Loading...
nl

Ware liefde op afstand!

Islandlady
Islandlady jul 12 '09
Goed, mijn verhaal en de vraag of jullie me kunnen helpen in mijn gevoelens en hoe zouden jullie ermee omgaan?
Ik heb dus in februari iemand leren kennen op de pier op Sint Maarten NA. Heb hem maar 2 keertjes heel kort gezien maar het gevoel is bij beiden zo ontzettend sterk.
Er is mij gezegd dat hij emotioneel nog wel veel dichter bij zal komen.
Hij woont in de States. Daarom zie ik hem niet. We hebben redelijk veel contact telefoon en sms. Maar momenteel is het stil rondom hem. Het is een a-computer man. Een digibeet ...
De laatste keer dat ik hem sprak, zei hij dat er veel gaande was om hem heen, en daarna radiostilte. Hij ontvangt wel mijn texten, en mijn mails ... maar geen reactie.
Hij heeft me ooit gezegd dat hij alle smsjes van mij bewaard en dat hij mij nooit zal verlaten.

Toen de scheiding er door was zei hij me dat mijn "loose ends" nu weg waren en dat hij daar ook mee aan het werk was om die losse eindjes af te handelen. Denk dat hij daar nu mee bezig is.

Ik ben hier onzeker door ... want ik hou van hem en ik weet zeker hij ook van mij. Wat is jullie gevoel hierbij??

Liefs
Bea
Delen:
Maryssa
Maryssa jul 12 '09
Moeilijke situatie Bea, dat snap ik. Er komen zo een paar vragen / opmerkingen in me op...

* Weet je wat er speelt in zn leven? Neemt hij je in vertrouwen of hult hij zich in nevelen?

* Losse eindjes afhandelen is prima maar vraag hem eens waarom jij hem daarin emotioneel niet bij kunt staan. Gewoon door jullie contact via sms, telefoon. Vraag waarom hij je nu op afstand houdt en vertel wat dat met je doet.

* Geef aan dat het je onzeker maakt als hij niet reageert op jouw berichten.

* Meer tijd aaneengesloten met elkaar is volgens mij wat jullie nodig hebben om een stevig fundament te bouwen voor een afstandsrelatie. Hoe is hij als hij zn dag niet heeft? Hoe ben jij als jij je dag niet hebt? Hoe gaan jullie dan met elkaar om? Jullie hebben elkaar 2 keer ontmoet en jullie hebben jezelf van jullie beste kant aan elkaar laten zien. Ook de andere kanten van elkaars karakter zijn van belang om te weten of het past. Kan hij niet naar jou toe komen voor een wat langere tijd? Een maand of wie weet wel langer?

Knuffel voor jou het is niet makkelijk. Wat ik zou zeggen is bepaal welke ruimte je hem wilt en kunt geven en blijf trouw aan je gevoel. Probeer een lijst te maken met aan de ene kant de feiten en aan de andere kant gevoelens. Wat zou jouw advies zijn aan een vriendin als zij in deze situatie zou zitten?


xxx
admin
admin jul 12 '09
Quote:
Probeer een lijst te maken met aan de ene kant de feiten en aan de andere kant gevoelens. Wat zou jouw advies zijn aan een vriendin als zij in deze situatie zou zitten?


Ik vind dit een heel goed advies, Maryssa!! Dat zouden we eigenlijk altijd moeten doen he, je weerspiegelen erin.

Liefs,
Marjan
Islandlady
Islandlady jul 12 '09
Ja een heel lastige situatie.

Weet dus niet precies wat er speelt want hij zou me dat vertellen maar dat is er dus nog niet van gekomen.
Heb natuurlijk al lang aangegeven dat ik er erg onzeker van word en dat ik me zorgen maak om hem.
Vorige week zei hij me dat hij naar St Maarten wil komen als ik terug ben. En ja je hebt helemaal gelijk dat we wat tijd met elkaar door moeten doorbrengen.

Dank je meis.

Liefs
Bea
Islandlady
Islandlady jul 12 '09
Origineel bericht van: Larapinta
Quote:
Probeer een lijst te maken met aan de ene kant de feiten en aan de andere kant gevoelens. Wat zou jouw advies zijn aan een vriendin als zij in deze situatie zou zitten?


Ik vind dit een heel goed advies, Maryssa!! Dat zouden we eigenlijk altijd moeten doen he, je weerspiegelen erin.

Liefs,
Marjan


Ja dat zou wel een heel goede zijn! Moeilijk ook.

Liefs
Bea
gast
gast jul 12 '09
Lullige vraag misschien; weet je zeker dat hij vrijgezel is?
Islandlady
Islandlady jul 13 '09
Logische vraag hoor. Weet het zeker dat hij vrijgezel is hoor.
admin
admin jul 13 '09

Islandlady,

Pure echte Liefde is altijd waar, altijd oprecht,
altijd eerlijk, altijd open en vol respekt, en warmte..
Vanaf dat het anders wordt, of anders wordt ervaren, is er volgens mij geen sprake meer van liefde,
Vele momenten worden in de wereld als liefde verkocht, of gegoten in iets dat op liefde lijkt. Maar is geen liefde.
Het zijn mooie ervaringen als je in het verleden geconfronteert werd met tegenstellingen, met de zoektocht naar liefde.
Je kan omgaan met jezelf vanuit liefde, omgaan met mensen vanuit liefde,
Jouw liefde voor deze man, voelt voor jou aan als puur.
Je voelt dat zijn liefde voor jou ook puur is.
En zoals met alle liefdesrelatie's komt het proces dat je de liefde wil gaan delen.
Gaan uiten, wil gaan tonen, wil gaan voelen van de ander en wil ontvangen.
En dat lukt niet, omdat er een afstand is.
Omdenduur, als deze toestand lang aanhoudt, zal er bij jou andere emotie's binnensluipen, rond het thema "onbereikbaarheid"
Misschien heb je dàn pas écht je ware sleutelwoord gevonden.
En zit hier in jouw situatie van Nu, toch nog een bewustwording in, van wat Liefde Is...

Ik wens jou daarin veel succes, en veel inzichten in Liefde.
Veel liefs van mij,
Bellefleur
Muin
Muin jul 13 '09
Is het niet mogelijk voor jullie om elkaar weer eens te ontmoeten en de zaken met elkaar te bespreken Bea?
Islandlady
Islandlady jul 13 '09
Lieve Bellefleur,

Na de reiki inwijding vandaag en er wederom over gesproken te hebben ben ik er van overtuigd dat het zo is. Mijn gevoel zegt het en daar moet ik op vertrouwen.
Natuurlijk willen we het delen, tonen en uiten naar anderen toe. Dat doen we ook wel alleen we zijn niet bij elkaar.
Helaas is dat door financiele perikelen niet mogelijk op dit moment maar we werken eraan om toch zo snel mogelijk bij elkaar te zijn.
Denk niet dat de emotie "onbereikbaarheid" daadwerkelijk naar binnen sluipt gezien het geestelijke contact er wel is.

Maar Lieve Bellefleur je hebt me zeer zeker een zet in de goede richting gegeven.

Dank je wel lieve schat!

Lieve Muin,

Zoals hierboven al gezegd we werken eraan om toch zo snel mogelijk bij elkaar te kunnen zijn alleen is daar wel geld voor nodig confused

Liefs Bea
admin
admin jul 13 '09
En dan zeggen mensen dat geld niet gelukkig maakt ... maar het is wel verdraaid hard nodig in onze huidige wereld!!!

Liefs,
Marjan
gast
gast jul 13 '09
Ja, helaas wel frown
admin
admin jul 13 '09
goh, en wat zou ik maar al te graag willen zeggen,
"wat kost dat hele ritje, ik geef het je.."
Islandlady
Islandlady jul 13 '09
wat is dit ontzettend lief Bellefleur.
Tranen over mijn wangen.
Sweetammy
Sweetammy jul 13 '09
Islandlady

Na je hele verhaal gelezen te hebben krijg ik er toch mijn bedenkingen bij. Je verteld dat je hem pas 2x gezien hebt maar het gevoel hebt dat hij je ware liefde is. In mijn opinie als hij je ware zou zijn, althans jij de ware voor hem, want ik geloof er heilig in dat als jij iemand als je ware ziet hij dat andersom niet hetzelfde hoeft te ervaren. Hij geen radiostilte zou houden, hij zou alles met je willen delen en willen dat je hem daar zou helpen waar kan. Dat als je iemand ziet je het gevoel hebt van dit is hem kan ik heel goed begrijpen ik heb dit ook meegemaakt, maar het wil niet altijd zeggen dat dit ook daadwerkelijk zo is. Het probleem is bij jullie natuurlijk de afstand, dit kan er juist ook voor zorgen dat je hem als je ware gaat zien, omdat hij onbereikbaar is. Het kan zo zijn dat je hem nu idealiseerd, want vind je hem ook nog zo geweldig als je dag in dag uit met hem moet leven. Misschien word je wel gek van hem of hij van jou. Ik wil dit nu helemaal niet negatief overbrengen maar meer als een waarschuwing voor je. Wat ik hier namelijk mee wil zeggen is dat het misschien voor jezelf goed is om hier goed over na te denken. Je begeeft jezelf op deze manier in een hele lastige situatie, je voelt iets voor iemand bij wie je niet kan zijn. En misschien denk je enkel dat hij de ware is, waardoor je gevoel aleen maar sterker wordt en het een nog grotere teleurstelling is als het niet wordt wat je wil. Er zijn zoveel mensen die denken hun ware gevonden te hebben aan de andere kant van de wereld, maar wat het uiteindelijk toch strand. Ik hoop dat je je niet doodstaart op iemand die het niet waard is en daarmee misschien je echte ware misloopt.

groeten Sweetammy
admin
admin jul 13 '09
Hoi Sweetammy,

Ik begrijp je standpunt heel goed hoor, ik denk dat ik ook zo zou reageren als ik de persoon in kwestie niet persoonlijk zou kennen.
Maar zoals ik de situatie nu al vanaf mei volg en ken, weet ik zeker dat Bea geen luchtkastelen bouwt voor zichzelf. Nu kan ik dit alleen maar zo antwoorden, omdat Bea en ik zielemaatjes zijn. Maar misschien dat Bea hier zelf nog op antwoord, dat weet ik niet.
Ik wilde er gewoon even op reageren, omdat je reactie logisch is, maar de situatie totaal anders.....

Liefs,
Marjan
Natalie1986
Natalie1986 jul 13 '09
Origineel bericht van: Sweetammy
Islandlady

Na je hele verhaal gelezen te hebben krijg ik er toch mijn bedenkingen bij. Je verteld dat je hem pas 2x gezien hebt maar het gevoel hebt dat hij je ware liefde is. In mijn opinie als hij je ware zou zijn, althans jij de ware voor hem, want ik geloof er heilig in dat als jij iemand als je ware ziet hij dat andersom niet hetzelfde hoeft te ervaren.


Ik ben het niet met je eens Sweetammy,

Je kan het gevoel hebben dat je elkaar al zoooooo lang kent terwijl je maar 1 blik hebt gewisseld. Je weet en voelt dat hij of zij de ware liefde is.
Ik heb het gevoel dat dit over een zielsverwantschap gaat maar dit is puur gevoelsmatig ook ik kan het mis hebben.

Islandlady, misschien is hij inderdaad bezig met zijn persoonlijke stukken. Het kan ook zijn dat hij het te sterk vind en dat hij er een beetje bang voor wordt.
Hoe dan ook als het zo moet zijn tussen jullie komt het vanzelf wel !!

Liefs Natalie
admin
admin jul 13 '09
Quote:
Ik heb het gevoel dat dit over een zielsverwantschap gaat maar dit is puur gevoelsmatig ook ik kan het mis hebben


Lieve Natalie,

Dat is absoluut wat ik ook voel bij deze ware liefde op afstand. En ik ben niet als jullie pas vandaag op de hoogte van deze situatie, maar al langer. Het voelt voor mij als een ware soulmate.

Liefs,
Marjan
Natalie1986
Natalie1986 jul 13 '09
Inderdaad heel mooi zo'n liefde, dat moet je koesteren en er voor gaan. Als dit over een soulmate of tweelingziel gaat komt het vanzelf wel goed tussen jullie.
Sweetammy
Sweetammy jul 13 '09
Nee daar heb je helemaal gelijk in, ik ken Bea idd niet persoonlijk. Ik heb mijn mening gebaseerd enkel op wat ik las en welk gevoel ik erbij kreeg. Ik hoop alleen maar hoor dat het geen luchtkastelen zijn, ik heb met iedereen het beste voor.

En voor natalie, ik geloof absoluut in dat als je 1 blik met iemand wisselt dat je weet dat diegene je ware is. Ik zei ook dat ik erin geloof dat je niet elkaar ware hoeft te zijn, dus de man die voor jou de ware is, hoeft niet per defenitie jou ook als zijn ware te zien.
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki