Theorie Geestelijke Geneeswijze
Praktijk Geestelijke Geneeswijze

Ester College
Buitenkruierstraat 1 (hoek Poldermolenweg)
1333 CZ Almere
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 21 '09
En deze:

Hogeschool Geesteswetenschappen Utrecht
Natuurgeneeskundig (energetisch)Therapeut
http://www.hgu.nl/opleiding/natuurgeneeskundigtherapeut/

De studenten volgen een kernprogramma dat bestaat uit twaalf algemene vakgebieden:

* Parapsychologie: bestudeerd worden die psychische, mentale en energetische processen dat invloed heeft op genezingsprocessen, en waarnemingsvormen en verschijnselen die niet met de normale zintuiglijkheid te verklaren zijn.
* Theorie energetisch geneeswijze: achtergrond, methodiek en theorievorming van de energetisch geneeswijze die nuttig of nodig zijn voor het integratief proces tussen theorie en praktijk worden behandeld.
* Geschiedenis energetische geneeswijze: om het heden te begrijpen moet je het verleden kennen. Achtergrond en inhoud van de geschiedenis van de energetische/paranormale geneeswijze in de verschillende perioden en cultuur is object van studie.
* Filosofie: Westerse- en niet westerse filosofieën worden met elkaar vergeleken en geconfronteerd. Diverse artikelen en teksten worden ingezet om de student aan het denken te zetten over hun positie als energetisch therapeut in het huidige maatschappelijke bestel.
* Ethiek voor de gezondheidszorg: besproken worden de gangbare medisch-ethische discussies en theorieën.
* Psychologie voor de gezondheidszorg: veel mensen die een hulpverlener consulteren doen dit vanwege psychische klachten. Kennis van ziektebeelden en het besef dat een aantal psychische stoornissen eerder in aanmerking komen voor psychotherapie dan een energetische behandeling zijn van groot belang voor de therapeut. Aan de orde komen enkele elementaire beginselen van de analytische psychologie, sociale psychologie en psychopathologie.
* Medische Sociologie: besproken worden enkele belangrijke paradigma's en thema's van de sociale (medische) wetenschappen over de aard en organisatie van de (complementaire)gezondheidszorg zoals de sociaal-historische ontwikklingen rond ziekte en gezondheid, de kwaliteit en organisatie van het zorgsysteem, het medicaliseringsproces, opvattingen over ziekte in eigen en andere culturen en het proces van professionalisering van de diverse beroepsgroepen.
* Medische basiskennis: aandacht wordt besteed aan het medisch discours, indicatie en toepassing van geneesmiddelen, kennis en begripsvorming van de medische terminologie en (psycho)somatische aspecten van ziek zijn en ziektebeelden.
* Complementaire geneeskunde: aandacht wordt besteed aan de diverse vormen van complementaire geneeswijzen zoals; homeopathie, acupunctuur, fytotherapie en de orthomoleculaire geneeskunde. Behandeld worden de anamnese, de diagnostiek, de therapie en de onderzoeksresultaten.
* Therapeutische gespreksvoering: het verkrijgen van kennis en vaardigheden die van belang zijn bij het voeren van therapeutische gesprekken.
* Gezondheidsrecht en bedrijfsvoering: het zelfstandig werkzaam zijn als therapeut in de (complementaire)gezondheidszorg staat centraal. Aandacht wordt besteed aan het verkrijgen van kennis over wetgeving die het maatschappelijk kader aangeven waarbinnen het verantwoord en geoorloofd therapeutisch handelen zich afspeelt.
* Psychodiagnostiek en classificatie: De DSM-IV is een bruikbare aanpak voor het diagnosticeren en classificeren van psychische stoornissen in de patiëntenzorg. De klinische bruikbaarheid van de DSM-IV is uitgangpunt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 21 '09
Academie voor Natuurgeneeskunde Zuid Nederland
http://anzn.nl/paranormale_therapie.html

Paranormale therapie


Na afronding van de studie Paranormale Therapie kunt u toetreden tot diverse beroepsverenigingen, mits u voldoet aan de gestelde criteria met betrekking tot de praktijkvoering (praktijkgrootte, inrichting, dossiervoering etc).

U kunt lid worden van een vereniging die de belangen van de beroepsgroep Paranormale Therapie behartigt: dde Vereniging Additieve Geneeswijze (VAG), de beroepsvereniging voor paranormale therapie (NFPN) en de Nederlandse Vereniging voor Geestelijke en Natuurgeneeswijzen (NVGN).

U kunt lid worden van een beroepsvereniging die de belangen van meerdere beroepsgroepen behartigt: de Vereniging voor Natuurgeneeskundige Therapeuten (VNT), de Landelijke Vereniging Natuurlijke Geneeswijzen (LVNG) en de Federatie voor Additief Geneeskundig Therapeuten (FAGT).

Tegenwoordig vergoeden de meeste zorgverzekeraars geheel of gedeeltelijk de consulten via de aanvullende verzekering mits de paranormale therapeut is aangesloten bij de juiste beroepsvereniging.


Vakken 1e jaar:
Theorie Paranormale Therapie
Psychometreren Grofstoffelijk
Magnetiseren
Methodisch werken
Anamnese-methodisch werken
Spiritualiteit
Therapeutische Vorming
Structuur Gezondheidszorg
Helma
Helma jul 21 '09
Nims, wil je dan echt weer hele dagen naar school, of meer iets in de avonduren?

http://www.counselling.nl/coaching/zwolle.html

In welke regio zoek je het liefst?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 21 '09
Aangezien ik nog wel een hypotheek heb te betalen en een opleiding meestal meer kost dan dat het oplevert zal het wel deeltijd worden. Ik ben wel op zoek naar een brede opleiding omdat ik het gevoel heb dat ik al mijn gaves moet gaan gebruiken in plaats van maar een enkeling.
Helma
Helma jul 21 '09
Origineel bericht van: NiMS
En deze:

Hogeschool Geesteswetenschappen Utrecht
Natuurgeneeskundig (energetisch)Therapeut
http://www.hgu.nl/opleiding/natuurgeneeskundigtherapeut/

De studenten volgen een kernprogramma dat bestaat uit twaalf algemene vakgebieden


Je noemde deze, dit lijkt me wel een heel goeie...
Het totale pakket wordt breed belicht, wat m.i. absoluut noodzakelijk is wil je niet stranden als een louche en ondermaatse raadgever. De basis houdt toch echt in dat je veel achtergrondkennis moet hebben van de psychosomatische en - sociale samenhang van klachten.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 21 '09
Opleidingscentrum Paranormale Geneeswijze
http://www.hjbc.nl/?344bf20914dc617

De opleidingen zijn opgebouwd vanuit elf thematische clusters. Deze zijn uitgewerkt in eindtermen: de doelstellingen die aan het einde van de opleiding gerealiseerd zijn en de kwaliteiten die u als student dan verworven heeft.

1. De paranormale geneeswijze in de context van de welzijnszorg, gezondheidzorg en maatschappij.
2. De beroepshouding.
3. De intakefase van het therapeutisch contact.
4. De diagnostische fase.
5. Het behandelplan.
6. De behandeling (algemeen, psychosociale en psychosomatische problematiek, chronisch zieken, psychiatrische problematiek).
7. Preventie en voorlichting.
8. Evaluatie en beeindiging van de behandeling.
9. Samenwerking met andere zorgverleners.
10. Beheer van de praktijk.
11. Deskundigheidsbevordering en professionalisering.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 21 '09
En hier wat meer instituten die ook onderkennen:

Sinds 2003 eisen enkele grote beroepsverenigingen voor paranormale geneeswijze dat hun leden zich scholen op hbo niveau. Deze organisaties werken samen in de koepelorganisatie Het Verbond. Deze beroepsorganisaties zijn:

NFPN: www.nfpn.nl, NVGN: www.nvgn.nl en de VAG: www.anzn.nl
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 21 '09
Ook nuttig om te weten:

http://www.ringregister.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=66&Itemid=308

Als je hierbij aangesloten bent wordt je ook erkend als zorgverlener.

RING en de daarbij aangesloten beroepsorganisaties hanteren een aantal basisrichtlijnen voor praktijkvoering binnen de natuurgerichte gezondheidszorg. Het gaat hierbij om:
Praktijkinrichting
Cliëntenadministratie
Financiële administratie
Bereikbaarheid en waarneming
Hygiënevoorschriften
admin
admin jul 22 '09
Wat leuk dat je weer een studie op gaat pakken en geweldig dat je je gaven in gaat zetten!!

Liefs,
Marjan
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 22 '09
Ja ik heb er ook erg veel zin in. Wordt tijd dat ik iets ga doen met alles wat ik weet en kan smile.
admin
admin jul 22 '09
Mooi!! We worden gestimuleert..
Ik wordt ook op nieuwe wegen gezet. Het is zich aan het vormen,
De tijd is rijp.
gast
gast jul 22 '09
En gaan jullie dat dan ook voor geld doen, mensen helpen wink
admin
admin jul 22 '09

Mijn Missie is kosteloos. Trouwens ook onbetaalbaar! laugh

Als datgene wat ik in petto heb , er eenmaal komt, zullen mensen kunnen komen logeren,in een soort healings-retraite-dagen,in de natuur.
en dan ja, betalen ze voor het logement. Das evident!
We zullen zien, hoe het dan allemaal loopt. Wat de cosmos zegt...

liefs,
Bellefleur
Natalie1986
Natalie1986 jul 22 '09
wat goed van jullie zeg, super!

er gaat een nieuwe wereld open!!

Liefs Natalie
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jul 22 '09
Origineel bericht van: NiMS
En ook deze heb ik gevonden:
Ananta Opleidingen
http://www.ananta-opleidingen.com/

Een vierjarige hogere beroepsopleiding tot coach/therapeut
In deze breed georiënteerde opleiding worden je diverse disciplines aangeboden, waardoor je in staat zult zijn je coaching en/of therapie af te stemmen op de individuele cliënt of organisatie. De opleiding is sterk op de praktijk gericht en gedurende de hele opleiding staat jouw persoonlijke ontwikkeling centraal. De volgende disciplines worden je aangeboden:

* Regressie- en reïncarnatietherapie
* Chakrapsychologie
* Lichaamsgerichte therapie
* NLP en communicatie
* Reflectie
* Creatieve therapie


Als je wil, heb ik een digitale studiegids voor je om in te zien. Ik ben in maart een hele dag op kennismaking geweest bij Ananta in Zeist.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 22 '09
Ja daar zou ik heel blij mee zijn. Zou je hem naar me willen opsturen? Groetjes Julien.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jul 22 '09
Origineel bericht van: NiMS
Ja daar zou ik heel blij mee zijn. Zou je hem naar me willen opsturen? Groetjes Julien.


Ik heb m verstuurd naar je 'goedzo' account. Als je het liever ergens anders wil ontvangen kan je het me even laten weten.

Vraag even naar hun komende opendag. Je maakt dan kennis met wat opleidingsonderdelen en studenten uit verschillende jaren.

Groeten, Paulette
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 22 '09
Hey super bedankt! Ik heb hem binnen. Ik zag een advertentie dat er eentje is op 5 september en ben zeker van plan om naar de opendag te gaan.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki