Loading...
nl

Mediteren, hoe , wat en waarom??

Fatna
Fatna jul 11 '09
kortom waarom doen jullie het en wat heeft het voor meerwaarde voor jullie?

tevens ben ik benieuwd hoe jullie het doen, dus op welke momenten, welke positie, tot wie wend je je tijdens een meditatie, wat gebeurt en lichamelijk met je etc....!

help me op weg met jullie informatie

mijn therapie is mijn creditacrd laughwerkt ook altijd voor al mijn mentale klachten!

Delen:
Richie Richard
Richie Richard jul 11 '09
Meditatie vind ik erg belangrijk. Het brengt mij zelf weer in balans en tot rust. Tevens heb ik dit nodig mocht ik paranormaal actief willen zijn. (Dan bedoel ik niet de kleine dingetjes, maar spreuken, uitredingen e.d.)
Hoe ik dat doe.. Ik ga heel simpel in een kleermaker zitje zitten. En ik sluit me ogen. En ik stel me een lege ruimte voor. Ook bind ik mijn handen tot elkaar. Een tijd geleden had ik daar een schets van gemaakt, want ik zag er een beeld in.
admin
admin jul 11 '09
waarom
-om mijn gedachten even stop te zetten
-om mijn contact met de bron te hestellen en te verstevigen
-om weer dichter bij mijn ware zelf te zijn

wanneer
-liefst spontaan
-tegelijkertijd met andere dagelijkse dingen

welke positie
-meestal niet van toepassing

tot wie je je wend
-ligt aan het doel
-meestal zoveel mogelijk op "niks"
-aan dat waar ik op dat moment toevallig aan moet denken

wat er gebeurt
-ik ga me rustiger voelen en helderder
-soms stroom ik vol met energie, waardoor ik het ook wat warmer krijg
Fatna
Fatna jul 11 '09
Origineel bericht van: Artemis
waarom
-om mijn gedachten even stop te zetten
-om mijn contact met de bron te hestellen en te verstevigen
-om weer dichter bij mijn ware zelf te zijn

wanneer
-liefst spontaan
-tegelijkertijd met andere dagelijkse dingen

welke positie
-meestal niet van toepassing

tot wie je je wend
-ligt aan het doel
-meestal zoveel mogelijk op "niks"
-aan dat waar ik op dat moment toevallig aan moet denken

wat er gebeurt
-ik ga me rustiger voelen en helderder
-soms stroom ik vol met energie, waardoor ik het ook wat warmer krijg


wedervragen

*hoe zet je in godsnaam je gedachten stop en denk je aan niets...
dat is nou juist mijn probleem......zodra ik ook maar probeer aan niets te denken lukt dat twee seconden en dan begin ik weer hoor,"wat zal ik koken vandaag, wat ga ik morgen aantrekken, waar zal ik vandaag eens heen gaan met de kleine" etcetera!

*wat moet ik me voorstellen bij contact met de bron herstellen?
bedoel je dat je dan weer zuiver de berichten van bovenaf doorkrijg??
heeft bij mij dus ook geen zin want contact met boven heb ik niet eens

* hoe kun je nou tegelijkertijd mediteren (aan niets denken) en toch ook andere dingen doen??

smile
admin
admin jul 11 '09
Tja, is moeilijk uit te leggen, het is voor mij mijn tweede natuur. Een soort bewustzijnnivo die het dagelijkse overstijgt.

Misschien dat de juiste boeken lezen je helpt om in de juiste "stemming" te komen. Ik weet zo gauw niet een geschikt boek.. Of mandala's tekenen of inkleuren kan ook goed helpen.
Of een mooie spreuk instuderen; een die je echt raakt in je ziel. (met niet teveel letterlijke informatie)

Het harnekkig gaan proberen in kleermakerszit heeft ook niet veel zin, want dan wil je het denk ik te graag.
miyase
miyase jul 11 '09
Meestal doe ik het als ik me niet goed in mijn vel voel. Het geeft me een geweldig gevoel. Ik heb het zelf uitgevonden ^^ Hoe ik zit is helemaal niet belangrijk. Eerst denk ik aan niks. Hoe ik dat doe? Ik weet het zelf ook niet juist. Maar dan stel ik me voor dat ik mijn gedachtes 'rem'. Als ik na een tijdje denk dat het genoeg is, denk ik aan een zee. Ik stel me voor dat ik daar ben. Dat ik zand aan mijn voeten voel, dat ik wind voel waaien, ik pas mijn ademhaling aan als de zee. Als het naar mij toe komt adem ik in, en als het zich terugtrekt adem ik uit. Ik stel me voor dat er daar alleen positieve energie is, en dat ik ze ontvang. Ik stel me voor dat de positieve energie zo veel is dat het mijn negatieve energie laat verdwijnen. Ik stel positieve energie als een witte straal en negatieve als een zwarte straal voor. Na mijn meditatie voel ik me goed, en zie ik een tijdje alles positief. smile
admin
admin jul 11 '09
Misschien deze?

Stilte.

Weinig woorden
in liefde geschreven
veel mysteries
verweven in mijn leven

Ik ben dankbaar in stilte,
en in de stilte van mijn hart,
huist mijn ware gezicht,
en vind ik opnieuw mijn eigen kracht.



(Heb een aantal van dit soort teksten geschreven een tijdje geleden)
Richie Richard
Richie Richard jul 11 '09
Origineel bericht van: Artemis

Het harnekkig gaan proberen in kleermakerszit heeft ook niet veel zin, want dan wil je het denk ik te graag.



Valt reuze mee, kleermakerszit is echt gigantisch simpel.. Maarja, ik ben nog jong. Zo zit ik het fijnst..
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 11 '09
Je hoeft niet persee raar te zitten. Ik zit meestal gewoon op een stoel met beide voeten op de grond.
Je kan ook een begeleide meditatie doen, waarbij iemand je verteld wat je moet doen.

Neem bijvoorbeeld deze engelen meditatie:
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/64106/Audio_MP3_engelen_en_chakra_me.html#Post64106

Gewoon het mp3'tje opzetten, gaan zitten en doen wat de stem zegt. Zo simpel kan het zijn smile.
admin
admin jul 11 '09
Hey Fatna,

Ik heb geen speciale houding, wel heb ik mijn ogen dicht. Ik denk naar binnen, ga naar het midden van mijn lichaam in mezelf. Dat kan via de chakra's of rechtstreeks. Dat kan indd via een geleide meditatie zoals NiMs hierboven beschreef, maar uiteindelijk gaat het erom dat ik naar mezelf luister. Naar mijn ademhaling, naar mijn lichaam, naar mijzelf van binnen. Dan kan ik gedachten veelal stopzetten.
Waarom? Omdat ik dan de energie bewust voel stromen ... het maakt me sterker, rustiger, voel me prettig, het is een rustmoment.

Liefs,
Marjan
Cialara
Cialara jul 11 '09
Hoi Fatna,

Ik mediteer altijd aan het eind van de body balance les bij fitness, daar heb ik er kennis mee gemaakt. Het is een geleide meditatie na de training, waarbij de trainster de meditatie ook leidt met een fijne muziek op de achtergrond. Ik vind dat erg prettig.

Thuis doe ik het nu af en toe, voordat ik met Reiki begin bijvoorbeeld, maar ik kan het niet zo goed, ik heb ook altijd moeite om al die gedachten los te laten en m'n hoofd leeg te maken, maar als het wel lukt wordt ik er wel lekker rustig en tegelijk energiek door, en dat maakt het wel prettig grin

Hoe ik het thuis doe? Ik doe een lekker rustig muziekje aan (zo'n new age muziekje, kun je bij bijvoorbeeld "de tuinen van..." halen) een lekker geurkaarsje branden. In een prettige houding gaan zitten of liggen, je ogen dicht en dan eerst meegaan met je ademhaling, waardoor je steeds rustiger wordt. En dan proberen alles los te laten, helemaal leeg te worden. Voor mij is dit genoeg; heerlijk smile
Fatna
Fatna jul 11 '09
ik denk dat het mij met een rustgevend muziekje en eens tem die me begeleid wel zou lukken

@artemis ik vindt jou tekst heel mooi......

ps velen hebben mij gezegd dat ik de mogelijkheid heb om met mijn ongeboren kindjes te communiceren als ik probeer mezelf in een gouden koepel te visualiseren en op deze manier mezelf openstel voor "contact"......is dit ook een vorm van meditatie dan of is dit weer iets anders.......

misschien is meditatie wel rustgevend en alles, maar ik zou het pas echt willen doen als het ook de manier is om met de zieltjes van mijn engeltjes te mogen communiceren, wie weet dit??
Richie Richard
Richie Richard jul 11 '09
visualisatie gaat vaak gepaard met meditatie. Zodat je jezelf goed kunt concentreren op wat je wilt visualiseren, omdat je er eigenlijk wel een lege gedachten voor nodig heb. Maar het is geen vorm van meditatie.
Cialara
Cialara jul 12 '09
Er zijn ook wel meditatie cursussen waar je terecht kunt om het te leren. Zeker in de grote steden zijn die wel te vinden.
admin
admin jul 12 '09
Origineel bericht van: Denzil
visualisatie gaat vaak gepaard met meditatie. Zodat je jezelf goed kunt concentreren op wat je wilt visualiseren, omdat je er eigenlijk wel een lege gedachten voor nodig heb. Maar het is geen vorm van meditatie.


Ben het niet helemaal met je eens, maar dat kan ook puur gevoel zijn hoor!!! Maar in meditatie, visualiseer ik altijd ... En daardoor kan ik ook veel makkelijker mijn gedachten leegmaken. Zoals Fatna aangeeft, dat ze dan makkelijker contact met haar overleden kindjes zou kunnen maken, dat is een stukje meditatie met visualisatie......... wink

Liefs,
Marjan
Richie Richard
Richie Richard jul 12 '09
Larapinta, zoals jij zegt : 'Maar in meditatie, visualiseer ik altijd'
Dat maakt het nog geen vorm van meditatie. Visualisatie is een beeld creeëren. Eigenlijk een levendige fantasie. Wat gebruikt wordt om te kunnen concentreren, dingen beter uit te denken and what ever. En het wordt gebruikt om makkelijker te mediteren, je stelt je namelijke en lege ruimte etc voor. Maar dat is geen vorm van meditatie. Dat is puur visualisatie.
admin
admin jul 12 '09
Hey Denzil,

Ik begrijp je heel goed hoor, maar voor mij zijn mediteren en visualiseren onlosmakelijk met elkaar verbonden. En dat is persoonlijk misschien ... dat kan denk ik. Maar voor mij kan het één niet zonder het ander wink
Richie Richard
Richie Richard jul 12 '09
Ook voor jou kan je ze appart houden. Dit vereist oefening.
admin
admin jul 12 '09
Ja, dat snap ik heel goed wat je bedoelt, maar dat maakt het voor mij nog niet onlosmakelijk. En ik zal het vast kunnen, maar dat voelt voor mij niet goed en ik doe het op mijn eigen manier! Niet iedereen doet het zoals jij het doet...

Voor mij is het onlosmakelijk verbonden smile
Natalie1986
Natalie1986 jul 13 '09
Ik ben ook niet echt goed in mediteren. blush

Gedachtes komen en gaan als ik nergens aan denk dan denk ik opeens hey ik denk nergens aan.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki