Loading...
nl

Vakantie: Tijd voor bezinning?

JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 25 '09
Ik merk dat er op dit moment een soort van spiri-moeheid heerst waarin eigenlijk een soort reflectie ontstaat van wat er allemaal op spiritualiteitsgebied het afgelopen half jaar is gebeurd. Alsof we even moe zijn van het zelf-ontwikkelen en echt toe zijn aan vakantie. Nu is het natuurlijk hard werken geweest, dus misschien leuk om in dit topic even te reflecteren wat je in het afgelopen half jaar hebt geleerd, meegemaakt of hebt ontwikkeld.

Voor mij is het best een leerzaam half jaar geweest waarin ik:
-Via regressie een aantal vorige levens heb ervaren.
-Een enorme groei op Merudi heb gezien.
-Iets heel moois heb afgerond dat de wereld zal gaan veranderen.
-Heb gezien dat de engelmensen werkelijkheid zijn geworden.
-Veel heb geleerd over het wereldje van de Engelen.
-Gezien hoe relaties zich ontwikkelen.
-Gemerkt het moeilijk is voor veel mensen om aan zelfreflectie te doen.
-Merk dat fotolezen een hot topic is, waarna helaas niet zoveel mensen blijven "plakken".
-Zie dat veel mensen toch echt alleen maar aan zichzelf denken.

Wat hebben jullie allemaal ervaren, als je terugkijkt?
Delen:
Emuca
Emuca jun 25 '09
Ik begin met dit stukje om 11.11 tongue

Het afgelopen half jaar:
- Heb ik mezelf beter leren kennen. Ik heb mijn kunnen deels gevonden.
- Heb ik zelfvertrouwen gekweekt.
- Heel erg veel geleerd van andere.
- Mezelf af en toe ook nog eens nuttig gemaakt.
- Heel erg veel emotionele last te dragen gekregen.
- Mezelf geaccepteerd om wie ik ben.
- Jaren opgekropte emoties kunnen loslaten.
- Andere mensen dingen geleerd.
- Gevochten voor mezelf en anderen.
- Een aantal gaven ontwikkeld.
- Diep gekwetst geweest, maar ook geleerd hebben te kunnen praten.
- Lid geworden van Merudi. smile
admin
admin jun 25 '09
Een half jaar Merudi. Klopt precies, ik kwam op 1 januari binnen. Eigenlijk vanwege de optie foto-lezen. En in tegenstelling tot anderen ben ik wel echt blijven "hangen".

Ik ben niet spiritualiteit-moe, integendeel. Daarvoor is het onderwerp teveel voor mij een way-of-life en net zo vanzelfsprekend als ademhalen. Immers, de signalen van de kosmos gaan gewoon door en nemen geen break.

Mijn ervaringen hier:
- ik heb enkele hele fijne mensen leren kennen.
- ik heb veel over mezelf bijgeleerd
- ik heb gelukkig veel voor anderen mogen betekenen
- ik heb nu veel reiki ervaring mogen toepassen
- ik heb waardevolle adviezen gekregen, tips, signalen die me steunen in mijn motivatie en ontwikkeling
En ik wil langs deze weg iedereen hiervoor bedanken!

Op naar het tweede half jaar Merudi!
Cialara
Cialara jun 25 '09
Oh het was een heel bijzonder half jaar voor mij! Jaren lang heb ik mijn spiritualiteit bewust op een laag pitje gehouden. En ik begin nu langzaamaan te begrijpen waarom ik dat gedaan heb.

In dit halfjaar was voor mij het belangrijkste denk ik mijn inwijding in Reiki 1

Daarnaast was het bij "toeval" vinden van Merudi hier een hele goede aanvulling op.

Mijn ervaringen bij Merudi
- een kennismaking met de engelmens
- daardoor ook kennismaking met een deel van mij dat ik niet kende
- en daardoor een veel beter gevoel over mezelf gekregen
- een hele groep fijne mensen leren kennen waar ik ontzettend veel van geleerd heb
- meer kennis verworven en daardoor beter in staat mijn kinderen te begeleiden in hun spirituele groei smile
- een nieuwe niet te stillen honger naar kennis van alles wat met het bovenstaande te maken heeft
- een nieuw soort verslaving wink

Laten we zeggen dat er bij mij een soort van persoonlijke kettingreactie ontketend is grin
Islandlady
Islandlady jun 25 '09
Ben niet moe van spiritualiteit. Begin me er steeds fijner bij te voelen en kom er ook achter dat ik veel meer "kan" dan ik zelf denk.

Afgelopen half jaar:
* een grote beslissing genomen. Voor mijzelf gekozen!
* mijzelf gevonden en dus ook weer mijn eigen spiritualiteit;
* merudi gevonden
* en daar fijne lieve mensen leren kennen;
* liefde van mijn leven gevonden;
* vandaag sluit ik echt af en start met mijn nieuwe leven. Eerst in Nederland bij de mensen die mij lief zijn en straks weer terug op het eiland. Volledig vol overgave voor mijzelf!

gelijk dan ook even een bedankt lieverds voor de ondersteunde woorden en de hulp en energie die ik van jullie mag ontvangen.

XX
Eruan
Eruan jun 25 '09
Ik zit hier nu een half jaar en 10 dagen, ook ik kwam via het fotolezen, ben daarna heel af en toe eens geweest, en ben nu wel wat actiever.
Bij merudi vind ik ontzettend veel rust en openheid en wanneer ik dan achter de computer zit verlies ik mijn tijd erg makkelijk, want het is ook allemaal enorm interessant, Nims Petje af voor jou! En natuurlijk voor iedereen die al zijn kennis deelt!

* Ik weet nu dat iedereen en alles een doel heeft
* Ik heb gezien wat Reiki eigenlijk voor iets bijzonders is, en wil me nu zelf laten inwijden
* Ik ben bewuster van mezelf geworden
* Ik ben meer volgens mij intuitie gaan leven
* Ik denk beter na over mijn eigen handelingen en probeer meer mensen te helpen met zichzelf wanneer ze zelf naar me toe komen.
admin
admin jun 26 '09
Ik ben nog niet spiritualiteit-moe. Omdat het voor mij bij mezelf hoort, ik kan niet een leven waarin het niet aanwezig is, dan ben ik mezelf niet.

Het afgelopen half jaar
* ik heb Merudi gevonden via een lieve vriendin
* ik heb die lieve vriendin ook weer dieper leren kennen en ons contact is nu dan ook zeer dierbaar geworden
* ik heb voor mezelf gekozen door dieper in te gaan op mijn innerlijke zelf
* ik heb hier hele fijne mensen leren kennen en koester ze
* ik kan me tot nu toe nog geen dag voorstellen dat ik niet even binnenkom bij dit forum waar ik me thuis en mezelf voel

Liefs,
Marjan
Maryssa
Maryssa jun 26 '09
Merudi heeft het afgelopen half jaar veel gebracht:

* Ik heb ontdekt dat ik kan fotolezen en het ook leuk vind om te doen. Jammer dat er mensen zijn die geen ractie geven of niet blijven hangen hier.

* Merudi heeft me bemoedigd om me te verdiepen in onderwerpen waarvan ik nog weinig wist (o.a dimensies / sferen)

* Merudi heeft me laten ervaren hoe fijn het is dingen te lezen van en mee te denken met gelijkgestemden

* Sommige mensen die eerder besloten hadden weg te gaan bij dit forum zijn weer terug (YEAH!!)

* Merudi inspireert me om meer naar gevoel en intuitie te luisteren en bewust om te gaan met energie. Reiki 1 daar was ik zonder de kennis en verhalen van Hans en de andere Reiki beoefenaars hier vast niet aan begonnen.

* Ook ik ben verslaafd aan Merudi het laatste half jaar nog meer haha

Liefs x
admin
admin jun 26 '09
Samhain is voor mij de tijd van bezinning.
Spiritualiteit staat voor mij even op een laag pitje, uit kan het pitje niet maar even niet of weinig aandacht.
Einde schooljaar, begin middelbaar, hoop geregel.
Daarbij de twee stalksters, mijn hoofd loopt even over en er is weinig ruimte voor het goede momenteel.
admin
admin jun 27 '09
Karin ... Wat is Samhain?? blushNog nooit van gehoord, hopelijk vind je het niet erg dat ik je dat vraag?

Liefs,
Marjan
admin
admin jun 28 '09
Oh nee dat vind ik vreselijk!!!!

Guppie, natuurlijk niet, Samhain is halloween, je spreekt het uit als sooween, voor zover ik heb begrepen is dat de originele naam van het feest.
Helma
Helma jun 28 '09
Ja, bezinning... dat is het voor mij nu nog meer dan rond oud en nieuw.

Ik heb ervaren dat Merudi er voor me was toen het moeilijk was: het was een vast en zekerheid dat Merudi er altijd was om naar me te luisteren en dat was erg bijzonder.

De support rond het bouwen van mijn website was erg plezierig en stimuleerde me om door te zetten.

Ook waren er momenten dat ik Merudi 'niet echt nodig had', en dat ik het wel redde zonder. Toch zocht ik de site altijd weer op, iedere dag.

Jullie weten meer van me dan menigeen in real life. Dit is een erg fijne plek om te delen.

Merudi leverde veel leermomenten op, en bezorgde me bijzondere mensen die lessen inhielden voor mij en daar ben ik dankbaar voor.

Zonder Merudi zal mijn leven ook gewoon doorgaan. Maar als het er niet meer zou zijn, zou ik het erg missen!

Dank jullie wel voor de mogelijkheid.
admin
admin jun 28 '09
Voor mij is de werkelijke bezinning gekomen toen ik de definitieve diagnose kreeg van de week.

Wat wil ik ermee, wat kan ik ermee, wat moet ik ermee.

Maar ik ben een knokker en ik vecht me er wel weer bovenop.

Maar dat ik hier elke dag op Merudi kan rondwandelen, kan Zijn, kan lezen en kan mijmeren, helpt me enorm.

De bevestiging die ik krijg, die ik al tijden zocht, zorgt ervoor dat ik dichter bij mijn eigen Ik kom.

Liefs,
Marjan

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki