Loading...
nl

Terugkerende droom: Touwtje in mijn mond

JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 17 '09
Deze droom komt bij mij regelmatig terug en ik begrijp er nog steeds weinig van. Ik ben benieuwd of jullie enig idee hebben wat deze droom betekend.

Het begint meestal op een willekeurige plek waar ik ben. Daar zit dus geen lijn in. Maar wat er dan gebeurd is dat ik altijd iets voel kriebelen achter in mijn keel. Ik ga met mijn vingers in mijn mond, en ik voel dan een uiteinde van een touwtje.

Ik pak dit beet en begin eraan te trekken. Ik trek aan het touw, en er blijkt echt een enorm lang touwtje aan te zitten. Dus ik blijf maar doortrekken om alles eruit te halen. Ik voel ook echt het touw langs mijn keel glijden, en het houdt ook bijna niet meer op. Ik doe het met beide handen, om en om, en voor ik het weet ligt er een flinke hoeveelheid touw voor mijn voeten.

Meestal kom ik wel bij het einde van het touw en is alles dan weg en wordt ik wakker. Vannacht begon ik echter niet bij het begin van het touw. Dus op een gegeven moment kwam ik wel een uiteinde tegen, maar het andere uiteinde zat er nog in. Ik bleef dus doorgaan en de hoeveelheid touw dat erin zat was echt enorm (veel meer dan ik ooit heb gedroomd). Er kwam ook geen einde aan, en toen ik wakker werd had ik nog niet alles eruit gehaald.

Hebben jullie enig idee wat dit kan betekenen?
Delen:
Beschermengel
Beschermengel jul 17 '09
Nee ik weet het niet, maar heb wel zo'n soort zelfde droom gehad die ik hier ook had neergezet, ik zal hem hieronder plakken ook toen was er geen antwoord op.

gedroomd 9-10-2001

Ik droomde dat er een gele draad in mijn mond (keel) zat ik probeerde hem eruit te trekken ( dit voelde allemaal heel echt) maar het deed behoorlijk zeer.
De parapsycholoog ( waar ik toen de tijd vaak kwam ) wilde wel proberen de draad eruit te trekken, hij trok zachtjes de draad uit mijn mond..ik voelde in mijn maag de klos zitten en hield hem tegen met mijn hand, terwijl de parapsycholoog er zachtjes aan trok...ik voelde dit alles heel echt! toen kwam alles eruit!
( de klos met gele draad )

Ben benieuwd smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 17 '09
Bij mij was de draad zwart vanochtend. Ik voelde overigens niets in mijn maag zitten.
Beschermengel
Beschermengel jul 17 '09


Geen klos? dus niet netjes opgewonden bedoel ik. Ik ben benieuwd wie er antwoord op heeft!
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 17 '09
Nee geen klos.
admin
admin jul 17 '09
zo wat losse gedachten :
keel, is communicatie, uiten, het woord.
touw, is verbanden leggen, verbindingen, of losmaken , ont-wikkelen.

Woorden die bij die handeling horen zijn ontrafelen, ontwarren, uiteenhalen, tot aan het eind doorgaan enz,
op die manier vind je vast nog wel woorden die je herkent dat ze bij je passen en die te maken hebben met communicatie.

Bellefleur.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 18 '09
Ik denk dat ik het begin te snappen. Het staat waarschijnlijk voor een vraagstuk dat nog met bepaalde woorden moet worden ontrafeld. De lengte van het touw geeft wss aan hoe diep dit vraagstuk zit en dat er nog veel gesprekken moeten plaatsvinden om het volledig te ontrafelen.

Bedankt voor de uitleg Bellefleur, ik denk dat het wel klopt voor mijn gevoel.
admin
admin jul 18 '09
Graag gedaan NiMs,
woorden via de keel, is taal via gedachte/intuitie/bron naar buiten brengen. zo kan je het ook zien..

Bij je laatste droom,
zie je dat je niet aan het begin bent begonnen maar halverwege,
En je zegt zelf " er kwam geen eind aan, en toen ik wakker werd had ik nog niet alles eruit gehaald"

Dus het zou kunnen dat je ergens met iets in jouw leven bezig bent, waarvan je één uiteinde ( begin? einde?) al wel hebt ontdekt(gevonden, eruit gehaald hebt enz,). Maar het andere gedeelte (begin? einde?) nog aan het ontdekken en vinden bent.

Weet ook dat jij diegene bent die aan het touw trekt. En dat maakt dat het volledig jouw verdienste is, jouw werk en om jou gaat!

liefs,
Heidelroos
Heidelroos jul 18 '09
Origineel bericht van: NiMS

Hebben jullie enig idee wat dit kan betekenen?

Deze (terugkerende) droom heb ik tot vervelends toe gehad (dit is geen geintje)
Ik droomde precies dezelfde terugkerende droom..

Ik vind het heel frappant dat ik hetzelfde heb gedroomd toen mijn spirituele groei op zijn zachtst gezegd te hard ging voor mij en mijn omgeving..

Voor mij waren het onuitgesproken dingen over het willen beëindigen van mijn relatie, met de vader van mijn kinderen die totaal niet spiritueel was en dat verafschuwde... (Dat kluwen voor je neus, is al het on-uitgesprokene, de verwarring)...

Ik kon mijn ei niet bij hem, noch bij mijn vrienden kwijt .. dus dat trekken is een bepaalde machteloosheid.. een woordenstroom die je niet kunt delen.. smile

Hersenspinsels, gedachtengoed en alles wat je zou willen uitschreeuwen..
De spiritualiteit, de bron, het weten?

Misschien kun je iets niet uitspreken (al maanden niet) omdat anderen er nog niet klaar voor zijn om het te horen?
Misschien heb je onverklaarbare gevoelens voor wat komen gaat (Jij bent spiritueel namelijk heel sterk)

Misschien twijfel je over een zaak in het leven hier en nu..
Waarvan je met vertellen moet wachten tot je zeker van je zaak bent..

Misschien deel je niet genoeg, jouw hersengoed van alle input die je krijgt..
Misschien heb je opzienbarende dromen gehad, waarvan je weet dat dit waar is, maar dat de mens nog niet klaar is, om ze te horen?

Je kunt in ieder geval iets niet delen wat jou bezighoudt..

Deze droom kan lang aanhouden (ik weet het uit ervaring)
Tot er daadwerkelijk knopen doorgehakt zijn en al je geheime / ondeelbare gedachtengoed uitgesproken is...

Dit zou het KUNNEN betekenen !!
Misschien herken je het wel..
Misschien niet..

(vaak misschien hé)


Liefs en succes
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 18 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Graag gedaan NiMs,
woorden via de keel, is taal via gedachte/intuitie/bron naar buiten brengen. zo kan je het ook zien..

Bij je laatste droom,
zie je dat je niet aan het begin bent begonnen maar halverwege,
En je zegt zelf " er kwam geen eind aan, en toen ik wakker werd had ik nog niet alles eruit gehaald"

Dus het zou kunnen dat je ergens met iets in jouw leven bezig bent, waarvan je één uiteinde ( begin? einde?) al wel hebt ontdekt(gevonden, eruit gehaald hebt enz,). Maar het andere gedeelte (begin? einde?) nog aan het ontdekken en vinden bent.

Weet ook dat jij diegene bent die aan het touw trekt. En dat maakt dat het volledig jouw verdienste is, jouw werk en om jou gaat!

liefs,


Ja precies. Ik ben er inderdaad al aan begonnen en hoewel ik nu eindelijk een uiteinde heb gevonden (het begin), is het einde nog niet in zicht. Zo is het inderdaad maar net smile.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 18 '09
Origineel bericht van: Heidelroos

Voor mij waren het onuitgesproken dingen over het willen beëindigen van mijn relatie, met de vader van mijn kinderen die totaal niet spiritueel was en dat verafschuwde... (Dat kluwen voor je neus, is al het on-uitgesprokene, de verwarring)...

Ik kon mijn ei niet bij hem, noch bij mijn vrienden kwijt .. dus dat trekken is een bepaalde machteloosheid.. een woordenstroom die je niet kunt delen.. smile

Hersenspinsels, gedachtengoed en alles wat je zou willen uitschreeuwen..
De spiritualiteit, de bron, het weten?

Misschien kun je iets niet uitspreken (al maanden niet) omdat anderen er nog niet klaar voor zijn om het te horen?
Misschien heb je onverklaarbare gevoelens voor wat komen gaat (Jij bent spiritueel namelijk heel sterk)

Misschien twijfel je over een zaak in het leven hier en nu..
Waarvan je met vertellen moet wachten tot je zeker van je zaak bent..

Misschien deel je niet genoeg, jouw hersengoed van alle input die je krijgt..
Misschien heb je opzienbarende dromen gehad, waarvan je weet dat dit waar is, maar dat de mens nog niet klaar is, om ze te horen?

Je kunt in ieder geval iets niet delen wat jou bezighoudt..

Deze droom kan lang aanhouden (ik weet het uit ervaring)
Tot er daadwerkelijk knopen doorgehakt zijn en al je geheime / ondeelbare gedachtengoed uitgesproken is...

Dit zou het KUNNEN betekenen !!
Misschien herken je het wel..
Misschien niet..

Het klopt inderdaad heel goed wat je hier schrijft. Wat hier nu bovenkomt is iets wat ik jaren niet heb kunnen uitspreken. Maar het begin is in zicht smile.
Beschermengel
Beschermengel jul 18 '09


Bij mij zat de draad vast aan een klos en kwam met klos en al mijn mond uit, betekend dit dat mijn einde in zicht is. ??

Het zijn 2 aparte dromen, maar lijken toch wel veel opelkaar...met de zelfde bedoeling denk ik.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 18 '09
Ik denk inderdaad dat dan het einde in zicht is, of in ieder geval dit nu het moment is, om alles uit te spreken.
admin
admin jul 18 '09
als het er in zijn geheel uitkomt, zag je dan het eindstukje touw?
Volgens mij is iets dat tot een klos is opgewonden, nog af te wikkelen.
Beschermengel
Beschermengel jul 18 '09

Ja dat dacht ik dus ook
Quote:
Ik denk inderdaad dat dan het einde in zicht is, of in ieder geval dit nu het moment is, om alles uit te spreken.
...wilde alleen denk ik een bevestiging horen, dank je Nims! Het is een hele goeie uitleg van jullie allemaal en ben er ZEKER wijzer van geworden.
Beschermengel
Beschermengel jul 18 '09


Nee Bellefleur alle draad was er af ..het schoot los van het klosje, maar het klosje kwam wel mee. Dat heb ik goed onthouden ...Ik heb de droom zo goed onthouden omdat ik er wakker van werd en alles gelijk heb opgeschreven..het is al een heel oude droom...maar weet hem nog als de dag van gisteren.
Heidelroos
Heidelroos jul 19 '09
Dan ben je datgene kwijt wat je kwijt wilde raken..
Soms gebeuren dingen in een onbewust proces!
Beschermengel
Beschermengel jul 19 '09

Ja er gebeuren onbewust heel veel dingen vooral als je slaapt en droomt, zo ook wel eens dingen meegemaakt met genezing ..maar dat is weer een ander verhaal smileen een andere droom smile

Bedankt voor je antwoord! ( ik zit gewoon in Nims zijn droom hihi....maar omdat het zoveel lijkt opelkaar moest ik me er mee bemoeien smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 19 '09
Geen probleem hoor, want als ik het zo zie, is de betekenis wel erg treffend voor wat wij hebben gedroomd. Ben wel blij met de uitleg. Nu is het nog wachten op de droom waarin het touwtje volledig is afgewikkeld smile.
admin
admin jul 19 '09
wachten op de realiteit, waarin het zich afwikkeld. smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki