Loading...
nl

welk merk, type navigatie systeem??

Fatna
Fatna jun 25 '09
ik ben aan het rond kijken voor navigatie systemen, nu zie ik bij blokker een aanbieding voor 79,-

hebben jullie goede ervaringen of slechte ervaringen met bepaalde merken zo ja, wat bijvoorbeeld

en welke systeem hebben jullie , tomtom of iets anders?
Delen:
Richie Richard
Richie Richard jun 25 '09
Wij hebben hier zelf een TomTom, Alleen wilt het wel eens zijn verbindingen met de satellieten verliezen als je in the middle of nowhere rijd.

Maar ik kan je zowiezo een TomTom aanbevelen. TomTom heeft rechten van de Bos Atlas (zeg ik dat goed) om hun kaarten te gebruiken. Deze atlas wordt bijna dagelijks bij gewerkt. En TomTom Update zijn kaarten redelijk vaak. Daarbij heeft de TomTom ook de fantastische mogelijkheid d.m.v. GPS (Niet alle TomTom's Let op!) op te sporen of er ergens in je reis een file staat, hierbij kan je instellen om deze automatisch te vermijden.

Ik kan het zowiezo niet aanbevelen om een GPS te kopen van de blokker, en zeker niet voor 79 euro. Als je een toppertje wil, kan je rekenen op een prijs kaartje van ongeveer 150 euro.

(*GPS = De technologie dat gebruikt wordt, om verbinding te krijgen met satellieten, die door middel van de latency en graden hoeken jouw locatie kunnen vaststellen. Daarna stuurt de Satelliet de coördinaten naar je Navigatie Systeem die dan weer berekent op de kaart waar je bent. De rest wordt gedaan vanuit de Navigatie zelf. Die geeft simpel weg een hoop coördinaten door op het weergaven schermpje. = een algemeen wereldwijde term voor een Navigatie systeem.

*Latency = De aantal milliseconden (Waarschijnlijk nog veel nauwkeuriger, volgens mij gaat het hier om nanoseconden.) dat het duurt om het door te sturen.)
admin
admin jun 25 '09
Origineel bericht van: Denzil & Aelita
Daarbij heeft de TomTom ook de fantastische mogelijkheid d.m.v. GPS (Niet alle TomTom's Let op!) op te sporen of er ergens in je reis een file staat, hierbij kan je instellen om deze automatisch te vermijden.

Dat heet TMC. Handig als je vaak op de weg zit, zeker in de gebieden waar de dagelijkse files staan....
Eruan
Eruan jun 25 '09
Met een blackberry kan je ook gratis een soort van programmaatje downloaden die via internet kaarten zoekt en je de route opleest... wink
Die werken ook wel goed, alleen moet je dan wel een internet abbo hebben.
Richie Richard
Richie Richard jun 25 '09
Dan zit je aan maandelijkse kosten + je bereik gaat dan niet via de satelliet, en daarbij, buiten nederland is buiten de bundel. Omdat je niet met de satelliet werkt, is het niet precies, en heeft het een zeer grote vertraging.
Daarbij zijn die gratis programma's vaak verouderd, en missen deze een hoop nieuwe wegen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 25 '09
Ik heb een PDA met ingebouwde GPS gekocht. Een Mitac Mio p360. Daarop heb ik TomTom geinstalleerd (niet helemaal gekocht) en dat werkt prima. Apparaatje is wel wat duurder (250 euro) maar door extra software die gratis is, kan je er ook spelletjes op spelen, filmpjes mee afspelen, muziek mee afspelen en zelfs mee geochachen smile. Dus ik ben heel blij met dit speeltje.
Fatna
Fatna jun 26 '09
ik heb zelf de iphone en ik heb begrepen dat in juli tomtom ook op je iphone kan...

maar ik ga toch liever voor een apart navigatie systeem

dank allemaal voor het meedenken en jullie ervaringen
Heidelroos
Heidelroos jun 26 '09
Nieuwe Tom-Tom, ik zit veel op de weg..
Vind het fijn om dat apparaatje aan te zetten en aan te rijden zonder steeds op een kaart te moeten kijken.. smile

Het is een vrouwvriendelijk ding zonder toeters en bellen..
149 euro..
Dus niet veel geld voor veel gemak.. wink

Succes..
Eruan
Eruan jun 26 '09
De software van internet werkt echt enorm goed bij ons. Hij is enorm precies want hij werkt met de gps, enorm handig, maar inderdaad moet je dan wel een europa abbo hebben. wink

Tomtoms zijn ook fijn, tenzij dat ze de sateliet ergen in the middle of nowhere niet kunnen vinden, dat gebeurt ons nogal eens.
gast
gast jun 26 '09
Ik hou het lekker bij een kaartje, moet die grijze massa een beetje in leven houden en niet alles laten voorkauwen.
Cialara
Cialara jun 26 '09
Nou dan heeft die grijze massa daar natuurlijk niet zo veel te doen... zo groot is dat eiland niet?
Fatna
Fatna jun 27 '09
heb toch maar een tomtom gekocht met kaarten van de benelux, voor 139

ben er erg blij mee, ga binnenkort eens een flink stuk rijden naar me ouders 160 km verder, kan ie zich meteen bewijzen smile
gast
gast jun 27 '09
Origineel bericht van: Eniroj
Nou dan heeft die grijze massa daar natuurlijk niet zo veel te doen... zo groot is dat eiland niet?


Haha, je hebt gelijk dat het hier niet zo groot is. Maar ze weten het wel ingewikkeld te maken hoor; geen naamstraatbordjes, nummers die niet opvolgen, hele straten die nog niet op een recente kaart staan (onze straat staat niet op de kaart die ik heb terwijl die al meer dan 10 jaar bestaat), verkeerd getekende straten op de kaart. En zo nog wel wat dingetjes die niet bepaald kloppen.
We zijn een keer 3 kwartier aan het zoeken geweest naar een straat, uiteindelijk een andere kaart gekocht en per ongeluk op de juiste plek beland.
Haha, ik denk dat TomTom ook een beetje gek zou worden van die kaarten die niet kloppen wink
Cialara
Cialara jun 27 '09
Ja, kan wel zijn, maar Tom tom is ook niet altijd betrouwbaar hoor!! Die kiest soms hele vreemde weggetjes...

En wat doe je als je GPS opeens uitvalt of geen sateliet meer kan bereiken door een razende storm boven je hoofd? Ik heb het meegemaakt hoor, midden op een van de drukste snelweg-kruisingen in Milaan op weg naar huis... Dan ben je toch wel blij als je nog een "reserve" kaart in de auto hebt winkAnaloog werkt namelijk altijd!
admin
admin jun 27 '09
Ik heb pas 1 keer gereden met de TomTom. Wat een rare route stippelde die uit. Ik was zeker 10 minuten langer onderweg dan nodig. Terug pakte ik lekker de bekende route.
Verder rij ik altijd op de routeplanner op Internet. 1 keer goed kijken, nooit fout gereden.
En wat je zegt Jorine; GPS is kwetsbaar. Heb liever een kaart in de auto liggen.
gast
gast jun 27 '09
Ja routeplanner werkt altijd wel goed. Vooral op de langere ritten. Ik had hem ook altijd in mijn hoofd voor ik weg reed. Alleen wel lastig als er aan de weg gewerkt wordt en stukken zijn afgesloten, dan werkt het even niet meer zo.
Met mijn richtinggevoel is gelukkig niet zo veel mis, ben wel eens uitgemaakt voor postduif in een vorig leven laugh
Heb wel gemerkt dat ik hier vaak 180 graden verkeerd zat met mijn gevoel in het begin. Dus mijn man ging al expres rechts als ik links zei en dan klopte het weer.
gast
gast jun 27 '09
Quote:
En wat doe je als je GPS opeens uitvalt of geen sateliet meer kan bereiken door een razende storm boven je hoofd? Ik heb het meegemaakt hoor, midden op een van de drukste snelweg-kruisingen in Milaan op weg naar huis...


Dat zijn geen goede momenten om aan je eigen lot overgelaten te worden. Gelukkig heb je de weg weer gevonden wink
Fatna
Fatna jun 27 '09
tja ik lees toch meer positieve berichten dan negatieve berichten dus ga daar maar vanuit, daarnaast zal ik niet snel in mijn auto nederland verlaten dus echt problemen zal ik niet krijgen
Cialara
Cialara jun 27 '09
Wij hebben wel een tomtom (dat was al duidelijk wink) maar ook zonder dat vind ik altijd en overal de weg! Ik lijk ook wel een postduif hahaha.
Maar het is wel heel erg makkelijk die tomtom. Daar ben ik op zich wel positief over. Alleen als we op reis gaan... altijd een kaart mee wink
Fatna
Fatna jun 27 '09
nou jorine dan heb jij gewoon een goed ontwikkeld gevoel voor richting........en ik daar in tegen ben zo kippig als ik weet niet wat, ben heeeeeeeel slecht in borden lezen

ik weet nog wel toen ik afreed voor m'n rijbewijs waren we alweer bijna aangekomen bij het punt waar we vertrokken en de goede man zei: zo nu weet je de weg wel te vinden toch....ik raakte helemaal in paniek, hij zei vraag jij maar een navigatiesysteem aan je man confused
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki