Soms zeggen mensen weleens dat alles een reden heeft.
Ik vraag me dan af of ook echt ALLES een reden heeft.
Ik kan me wel voorstellen dat mensen dit benoemen om voor zichzelf de pijn draaglijker te maken..
Als iemand sterft, sterft ie (auw)..
Het wordt zachter als je zegt:
Het zal wel een reden hebben, er is hem of haar een hoop pijn gespaard gebleven..
Maar wát als die iemand al maanden pijn heeft gehad?
WAT is hem dan bespaard gebleven?
Wat is de reden?
Dat hij of zij misschien NOG meer pijn bespaard is gebleven en dat het goed is dat hij of zij is heengegaan hoor.. !! (de reden)
Ja, dat weet ik niet..
Misschien dat ik dan zijn of haar praktijkje kan overnemen, (Nog een reden)
want hij heeft altijd al gezegd. als ik sterf, mag jij mijn praktijk overnemen.. dus het zal zo wel hebben moeten zijn.. het zal zijn reden wel hebben.....
Helaas gaat het praktijkje niet door (auw)
Dan zal er wel iets beters weggelegd zijn voor mij!! (de reden!!)
Misschien ligt er wel een leuke baan op me te wachten!! (Jaaaaaaaaaaaa, en weg is de teleurstelling van het eigen praktijkje)
Solliciteren!!
Na de sollicitatie:
GOH, ben je afgewezen? (auw)
Ja.. ik ben afgewezen omdat andere kandidaten beter waren (auw)
Ik snap er niks van, het verliep zo goed..
Tja, dan zal er wel iets veel mooiers en beters voor je weggelegd zijn..
Misschien is er wel ergens een baas, die precies op jou zit te wachten (Dat is een héééle goede reden hoor, dus weg teleurstellingvan de afwijzing)
Niets gebeurt met een reden toch?
Nee, niets gebeurt met een reden..
Dan blijk je nog vijf afwijzingen meer te krijgen..
Vijf maal auw, afwijzing en oops..
Vijf maal schreeuw je jezelf van binnen toe dat het wel een reden zal hebben...
De zesde keer, krijg je eindelijk een baan, die (ook) op je lijf is geschreven.. die (net) zo leuk is als de andere banen hadden kunnen zijn..
Zie je wel..
Niets is voor niets..
Alles in het leven heeft een reden..
(Ik geloof er zelf ook wel in hoor, na alle teleurstellingen die ik te verwerken heb gekregen, het is makkelijker dealen met de pijn van het leven.. en pijn heb ik gekend!! :)Dus ik geloof in redens.. ook al is het logisch beredeneerbaar, zoals bovenstaand. )
Liefssssssss