Loading...
nl

Omgaan met ego.

miyase
miyase jul 15 '09
Ik heb verschrikkelijke problemen met mezelf. Ik denk dat ik 'minder' ben. Ben heel erg bang om fouten te maken. Om meer vernederd te worden door domme dingen te zeggen/doen. Van mij mag iedereen fouten maken, maar ik niet. Een goeie reactie laat mij heel heel erg goed voelen en door een slechte reactie voelt het alsof mijn wereld even vergaat. Daardoor heb ik ook heel erg problemen met 'mezelf' zijn. Door deze problemen had ik echt een haat aan school, en ging ik helemaal niet werken. Waardoor ik dit jaar niet over ben. Nu moet ik een jaar overdoen en ik wil niet hetzelfde meemaken met mijn nieuwe klas.. Ik moest ook naar de psycholoog daarvoor, maar ik ben dus niet veranderd. Hoe kan ik weer beter worden, en hoe kan ik omgaan met mijn ego?
Delen:
admin
admin jul 15 '09
Moeilijke vraag Miyase ..

Denk dat het al belangrijk is om niet alles te analyseren .. dat is het ego ook, soms ben je boos, soms wil je iets, soms denk je wel eens iets wat niet zo netjes is .. dat mag best, voor het moment. En mensen letten niet altijd op je .. en men kijkt niet zo naar jou zoals jij dat naar jezelf doet .. wat jij in je lichaam opmerkt (bijv. zenuwen) is niet altijd voor de ander te zien. En wat dan nog als men het opmerkt? Als iemand er iets over zegt, laat het van je afglijden .. want iedereen herkent nervositeit.. de een kan het alleen beter onderdrukken dan de ander.

Probeer de strakke richtlijnen over jezelf los te laten .. je zegt dat iedereen fouten mag maken, alleen jij niet van jezelf .. probeer dat "oordeel" dat jij hebt over een ander op jezelf toe te passen. Je hebt een stapje gezet .. het ging niet zoals je wilde .. dus, de volgende keer beter !! Houd niet vast dat het nu niet is goed gegaan, zo leg je de lat te hoog voor jezelf. Haal de situaties in gedachten terug .. het zal eerst vervelend voelen, maar "herprogrammeer" jezelf hoe je wel graag zou willen reageren. Oefen dit zo vaak dat het als natuurlijk gaat op den duur. Het vergt even tijd, maar het werkt. Het oude is geweest .. nu tijd voor de nieuwe aanpak! Succes !!
admin
admin jul 15 '09
Kan je geen advies geven, maar wil je wel heel veel sterkte wensen en meis....vertrouw alsjeblieft op jezelf!!!!

Liefs,
Marjan
Islandlady
Islandlady jul 16 '09
Lieve Miyase ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Volg het advies van Bart dan kom je er zeker wel. Loslaten! Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Weet er alles van maar het werkt wel.

Veel sterkte meis en zoals Marjan zegt: Vertrouw op Jezelf.

Liefs Bea
Reg79
Reg79 jul 16 '09
Ik begrijp heel goed hoe je je voelt, heb hier ook heel lang veel moeite mee gehad en af en toe nog steeds.

Ik ben eens bij een seminar geweest, daar werd dit onderwerp ook behandeld. Ze stelde daar dat het universum uit uiteindelijk 2/3 families bestaat. Dus in principe is bijna iedereen om je heen familie. Nu ik dat zelf zo zie, heeft dit mij heel erg geholpen om positief (over mezelf) te blijven en iedereen om mij heen als "gelijke" te zien. Wat iedereen natuurlijk ook is!! (want waarom zou een ander "beter" zijn dan jij??)

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, ik heb hier namelijk heel veel aan gehad. En soms als ik er moeite mee heb, dan zie ik mijn ego op mijn schouder zitten en vraag ik hem om weg te gaan (maar dan op een iets minder vriendelijke manier..hihihi). Ik wil alleen positief denken en daar past een negatief zelfbeeld niet bij.

Veel sterkte, liefs Regina

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki