Loading...
nl

Luz

Luz
Luz jun 29 '09
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik mij graag verdiep in uiteenlopende interesse gebieden. Je mag mij dus omschrijven als een informatie en nieuws omnivoor. Een tiental jaren geleden heb ik mijn jeugd droom verwezenlijkt en woon nu in goddelijk klimaat. Lucht en geluidvervuiling zijn er niet, wel een kilometersvrij zicht. In de tuin staan perzik, pruimen en o.a. noten bomen. Soms scheren de meeuwen over en jagen de tamme dwerg papagaaitjes weg. Die papagaaitjes hebben bij iemand de vrijheid gekregen of genomen want ze komen hier niet in het wild voor.

Ik bedenk mij nu dat dit beantwoord aan de piramide van Maslow, ik zit zogezegd in de top van de piramide, wat o.a. mijn interesse in spiritualiteit verklaard. Mijn grootste inspiratiebron is het boekje ‘De 7 spirituele weten van Succes’. Hoe meer je je hierin verdiept hoe meer inzicht je krijgt. Ik heb zelf een synopsis gemaakt van ‘geluk’ citaat hieruit: ´ Geluk omvat verschillende niveaus, variërend van het meest gewone, alledaagse geluk tot de hoogste ervaring van abso¬luut geluk met zijn extatische, gelukzalige en euforische stemmingen van welbehagen en vervulling. Hiertoe behoren ook de spirituele gelukservaringen. Zoals we zullen zien zijn ook deze ervaringen heel aards en toegankelijk voor iedereen.’ Als iemand interesse heeft zal ik dit nasturen. Wat mij opvalt is dat veel mensen niet de moeite nemen om de muur, ook al is die oud, verweerd en hoog, af te breken om een nieuw uitzicht te krijgen. Niet zoeken naar verandering en de energie van het leven, maar krampachtig vasthouden aan wat ze hebben of kennen. En als je blijft doen wat je altijd gedaan hebt blijf je krijgen wat je altijd ontvangen hebt. Je moet een bepaalde mate van onthechting hebben om overvloed je deel te laten zijn.

If money is your hope for independence you will never have it. The only real security that a man will have in this world is a reserve of knowledge, experience, and ability

Ik heb natuurlijk nog veel vragen maar een vraag die mij al lang bezig houd is deze. Je hebt ‘zondagkinderen’ ik bedoel mensen die makkelijk op de flow van het leven surfen en moeiteloos bijna alles krijgen wat ze wensen. Soms drijft de flow ze even weg van hun doel maar ze weten altijd snel aanpassingen te maken die hun weer terug brengen op hun reis naar de bestemming. Hoe komt het dat er zulke goudhaantjes zijn. Heeft dit iets met karma te maken?
Delen:
Natalie1986
Natalie1986 jun 29 '09
Hallo Luz,

welkom op merudi en ik wens je een hele moooie warme tijd toe hier.
Ik persoonlijk geloof dat de zondagkinderen wat jij bedoeld nog jongezielen zijn. Maar dat is was ik geloof.


veel liefs Natalie
Cialara
Cialara jun 29 '09
Hoi Luz,

Welkom op dit forum, veel lees- en leerplezier grin

Zondagskinderen? Mensen die de wet van de aantrekkingskracht op goed gevoel hebben leren te gebruiken denk ik!

Liefs Jorine
admin
admin jun 29 '09
Welkom Luz!
Islandlady
Islandlady jun 29 '09
Hoi Luz,

Welkom op het forum!

Groetjes
Bea
Maryssa
Maryssa jun 29 '09
Welkom Luz,

Mooie avatar en leuk dat je dit forum hebt gevonden.
admin
admin jun 29 '09
Hoi Luz

Voel je welkom!

Groetjes,
Marjan
Helma
Helma jun 29 '09
Welkom Luz!

Leuke vraag stel je. Misschien een goed idee voor een apart topic!
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 29 '09
Hoi Luz,

Wat leuk dat je je hier hebt aangemeld. Ik ben heel benieuwd waar je woont, want dat klinkt als een hele mooie plaats.

Je vraag vind ik ook erg leuk:

Origineel bericht van: Luz
Je hebt ‘zondagkinderen’ ik bedoel mensen die makkelijk op de flow van het leven surfen en moeiteloos bijna alles krijgen wat ze wensen. Soms drijft de flow ze even weg van hun doel maar ze weten altijd snel aanpassingen te maken die hun weer terug brengen op hun reis naar de bestemming. Hoe komt het dat er zulke goudhaantjes zijn. Heeft dit iets met karma te maken?

Ik raad je aan om dit topic eens te lezen:
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/49060/De_wereld_van_Potentie_en_Inte.html#Post49060

Het heeft allemaal met intentie en potentie te maken. Als je dit namelijk gebruikt, gaat alles je voor de wind.
gast
gast jun 29 '09
Ik ben letterlijk en figuurlijk een zondags kind.

Leuk trouwens dat je Maslov erbij haalt. Voor mij is het echte zoeken begonnen toen ik een ingeving kreeg over deze piramide. Die ingeving luidde: er kan pas vrede op aarde zijn als je in het topje van de piramide bent beland. Ik kon de piramide van Maslov uit mijn opleiding en wist er niet alles meer van. Toen ik die betekenis weer opzocht begreep ik waar die ingeving op sloeg.
Ik denk ook zeker dat dit waar is. Vanuit de top kun je de hele piramide en de omgeving waarnemen. Het is niet voor niets dat het alziend oog getekend is in het topje van de piramide die op het dollar biljet getekend is.
gast
gast jun 29 '09
Welkom trouwens smile
Eruan
Eruan jun 29 '09
Hoi Luz
Van harte welkom! smile
Beschermengel
Beschermengel jun 30 '09


Quote:
Een tiental jaren geleden heb ik mijn jeugd droom verwezenlijkt en woon nu in goddelijk klimaat. Lucht en geluidvervuiling zijn er niet, wel een kilometersvrij zicht. In de tuin staan perzik, pruimen en o.a. noten bomen


Heerlijk lijkt me dat smilesmilesmileis mijn droom ook, alleen nog niet helemaal uitgekomen...woon wel ik een heerlijke wijk hoor maar geen vruchtenbomen en noten. ( maar komt misschien nog wel.. smile)

Van Harte Welkom Luz!

Lena
Lena jun 30 '09
hallo luz smile
admin
admin jun 30 '09
Welkom Luz !
Muin
Muin jun 30 '09
Welkom Luz smile

Quote:
Hoe komt het dat er zulke goudhaantjes zijn. Heeft dit iets met karma te maken?


Stel dat karma niet het antwoord is op jouw vraag. Wat dan?
Lena
Lena jun 30 '09
Origineel bericht van: gast
Ik ben letterlijk en figuurlijk een zondags kind.



winkik ook

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki