Loading...
nl

Tel je zegeningen topic

Heidelroos
Heidelroos jul 9 '09
Hoi,

Niet gauw start ik een topic..
Maar ik merk dat wij mensen gauw geneigd zijn om bij de pakken neer te gaan zitten bij moeilijke ervaringen..

Op een moeilijk moment in je leven..
Is het bijna vanzelfsprekend om gedachten te laten verzinken in ellendige gedachtes...

Als je in staat ben je zegeningen te tellen..
Voel je dat je meer aankan in je moeilijke perioden..

Daarom wilde ik een topic openen, om je zegeningen te leren tellen.. smile

Ik zal beginnen..
Mijn mama had kanker, mijn zusje ook, het liep niet lekker met het werk (met collegae, want mensen schijnen mij nogal gauw een rare snuiter te vinden laugh)
We zaten in een enorme verbouwing (8 maanden voordat we erin konden..
Ik raakte mijn twee kinderen bijna kwijt aan een flink ongeluk in Tjechie (ze waren een weekje mee met oom en tante)..
Ik werkte in verschillende diensten, pendelde op en neer van stad naar dorp, van moeder naar zusje.. van ziekenhuis naar huis...
TOEN, de aannemer ook nog drie weken voordat we zouden gaan verhuizen er tussen uit peerde met een tweede verbouwstorting en ons achterliet met een stenen, onafgewerkt huis, zonder ramen en deuren.. geen stucwerk, niets nada, geen vloer, geen vloerverwarming etc etc etc.. (Spuien is best lekker wink) !!

Een man en twee kinderen en vier huisdieren op straat..
Want euhm, de kopers van ons vorige huis, hadden al acht maanden geduld gehad omdat wij zoveel te verbouwen hadden smile

(Volgens mij vergeet ik nog de helft confusedvan dat ellendige jaar)

Toen plots... in het park (want ik wandel elke dag eventjes voor de conditie en om fris te blijven, maar die dag op een anders tijdstip dan normaliter :))een ouwe hond tegen me aan kwam staan..
Hij liep erg moeilijk, zakte een beetje door de poten.. ...
Ik aaide hem..
Hij kwam met zijn kont naar me staan..
En mijn handen gaan als vanzelf naar de buik van die hond..

Het baasje komt bij me zitten.. en we kletsen een beetje..
Ik behandel dat beestje in stilte, want volgens mij had het beest pijn..

Ja, zegt die man.. hij heeft pijn...
Volgens mij loopt ie op zijn laatste benen..

Ik voelde dat het beest dichter tegen me aan kwam staan..
even genietend van mijn handen..
Het beest gaat liggen, op zijn rug..

Wat lief, dacht ik nog..
Wat een oud knarrebeest zeg..

En ik tel op dat moment mijn zegening..
Ik vergeet even mijn eigen sores, mijn eigen zorgen..
Ik voel, op dát moment wederom waar ik voor ben geboren..

Een mens krijgt nooit meer dan hij of zij aankan..
Het vertrouwen welt in me op..

Dank je wel hond, dank je wel meneer voor uw hond..
Ik zeg goededag...
De hond loopt me nog een stukje achterna..
Ik geef een laatste aai..
Kijk niet meer om..
Ik snuif de lucht van de bossen..
Ik voel de zon op mijn gezicht..

Dankbaarheid voor alles wat wel goed gaat...
Delen:
admin
admin jul 9 '09
Ik kan misschien niet zo'n heel verhaal schrijven als jij, maar ik weet wel dat als de nood het hoogst is, de redding nabij.
En zo leven wij! En daardoor kan je zegeningen inderdaad tellen. 2007 was voor mij een rampjaar ... verloor mijn vader, mijn man kwam onverwachts op IC, schulden overspoelden ons,,,,
Maar als ik dan mijn gezin zie, waar eigenlijk nooit ruzie is, dan ben ik gelukkig en weet ik weer dat er altijd mensen zijn en situaties waarbij je weer energie opdoet!!

Liefs,
Marjan
Heidelroos
Heidelroos jul 9 '09
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
Vandaag keek ik mijn mammie aan, ik irriteerde me weer ouderwets aan d'r..
en toch.. heel stiekem ben ik zo blij dat ik er nog heb laugh
admin
admin jul 9 '09
laughwinksame with my mom!!
admin
admin jul 9 '09
ja dat heb ik dus ook, kan me soms ergeren aan haar, maar ben zo blij dat ik haar nog bij me heb. Mijn vader was zomaar weg frowndus dat maakt je bewust dat je blij moet zijn met kleine zegeningen!!

ps, nu ik dit typ hoor ik mijn vader zeggen, hee, ik ben niet weg, sta altijd bij je ... en ja, dat is ook zo!!
Fatna
Fatna jul 9 '09
wat mooi heidelroos dat jij ook nog 1 van die mensen bent die geluk kunnen halen uit kleine dingen!!

super! hou die positiviteit vast
admin
admin jul 9 '09
Kan jij dat niet, Fatna?? Geluk halen uit kleine dingen??
Fatna
Fatna jul 9 '09
larapinta er stond OOK, met andere woorden kan ik dat ook nog

smile
Heidelroos
Heidelroos jul 9 '09
Origineel bericht van: Larapinta
Ik kan misschien niet zo'n heel verhaal schrijven als jij, maar ik weet wel dat als de nood het hoogst is, de redding nabij.
En zo leven wij! En daardoor kan je zegeningen inderdaad tellen. 2007 was voor mij een rampjaar ... verloor mijn vader, mijn man kwam onverwachts op IC, schulden overspoelden ons,,,,
Maar als ik dan mijn gezin zie, waar eigenlijk nooit ruzie is, dan ben ik gelukkig en weet ik weer dat er altijd mensen zijn en situaties waarbij je weer energie opdoet!!

Liefs,
Marjan



Mooi hé..
Hoe oud zijn je kiddies?

Mijn menneke en ikke kunnen wat afknokken hoor!! wink
Maryssa
Maryssa jul 9 '09
Heerlijk topic! We mogen zeker dankbaar zijn voor alle zegeningen!

Eens even denken welke zegeningen zijn er in mijn leven..er zijn er zoveel. Ik noem gewoon wat als eerste in me opkomt

- Mijn vriend die me begrijpt, liefde geeft, me steunt en met wie ik onbedaarlijk kan lachen.

- Salsa, stijldansen ik vind dat geweldig. Ga er van stralen als ik dans. Zwieren in een engelse wals of in een swingende salsa over de dansvloer mmm

- De bloemenman die me de laatste bos voor de helft mee gaf.

- De glimlach van een voorbijganger; zomaar.

- De regenboog die ik zag laatst

- De bloemen op mn balkon die prachtig bloeien

- Muziek!!! Ik kan niet zonder

- Merudi omdat ik me er thuis voel; leer en geniet van de kennis en ervaringen van anderen.

- Het arbeidsconflict dat ik tot mijn verdriet had in okt 2008 maar dat me heeft verlost van een nare werkplek en me vrijheid heeft gegeven.
miyase
miyase jul 9 '09
Ik zal dan maar een vertellen ^^

Mijn vader had vorige week een bijnadood-ervaring, hartaanval, heel onverwacht. Ik had die dag gedroomt over Michael ooknog! ik werd met de naam 'Michael' wakker, en toen ik naar de woonkamer ging, zag ik mijn vader met een hartaanval, hij moest kotsen, kon niet ademhalen. Ze hebben hem snel met een ambulance naar de spoed gebracht. Maar de spoed daar was niet in orde ofzo, het was er aan het verbouwen. Dus moesten ze hem snel naar een andere ziekenhuis brengen, en het was daar een dure en speciale ziekenhuis, en dat mens vroeg eerst of mijn moeder&broer genoeg geld bijhadden, want mijn vader woont normaal in Nederland, en hij was op bezoek in Belgie. En dat allemaal toen me vader een hartaanval had. Hoe kunnen ze? Maar gelukkig hebben ze hem op het nippertje kunnen redden, door een operatie aan zijn darm. Hij vertelt mij dat hij even 'weg' was.
Ik bedank Allah heel heel erg omdat er niks is gebeurt!!!
Als ik het even lees, denk ik weer; goh wat 'n verhaal..
Maryssa
Maryssa jul 9 '09
Dat is zeker mooi Miyase, gelukkig maar dat hij er nog is. Maar 1 ding snap ik niet...

Hij had een hartaanval maar ze hebben hem geholpen met een operatie aan zn darm??!!
miyase
miyase jul 9 '09
Ja, hij had colestrol ofzo. Zijn ene darm was dicht waardoor er volgens mij geen bloed doorstroomde, waardoor het hart kon stoppen, zoiets. winkZe hebben met een operatie lucht gepompt en iets geplaatst zodat het daar open blijft. Het is wat ingewikkeld..
Maryssa
Maryssa jul 9 '09
Ik begrijp het Miyase. Hij had denk ik last van een hoog cholesterol waardoor zn poortader (bevindt zich vlak bij de darmen) verstopt is geraakt.Gelukkig hebben ze hem kunnen helpen.
admin
admin jul 9 '09
Origineel bericht van: Fatna
larapinta er stond OOK, met andere woorden kan ik dat ook nog

smile


Oops blushgoed lezen is wel een vereiste he winkIk verbaasde mezelf er al over dat jij dat niet kon smileBedankt dat je me er even op wees...
admin
admin jul 9 '09
Quote:
@ heidelroos - Hoe oud zijn je kiddies?

Mijn menneke en ikke kunnen wat afknokken hoor!!


Ik heb zelf twee kids, een meid van 15jr Jorinda, en een knul van 13jr Hielke (ons special kid) en er woont hier bij ons ook een pleegdochter, Stephanie van 18jr.
Mijn man heeft twee zoons, Nol van 20jr waar hij sinds kort weer contact mee heeft!!! smileen Ton van 15jr.

En ik heb zoveel ruzie gekend met mijn ex,,, Ron en ik hebben best onze meningsverschillen, maar dat is gezond vind ik ... en verder inderdaad geen ruzies. Ook de kinderen hebben hun meningsverschillen, maar ruzies, gelukkig kennen ze dat niet smile

Liefs,
Marjan
admin
admin jul 9 '09
Origineel bericht van: miyase
Ik zal dan maar een vertellen ^^

Mijn vader had vorige week een bijnadood-ervaring, hartaanval, heel onverwacht. Ik had die dag gedroomt over Michael ooknog! ik werd met de naam 'Michael' wakker, en toen ik naar de woonkamer ging, zag ik mijn vader met een hartaanval, hij moest kotsen, kon niet ademhalen. Ze hebben hem snel met een ambulance naar de spoed gebracht. Maar de spoed daar was niet in orde ofzo, het was er aan het verbouwen. Dus moesten ze hem snel naar een andere ziekenhuis brengen, en het was daar een dure en speciale ziekenhuis, en dat mens vroeg eerst of mijn moeder&broer genoeg geld bijhadden, want mijn vader woont normaal in Nederland, en hij was op bezoek in Belgie. En dat allemaal toen me vader een hartaanval had. Hoe kunnen ze? Maar gelukkig hebben ze hem op het nippertje kunnen redden, door een operatie aan zijn darm. Hij vertelt mij dat hij even 'weg' was.
Ik bedank Allah heel heel erg omdat er niks is gebeurt!!!
Als ik het even lees, denk ik weer; goh wat 'n verhaal..


Meannn, Miyase, wat een verhaal!!! Ooit was ik ook doodziek, ruim 40 graden koorts, was toen een weekendje bij mijn ex, kwam er een HA, die zei, heb je wel geld? Anders kan ik net zo goed weggaan......... Vreselijk is dat zeg. Gelukkig hebben ze je vader kunnen dotteren en kunnen helpen daarmee.

Liefs,
Marjan
Cialara
Cialara jul 9 '09
Nou zeg, dat is ook wat! Heb ik een hele waslijst ingevuld en kijk ik later...is het weg! Maar oké, nu opnieuw proberen een tweede kans grin

Mijn zegeningen:
- drie lieverds van kinderen met het hart op de goede plaats
- fietsen met de kleinste achterop en dan samen liedjes zingen
- de ontwikkeling van al die kleine mensjes mogen volgen smile
- een lieve man om iedere avond de dag nog even mee door te nemen, en samen stiekem te lachen om de kapriolen van onze kinderen grinen dan natuurlijk slapen ******
- de zon die doorbreekt, een vers kopje thee; ja letterlijk hoor!
- lekker relaxen in de tuin in het zonnetje onder het bladerdak van onze parasolbomen (als het heel erg heet is...)
- ...

zoveel, te veel om op te noemen. Als je er over nadenkt is het leven zo mooi! Dank je Heidelroosje voor dit mooie topic!
Eruan
Eruan jul 10 '09
Jee Miyase wat een verhaal zeg!
Hij is er nog gelukkig. smileGaat het weer een beetje goed met hem nu?

Laat ik ook even de goede dingen tellen.
- het veulen leeft en gaat elke dag beter
- de dreun die ik krijg van Zan (ook een paard)
- een vliegtuig die ik zie landen in de zon terwijl een parachute landt
- de wind die soms meezit en soms tegen
- de goede gesprekken met mensen die ik liefheb
- na een ruzie met mijn ouders het meteen weer bij kunnen leggen
- een veilig thuis hebben
- nooit alleen zijn
- een lekker boek lezen
- af en toe mogen gillen spelen en lol hebben als een klein kind

Zo dat is al wel een behoorlijke lijst met dingen waar ik zo blij mee ben. smile
Heidelroos
Heidelroos jul 12 '09
Origineel bericht van: Larapinta
Quote:
@ heidelroos - Hoe oud zijn je kiddies?

Mijn menneke en ikke kunnen wat afknokken hoor!!


Ik heb zelf twee kids, een meid van 15jr Jorinda, en een knul van 13jr Hielke (ons special kid) en er woont hier bij ons ook een pleegdochter, Stephanie van 18jr.
Mijn man heeft twee zoons, Nol van 20jr waar hij sinds kort weer contact mee heeft!!! smileen Ton van 15jr.

En ik heb zoveel ruzie gekend met mijn ex,,, Ron en ik hebben best onze meningsverschillen, maar dat is gezond vind ik ... en verder inderdaad geen ruzies. Ook de kinderen hebben hun meningsverschillen, maar ruzies, gelukkig kennen ze dat niet smile

Liefs,
Marjan


Fijn om te horen..
Zijn al hele kids, een samengesteld gezin..

Goed dat je rust hebt gevonden..

Ik knokte helemaal niet met mijn ex..
Dit is wel lekkerder, soms de lucht te klaren.. héééééérlijk..

Ruzie en ruzie zijn twee dingen hé..



Kep een nieuwe zegening erbij..
de kraker wink

Die heeft mijn rugje behandeld en ik heb weer meer ruimte in mijn borstbeen!!

Whoei..
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki