Loading...
nl

Waarom weten we het niet?

Cialara
Cialara jul 14 '09
Ben vandaag een beetje boos, pissed, en ik weet eigenlijk niet waarom. En toen zat ik me af te vragen;

Waarom weet een mens eigenlijk niet precies waarvoor hij hier op deze aardbol rondloopt? Waarom die zogenaamde sluier? Waarom vergeet je je zielendoel als je naar de aarde komt en weer wordt geboren?

Ik vind dit namelijk zoiets stoms! Het is net alsof je naar school gestuurd wordt en er wordt je niet verteld wat je daar moet gaan leren; dus je kunt economie gaan doen en dan blijkt later dat je eigenlijk biologie had moeten doen! Zo'n gevoel.

Herkennen jullie die? En hoe ga je er dan mee om?
Delen:
miyase
miyase jul 14 '09
Ja je hebt gelijk! Waarom al die drama. Antwoorden op je vragen zoeken.. Maar achja, we komen hier om dingen te leren. Als we al wisten waarom we hier zijn, wat onze doel is, wat we wel en niet moeten doen, wat is de nut dat we hier zijn dan? We moeten 'zelf' het juiste zoeken. Zodat we zegmaar doen wat we juist vinden. Anders lijken we gewoon op robots. Soms heb ik ook wel is momenten waarbij ik denk 'verdomme, waarom?'. En dat is heel normaal eigenlijk, want wij mensen willen onmidelijk alles weten.
Cialara
Cialara jul 14 '09
Ja, maar ik denk wel eens dat het leren zoveel doelmatiger en beter zou gaan als we weten Wat we moeten leren. Wat trouwens niet wil zeggen dat het dan eenvoudig zou zijn hoor! Dat kan nog steeds een hele opgaaf zijn denk ik... Ook zou het veel extra "karma" kunnen voorkomen...
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 14 '09
Ik denk dat het komt omdat de meeste mensen helemaal niet naar hun innerlijk luisteren. Als sinds dat we geboren worden, worden we door onze omgeving geprogrammeerd om ons te gedragen naar wat er "normaal" geacht wordt. Onze overlevingsinstincten reageren dan door je aan te passen aan je omgeving zodat je niet uitgesloten wordt.

Dit gedrag zit er al vanaf zo jongs in, dat veel mensen dit niet loslaten en eigenlijk gewoon doorgaan met het zich aanpassen aan hun omgeving. Zelfs als ze werk hebben waar ze niet gelukkig mee zijn, of een partner waar ze niet meer van houden, blijven ze instinctief toch gewoon bij het oude.

Pas als iemand daadwerkelijk zichzelf durft te zijn, komt het doel heel snel naar boven. Weet je precies wie je bent en vooral ook waarom je hier bent. Je hoeft je dan namelijk niet meer aan te passen aan je omgeving, en kun je je instinctief gedrag, gewoon loslaten.
Sweetammy
Sweetammy jul 14 '09
Ik weet niet of als je daadwerkelijk jezelf bent je dan ook automatisch je doel weet. Daar komt namelijk weer mijn vraag wie ben je daadwerkelijk. Ik weet van mezelf dat ik dat waarschijnlijk nooit zal weten, dus zou dat inhouden dat ik dan nooit mn doel weet. Terwijl ik wel mn uiteindelijke hogere doel hoor te weten>?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 14 '09
Wat ik hierboven ook al zei. Je gaat jezelf daadwerkelijk worden als je je niet meer laat leven door je omgeving, maar echt doet wat je echt wilt. Bij sommige mensen zit dit instinct echter enorm diep, waardoor het best enorm lastig kan zijn om jezelf te worden.

Verder zeg je het zelf al: Je hoort je uiteindelijke doel te weten en daarom weet ik dus ook wel zeker dat jij je daadwerkelijke zelf zal leren kennen. Want dat is voorbestemd bij je smile.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 14 '09
Ik denk eigenlijk dat het belangrijkste is om jezelf goed te leren kennen, is bij alles wat je doet, jezelf iedere keer af te vragen: "Wil ik dit wel?". En zolang je dat doet en er ook naar luisterd, je jezelf heel snel leert kennen.

Waarbij het overigens wel belangrijk is, dat je ook naar het antwoord op die vraag luistert en er een eerlijk antwoord op geeft.
Sweetammy
Sweetammy jul 14 '09
Nou mijn "doel" hier kan ik op deze manier hier niet uitvoeren dus zal ik althans voor zover ik ik ben eerst moeten overlijden
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 14 '09
Vind ik een beetje tegenstrijdig, want als dat jouw doel "hier" is, dan is overlijden niet zo heel erg nuttig. Misschien heb je ook wel een doel op deze aarde terwijl je nog leeft?
Sweetammy
Sweetammy jul 15 '09
klopt is tegenstrijdig maar voor sommige mensen zal het overlijden een stap verder zijn
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 15 '09
Als je het zo simpel stelt is je eigenlijk doel om te overlijden. Wat voor een stap verder zou dit zijn?
Sweetammy
Sweetammy jul 15 '09
een stap verder in het hoe het genoemd wordt grote geheel
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 15 '09
Maar lieve schat, wij maken nu al deel uit van het grote geheel smile. Plaats is maar relatief. Voor alles is een plaats en een tijd. En als jou plaats daar was, dan was je niet hier.
gast
gast jul 15 '09
Over-lijden kun je opvatten als hetgeen het voor jou aangeleerd is; nl fysiek dood gaan. Je kunt het ook zien als; over je lijden heen zijn. Je lijd dus niet meer maar bent nog steeds in leven op deze aarde.


Jorine; het zou inderdaad mooi zijn als ons duidelijk is wat we hier moeten leren. Ik denk dat het filmpje die ik bij de dagtekst geplaatst heeft aardig in de richting komt.
Dus hoe we zelf het punt kunnen zijn waaruit de cirkel (de wereld) getrokken wordt. En niet zoals het nu gaat het midden te leren vinden van de wereld om ons heen (het waarom de dingen zijn/ de essentie). Toch zijn die joden echt geen domme jongens (en meisjes).
Uiteindelijk is dat wat we moeten leren om voorbij die sluier te komen. Dan valt het lijden weg en kunnen we gaan zijn wat we werkelijk zijn; scheppers van onze eigen wereld.
Sweetammy
Sweetammy jul 15 '09
je weet dat mijn mening daar iets anders over is dan van denk ik de meeste mensen hier. Dus ik denk niet dat als mijn plaats daar was ik nu hier ben
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 15 '09
Weet je dan wel wat je moet doen als je daar bent? En wat je doel, daar is?
Sweetammy
Sweetammy jul 15 '09
deels
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 15 '09
Care 2 share?
admin
admin jul 15 '09
Origineel bericht van: Sweetammy
Nou mijn "doel" hier kan ik op deze manier hier niet uitvoeren dus zal ik althans voor zover ik ik ben eerst moeten overlijden


Je bent niet hier met het doel eerst te overlijden om daadwerkelijk je doel ten uitvoer te brengen. Dan neig je toch naar zelfdoding om je doel te verwezenlijken? Ik zeg niet dat je dat gezegd hebt, maar het is voor mij wel erg vreemd als je deze conclusie trekt over het prachtige Leven hier op Aarde. Want wat doe je dan hier? Dat is dan nutteloos en niemand is hier op Aarde nutteloos lijkt me.

Liefs,
Marjan
admin
admin jul 15 '09
Sweetammy,

Je schrijft "mijn doel hier kan ik op deze manier hier niet uitvoeren."
Zoals ik je kan begrijpen, zou het kunnen dat je hier eerst wat af te werken hebt . UIteindelijk is het dan wel enorm belangrijk dat je dat op aarde doet zodat jij je taak, hierboven naar behoren kunt uitvoeren.
en op die manier is jouw leven hier toch weer een doel!

liefs,
Bellefleur
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki