Loading...
nl

Heeft echt alles een reden?

Eruan
Eruan jul 7 '09
Soms zeggen mensen weleens dat alles een reden heeft.
Ik vraag me dan af of ook echt ALLES een reden heeft. Soms lijkt het zo alsof iets zomaar gebeurt, en ik kan de reden nooit vinden. Waarom gaan mensen dood, ook op jonge leeftijd, waarom geven mensen het leven ineens op? Waarom krijgen jonge kinderen kanker?

Heeft dit allemaal nou een reden, of gebeuren er ook dingen zomaar?
Delen:
Richie Richard
Richie Richard jul 7 '09
Ja het heeft allemaal een reden. Makkelijkste verklaring is. Hoe klein ook. Het heeft de zo geheten ketting reactie effect. Jij merkt er misschien niets van als jij een chocolaatje eet. Maar een kind in Afrika misschien wel. Die krijgt misschien omdat jij dat chocolaatje eet, een cent. Eet je een hele zak, dan kan hij een week lang eten. (Natuurlijk is dit zeer overdreven.)
En zo gaat het maar door. Als jij een mug dood, heeft dit als effect dat het niet meer kan steken. Steekt het iemand, heeft deze persoon jeuk. Dan zal deze persoon gaan krabben, of spullen in huis halen om het te bestrijden. Wat ook weer een effect zal hebben. Etc etc.

Doordat er dingen gebeuren. Gebeuren andere dingen, of juist niet. Het is eigenlijk gewoon 1 groot helemaal uitgestippelde plan.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 7 '09
Nee niets heeft een reden maar alles gebeurd zoals het moet gebeuren.

Het probleem met het zoeken naar een reden voor alles, is dat je er vanuit gaat dat het leven eerlijk is. Het leven is gewoon niet eerlijk want zo werkt het niet.

Door de wet van oorzaak en gevolg staat alles wel vast dat er moet gebeuren, maar er zit geen voorkeur of afkeur aan.
admin
admin jul 18 '09
Origineel bericht van: Ann_ik
Soms zeggen mensen weleens dat alles een reden heeft.
Ik vraag me dan af of ook echt ALLES een reden heeft. Soms lijkt het zo alsof iets zomaar gebeurt, en ik kan de reden nooit vinden. Waarom gaan mensen dood, ook op jonge leeftijd, waarom geven mensen het leven ineens op? Waarom krijgen jonge kinderen kanker?

Heeft dit allemaal nou een reden, of gebeuren er ook dingen zomaar?



Alles wat er gebeurt, gebeurd omdat het vaststaat in je Levenstrein die je volgt in het leven. Tenminste, dat gevoel heb ik. Ook het overlijden van een jong kind,,, hoe heftig ook,,, is van te voren vastgelegd in het Karma.

Liefs,
Marjan
admin
admin jul 18 '09
Niet alles staat vast, wel de grote lijnen, maar hoe je ermee omgaat, dat is puur persoonlijk, en vanuit vrije wil
dat respecteert de cosmos, de bron ook.. dikwijls kunnen ze sturen en ondersteunen, maar hebben rekening te houden met de wil van mensen,
daardoor kunnen dingen anders lopen dan voorop gesteld was,
toch kunnen wendingen alles weer in de juiste richting laten lopen, zoals gepland!
admin
admin jul 19 '09
Daar kan ik alleen maar beamend op antwoorden. We hebben als mens wel degelijk invloed op de weg.

Maar het overlijden van een jong kind kun je haast niet omschrijven dat je daar invloed op hebt gehad. Dat bedoelde ik meer.

Liefs,
Marjan
Heidelroos
Heidelroos jul 19 '09
Origineel bericht van: Ann_ik
Soms zeggen mensen weleens dat alles een reden heeft.
Ik vraag me dan af of ook echt ALLES een reden heeft.


Ik kan me wel voorstellen dat mensen dit benoemen om voor zichzelf de pijn draaglijker te maken..

Als iemand sterft, sterft ie (auw)..
Het wordt zachter als je zegt:
Het zal wel een reden hebben, er is hem of haar een hoop pijn gespaard gebleven..
Maar wát als die iemand al maanden pijn heeft gehad?
WAT is hem dan bespaard gebleven?
Wat is de reden?
Dat hij of zij misschien NOG meer pijn bespaard is gebleven en dat het goed is dat hij of zij is heengegaan hoor.. !! (de reden)

Ja, dat weet ik niet..
Misschien dat ik dan zijn of haar praktijkje kan overnemen, (Nog een reden)
want hij heeft altijd al gezegd. als ik sterf, mag jij mijn praktijk overnemen.. dus het zal zo wel hebben moeten zijn.. het zal zijn reden wel hebben.....

Helaas gaat het praktijkje niet door (auw)
Dan zal er wel iets beters weggelegd zijn voor mij!! (de reden!!)
Misschien ligt er wel een leuke baan op me te wachten!! (Jaaaaaaaaaaaa, en weg is de teleurstelling van het eigen praktijkje)

Solliciteren!!
Na de sollicitatie:
GOH, ben je afgewezen? (auw)
Ja.. ik ben afgewezen omdat andere kandidaten beter waren (auw)
Ik snap er niks van, het verliep zo goed..
Tja, dan zal er wel iets veel mooiers en beters voor je weggelegd zijn..
Misschien is er wel ergens een baas, die precies op jou zit te wachten (Dat is een héééle goede reden hoor, dus weg teleurstellingvan de afwijzing)
Niets gebeurt met een reden toch?
Nee, niets gebeurt met een reden..

Dan blijk je nog vijf afwijzingen meer te krijgen..
Vijf maal auw, afwijzing en oops..
Vijf maal schreeuw je jezelf van binnen toe dat het wel een reden zal hebben...
De zesde keer, krijg je eindelijk een baan, die (ook) op je lijf is geschreven.. die (net) zo leuk is als de andere banen hadden kunnen zijn..

Zie je wel..
Niets is voor niets..
Alles in het leven heeft een reden..

(Ik geloof er zelf ook wel in hoor, na alle teleurstellingen die ik te verwerken heb gekregen, het is makkelijker dealen met de pijn van het leven.. en pijn heb ik gekend!! :)Dus ik geloof in redens.. ook al is het logisch beredeneerbaar, zoals bovenstaand. )

Liefssssssss
Heidelroos
Heidelroos jul 19 '09
Zolang je jouw levenslijn maar bewaart en niet te ver af gaat wijken van je hart, of van je ware zelf.. smile
admin
admin jul 19 '09
Ja, dichtbij jezelf blijven en niet overál een reden voor willen hebben!!! Ook belangrijk...

Liefs,
Marjan
Eruan
Eruan jul 19 '09
Bedankt voor jullie antwoorden, wat hebben jullie het mooi omschreven! Bedankt!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki