Loading...
nl

Het off-topic topic

gast
gast jun 23 '09
Aangezien er nogal vaak off-topic gereageerd wordt op sommige topics lijkt het me leuk om hier nu juist de gelegenheid te geven om over van alles en nog wat te discusieren zonder je aan een bepaald onderwerp te moeten houden. In dit topic mag er dus wel off-topic gegaan worden.
Ik persoonlijk vind het juist leuk om te zien hoe van het ene onderwerp overgegaan wordt op het volgende dit houd de dynamiek in het gesprek.

We zien wel waar we stranden.....of mee door gaan smile
Delen:
Maryssa
Maryssa jun 23 '09
Wat een leuk idee! smile
gast
gast jun 23 '09
Om een start te geven voor dit off-topic topic wil ik de stelling van Jung die Liesanne als ondertekst heeft gebruiken:

"Je wordt niet verlicht door je gestalten van licht voor te stellen maar door het duister bewust te maken".

(Jung)

Wat vinden jullie daarvan?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 23 '09
Ik persoonlijk heb er meer voorkeur voor om zodra er off-topic gegaan wordt, dit gedeelte op te pakken en er dan een nieuw topic van te maken. Dit omdat de off-topic stukken vaak zo onoverzichtelijk worden en er meerdere onderwerpen door elkaar gaan lopen. Het lijkt dan meer op een veredelde chat-box in plaats van een forum.

Maar we zullen zien hoe dit topic gaat lopen en welke kant het op gaat. Mocht er behoefte zijn om bepaalde topics, toch een eigen topic te laten zijn, geef dan even een seintje, en dan trek ik het uit elkaar smile.
gast
gast jun 23 '09
Dit is dan iedergeval een open chat en niet eentje die alleen maar voor een paar mensen toegankelijk is.
Natuurlijk kan er een aparte topic geopend worden als daar behoefte voor is. Maar geef dit een kans, Nims, er zijn al genoeg topics die over 1 onderwerp gaan, dit is er maar eentje wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 23 '09
Er is al een echte openbare merudi chat http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/chat.htm dus daar kan je ook chatten. Ik geef dit ook een kans hoor. Zoals ik net zei "Maar we zullen zien hoe dit topic gaat lopen en welke kant het op gaat."

Wat ik wel interessant vind om over te praten is welke verbeterpunten jullie nog kunnen verzinnen voor merudi.
gast
gast jun 23 '09
Om even op de stelling terug te komen; ik zie dat veel mensen bezig zijn zich te hullen met "licht" zonder de schaduwzijde te willen kennen. Dat licht waarmee mensen zich proberen te hullen is licht dat meestal van buiten de persoon zelf komt. Het is afhankelijk van de wereld om hun heen of er wel of geen licht is. Dit licht werpt altijd een schaduw, en vanuit die schaduw leven de meeste mensen zonder dat ze het weten. Vanuit die schaduwzijde zie je het licht wel maar ben je het niet. Ookal kan de illusie gewekt worden dat je dat wel bent.
Licht dat niet afhankelijk is van de wereld om je heen is licht dat vanuit de mens zelf straalt. Dit licht kan alleen tot stand worden gebracht vanuit een heelheid van binnen uit. En daar hoort ook de schaduw bij. We kunnen ons niet los maken van de schaduw ook als we van binnen uit stralen, zodra we de eenheid verliezen is de schaduw er weer als vanzelf.
Als je eenmaal bewust bent van je schaduw, die onder invloed staat van je emoties en denken, dan worden de periodes dat je daar los van kunt komen en van binnen uit begint te stralen steeds langer.
gast
gast jun 23 '09
Origineel bericht van: NiMS
Er is al een echte openbare merudi chat http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/chat.htm dus daar kan je ook chatten. Ik geef dit ook een kans hoor. Zoals ik net zei "Maar we zullen zien hoe dit topic gaat lopen en welke kant het op gaat."

Wat ik wel interessant vind om over te praten is welke verbeterpunten jullie nog kunnen verzinnen voor merudi.


Ik weet dat er een chat is Nims maar de dingen die daar besproken worden zijn niet open. Ik vind een discussie die blijft staan en waar iedereen aan kan mee doen opener en leerzamer.
Maar dat is mijn mening wink

Verbeterpunt: niet roepen dat iedereen zichzelf moet zijn, maar iedereen de kans geven dit ook daadwerkelijk te zijn. Met af en toe wat negatieve geladen reacties erbij toestaan want hoe meer mensen zich denken te moeten inhouden hoe hoger de spanning oploopt.
En waarom zouden we niet eens een keer ons gal mogen spuwen. Je kunt het maar beter kwijt zijn wink
Heidelroos
Heidelroos jun 23 '09
Origineel bericht van: gast
Aangezien er nogal vaak off-topic gereageerd wordt op sommige topics lijkt het me leuk om hier nu juist de gelegenheid te geven om over van alles en nog wat te discusieren zonder je aan een bepaald onderwerp te moeten houden. In dit topic mag er dus wel off-topic gegaan worden.
Ik persoonlijk vind het juist leuk om te zien hoe van het ene onderwerp overgegaan wordt op het volgende dit houd de dynamiek in het gesprek.

We zien wel waar we stranden.....of mee door gaan smile


Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
Een off-topic topic.. SLIM van je smile

Kunnen we eindelijk discussieren over dingen, zonder dat dit groot en apart wordt neergezet.. smile
Ik had laatst één vraagje over het vijfde dimensie en opeens stond die vraag in een apart topic eekZonder dat ik dat gedaan had hoor smile
En vaak stopt dan het gehe;e gesprek daarover en durf ik er niets meer over te vragen..

Klasse wijffie.. smile
gast
gast jun 23 '09
Wat was de vraag die je daar had Heidel? Misschien kun je hem hier plakken.
Heidelroos
Heidelroos jun 23 '09
Of een vijfde dimensie ( die overgang ernaartoe) betrekking kon hebben (lees last kon geven)op het hartchakra?

En wat dat dan inhoudt, dat vijfde dimensie gebeuren..
Eruan
Eruan jun 23 '09
Leuk gedaan gast, wel een goede!

@ Nims: Op dit moment heb ik nog geen verbeterpunten voor je, ik vind het een mooi overzichtelijk forum met een fijn aantal gebruikers.
admin
admin jun 23 '09
kan wel eens de grootste topic worden, ooit in de geschiedenis.
Ik zet hier een plaatje in heerlijke offtopic-sfeer..

Eruan
Eruan jun 23 '09
Hebben topics hier ook een limiet eigenlijk? Op een ander forum waar ik zit (paardenforum) Daar hebben gewone topics een limiet van 100 pagina's, de huiskamertopics worden gesloten bij 500 pagina's. wink
Heidelroos
Heidelroos jun 23 '09
Dan gaan we gewoon door naar een tweede off topic wink
Lena
Lena jun 23 '09
als er maar niet teveel gestuurd wordt.. tongue
Lena
Lena jun 23 '09

@gast
Ik weet dat er een chat is Nims maar de dingen die daar besproken worden zijn niet open. Ik vind een discussie die blijft staan en waar iedereen aan kan mee doen opener en leerzamer.
Maar dat is mijn mening wink

Verbeterpunt: niet roepen dat iedereen zichzelf moet zijn, maar iedereen de kans geven dit ook daadwerkelijk te zijn. Met af en toe wat negatieve geladen reacties erbij toestaan want hoe meer mensen zich denken te moeten inhouden hoe hoger de spanning oploopt.
En waarom zouden we niet eens een keer ons gal mogen spuwen. Je kunt het maar beter kwijt zijn wink

amen smile
Lena
Lena jun 23 '09
hoe zie jij die 5e dimensie heidel?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 23 '09
Het max aantal posts kan ik instellen per topic, dus dat zal geen probleem zijn. Ik denk wel dat het "hoe voelen wij ons vandaag" het grootste topic zal blijven.

Ik zou het alleen wel jammer vinden als er in de rest van de topics niet meer gereageerd wordt, omdat in dit topic nu toch alles besproken wordt wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 23 '09
Overigens ben ik nu alweer de draad kwijt, dus als jullie nog een tip hebben om hier daadwerkelijk antwoord op je vraag te krijgen ben ik heel benieuwd haha smile.
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki