Loading...
nl

Een kind met autisme...

miyase
miyase jul 13 '09
"Schrijven" en "ik" zie je niet vaak in een zin xD
Maar ik heb het toch even geprobeerd, en eigenlijk heb ik niet eens een kind met autisme gezien, maar heb toch iets proberen te schijven ^^
Ik deed wordpad open en schreef wat er in me opkwam, en toen flapte dit alles uit xD hopelijk vinden jullie het ergens op lijken =]


Soms voelt het alsof ik val in een leegte.
Eerst is het daar wit, helemaal van mezelf.
Daar zit ik dan in.

Ergens waar ik heel erg wens om een verandering
Totdat het een mooie gekleurde leegte wordt,
Met alleen kleuren die ik wil zien,
waar ik dingen kan uitvinden,
die mij lijden naar de echte ik.

Een kindje dat veel aandacht krijgt
Een kindje dat alles krijgt
En mijn onschuldige wereldje dat draait
door te luisteren naar de kronkelingen van mijn diepste wezen.

Dan neem ik jouw mooiste eigenschappen
als een stof mee in mijn leegte
zodat ik me niet eenzaam voel
En altijd je goeie kanten zie

Ik kies voor mijn eigen wereldje
met alleen mijn waarheid
Jij blijft vreemd totdat je je gedraagt als de jij in mijn wereldje.




Dat was het dus blush
Delen:
Richie Richard
Richie Richard jul 13 '09
autistische kinderen staan bekend om, dat ze anderen na doen. Omdat ze denken dat het leuk is. Maar eigenlijk weten ze het niet. Ze hebben dus ook niet direct een wil. Niet als een 'echt' klein kind tenminste. ('echt' omdat het ook gewoon echt een klein kind is.)

Maar toch nog mooi geschreven.
admin
admin jul 19 '09
Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Richie Richard
Richie Richard jul 19 '09
Nog nooit? Het is vrijwel bekend. Ze weten niet bepaald hoe ze zich zouden 'moeten''gedragen' bij andere kinderen. Dus doe ze hen na. Dit heb ik ook gemerkt. Toen ik destijds nog bij mijn ex was. De vriendin van haar vader had twee kinderen. De jongste zoon was autistisch. Hij deed Jelle na (broertje van mijn ex) En als hij bij mij was, deed hij mij na. Niet geheel. Maar zijn manier van reageren wel.
Helma
Helma jul 19 '09
Ho Ho Denzil, pas op met wat je schrijft over autisme. Er zijn hier op het forum veel mensen die direct of zijdelings intensief met autisme te maken hebben.
Je scheert alle kinderen met autisme over één kam, terwijl er ontzettend veel verschillende vormen en variaties zijn van autisme.
Mijn dochter heeft autisme in de vorm van PDD-nos, en geloof me, ze heeft een eigen wil! En over het algemeen weten kinderen met een autisme heel goed hoe ze zich moeten gedragen bij anderen: hun ouders hebben ze dat, soms met veel moeite, aangeleerd.

Ik wilde je even wijzen op de ongenuanceerdheid van je bericht.
Helma
Helma jul 19 '09
Heel erg mooi Miyase! Dank je wel voor het delen.
admin
admin jul 19 '09
Wilde inderdaad even reageren op Denzil en Helma's reactie. Helma heeft absoluut gelijk, Denzil! Mijn zoon heeft weer een andere vorm en hij weet wel hoe het moet, maar kan het niet altijd. Verder heeft hij Gilles de la Tourette, en daar zit ook een stuk naäpen in en nadoen. Je kan kinderen met autisme in wat voor vorm dan ook never over één kam scheren!
En inderdaad, kijk uit hoe je bepaalde zaken neerzet.
admin
admin jul 19 '09
Ben zelf autistisch en drie van mijn vier kinderen ook, ik kan me niet herinneren dat ze ( of ik) dit ooit hebben gedaan.
Misschien het gewone kopieren wat alle kids doen, maar het is niet zo dat autisten hierom bekend staan.
Ze doen de dingen juist eerder zoals je ze niet verwacht..
Iets wat *gewone* mensen logisch vinden is juist voor autisten vaak niet logisch. Wat een mogelijkheid kan zijn is dat deze kids wellicht zulke moeite hebben met hun autistisch zijn dat ze daardoor anderen nadoen om maar *gewoon* te lijken.
Vergis je niet autisten zijn juist vaak erg intelligent en dan bedoel ik niet met schoolboeken.
Helma
Helma jul 19 '09
De indicatie van mijn jongste wordt na de grote vakantie opnieuw bekeken. Ikzelf zal ook getest worden. Ik heb dit drie jaar tegengehouden, maar de chaos in mijn hoofd vraagt om antwoorden. En het gaat me niet om het naampje, maar om mijzelf beter te leren begrijpen.
admin
admin jul 19 '09
Mij helpt het, vergis je echter niet dat je denkt dat als je de handvaten hebt je het dan wel weet.
Hoe dieper ik erin duik hoe confronterender het is.
Juist omdat wij nou net die generatie zijn waar vroeger geen ADHD, ADD, NLD of pdd-nos of whatever *bestond*.
Je gaat je langzaamaan realiseren wat er vroeger fout ging juist hierdoor en hoe het je had kunnen helpen als je wel die handvaten toen al had gehad.
Er komt echt een stukje rouwproces bij kijken. Tenminste dat is mijn ervaring. Maar ik denk ook dat je dan de dingen die vroeger inderdaad hierdoor verkeerd gingen makkelijker kan loslaten, je hoeft je niet meer schuldig te voelen dat je er wellicht op school niets van bakte, dat vriendinnen je niet begrepen of je raar vonden en je daardoor veel werd gepest en vaak alleen op het schoolplein stond.
Goed van je dat je dit gaat doen, ik heb er ook heel lang over gedaan om te durven.
admin
admin jul 19 '09
Aanstaande donderdag hebben wij de afspraak met Lentis Groningen, wat de uitslagen zijn van de tests van mijn zoon en in welke mate hij PDD/Nos zou kunnen hebben of niet. Laat het jullie wel weten.

Liefs,
Marjan
Helma
Helma jul 20 '09
Wow larapinta, wel een actueel onderwerp hier dus! Veel sterkte hoor, donderdag!

Karin, Dank je wel voor de waarschuwing. En ja, het zijn allemaal zaken die je noemt die precies zo waren. Men vond mij maar een rare op de lagere school, etc.

Even een vraagje, en elders misschien al uitgebreid besproken: is het voor jou ook gekoppeld aan jouw nieuwetijds-zijn en aan nieuwetijds kinderen? Ik probeer het nl. bij elkaar te krijgen, maar dat lukt me niet altijd...

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki